piątek, 29 września 2023

O piniondzach

 W latach 80 miałam takie hobby, że zbierałam monety z 1949 roku. Różniły się od tych późniejszych napisem z tyłu,  wtedy jeszcze wybijano rewers rzeczpospolita polska a nie polska rzeczpospolita ludowa. Nie były to wartościowe monety, znajomi się w to wkręcili i się wymienialiśmy. I tak oto miałam naprawdę duży zbiór! Bardzo się bałam że gdzieś przepadl ale jest!

Kilkaset monet!!







Zaplątała się taka też z ludowym podpisem.


Jeszcze nie wiem, co z tym zrobię, nie są zbyt cenne na rynku numizmatycznym. Na razie będę je trzymała:)

16 komentarzy:

  1. Dzień dobry
    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie śpię, bo oglądam29 września 2023 05:07

      Biere kawę! Pobudka o tak nieludzkiej porze to tylko z wiadomego powodu😉

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Tak na serio zaczęłam kiedy mieszkaliśmy w Belgii, ze 14 lat temu

      Usuń
  3. ja bym trzymała z sentymentu, ja kiedyś miałam ale przepadła taka nietypowa moneta https://pl.ucoin.net/coin/russia_empire-3-kopeks-1899/?cid=24252
    a ja w 1996 r, po denominacji napisałam list do kuzynki i znalazłam prastary znaczek o wartości 1 zł z czasów PRL, uznałam , że nominał to nominał i list do mnie wrócił😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 🤣🤣🤣
      Muszę spróbować zapłacić coś gdzieś!!

      Usuń
  4. syna zbiera monety, ja mam bardzo cenną(dla mnie) monetę żydowską z łódzkiego getta

    OdpowiedzUsuń
  5. Wnuki spieniężą twoje pinondze😉
    Gorzej z torebkami😉 Bo czy znajda drugą taką szaloną kolekcjonerkę?😄 Chyba że któreś TEN gen ma😄
    BH

    OdpowiedzUsuń
  6. Kurde maz mi sie zepsuł i na sorze jest, oby to było nic, nawet sama go zawieźć nie mogłam bo mały z nikim poza mną nie zostanie, slijcie dobre mysli bo tu oszaleje😭
    Cypel

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niech bedzie wszystko dobrze i niech maz wraca do domu.

      Usuń