niedziela, 27 sierpnia 2023

Tu byłem

 Zwiedziliśmy jaskinię w Niaux. Znajdują się tam rysunki człowieka sprzed 16 tysięcy lat. Znaczy człowiek rysował zwierzęta. Autoportretów wówczas nie tworzono. 







Już w 17 wieku ludzie umieli wejść do tej jaskini, jest ogromna, monumentalna wręcz, długa. Nie było łatwo kiedyś do niej trafić. Nic dziwnego, że niektórzy zostawiali tam swoje podpisy. Np Martin 1660. 

Takie nasze tu byłem,Marek W.

 Były też innego rodzaju komentarze .

Człowiek mało się zmienia w gruncie rzeczy. 

17 komentarzy:

  1. Dzień dobry
    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Ale też nie da artystyczne. Tylko odwzorowują co też jest ciekawe.

      Usuń
  3. mieszkam w otulinie Ojcowskiego PN i mamy tu jaskinie, kilka razy zaprowadzałam gości pod wejście i potem szli z przewodnikiem, ja wolę otwarte przestrzenie i słońce ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie fascynują takie groty. A ta była ogromna i bezpiecznie szeroka. Ja nie mogłabym się przeciskać przez wąskie otwory .

      Usuń
    2. ze 20 lat temu z bratem, bratową i dziećmi byliśmy w Górach Stołowych i i najwęższy przesmyk chłopaki nazwali Przełęczą Dziadka Lutka, który miał silnie rozwinięty mięsień piwny 😁

      Usuń
    3. Co prawda nie w jaskini ale w Błędnych Skałach widziałam jak pan słusznych rozmiarów utknął...

      Usuń
  4. Lubię jaskinie. W zeszłym roku byliśmy w Słowenii w jaskini Postojnej. Piękna !

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja wczoraj na Bocellim byłam, wrażenia nie do opisania.Na stadionie Śląskim tłumy,jakich dawno nie widziałam (ok.50 tys.) Wrócilismy bardzo późną nocą,dziś pół dnia się regenerowalam,.ech, starość,ale warto było.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niesamowite, że taka muzyka jest dobrze odbierana w takiej ogromnej przestrzeni

      Usuń