poniedziałek, 9 września 2024

Bezsilność czyli dramy ścielą się gęsto

 Naprawdę każdego można oszukać. Na wnuczka bym się nie nabrała ale kiedy ktoś po 5 euro by mi zabierał z karty to długo można by nie zauważyć. 

Niestety to się przytrafiło mojemu mężowi. Od dawna co miesiąc trzy dychy szło do oszusta. Bardzo się biczował, że tak późno to zauważył, ale zabroniłam mu, trzeba wyciągnąć wnioski a nie walić się po głowie 

Ale wiecie co jest najgorsze? Że nie można tej płatności zablokować! Jedyna możliwość to jest zablokowanie karty i czekanie na nową

Ale żeby było jeszcze ciekawiej,  w tzw międzyczasie zmieniał kartę a złodziejowi to nie przeszkodziło!

Ciekawe, jak to się dalej potoczy 


39 komentarzy:

  1. Dzień dobry
    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ trzeba być czujnym!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale jak to zrobił? Duplikat karty? Blik? Masakra, jak trzeba być czujnym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mamy pojęcia!
      A jeżeli duplikat to czemu po zmianie karty ciągle był??

      Usuń
    2. Może ktoś nieuczciwy z banku?

      Usuń
    3. Moją siostrę to kiedys spotkało. Płaciła czynsz w banku , miała potwierdzenia, a pracownik brał kasę do kieszeni. Wydalo się, jak zaczęli ją wzywać do zapłaty zaległych oplat, a ona wszystko płaciła.

      Usuń
    4. U nas na wsi była taka sytuacja kilkanaście lat temu w banku ...

      Usuń
  4. O matko! Ale jak to?(niedawno ktoś z mojego messengera wysyłał prośbę o zapłatę blikiem do wszystkich moich znajomych, na szczęście nikt nie uwierzyl, dziecko zadzwoniło natychmiast, że ktoś mi się włamał).Przeraża mnie to, dawniej złodziej był bardziej namacalny:😉

    OdpowiedzUsuń
  5. Mój chciał cos sprzedać na OLX, miał gorszy dzień, coś tam kliknął i poszło 9 tysi, a i tak tylko tyle, bo bank zablokował...także ten.
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, to często, koleżanka też tak fala się na vinted skroić

      Usuń
    2. @jotka - 9 tysiaków? Kurczę, musiało boleć. Bardzo współczuję.

      Usuń
    3. Bolało,ale gdy widziałam jak mąż się gryzie, to ten stres nie jest wart żadnych pieniędzy 🥺
      jotka

      Usuń
    4. Też tak uważam, nie można się aż tak obwiniać

      Usuń
    5. @jotka, @Rybeńka - ależ jasne. Mój mąż często się obwinia i gryzie, doskonale to rozumiem. Często robię za odstresowywacz, bo inaczej by się zagryzł na amen.

      Usuń
    6. jotka, w sumie racja żadne pieniądze nie są warte stresu, zgryzoty i w efekcie...wiadomoczego

      Usuń
  6. Rybeńko a możesz jakoś jaśniej, bo ja nie kumam, do konca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mąż sprawdził wyciągi z karty o zauważył, że co miesiąc 30 euro idzie do oszustów
      I nie można tego zablokować
      Tylko kartę można zablokować

      Usuń
    2. o jejku musze sprawdzić...
      ale jakim cudem??

      Usuń
    3. co to za bank??? jak można zablokowac kartę?

      Usuń
    4. Dzwonisz pod numer co jest na karcie
      Bank nie ma to nic do rzeczy

      Usuń
    5. Do mojego banku nie ma możliwości się dodzwonić, trzeba klikać wpierdylion klawiszy

      Usuń
    6. I przez ponad 20 lat byłam zadowolona z mojego banku, aż do tego roku; 2 razy w tym roku zablokowano mi mobilną autoryzację i raz zablokowano mi możliwość płacenia kartą "ze względów bezpieczeństwa"🤐

      Usuń
    7. Uuuuu
      Ale bezpieczeństwa Twojego czy bankowego?

      Usuń
    8. prawdopodobnie bankowego, gdyż zdecydowanie defraudowałam swoje pieniądze zdeponowane w banku w "stokrotce"

      Usuń
  7. Pleni się sieciowe, i nie tylko, draństwo. Łatwowierność "ofiary" pomaga oszustom.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nosz w mordę misia, to jest przerażające! Mnie w sumie na niewielkie kwoty też można by było oszwabić, chociaż sprawdzam stan konta dość regularnie.
    No i biczować się rzeczywiście nie ma co, trzeba tylko wyciągnąć wnioski i iść do przodu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak
      To najważniejsze, żeby się czegoś nauczyć

      Usuń
  9. Ja tam bym zauważyła nawet stratę 100 zł 😁

    OdpowiedzUsuń
  10. Co tam 30 ojro miesięcznie, ale nie zauważyć miliona na koncie to dopiero wyczyn😜🤣
    Taki Czarnecki nie zauważył 😇

    OdpowiedzUsuń