czwartek, 25 stycznia 2024

Urban

 To jest jakoś fascynujące wnikanie czemu człowiek staje się taki a nie inny, zwłaszcza kiedy ktoś staje się wstrętną gnidą czy zbrodniarzem. 

Biografia Urbana napisana przez Dorotę Karas i Marka Sterlingow to bardzo szczegółowa opowieść i o człowieku i jego życiu i o czasach w których żył i pracował. 

Zaczyna się w czasie 2 wojny światowej i koszmaru Holocaustu ( Urban był żydem). A kończy raptem kilka lat temu. 

Bardzo polecam lubiącym taka literaturę. 

Choć szczerze mówiąc ciągle nie rozumiem, czemu stał się bydlakiem rechoczącym ze  śmierci Przemyka i broniącym zbrodniarzy, którzy go zabili. Na pewno wiedział, co się naprawdę stało. Ale nie drgała mu powieka kiedy mówił, że za śmierć chlopaka odpowiadają sanitariusze i lekarka pogotowia 

Od dawna brzydziłam tego człowieka i bojkotowałam Nie. Taki mój maleńki wyraz solidarności z pokrzywdzonymi przez tę gnidę. I zawsze będę bojkotować.

44 komentarze:

  1. tak naprawdę wolę inteligentną gnidę od bezmózgowia pod naciskami

    OdpowiedzUsuń
  2. Zanim stał się gnidą, miał dobre, lekkie pióro. Politykę zaczynałam od Kibica😉no, młoda bardzo bylam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień dobry
    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
  4. mnie zawsze najbardziej zastanawia, ze takie rozne gnidy zyja dlugo i maja sie świetnie a dobrzy ludzie choruja, umieraja szybko...
    Wlasnie towarzyszę babci, ostatni dzien Babci byl, jak wszystko wskazuje, chyba naprawde ostatni😭
    Nie spalam bo pilnuje tych kochanych oddechow, nie chce zeby sie meczyla, ale jak ją stad wypuscic?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochasz to pozwól odejść...

      Przytulam kochany Cypelku...

      Usuń
    2. Przytulam❤️… rozumiem

      Usuń
  5. Wiem,o jakiej książce mówisz,słuchałam podkastu autorów,obszernych fragmentów książki,rozmowy u Mariusza Szczygla.Zachecili mnie.Jakkolwiek sama postać bohatera nigdy mnie nie interesowała,zupełnie nie znam Nie.Niewatpliwie bardzo kontrowersyjna postać,ale czy najczarniejsza w historii PRL-u,czy w nowszych czasach?Nie sądzę.
    Przeczytam albo wysłucham😊Bardzo też polecam ksiazke Prezydent,wywiad-rzeka z Aleksandrem Kwaśniewskim.Nie porównuje,oczywiście obu postaci😊Cegla,ale czyta się rewelacyjnie.
    Śnieg zniknął zupełnie,ale szarość i burosc nie.Zastanawiam się nad rowerem,ale chyba jeszcze nie dziś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urban nie był najczarniejszą postacią. Ale jego cynizm jest potworny i fascynujący.

      Wolałabym biografię Kwacha przeczytać a nie jego odpowiedzi...

      Usuń
    2. Wywiad też może być biografia.Ale mnie bardziej szeroko rozumiany kontekst tamtych czasów i zdarzeń.Pamiec jest bardzo ulotna,poza tym nasze rozumienie świata myślenie też się zmienia.Moze nawet zbyt wolno.Jedno jest pewne -szamba,w jakie nas wpuścił PiS nie było nigdy wcześniej.

      Usuń
    3. Oj nie było.
      Sami sobie wybraliśmy to gówno

      Usuń
  6. Freszcie fyspana po 9 godzinach snuf25 stycznia 2024 09:19

    Cynik wszechświatów. Często uderzający trafnie. Mój wujek go zawsze czytał: wyborca i Nie to jego gazety😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma takiego wujka w rodzinie😅

      O tak, umiał bardzo celnie punktować i wydarzenia i ludzi.
      Tym bardziej mnie obrzydza jego postawa przy śmierci Przemyka i Popiełuszki

      Ja też dzisiaj długo spałam🫣

      Usuń
  7. W sportowych emocjach25 stycznia 2024 10:55

    Ktoś ogląda Sejmy? Bo ja pófinał, ale przełączyłam na sekundę i nie ma pisdzielców w ławach. Bojkotują Sejm?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli nie ma awantury to tylko się cieszyć!

      Usuń
    2. Zastanawiajonca się pomiędzy gemami25 stycznia 2024 11:20

      Tylko czy będzie forum w takim razie

      Usuń
    3. Odetchnięta z ulgom25 stycznia 2024 11:47

      To oglondam drugi pofinał
      bo jutro snuf pobudka o 2 godzinie albowiem gra nasza polskotajwańskaparamieszana

      Usuń
    4. Na lekcjach oglądamy...nie było rozruby. I dobrze

      Usuń
    5. Z odrobinką naiwności25 stycznia 2024 12:48

      Ale przyszli do sejmu przestępcy? Czy w ogóle ich nie było?
      Bo ja wczoraj do OM powiedziałam po widoku ściskających się z długopisem, że rezydent może będzie miał przebłysk i powie im: ja was ułaskawiłem ale nie robicie rozróby w sejmie, bo to szkodzi mojemu wizerunkowi🤔

      Usuń
    6. aaa to miałam nosa
      żle to by wyglądało
      bo przecież byli torturowani
      ledwo uszli z życiem narracja by się posypała

      Usuń
    7. Odpoczywają po torturach w więzieniu. Prezes zapowiada skargę w świecie. 🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️

      Usuń
    8. Pojedzie do Łukaszenki?

      Usuń
  8. Urban i mnie jakoś niezdrowo fascynuje. Bardzo inteligentna persona. Komuch. Zapamiętałam te jego akcje z wysyłaniem śpiworów do Ameryki dla bezdomnych

    OdpowiedzUsuń
  9. Można się nim brzydzić i nie szanować poglądów czy nawet jako człowieka. Jednak w tym wszystkim cynizm, wyrachowanie i tego typu rzeczy łączyły się z jakąś taką lisią inteligencją. Przynajmniej ja go tak odbieram. Nie czytałem jego gazety, chyba z jeden raz miałem w ręku.

    Pozdrawiam!
    Mozaika Rzeczywistości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brzydzi mnie w jakim celu używał tej inteligencji..

      Usuń
    2. Inteligencja to nie wszystko,psychopaci też bywają bardzo inteligentni.

      Usuń
  10. Chyba nawet nie mam ochoty czytać, choć rozkminianie takich osobowości może być fascynujące...
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie bardzo mauzoleum ciekawe jest to tło historyczne. Dużo z tego to moje życie

      Usuń
  11. zamieniam się w ajdę, ostatnio suabo sypiam, wienc rano się położyłam na chociasz 2-3 godzinki i wyszło mi 10 :) 2 pszerwy na siku
    jestem kompletnie rozbita

    OdpowiedzUsuń