poniedziałek, 28 sierpnia 2023

Co ty człowieku wiesz o świecie...

 Bo ja na ten przykład nic...

Myślałam,  że to malutkie miasto państwo a to jest całkiem rozległy teren. W życiu bym nie zgadła, że językiem urzędowym jest kataloński. I że Macron jest współksięciem Andory! Drugą połówką jest biskup hiszpański Joan Enric Vives Sicilia. Taka sytuacja.




A w centrum miasta stoi rzeźba autorstwa Salvadora Dalego.



A jedną z atrakcji kraju jest most tybetański. Mimo lejacego deszczu przeszliśmy w tę i z powrotem, po 600 metrów w każdą stronę. Nawet fajnie. 

Stolica to jeden duży dom handlowy. Ze względu na podatkowe uniki można niby takiej kupić kosmetyki i ubrania. No nie wiem. 

Ale cieszę się że zobaczyłam dużo mniejsze państwo niż Luksemburg.

23 komentarze:

  1. \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak miło, kawusia!
      Nie zaspała, tylko od soboty nie ma prądu. Ale jeszcze jakieś opary na powerbanku odkryłam!

      Usuń
    2. Ja wczoraj walczyłam z kontem Google i się okazało że musi współgrać komórkę z laptopem, ale się udało i nawet WhatsAppa już mam😁

      Usuń
    3. mauo tego odzyskałam wszystkie kontakty, google maps i liczenie kroków, jeszcze nie wiem jak foty odzyskać

      Usuń
    4. Umarłam, bo myślałam, że to Olga anonimowo bo nie ma prądu a Lucha się podszywa 😁😁

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. też mnie zastanawia, i gdziekolwiek jest ten most nawet bym ze 100 m nie spojrzała😐

      Usuń
    2. Myślałam miało być!!
      Zaraz zmienię

      Usuń
    3. A most był bardzo stabilny
      Też myślałam, że sami patrzenie na niego zabija a tu zonk! I wejszuam

      Usuń
  3. Byłam w Andorze dawno temu, bedac na wczasach w Katalonii ,w Lloret de Mar.Byla wycieczka autokarem,pamiętam jakieś straszne serpentyny . Te rzeźbę też trochę kojarze, Dali był Katalończykiem,więc zza miedzy🙃 Nie wiem,czy już wtedy był ten most,jakiś kościol zwiedzalismy🙂
    Dalszych miłych urlopowych wrażeń!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drogi tam robisz wrażenie. Bo i bardzo w górach ta Andora.

      A ja dzisiaj robię sobie wolny dzień. Potrzebuję trochę nicnierobienia.

      Usuń
    2. Super, ja często mam taką potrzebę,miej się dobrze💗

      Usuń
    3. Ja chyba też często. Dzięki trybowi życia mogę sobie na to pozwolić. Ale ostatnio to jest nieustanny hardcore. I końca nie widać. Nawet mój syn to zauważył, że mi się taki dzień po prostu należy.

      Usuń
    4. Korzystaj! Ja za tydzień, nie mogę się doczekać.

      Usuń
    5. I na urlopie trzeba mieć wolny dzień 😉😁

      Usuń
    6. W końcu się trochę złamałam i poszłam do muzeum prehistorii. Baardzooo to jest ciekawe!

      Usuń
  4. Ciekawa świata28 sierpnia 2023 14:24

    O Andorze to ja wiedziałam tylko, że jest księstwem. Człowiek uczy się i dowiaduje się nowych rzeczy każdego dnia, i nawet jak myśli ze już wie to i tak nic nie wie lub niewiele😉
    Ostatnio dowiedziałam się kilku perełek z życiorysu naszej pierwszej najlepszej tenisistki J.J. Choćby zaangażowanie króla Gustawa V by w czasie okupacji niemieckiej sprowadzić ją do Szwecji i odmowie tenisistki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cały czas czegoś nowego można się dowiedzieć!
      Żeby jeszcze to wszystko umieć zapamiętać 🫣

      Usuń
    2. No wlasnie. Dzis pamiętam a jutro to juz inna bajka 😜

      Usuń