czwartek, 18 listopada 2021

I kto tutaj okazał się glupszy

 Wdałam się w dyskusję o sztuce z koleżanką. Obraziła moją znajomą malarkę mówiąc, że tworzy kicz...( ja jej obrazy bardzo, bardzo lubię)

Ja naprawdę rozumiem, że każdy ma swój gust i jednemu się podoba Mark Rothko, a innemu matka boska z odkręcaną główką na straganie. Sama się nie za bardzo znam i raczej słucham tych, co mają wiedzę a sztukę oceniam emocjami. 

Ale kiedy o obrazach krytycznie mówi ktoś, kto nie był w galerii od wczesnej młodości, kiedy to trafił tam przypadkiem z wycieczką klasową to uważam, że nie ma prawa głosu.

Niestety się wkurzyłam i wdałam w beznadziejną dyskusję ze ślepym o kolorach

I myślę, że byłam tak samo głupia jak ta koleżanka. Za często ponoszą mnie emocje i próbuję przekonać argumentami nieprzekonywalnych. Antyszczepionkowców. Jędraszewskolubnych. Nazioli. Altmedowców.

Chyba szkoda energii...

Ps. Za to nie szkoda energii na pomoc Anukowi!! Cudowne wiadomości o tym, że leczenie przynosi skutek klik 

Warto pomagać!!!

34 komentarze:

  1. Dzień dobry :)

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja już jakiś czas temu przestałam dyskutować z głuchymi na argumenty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale czasem w bliskim otoczeniu jest ktoś, z kim nie chcesz zerwać kontaktu i ciągle myślisz, że nie jest tak ograniczony na jakiego wygląda

      Usuń
  3. Brawo dla Anulka.
    Ja nie mam nadziei, że kogoś przekonam, ale wiem, że należy mówić, mówić, mówić i okazywać inną stronę problemu. Tylko, ze ludzie się betonują i trudno do nich dotrzeć. Sama nad sobą się zastanawiam, do jakiego stopnia ja się betonuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brawa dla Anuka, a nie Anulka.

      Usuń
    2. Ja też czasami się o sobie martwię;))
      Ale jednak mój ścisły umysł każe mi się mierzyć z danymi naukowymi
      Przy chorobie były momenty, że chciałam wierzyć w altmedy, ale kiedy zaczęłam weryfikować głoszone tezy musiałam się nawrócić na naukę..

      Usuń
  4. Ale dlaczego nie ma prawa głosu? O ile wyraża własny gust w odbiorze danej sztuki. Myślę, że to od tonu i formy tego wyrażania dużo zależy😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aaaa i Anukowi pomoc! Koniecznie!💚

      Usuń
    2. Ogólnie może to i racja
      Menel spod budki z piwem też ma prawo mówić, że Magritte nie umiał malować, co to ma być, jabłko na twarzy. Tyle, że mój umysł i dusza się menelem nie przejmą
      A głupią i jednak jakoś bliską koleżanką to już tak. Zwłaszcza, kiedy uważa się za specjalistkę, bo widziała na internecie obrazy gościa, nowo zaznajomionego
      Walczę z tym przejmowaniem się 💪

      Usuń
    3. i na tym polega różnica, gdy ktoś autorytatywnie stwierdza, że ktoś czegoś nie potrafi, zamiast powiedzieć, że prace mu się nie podobają i odbiera je jako kicz... No wtedy trudno w dyskusji nie ulec emocjom ;) choć szkoda zdrowia, to jakie byłoby nudne to nasze życie bez emocji ;pp

      Usuń
    4. O to mi chodzi!!
      Mark Rothko mnie zadziwia cenami swoich prac ale kim ja jestem, żeby mówić, że to jest kicz?
      Absolutnie każdy ma prawo do swojej opinii, ale wolałabym w roli autorytetów ludzi znających się na rzeczy...

      Usuń
    5. Chyba najbardziej mnie zabolało, że ona nie zauważyła, że oceniając prace tej malarki oceniła mnie, bo mam u siebie jej obraz, jest przepiękny- dla mnie.

      Usuń
    6. Mogę spytać co to za malarka?

      Usuń
    7. Ja się nie znam na malarstwie, więc oceniam tylko w kategorii czy mnie się podoba. Bardziej lub mniej. Bo tak ogólnie to w malarstwie niewiele widzę brzydoty, a „kicz” bywa urokliwy, choć nie muszę go zaraz wieszać na ścianie. Z drugiej strony rozumiem i cenie sobie różne sentymentalizmy do różnych rzeczy- inaczej przestrzeń wokół nas byłaby monotonnie nudna i przewidywalna w zależności od aktualnej mody.

      Usuń
    8. Ja też się nie znam.
      I dlatego uważam na słowa...

      Usuń
    9. Jest różnica między "to mi się nie podoba", a autorytarnym: "co za brzydactwo, co za kicz". Mnie się podoba architektura Gaudiego i to bardzo. Ciekawa jestem, co usłyszałabym, gdybym się do tego przy jakimś "specjaliście" przyznała.

      Usuń
    10. Barcelona bez Gaudiego?

      No błagam Cię!;)

      Usuń
    11. Pamietam swoją reakcje jak wychodziłam z metra po schodkach i pomału wyłaniała się Sagrada Familia ….. ja pier….. wyrwało mi się bo dziwniejszej budowli wcześniej nie widziałam

      Usuń
    12. Bardzo, bardzo chciałabym na żywca to zobaczyć, ale chyba nie jest mi już dane.

      Usuń
    13. Nie mów tak . Wszystko się może zdarzyć gdy serce pełne marzeń……

      Usuń
    14. Gaudiego kocham !! Witam w klubie;)

      Usuń
  5. Przeczytałam,że wdałaś się w dyskusję o sztućce🍴🙈

    Wiadomość o Anuk, bardzo bardzo cieszy. Super!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Post o zbliżonej tematyce umieściłam u siebie, bo też pewnych zachowań nie rozumię, ludzi z obecnego świata.

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja na temat sztuki nie mam nic do powiedzenia. Jest to dziedzina całkowicie mi obca, więc albo mi się coś podoba albo nie, bez względu kto to namalował. Więcej, czasami gdzieś widzę jakiś obraz czy inne dzieło, które dla mnie nie wiadomo co przedstawia - a okazuje się, że coś warte dziesiątki lub setki rysiecy! Tak to ja się znam 😂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wyguglaj Marka Rothko
      Mnie fascynuje jego moc

      Usuń
    2. Moc czyli cena za obrazy😄

      Usuń
    3. Patrząc na jego dzieła stwierdziłam ze muszę zacząć malować…..może niechcący coś wyleje i okaże się ze to nowy trend w sztuce? 🤪 Potem wy się zaczniecie tym zachwycać, pójdzie to dalej w świat…. Ja zacznę kasę zarabiać i z wami się podzielę 🤣🤣🤣

      Usuń
    4. Dla leniucha- wylej czerwoną farbę na całe płótno, potem nogę zamocz w farbie kontrastowej (czarnej, białej, żółtej) poświęć się i stań ta umalowana stopą na czerwonym tle. Czekam na zaproszenie na wernisaż, a potem na szampana

      Absolutnie nie wyśmiewam się z żadnego trendu w malarstwie.

      Usuń
    5. Ja sobie myślę, że jeżeli ktoś chce płacić tyle pieniędzy za coś takiego to co mi do tego?
      Niech każdy raduje się jak umi

      Usuń