piątek, 16 lutego 2024

Maestro

 Jest taki dom na Netflixie 

O Leonardzie Bernsteinie.

Któż nie kocha tej muzyki,  West Side Story np?

Film jak film, nie wszystkim się podoba, ja obejrzałam z przyjemnością. Ale nie sposób nie zadać sobie po seansie pytania, czy fakt, że Bernstein się ożenił wynikało z tego, że był biseksualny czy że w tamtych czasach było oczywiste, że trzeba się ożenić? Po pierwsze żeby uniknąć plotek a po drugie,  posiadanie rodziny, dzieci było tak wdrukowane w umysły że bez zastanawiania się ludzie po prostu szli utartym przez wieki szlakiem? Cóż innego zrobił np Iwaszkiewicz?

W filmie jest też scena ( nie czytać bo lekki spojler!) kiedy żona Leo dowiaduje się, że ma raka piersi. I kurcze. Takie sceny cocktail robią na mnie wrażenie i przywołują wspomnienia. Mimo, że tyle lat minęło i mimo, że wszystko jest dobrze. Nie każdemu to jest dane, ech...



44 komentarze:

  1. Dzień dobry
    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
  2. Mignął mi ten tytuł.
    Chyba żenili się dla kamuflażu, takie to były czasy.
    Intryguje mnie ten szyfrowany komentarz powyżej, w każdym poście, o co chodzi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach!
      To napoje serwowane codziennie przez Olgę na dzień dobry.
      Kawa herbata mekisa matcha. Co tam komu potrzeba.
      Sie pani czenstuje!

      Usuń
    2. Symbolicznie filiżanki, filiżaneczki, kubki, kubeczki, szklaneczki 😀
      W każdym rządku pełne innego napoju 😀

      Usuń
    3. Wiele lat temu nie było jeszcze obrazków ☕🍵🥃 nie było smartfonów, ktoś był kreatywny, a ja tylko kontynuuję tradycję tego miejsca 🥰
      Mieliśmy też zestaw drinków 🍹🍹🍸🍷😀😀

      Usuń
    4. Olga

      Kurcze

      Może czas na zmianę kubeczków??

      Usuń
    5. Nie ma w ikonkach takiego bogatego asortymentu naczyń 🤷😝
      No i zagadka i tajemnica z rana pobudza myślenie 🦉🤯🤠 😀😀😀

      Usuń
    6. ☕☕☕☕
      🥤🧋🧃🍶🫖🍼🥛🍵
      Słabo 🥱
      Szczególnie kubki z rurką 🤨

      Usuń
    7. Może jakiś kompromis?
      Wiesz, my jesteśmy postępowe, trzeba iść z duchem czasu, nie chcemy być zaliczane do dziadocenu, bo hello!
      A już Ty Olga to wogle!

      Usuń
    8. Pomyłka! To nie dziadocen!
      To szacunek dla wykwintnej porcelany i szlachetnego szkła 😀😀

      Usuń
    9. Proszem dwóch pierszych nie tykać!!!

      Usuń
    10. Olga
      Padłam 🤣🤣🤣

      Usuń
    11. Gaga
      I od razu bunt na pokładzie!!

      Usuń
    12. Tak jest! Słynne kubki z kółkiem 😀😀😀 a nawet z kóukiem 😀😀😀

      Usuń
    13. Nie ma co padać 😂😂😂 będę niezłomną strażniczką szacunku dla tradycji i antycznego piękna! 😍🥰

      Usuń
    14. Przepadł mój komentarz, w którym pisałam, że będę strażniczką tradycji i szacunku dla piękna antyku 😀 i nigdy przenigdy nie będę promować dziadocenu kubków z rurką 😝

      Usuń
    15. Olgo, pozostan strazniczką tradycji i zadnego dziadocenu!!! Od 2015 roku Twoje szyfry są razem ze mną i tak chce:))) proszę.

      Usuń
    16. ❤️ tak właśnie zamierzam zrobić!

      Usuń
    17. Czyj to jest blog, hello!!!!

      Usuń
    18. A czyj komentarz, hello! 😀😀😀❤️

      Usuń
    19. Od początku pomyślałam, że Olga serwuje napoje, żeby się przyjemniej gadało. Zastanawiałam się tylko, czy wypada się częstować ;):D:D:D

      Usuń
    20. Ja tam się częstuję i serdecznie polecam 😍

      Usuń
    21. Legendarne napitki Olgi...
      Mietek

      Usuń
  3. Też się zastanawiałam co to. To już wiem! Pozdrawiam Wszystkich,
    KrystynkaR

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet mi nie przeszło do głowy!
      Chyba trzeba będzie napisać posta o tem!

      Usuń
    2. https://gadzetomania.pl/ascii-art-komputerowe-rysunki-naskalne-czyli-zapomniana-sztuka-malowania-literami,6705395889448578a

      Usuń
    3. https://www.asciiart.eu/animals/fish

      Usuń
    4. Ale piękne rybki! Olga, jesteś niesamowita!

      Usuń
    5. ❤️❤️

      Zobacz inne cudeńka 😀

      https://www.asciiart.eu/

      Usuń
  4. A wracając do tematu posta, to takie małżeństwa dla kamuflażu, "bo co powiedzą inni" prowadzą do wielkich tragedii i o tym między innymi jest ten artykuł:

    https://www.medonet.pl/psyche/psychologia,magda--bylam-zona-geja--jak-sie-czuja-kobiety-porzucane-dla-mezczyzn-,artykul,1724429.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze mnie zastanawia, co jest gorsze dla kobiety, porzucenie dla innej czy innego?

      Usuń
  5. Dziewczyny i Mietku tez, i Mozaika, bardzo Was prosze o MOCE!!! Są mi niezmiernie potrzebne, a wiem, ze one czynią cuda.
    I ja te swoje resztki wysylam Roksanie i Klarce, jak zawsze.
    Czytam codziennie, ale nie mam czasu i sil na komentarze:(
    Dobrego weekendu zycze, serdecznosci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście Irminko! MOCE płyną ❤️ 🙌 i niech robią swoją robotę!

      Usuń
    2. Irminko!!
      Ja mam dziś zapas,ślę mnóstwo!!!

      Usuń
    3. kciukasy dla poczebujoncych, zafsze!!!

      Usuń
    4. Dzieląca się mocami16 lutego 2024 14:03

      Irminko❤️❤️
      Damy radę!

      Usuń
    5. Irmino, moce ślę ♥♥♥

      Usuń
    6. Pełne moce!!!! W trybie intensywnym!!!!
      Mietek i ŻonaMietka

      Usuń
  6. Lecąca z tym koksem16 lutego 2024 14:03

    Kap, kap, kap

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ❤️❤️❤️🍀🍀🍀

      Usuń
    2. Niech to kapanie lekkim będzie 🤞🤞🤞🙏🏼🙏🏼🙏🏼

      Usuń
    3. Pobierajonca płyny16 lutego 2024 17:01

      ❤️❤️

      Usuń
  7. i ja sle i mysle choć dziś cięzko ale Zawsze myślę i slę wszystkim

    OdpowiedzUsuń