czwartek, 26 maja 2022

Nie może być inaczej

 Wiadomo, jaki dzisiaj dzień

Szczęściarze będą się przytulać do kochających mam. Inni z bólem i miłością wspominać. Mamy będą przytulać kochane dzieci, ale będą też takie,  które nie spotka nic miłego, i to nie z winy dziecka. 

Dopiero od niedawna wiem, że nie wszystkie matki są dobre. Są też takie,  które zadają ból,  krzywdzą,  manipulują, są też mamy z problemami uzależnień. Znam dwie co się wyrzekły swoich dzieci, jedna to fanatyczka religijna a syn jest gejem. Drugiej córka wybrała nie te studia co potrzeba. Znam też taką, co całe życie dba o to, żeby jej córka przez nią płakała. 

Sorki że tak poważnie. 

Mamom i dzieciom

MIŁOŚCI❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

91 komentarzy:

  1. Dzień dobry :)

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja Mama była cudowna pod każdym względem. Już 30 lat jej nie ma i wciąż mi jej brakuje, a po śmierci Taty jakby jeszcze bardziej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przytulam najmocniej
      I to piękne, że możesz tak o. Swojej Mamie powiedzieć 😘

      Usuń
  3. A ja lubię sobie posłuchać pięknej pieśni Ładysza- Matko moja, ja wiem..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To sobie później posłucham

      Zwykle piosenki o mamach są beznadziejne...

      Usuń
    2. A :Do ciebie mamo…..Villas? Uwielbiam ją …. fanką Violetty nie jestem ale ta piosenka i wykonanie bardzo mi się podoba.

      Usuń
    3. To to nas bardzo różni Kycha
      Nigdy nie nie pociągała
      Tak samo wielbiona przez wszystkich Rodowicz np

      Usuń
    4. Lubiąca a niewielbiąca26 maja 2022 08:21

      Lubię piosenki Rodowicz, bo są takie melodyjne do śpiewania i darcia się na koncercie i przy grillu😀Biesiadne.

      Usuń
    5. Przecież napisałam ze nie jestem jej fanka. Lubię tylko tą jedna piosenkę. Wiec to nas tak baaaardzo nie różni 🤣🤣🤣

      Usuń
    6. Wszystko co jest z patosem, wydaje mi się żenujące. Te piosenki również, tym bardziej, że czuję w nich sztucznosc.

      Usuń
    7. Villas miała rewelacyjny głos, ale (moim zdaniem) nikt się nią porządnie nie zajął. Wszystko co robiła zawodowo trąciło mocno kiczem. Ale czasem lubiłam sobie podśpiewywać: "We włosach kliwii kwiat dla ciebie miły..."

      Usuń
    8. Jeśli się śpiewa z miłością to nie ma mowy o patosie czy sztuczności.

      Usuń
    9. Śpiewa może tak
      Ale kiedy się słucha..

      Usuń
  4. https://www.youtube.com/watch?v=brcxpawwXos

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muzyka, wykonanie, cudowne
      Ale to też taka napuszona stylistyka.

      Usuń
    2. Bo o matkach trzeba z wielkiej litery,, niech nawet z patosem i na koturnach. A ta piosenka to już swoje lata ma, inny był wtedy styl.

      Usuń
    3. Ja bym wolała ciepło i z miłością, matka też człowiek

      Usuń
    4. O tak, Rybeńko, masz rację. Miłość i ciepło. Ten patos jest niepotrzebny. Kiedy słyszę "Matka Polka", to mnie wstrząsa. To określenie jest nadużywane i wykorzystywane w złych celach.

      Usuń
    5. Stawia matki na pomnikach a stamtąd łatwo spaść

      Usuń
    6. A jak z patosem to już nie można z miłością? Jedno drugiego nie wyklucza.
      Jest taki wiersz Baczyńskiego " Rodzicom" gdzie z wielką miłością dziękuje im z rzeczy wielkie, za wpojony mu honor, prawość, patriotyzm, za to, ze nauczyli go godnie żyć, za odwagę. I to jest wielka miłość i wielki patos i godzą się ze sobą pięknie w tym wierszu. .

      Usuń
    7. Ninka, a dlaczego Cię wstrząsa Matka Polka.? Te dwa wyrazy mają w sobie wielką historię, cierpienie i ból.

      Usuń
    8. Myślę, że w historię wielu krajów i matek jest to wpisane. Tak samo ojców. Wychowujemy mężczyzn w poczuciu, że to kobieta ma być odpowiedzialna za dzieci i ponosić ofiary ale czy to jest ok?
      Ja też nie przepadam za tym określeniem, u mnie pojawia się to w kontekście, sorki, czapek na głowach dzieci nawet jak jest ciepło.

      Usuń
    9. A moja teściowa zawsze mo zwracała uwagę ze dzieci moje bez czapeczki….🤣🤣🤣 Jam ci wyrodna matka a nie matka Polka😜

      Usuń
    10. Mój syn to nawet nie ma zielonego pojęcia, gdzie takowej szukać:pp
      Moja to potrafi zwrócić uwagę synkowi 50bardzoplus żeby założył:pp

      Usuń
    11. Liiviia, bo ono odczłowiecza. Każe zwykłym kobietom być straszliwie serio, robić tylko i wyłącznie to co należy, dorównywać jakiemuś wydumanemu schematowi. I, jak wyżej napisałam, jest nadużywane. Między innymi właśnie po to, żeby na kobiety zrzucić całą odpowiedzialność.

