poniedziałek, 6 listopada 2023

Grup jest wiele

Koleżanka, z którą nie chcę mieć już nic wspólnego, zaprosiła mnie do pewnej grupy na fb. A nie chcę mieć jej w pobliżu po tym, jak broniła pewnego sqwla,zu.mne.go uya, obrzydliwego człowieka, który dokrzywdzał swoimi tekstami w prawicowych publikacjach dziewczynkę, latami gwałconą przez księdza. Ta menda, publicysta, przegrał w związku z tym kilka procesów, ale to mu nie przeszkadza dokrzywdzać dalej. A koleżance bronić urwy.sna.

Ja mam dużo cierpliwości do ludzi, choć do mnie to już nie wszyscy, hue hue. 

Żebym nie chciała z kimś utrzymywać kontaktów trzeba się naprawdę postarać. Tej eM się to udało. Ale chyba po kilku latach jeszcze się nie zorientowała, bo zaprosiła mnie do pewnej grupy na fb.  To grupa o pięknym tytule Teologia ciała działa, prowadzoną przez infantylną młodziutką dziewiczkę. Jest autorką jednej książki, ocena czytelników 1,7/10. Szał. Rozbawiło mnie to mocno, bo jak bardzo trzeba mnie nie znać, żeby pomyśleć, że coś takiego mnie zainteresuje. Choć w sumie to przynajmniej uświadomiło mi, jak bardzo się nie zgadzam z JP2 w tym, jak i co napisał w słynnej encyklice. Jak bardzo nie zgadzam się z nauką Kościoła o seksualności.  Stojąc w przedsionku Kościoła od jakiegoś czasu o jednym jestem przekonana. Nauka KK o seksualności jest tak nierealna, oddalona od nauki, od człowieka, że albo musi się zmienić i to na cito albo zaakceptujemy, że nikt jej nie respektuje. 

18 komentarzy:

  1. Dzień dobry
    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)

    OdpowiedzUsuń
  2. A co odpowiedziałaś koleżance?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic. Nie odzywam się do niej. Nie komentuję na fb. Nasze drogi w lux się nie przecinają a jeśli już jesteśmy na tym samym wydarzeniu unikam spotkania choćby wzrokiem
      Brzydzę się. Nie ręczę za siebie.

      Usuń
    2. Jest taka opcja zaproś znajomych, może kliknęła wszystkich, bez wybierania.
      Dostaję zaproszenia do różnych grup i najczęściej z nich nie korzystam, wcale nie z powodu jakichś antypatii itp. Po prostu za dużo tego wszystkiego.

      Usuń
    3. Pewnie masz rację. A ja mam na kobietę alergię...

      Usuń
  3. Dobrze,że potrafisz stawiać granice.Ale też bardzo dobrze,że Twoja asertywność nie spotkala się z agresją,co , niestety,częste w różnych sferach i tematach.Milego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żeby człowiek się cieszył, że nie dostał po mordzie...
      Ale to prawda. Cieszę się..

      Usuń
  4. Teologia ciała:):):) Pięknie brzmi. Prawie tak, jak higiena ciała. Prawie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A w dodatku to higiena oparta na wiedzy sprzed tysiąca lat...

      Usuń
  5. A ta infantylna dziewiczka to nie przypadkiem Najjjka? Mignęła mi jakiś czas temu gdzieś, i czasami słucham, I nie dowierzam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A nie znam. A szkoda:pp

      To jakaś katotalibka z fejsa.

      Usuń
    2. Znalazłam tę N
      Ona jak ona
      Ale te komentarze 🫣

      Usuń
  6. Spojrzałam na tę stronę. Znalazłam tam (w dyskusji) link do fajnego artykułu Terlikowskich wyjaśniającego co może się stać po nowym stanowisku papieża do antykoncepcji (zapewne upraszczam: "...widać „zmaganie się” z dotychczasowym stanowiskiem Kościoła w sprawie antykoncepcji... :)
    https://wiez.pl/2023/07/15/seks-w-malzenstwie-czyli-przyjemnosc-i-namietnosc-koniecznie-potrzebne/
    A teologia ciała głoszona przez JPII ma też dobre założenia - skupia się na pięknie ludzkiego ciała i głębi seksualności. Zapewne ma też błędy...
    Ella-5

    OdpowiedzUsuń
  7. Cytat2: "I można powiedzieć, że to jasno wskazuje kierunek, w którym będziemy zmierzać: powolne pozostawianie kwestii antykoncepcji w gestii wiernych (co zresztą w Kościele w wielu krajach zachodnich dokonało się już dawno, ale wcześniej nie było akceptowane przez Watykan).Co będzie dalej?"

    Żeby nie było, mam to samo stanowisko co Ty, Rybeńko
    Ella-5

    OdpowiedzUsuń
  8. Cytat 3: "Oznajmienie, że kolejni papieże mylili się w ocenie moralnej antykoncepcji, i nakładali na wiernych wymogi, od których ich następcy odchodzą, oznaczałoby też podważanie dotychczasowego rozumienia nieomylności Kościoła"
    Ella-5

    OdpowiedzUsuń