poniedziałek, 27 września 2021

Parysko covidowe spostrzeżeni

 W pociągu, metrze 95% osób nosi prawidłowo założone maseczki a bez maseczki nie widziałam nikogo ( dla porównania w warszawskim metrze jest bezhołowie maseczkowe, najwyżej połowa nosi je jak powinna)

Zaskoczyło mnie, że w hotelu nie zażądano ode mnie " pass sanitaire ", jak to sobie Francuzi nazwali dowód na szczepienie lub test na covid.

W knajpkach na zewnątrz nikt też o nic nie pytał. 

Natomiast wchodząc do muzeum albo do środka restauracji rzecz było się tym passem wylegitymować. 

Podobnie na dworcu, trzeba było pokazać papier, ale równie dobrze by mógł być mojej sąsiadki, bo nikt nie sprawdzał dowodu osobistego. 

Tak że ten. 

Kup na chodniku nie zauważyłam. 

A zapakowany Łuk Triumfalny owszem , widziałam,  jutro pokaże. 

15 komentarzy:

  1. Dzień dobry :)

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
  2. Ech, te maseczki... u nas od czasu do czasu straż miejska kontroluje sklepy i klientom bez maseczek wypisuje mandaty na ....20 zł. Mało kto się przejmie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W pociągu straszyli, że kara co najmniej55 euro jeśli dobrze usłyszałam

      Usuń
  3. Obostrzenia obostrzeniami, a na końcu zawsze jest człowiek. Najsłabsze ogniwo.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przez takich na "nie" wszyscy musimy cierpiec!!! Az strach, kiedy znowu wprowadzą obostrzenia...

    OdpowiedzUsuń
  5. Wracam do wczorajszego wpisu - gratulacje, Liiviio! Piękny tekst. Gdzies Ty sie uchowala, dziewczyno? Zdolna jestes:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa, Irmina.
      A uchowałam się w Krakowie. Lubię rosyjskich artystów, czy to pisarzy, poetów czy malarzy. I tak sobie wierszem nawiązałam do Chagalla bo bardzo podobają mi się jego obrazy, czuję w nich ten klimat małych żydowskich miasteczek i zwyczajnych, prostych ludzi dla których anioł urasta do symbolu dobra i opieki.

      Usuń
    2. Dopiero teraz przeczytałam!
      Gratuluję Liiviio! Wiersz przepiękny!

      Usuń
    3. Cudnie! Gratulacje, liiviia❣️

      Usuń
  6. U mnie w szkole wojna maseczkowa. Nie noszą !!! Prośby i groźby nie pomagają. Dzieci chorują, klasy na kwarantannach, my pracujemy w ogromnym stresie. Rodzice dzwonią z pretensjami, że zwracamy uwagę na brak maseczek. Mam dosyć. Ja dziś szczepienie przeciw grypie. Czekam do lekarza.

    OdpowiedzUsuń