      Usuń
  5. Też nie lubię piosenek o mamie,może i są ładne i szanują jak ktoś lubi i słucha.
    Dla mnie są takie pompatyczne .....
    Natomiast uwialbiałam wierszyki w przedszkolu jak dzieci swoimi słodkimi głosami okazywały miłość

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tesz fanka fierszykuf26 maja 2022 08:21

      Tuśka rozczarowana, bo wczoraj Zońcia na galowo miała występ w przedszkolu, ale bez obecności nam- mają dostać płytkę, a przecież urzędowo już pandemię odwołano, Dziś dzieci jadą na wycieczkę.

      Usuń
    2. U nas byly uroczystosci 24 i 25 maja i rodzice byli zaproszeni. To były pierwsze takie występy na żywo mimo że Olek juz dwa lata chodzi do przedszkola.

      Usuń
    3. Ja pamietam jak w przedszkolu na dzień matki w sali wywieszono karteczki, na których było napisane to co opowiadalo każde dziecko o swojej mamie. Kartki nie były podpisane a zabawa była przednia aby odnaleźć właściwy dla siebie opis. Było i tak, ze dwie mamy upierały się, ze to właśnie o niej, a to bo o jeszcze innej. Ja swoją odnalazłam dość szybko i gdzieś ja nawet mam.

      Usuń
    4. Cudny pomysł Kristal!

      Usuń
    5. Świetny pomysł ,Kristal! Ciekawe czy ja bym odnalazła opis mojego dziecka😁

      Usuń
    6. Ja bym się trochę bała😁

      Usuń
    7. Można się dowiedzieć o sobie czegoś o czym się nie miało wcześniej pojęcia. A dzieci to dobrzy obserwatorzy i raczej mówią to co myślą

      Usuń
    8. Oj tak
      Ja się np dowiedziałam, że jestem b wymagająca jeżeli chodzi o oceny w szkole. W ogóle nie zdawałam sobie z tego sprawy!

      Usuń
  6. Wielbionca boba26 maja 2022 08:31

    Oguaszam sezon na świeży młody bób rozpoczenty!
    Zeszuam zrobić sobie kafę, a na stole kuchennym moja miuość😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też kocham bób i Boba na stole kuchennym..

      Usuń
    2. Porzeraczka bobuuf26 maja 2022 08:41

      Mój Bob jest jusz ciut podstarzały ale na innego Boba go nie wymienię, No chyba ze na boba 🤪

      Usuń
    3. Przeczytałam boa i pomyślałam, że w tym towarzystwie wszystko jest możliwe, zwłaszcza na stole kuchennym😂

      Usuń
    4. a tu gdzie mieszkam na bób mówi się bober i mnie to śmieszy

      Usuń
    5. I zamiast na dwór idzie się na pole 😜

      Usuń
    6. I mówi czy a nie trzy

      Usuń
  7. Wszystkiego pieknego TAKŻE dla tych mam, które mamami nie mogły zostać z różnych przyczyn.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak!
      To jest najtrudniejszy rodzaj macierzyństwa...

      Usuń
  8. Wszystkim mamom najlepszego.

    OdpowiedzUsuń
  9. Przeważnie w ogóle nie pamiętam o takich " świętach" :) wydają mi się tak potrzebne jak dzien kobiet, dzień hutnika czy pracownika służb drogowych ;) Kocham rodziców na codzień.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jeśli się nie kocha to się i tego dnia nie kocha.
      Już tak dawno nie mam mamy...

      Usuń
    2. Miłość na codzień to podstawa. A ja lubiłam to święto gdy dzieci były małe, chodzenie do przedszkola na przedstawienia itd. To był czas tylko dla rodziny, trzeba się było zwolnić z pracy, teraz coraz mniej czasu spędzamy ze sobą, żyjemy szybko a takie święto skłania do refleksji.

      Usuń
    3. Budzi też emocje kiedy trzeba na siłę składać życzenia

      Usuń
    4. Ja lubię każde dni (z tych dużych, bo mniejszych nie ogarniam). Powód do świętowania jest:)

      Usuń
  10. No i kciuki o 10 30 za matmę pliz

    OdpowiedzUsuń
  11. A kto składa dzisiaj teściowej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja! Zabieram ja do nas po pracy i podziękuję za męża. 😉 I mądry post napisałaś.

      Usuń
    2. Nie mam poczucia bycia córką, nawet adoptowaną...

