piątek, 27 maja 2022

Mężczyźni wyszli z lasu

 Kiedy męczyźni wychodzili codziennie z domu na polowanie to było oczywiste, że kobiety są odpowiedzialne za dbanie o dzieci i domowe ognisko. Ale te czasy już dawno minęły, nawet symbolicznie. Dzisiaj przeważnie oboje rodziców pracuje, zatem powinno być oczywiste, że po pierwsze dzielą obowiązki domowe a po drugie na równi są odpowiedzialni za dbanie i wychowywanie dzieci. Zresztą widzę po młodym pokoleniu, że tam tego się nie rozkminia tylko jak dziecko zrobi kupę w pieluchy to tata przewija a kiedy są starsze to taty towarzyszą dzieciom na równi z mamami. Przy łóżkach w szpitalach dziecięcych czuwają już nie tylko mamy. Ojcowie walczą w sądach o prawo widywania własnych pociech wziętych w jasyr przez wkurzone egoistycze matki, sprawdzaja się w opiece naprzemiennej.

Moje pokolenie było wychowane w kulcie ojca stworzonego do wyższych celów, matka miała być dzielna, koniecznie sie poświęcać dla rodziny, najlepiej nie dbać o siebie, bo to znaczy, że się zabiera czas któy mógłby być spoędzony z dziećmi i w kuchni. Oraz w pralni.

To się zmieniło i dobrze. Prawda nas wyzwoli. Rodzice to tylko ludzie, a miłość wszystko ogarnie i utuli.

Czyli znowu


MIŁOŚCI!

28 komentarzy:

  1. Dzień dobry :)

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba za długi post napisałam

    OdpowiedzUsuń
  3. Raczej bym powiedziała, że się zmienia, a nie zmieniło. Bo ten proces wciąż trwa. W prawdzie idzie w dobrym kierunku, ale egoistycznych doopków, których wychowały matki w przekonaniu, że to kobieta powinna usługiwać mężczyźnie wciąż nie brakuje. Piotrusiów Panów, nieprzystosowanych do życia. No chyba że tego hulaszczego ;)
    I wciąż w sądach jest więcej spraw o wyegzekwowanie alimentów od niefrasobliwych ojców, niż zasądzeń o opiece naprzemiennej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie to też racja. Ja akurat mało do czynienia z takimi, to nie wzięłam tego pod uwagę.
      Ale widzę też, że dziewczyny też są inne. Wolą w ogóle nie wyjść za mąż niż wyjść za takiego dupka
      I singielek przybywa.

      Usuń
    2. I rozwodów.
      Jak to mówi moja PT (terapeutka z zawodu) coraz mniej jest pracy i starań by ratować związek, bo łatwiej jest się rozstać.
      A jak jest w sądach, to wiem od przyjaciółki (prawniczki) Tuśki.
      Sama w swoim najbliższym otoczeniu ( łącznie z tatą Najmłodszych) mam odpowiedzialnych młodych ojców. I ta naprzemienność jest stosowana- u Tuśki przez sąd za obopólna zgodą właśnie na taką opiekę, ale np. jej bliska koleżanka ze swoim byłym partnerem też się tak dogadała w sprawie ich córki, a jej obecny partner (jeszcze nierozwiedziony) ojciec dwójki dzieci, ze swoją żoną.

      Usuń
    3. Rodzin paczłorkowych przybywa i to jest zjawisko rosnące.
      Najstraszniejsze przy rozwodach jest granie dziećmi

      Usuń
  4. A ksiądz ciagle jest panem i władca a zakonnica po to by mu usługiwać. Równouprawnienie to temat rzeka i szybko się tego nie doczekamy. Trzeba lat by zmienić mentalność człowieka, na nasze pokolenie już za późno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedyne co możemy zrobić to uczyć nasze dzieci, ze jesteśmy wszyscy równi i powinnismy mieć takie same szanse i byc jednakowo oceniani bez względu na płeć

      Usuń
    2. W kościele też już przestaje być dobrze widziane takie traktowanie kobiet
      Do zakonów żeńskich puka znikoma liczba nowicjuszek. A z kościoła odchodzi najwięcej młodych dziewcząt, co nawet mnie zaskoczyło

      Usuń
    3. Moje to są bardziej nauczone równości niż ja🙃

      Usuń
    4. Dobrze, ze się okazało, ze Kopernik była kobieta 🤣🤣🤣

      Usuń
    5. Skłodowska to już nie jestem pewna;)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. później się to wszystko popieprzyło

      Usuń
    2. Siła fizyczna kiedyś decydowała o wszystkim
      Ale teraz to się zmienia

      Usuń
    3. Teraz chodzą na zakupy i też wracają z łupami. 🤗

      Usuń
    4. O!

      Ostatnio mi mąż pomagał wnosić zakupy i aż się ugiął...

      Usuń
    5. liczba polujących była ważna. Trzeba było osaczyć zwierzynę

      Usuń
  6. Upolowałam czerwone wino i czipsy truflowe i serial
    A wy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja wuaśnie wuasnymi rencyma weliminowuam Azarenkę z turnieju!
      chpisy truflowe?? czyli grzybowe, czy czekoladowe?

      Usuń
    2. Masakra z tym słownikiem.

      Usuń
    3. Ja rozumiem tak
      Wino z okazji dnia matki bardzo dobrej marki

      Usuń
    4. Dostałam na dzień matki, pije dziś.

      Usuń
    5. Czyli wszystko się zgadza!

      Usuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń