sobota, 5 października 2024

Ważne przykazania

 Dwie imprezy miałam zaplanowane na ten weekend, jedna na wczoraj, druga na 

Przytaczam dekalog K Krauze.


Badaj się – choć trudno w to uwierzyć, nie jesteś nieśmiertelny

Rak to nie wyrok

3 Nie szukaj najlepszego lekarza – szukaj dobrego

4 Zasięgaj drugiej opinii

Nie zadowalaj się diagnozą urologa, chirurga, nefrologa ani nikogo, kto nie jest specjalistą od raka. Jeżeli masz raka – idź do onkologa

6 Nie odtrącaj rodziny i bliskich

7 Szukaj wsparcia

8 Bądź gotów dużo w swoim życiu zmienić

9 Pytaj, szukaj, drąż

10 Myśl pozytywnie!


A tutaj dekalog z wyjaśnieniami klik

A poza tym to mam fajny weekend,  spotkania z fajnymi kobietami. W knajpce. To jedyne kręgi mocy, które lubię. Mozliwość dzielenia się dobrymi i trudnymi sprawami jak i słuchanie o takich jest bezcennym lekarstwem dla mojej duszy. Poczucie, że ktoś ci ufa na tyle, że się zwierza i na tyle, że cię wysłucha to jest naprawdę dar od losu. 


25 komentarzy:

  1. Dzień dobry
    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("

    OdpowiedzUsuń
  2. Miłego spotykania!
    Ja dziś wybieram się na warsztaty tkackie, będą znajomi i też wiem, że to będzie bardzo miło spędzony czas 🥰

    OdpowiedzUsuń
  3. nie do końca się zgadzam, nie jest tak kolorowo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że nie jest kolorowo!
      Myślę, że każdy by sobie mógł swój dekalog napisać...

      Usuń
  4. Nie jestem pewna, czy szukałabym wsparcia u innych i towarzystwa, to bardzo indywidualne.
    Miej fajne spotkania, czasami tez miewam:-)
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Człowiek w cierpieniu jest zawsze sam. Ale dobrze jest mieć gdzieś kogoś kto cię zrozumie. Ja dlatego trafiłam do blogosfery. Bardzo mi to pomogło.

      Usuń
    2. Czasem warto szukać wsparcia. Choć to nie dla wszystkich jest łatwe. Przykład najnowszy to Tomasz Jakubiak, który wstydził się swojej choroby. A teraz, kiedy się odważył i opowiedział o wszystkim dostał masę dobrej energii.
      https://www.facebook.com/share/r/XKzoycUAyPDnyzrU/

      Usuń
  5. Życzę udanych ich spotkań, też takie lubię, jeśli spotykam się z ludźmi nadającymi na tych samych falach, lubianymi.
    A co do powyższego dialogu, to wydaje mi się, że jeden powie, że jest ok, inny, że nie do końca, bo wszystko zależy od chorego, jego charakteru i psychiki. Nie sądzisz?
    Pozdrawiam weekendowi i ciepło (u nas w Wielkopolsce zimno, combo, brrr!).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, na pewno zależy od człowieka. Ale punkty do 6 sa naprawdę ważne.

      Usuń
  6. A teraz nie na temat, ale pisze tu u Ciebie, Rybko, bo dużo masz czytaczek i być może zaspokoją moja ciekawość/niepewność.
    Jotka pisała u Teatralnej, że upoważniła syna do oszczędności (a propos testamentu) i mam w zw.z tym pytanie. Też spisaliśmy z mężem testament i napisaliśmy, że dzieci dziedziczą mieszkanie i oszczędności w banku. Wydawało mi się, że gdyby nas zabrakło jednocześnie, to bez problemu będą miały dostęp do tych oszczędności. Ktoś mi jednak powiedział, że to nie tak, że będzie to trzeba załatwiać sądownie (???) A gdyby tak jak Jotka upoważnić któreś do konta, to w razie czego nie byłoby problemu? Mogłabym się poradzić jakiegoś prawnika, ale może Wy (o różnych doświadczeniach, wiedzy, zawodach) coś mi doradzicie. Jest to kwestia przyszłości, ale wiadomo...mąz schorowany, ja zestresowana jego stanem. Gdyby coś się wydarzyło, to dlaczego dzieci mialyby mieć problemy z tym, co im się należy?
    Sorry za prywatę i pytania nie na temat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Upoważnienie (pełnomocnictwo) do konta w banku wygasa z chwilą śmierci rodziców lub małżonka. Współwłasność konta daje pełny dostęp.
      Jeśli chodzi o testament, to musi być postanowienie sądu o nabyciu spadku. Można to też załatwić u notariusza. Każda sytuacja jest nieco inna, warto skorzystać z porady prawnej.

      Usuń
    2. Tak, na wszelki wypadek wykupiliśmy dodatkowo taką opcję w banku, by także po śmierci jednego z nas drugie nie musiało chodzić do sądu
      jotka

      Usuń
    3. U notariusza to zajmuje dosłownie godzinę. Trzeba mieć tylko akt zgonu praktycznie, czasem akt ślubu. To da się załatwić w dniu śmierci! I przed pogrzebem. Jeżeli jest to aż takie pilne. Warto mieć znajomego notariusza z wolnym terminem oczywiście.

      Usuń
    4. I rzeczy nie na temat zawsze miło widziane

      Usuń
    5. Można zrobić też dziecko współwłaścicielem konta

      Usuń
    6. My chyba pójdziemy z Naczelnikiem Do usc będzie prościej szybciej

      Usuń
    7. No, chyba najprościej! Zdrowiej!

      Usuń
    8. bez problemu wypłaciłam z konta Mamy pieniądze. Musiałam tylko przedstawić fakturę związaną z formalnościami pogrzebowymi

      Usuń
  7. Dobrego weekendu Rybko i czytaczki!
    Ja dopiero wstaje, słyszę męża i dzieci na dole, dali mi pospać moi kochani, też mam plan żeby to był dzień dobry weekend

    OdpowiedzUsuń
  8. To byłam ja , cypel 😂

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobrego weekendu i radosnego knajpkowania :)

    OdpowiedzUsuń