      Dziękuję Bogusiu, choć to ciągle temat tabu, że matka może nie być dobra

      Usuń
    3. o tym samym pomyślałam ;) ja nie składałam. Jak szliśmy z M. do jego mamy w tym dniu (jeśli akurat byliśmy w PL) to towarzyszyłam życzliwie ale życzeń jako mamie nie składałam;
      nawet w czasie , kiedy się już bardzo lubiłyśmy czyli ostatnie 6-7 lat.
      Wszystkim mamom , tym niespełnionym szczególnie (wiem o
      tym , jak boli) NAJlepszości :)
      ajda mama jednego dziecka tutaj i dwóch aniołków

      Usuń
    4. Też mam aniołki
      Nie wiem jak liczyć bo się pokrywają niektóre z tymi dzieckami co je mam

      Usuń
    5. Swoją drogą
      Czy nie warto się lubić od początku?

      Usuń
    6. Nie da się, od początku małżeństwa ja stawałam na głowie, by było dobrze (tak do nieczego byłam wychowana), a mamusia miała mnie w dupie. W pewnym momencie odpuściłam (za dużo złego), teraz ja mam ją w dupie. Czuję obojętność połączoną z nienawiścią. To jest po prostu niedobry człowiek.

      Usuń
    7. Znam ten ból Anonimowa
      Moje pytanie było retoryczne. Żal mi tego straconego na nielubienie czasu ale to te osoby nielubiące najbardziej na tym tracą

      Usuń
    8. Anonimowa, mam tak samo ale nienawiści raczej nie czuje, tylko obojętność. Nie żałuje jej ani nie życzę źle. Jakby nie istniała. Dużo zła wyrządziła swoim dzieciom może nawet nie z premedytacją ale przez swoją głupotę. A trójka z nich ciagle zwraca się do niej per mamusia

      Usuń
    9. I jeszcze jedno. Nigdy bym nie wpadła na to żeby teściowej składać życzenia na dzień matki choćby była najwspanialsza na świecie. I jestem przeciwna do mówienia mamo . Nie wiem kto to wymyślił ale dla mnie to nie jest naturalne żeby w dorosłym wieku nagle do kogoś zacząć mówić mamo.

      Usuń
  12. Znów się zamyśliłam pod wpływem mocnego przekazu,Rybeńko! Wszystkim życzę pokoju, spokoju i zdrowia. Możliwości dzielenia się miłością, radości napawania się nią. I miłej niespodzianki 26 maja. A zdającym MOCY, MOCY i MOCY!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Włożę szampana do lodówki, zapomnę, potem otworzę lodówkę i SUPRAJZ!!!!:PP

      Usuń
    2. "Wystarczy tylko chcieć, reszta to kwestia techniki." Czy Twoje drugie imię to Finezja? Jak matma?

      Usuń
    3. O matmie jeszcze cisza
      A co do drugiego imienia to mam ich wiele, ale raczej Miszczgafy niż finezja😁

      Usuń
    4. Jeśli świta Ci myśl, że możesz zapomnieć o butelce szampana włożonej do lodówki, to tym bardziej jesteś w stanie zapomnieć, że masz na imię Finezja. 😁😁😁

      Usuń
    5. Joanna🤣🤣🤣🤣

      Usuń
    6. Jakich ładnych słów używasz, Specjalistko. Podziwiam.

      Usuń
    7. Bogusiu, ja, z kolei, jestem łasa na przychylne słowa jak "niewiemco" i chciwie je zagarniam. Dziękuję! 💙💙💙💙💙

      Usuń
  13. Miłości wszystkim zagubionym
    Carpe

    OdpowiedzUsuń
  14. Kocham bardzo moja mamę ale dziś odczułam najsilniej że ja po prostu mam. Bardzo Wam też dziękuję za wsparcie w trudnym dla mnie czasie. Tata miał tak piękne pożegnanie że trudno to opisać. Dałam radę że wszystkim, byłby że mnie dumny tak jak zawsze był dumny gdy żył.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przytulam bardzo mocno Lidia

      Pewnie, że dałaś radę. Ale pożegnanie rodzica to bardzo bardzo trudny moment 🫂

      Usuń
    2. Lidio, każde Twoje słowo dowodzi, że łączyła Cię z ojcem bardzo silna więź. To ogromna wartość. Trzymam kciuki, aby wszystko to, co obecnie rodzi trudne emocje, jak najszybciej przekształciło się w źródło siły i najbardziej pozytywnych wzruszeń. Niech się stanie!

      Usuń
  15. ja dziś ryczauam, bo nie byuam w stanie pojechać do Mamy z kwiatkami, wstyd mi, ale ostatnio mnie tak przeczołgała, ze uznałam, że ja i mój kręgosłup musimy chwilę odpocząć; podziwiam syna, że to wytrzymuje😐

    OdpowiedzUsuń
  16. P.S. Synowa też była z kwiatkami i zyczeniami, bo syn za wielką wodą akurat. To był miły dzień. 🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od synowej też usłyszałam miłe słowo, i jej też życzyłam wszystkiego najlepszego, wszak jest mamą:)

      Usuń
  17. Jedna z moich znajomych napisała mi, że obchodzi dzisiaj Dzień Bezmatek.
    Uderzyło mnie to bardzo, bo ona 3.5 roku temu straciła jedyną córkę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O czymś takim pisała wyżej Anonimowa...

      Bo ja pisałam o sierotach po złych matkach

      Usuń