niedziela, 1 października 2023

Kawa w podróży

 Problem z kawą w podróży jest taki, że w każdym kraju inaczej są interpretowane nazwy kaw. Chyba tylko cappuccino znaczy wszędzie to samo. Bo nawet espresso w niektórych francuskich okolicach nazywa się krótka kawa.

Ale ogólnie we Francji i Włoszech kawa jest bardzo smaczna. Za to w Germanii to już na smak nie ma co liczyć. 

Na azjatyckiej kawie nie znam się wcale bo nie bywam a ze słyszenia to się nie liczy. 

Wystarczy mi stresu w europejskich okolicach. Wiecie jak się nazywa kawa latte w Luksemburgu? Lait russe. Ruskie mleko. Kilka lat mi zajęło, żeby się w tym zorientować 🫣

Chyba najlepiej jeździć z własną;))


29 komentarzy:

  1. Dzień dobry
    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziś można zabrać własną na marsz! 🇵🇱☕

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ciekawa jestem ile będzie ludzi.
      Mnie logistyka zabiła i nie pójdę ale dzieci będą

      Usuń
    2. Moje dzieci i wnuczka od piątku w W-wie,wczoraj zwiedzali,spotkali się ze znajomymi,ja zostałam z psem😊podobno w hotelu full,zobaczymy

      Usuń
  3. no i tu się kłania aeropress, można go wziąć, gdziekolwiek jest gorąca woda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. https://www.coffeedesk.pl/product/25418/Aeropress-Original-Zaparzacz-Do-Kawy?gclid=Cj0KCQjwjt-oBhDKARIsABVRB0wnRnlfXSM1nAt8WA0TmrZeUtknbVCaXH7N_Io50BRBSL4CYpetpVoaApOxEALw_wcB

      mam taki, ale więcej dodatków i póltora raku temu był tańszy i filtry były w cenie

      Usuń
    2. Lucha, nie przypominam sobie żadnego zatargu z Tobą, ale jeśli taki był, to przepraszam. Odnośnie wczorajszego wierszyka o świni i Gregorym Peku , to zaczerpnęlam go z ostatniego tomu o Bridget Jones pt. Szalejąc za facetem, nie było w nim cienia złośliwości , ot, taka rymowanka. Absolutnie nie chciałam nikogo urazić. To sorry i zapominamy?

      Usuń
  4. o nie nie hotele maja zazwyczaj ekspressy, poza tym smakuje mi kawa w Macu i na stacjach paliw, gdzie są ekspresy. małe knajpki, bary. także nie wożę ze sobą żadnych ustrojstw do parzenia kawy. Ale masz rację we Włoszech chyba najlepsza. Ja piję latte wegańskie. jakoś nie mam problemu gdziekolwiek jesteśmy, z kawą. Ale już nasi przyjaciele, którzy ostatnio z nami podróżują, owszem Zawsze mają swój czajniczek i basta. Teatralna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W lux w zwykłej kawiarni trudno o weganska
      Ale są sieciowki to jakoś można dać radę. Ja pije czarną to nie wiem w gruncie rzeczy

      Usuń
  5. Ja za Teatru napiszę, że uwielbiam kawę na wynos, ale nie ze swojego domu, taką mam na co dzień, i tez mi smakuje z Maca tudzież innych takich miejsc, gdzie są ekspresy, czyli kawiarni serwujących na wynos. Ja najcześciej zamawiam Americanos bądź cappuccino z wersją mocniejszą. Nigdy latte bo nie lubię mleka z kawą tylko odwrotnie😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na stacjach paliw gdzie jest taki zielony szyld że słoneczkiem, tam też dobra kawę mają😊

      Usuń
    2. BP🙂 mam w Miasteczku i bywa, że kupuję, bo uważam, że to najlepsza kawa w mieście z automatu/ekspresu nie licząc typowych gastro.

      Usuń
    3. O to to lubie bardzo i ja. I ja owrotnie niz Roxy pijam mleko z kawą 😜😅

      Usuń
  6. A mnie najbardziej smakuje kawa na wynos z Palarni Kawy przy placu Orła Białego w Szczecinie. 👍Jak będziecie zwiedzać Szczecin, to zajrzyjcie tam.❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może tez piłam1 października 2023 12:07

      Czy to ta sama co na Manhattanie? Era kawy czy coś takiego.

      Usuń
    2. W Warszawie polecam Irenę na Saskiej kepie

      Usuń
    3. Tej na Manhattanie nie znam. Na Orła nazywa się po prostu Palarnia Kawy. To maleńka dziupla, w której można kupić kawę w ziarnach i parzoną na wynos. Świetne dziewczyny tam pracują. W razie wątpliwości służą radą, a kawę parzą fantastyczną.☕️

      Usuń
  7. a ja bes kawy miauam super spotkanie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, jestem typowy lewak,
      mniejsza o moje nazwisko.
      IQ mam powyżej zera -
      choć nie ukrywam, że blisko.

      Usuń
  8. Pisiory srają po gaciach,pewnie po marszu, uruchamiają się płatne trolle

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja dziś miałam bardzo, bardzo zły dzień. Az nie moge w niego uwierzyc.
    Ale jutro dzień zero, żegnajcie dreny i opatrunki i plastry i całe zuooooo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musi być cypel!!
      Nieustannie się martwię i wspieram!!

      Usuń