niedziela, 6 października 2024

Słowa są ważne

 Ostatnio jest duzo dyskusji na temat tzw femininatywów, jedni kochaja, innym zgrzyta słowo psycholożka, choć nawet mój konserwowy tata szedł do kardiolożki, czyli chyba jednak wejdą w życie te kobiece odpowiedniki.

Ale ja nie o tym 

Śledzę na FB Roberta Fidurę, człowieka skrzywdzonego w Kościele, ale jakoś tam ciągle będącego na orbicie kościelnej. Bardzo jest zaangażowany w sprawy związane z wykorzystywaniem dzieci, wszędzie, w każdym środowisku. On wymyślił słowo "nieumarli" w tym kontekście. Nie ofiary ale ci, którzy przetrwali. I ostatnio zwrócił uwagę na to, że czasem używa się określenia, nadużycia seksualne wobec nieletnich. A przecież nie ma czegoś takiego jak nadużycia, bo nie jest tak, że można dzieci użyć albo nadużyć. Ja mogę użyć środków przyciwbólowych i to jest ok. Mogę też nadużyć i to jest niedobre

Ale użycie nieletnich zawsze jest złe. 

No.

Uważajmy na te słowa.

5 komentarzy:

  1. Dzień dobry
    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("

    OdpowiedzUsuń
  2. To prawda, słowa są ważne. Przez ostatnie lata wiele złego się zdarzyło w kwestii odwracania znaczeń słów albo używania takiego języka, żeby pewne sprawy i ludzi zdyskredytować albo wręcz zohydzić.

    OdpowiedzUsuń
  3. Porównanie do leków przeciwbólowych wydaje mi się bardzo ok🙂
    Natomiast te feminatywy mocno mnie wkurzają, co to kurna jest " ministra "? Zdecydowanie wolę pani minister!! Tak samo jak pani sędzia a nie pani sędzina, może jestem staroświecka 🙃

    OdpowiedzUsuń
  4. Najczęściej takich dziwnych zamienników używają osoby zainteresowane przykrywaniem czegoś, tuszowaniem, by tak nie szokowało. Mój teść nigdy nie powiedział , ze jestem w ciąży, zawsze w odmiennym stanie - odmiennym od czego?
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  5. Najpierw podziękuję wszystkim za wczorajsze odpowiedzi.
    Co do tych ,,,"nadużyć", to masz rację, Rybko. Czasem warto zastanowić się nad słowami, bardzo, bo zmieniają ogromnie sens wypowiedzi.
    Natomiast jeśli chodzi o żeńskie nazwy, to mam podobne zdanie co Lucha. Niektórzy mówią, że trzeba iść z czasem, że język się zmienia, ok. Jednak ja, mimo że nie jestem jakaś zatwardziałą, skostniałą czy zacofana w kwestii językowej, nie jestem przekonana co do niektórych form. Są takie, które brzmią dobrze dla ucha, ale są takie, które tworzy się na siłę i stają się wręcz śmieszne. To jest tylko moje zdanie, jazdy ma prawo wybrać formę, które aktualnie mi odpowiada. Temat rzeka ..

    OdpowiedzUsuń