czwartek, 16 lutego 2023

Wpadłam po uszy

 Zbierałam się już od bardzo dawna. Miałam album ze  starymi zdjęciami. W różnym stanie są te odbitki, różnej jakości. Tak czy siak, trzeba je zcyfryzować. Latem tata mi zidentyfikował osoby i miejsca, to jest bezcenne. 

I w poniedziałek zabrałam się do roboty. 

Mój Boże!! Jaka to frajda! Jakie perełki odkrywam! Jak się cieszę, że nie przepadną!

Szeroka rodzina cieszy się też i zaczyna szukać swoich zdjęć. 

Zwykle tego nie robię. 

Ale jutro pokażę wam jedno zdjęcie. 

A dzisiaj wesołego dnia pączkowego!!

37 komentarzy:

  1. Dzień dobry
    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)

    OdpowiedzUsuń
  2. Stare zdjęcia są cudowne, a najważniejsze, że jeszcze żyją ci, którzy pomogą je opisać! Ja mam dużo rodzinnych pamiątek, o niektórych nie miał mi już kto opowiedzieć ale rok temu cudem znalazłam w internecie na zamkniętym forum informacje i dwa zdjęcia stryjecznego dziadka. Dowiedziałam się, że był znaczącą postacią polskiego lotnictwa w czasach pierwszej wojny światowej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To rzeczywiście skarby nieocenione!

      Ja się takich rzeczy nie dowiem, przeszłość mojej rodziny nie kryje takich niespodzianek ale wcale mi to nie przeszkadza.

      Usuń
    2. Ależ oczywiście, przeszłość przodków to ani nasza zasługa, ani wina.

      Usuń
    3. A życie każdego człowieka jest ciekawe a bywa dramatyczne

      Usuń
  3. Kiedyś posegregowałam zdjęcia i włożyłam do albumów. Niedawno stwierdziłam, że trzeba część wyrzucić, bo niepotrzebne aż tyle np. z wycieczek szkolnych. Rodzinnych i domowych zdjęć mam niedużo. A teraz ja chcę w odwrotną stronę niż TY- zdjęcia z folderów zamienić na papierowe.
    Również miłego pączkowania wszystkim:):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cyfryzuję żeby urealnić. Powstaną z tego albumy.
      I zdjęć nie wyrzucam. Żadnych!

      Usuń
    2. Mam takie zdjęcia, na których te same dzieciaki są tylko w ciut innym układzie, to po co mi ono?
      Wszystkie zdjęcia e formie cyfrowej mam w albumach opisanych:)

      Usuń
    3. Żadne wow, robię na bieżąco przy zrzucaniu z aparatu. Od razu wyrzucam nieudane. Mam na zdjęcia dyski przenośne- jeden już zapełniony, drugi z ogromną ilością wolnej przestrzeni czeka:):)
      Wiesz, że jestem wariatką, jeżeli chodzi o cykanie. Wszystko chciałabym uwiecznić:):):) Jest tyle interesujących detali, rzeczy, widoków...

      Usuń
    4. Wiele osób cyka a porządku w tym nie ma. Kolega się chwalił, że na jakiejś wycieczce zrobił 700 zdjęć. Tylko że nie idzie za tym wybór 50 super...

      Usuń
    5. Swoje pokazuję często na blogu. Wybieram te, które , moim zdaniem, zainteresuj a, będą się podobać. Ale faktycznie muszę jeszcze raz przejrzeć foldery i kolejny raz zweryfikować zdjęcia.

      Usuń
  4. Zaraz się wybieram po pączki :)
    Mam mnóstwo starych zdjęć. Niestety, nie wszystkich potrafię na nich zidentyfikować i już nie ma kto mi pomóc. Koniecznie muszę z nimi zrobić porządek, a niektóre chyba muszę zanieść do zakładu, który je zrewitalizuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój mąż kupił sobie program i sam je naprawia.

      Mnie też żal, że nie o każde zdjęcie mogę zapytać

      Usuń
    2. Pomyślałam, że Twój mąż naprawia pączki 🤣

      Usuń
    3. Oplułam komórkę 😂😂😂

      Usuń
  5. Tłusto i sentymentalnie16 lutego 2023 10:53

    Ja już po pączku, ale zaraz jadę do LP na faworki 😀
    Bardzo dużo zdjęć mam na płytach, bo dawno temu skanowałam te z albumów. A teraz nie każdy laptop ma kieszeń, i chyba jedynym wyjściem to dodatkowy dysk. Muszę to przemyśleć. Skłaniam się też do tego, by z ważnych zdjęć zrobić fotoksiażkę. To chyba będzie najfajniejsza i najtrwalsza opcja.
    A u nas z racji pewnych wydarzeń dziś do domu powrócił album z naszego z OM ślubu- nawet nie wiedziałam, że został wyniesiony😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam w planach kilka fotoksiążek z tymi starymi zdjęciami. Inna będzie dla taty. Inna dla dzieci. Inna dla siostrzenic

      Usuń
    2. Fanka fotoksiążek16 lutego 2023 11:11

      Jestem w posiadaniu już jednej takiej, mój Tata tez, a sama dla Najmłodszych zrobiłam 4.
      Czekam na kolejne natchnienie😉

      Usuń
    3. Mnie zrobienie najmłodszemu na 18 fotoksiążki natchnęło. I teraz drżyjcie narody!!

      Usuń
    4. Bardzo dobry pomysł! Mam kilka starych albumów ,w rzeźbionych drewnianych okladkach,cudo..choć trochę zniszczone😊 Nie ma już nikogo ze zdjęć w tych albumach.Fotoksiazki mam 2.
      Skończyłam "wiosenny przegląd techniczny"całego człowieka😊 no, cusz.." póki co zyjemy,jeszcze jakaś Amerykę odkryć chcemy..😄 Paczkami pachnie czy też śmierdzi od wczesnych godzin rannych(piekarnie mam w pobliżu) Smacznego paczkowania..kto pączkuje😄..💅😛🏵️🌅💚❣️

      Usuń
    5. Ojej, rzeźbione drewniane okładki, mniam!!!

      Usuń
    6. Aż musiałam zobaczyć, co to takiego te fotoksiążki (taka zapóźniona jestem, jej). Fajna sprawa.

      Usuń
    7. Ja też niedawno dopiero wiem:)

      Usuń
    8. Zajmują dużo miejsca,bardzo niepraktyczne,ale jakoś żal mi się ich pozbyć..pamiątka po dziadkach❤️

      Usuń
    9. Nie wolno się pozbywać takich rarytasów!!

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Ja też i fcale nie mam wyrzutof sumienia.

      Usuń
    2. Melu, z jakim nadzieniem?

      Usuń
    3. Nawet ja zjadłam
      Ale nie były bardzo dobre

      Usuń
    4. Z powidłami i jeden z budyniem czekoladowym. Oczywiście z powidłami najpyszniejsze 😋
      Marzycielko ja sama nie wiem czy mam. Jutro jadę na ,,poprawiny" do mamy na ponczki 😂😂😂

      Usuń
    5. Za rok polecę do Ciebie!

      Usuń
    6. Z powidłami są najlepsiejsze . W tym roku od znajomej bo ja rączki zajęłam wyszywaniem kartki dla młodych 😁

      Usuń