sobota, 19 października 2019

Lubicie prasować?

Moje obie babcie mieszkały na wsi, tam pracowały, zresztą bardzo ciężko
Domy proste, bez tzw wygód
Ale obie dbały o czystość i schludność
Choć trzeba było w to włożyć bardzo dużo wysiłku
Nie było odkurzacza, pralki
a i z żelazkiem był problem
Jedna babcia jakimś cudem odkąd pamiętam miała żelazko elektryczne, choć najczęściej widziałam jak tato mój je reperował;))
a druga do końca zycia używała żelazka z duszą
bardzo chciałam je odziedziczyć, ale rodzina taty....

nie ważne

w każdym razie kiedy wczoraj zobaczyłam w sklepie ze starociami takie cudo, kupiłam bez zastanowienia, tym bardziej, że kosztowało piątaka



mój syn nie zgadł, co to jest;))






40 komentarzy:

  1. Dzień dobry :)

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
  2. Żelazka z duszą są na Allegro!
    Ale kto z młodych wie, co to jest dusza!?
    Nasze mamy i babcie miały pod względem utrzymania porządku i higieny ciężko, oj ciężko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo ciężko!
      Zresztą każda tutaj też pamięta watę jajko główny środek w czasie okresu

      Usuń
  3. Ale trochę nietypowe, gdzie miejsce na duszę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest akurat bezduszne żelazko

      Usuń
    2. A żelazko w łazience
      Mąż jeszcze nie skomentował
      Obiecalismy sobie przestać gromadzić rzeczy...

      Usuń
    3. Jak siem menżu nie spodoba, to chentnie pszytulem :p

      Usuń
    4. Byleby jajo broni przecfko mię nie użył;ppp

      Usuń
  4. ekologicznie się żyło, chemii mało, odzież i pościel bawełniana i lniana więc trzeba było prasować

    OdpowiedzUsuń
  5. O rany, spojrzałam na fotkę i bez czytania pomyślałam - taka torebka? 😂

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja mama nienawidziła prasowania za to kolekcjonowała takie stare żelazka 😄😄

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ma ciągle tę kolekcję?!

      Usuń
    2. Ma, między książkami mają te żelazka :)
      A tata zbierał podkowy :)

      Usuń
  7. Ale to zelazko na zdjeciu jest bez duszy, te z dusza byly stanowczo grubsze, w koncu ta dusza musiala gdzies pasowac do srodka.
    https://c.allegroimg.com/original/0c646b/ea9e4f454f6199c466581d3b218c

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak
      To jest bezduszne żelazko
      Z duszą to już stopień wyżej w hierarchii

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. To było żelazko ateistki - oni nie wierzą w duszę.

      Usuń
    2. Agniecha🤣🤣🤣🤣

      Akurat to jest bez duszy
      Ale zasada działania podobna!

      Usuń
    3. To jest żelazko z bazom parowom😁

      Usuń
    4. Ciężarem odpowiada ma pewno !:pp

      Usuń
  9. Świetnie by mi pasowało do torebki zamiast siekiery :)

    OdpowiedzUsuń
  10. A odpowiadając na pytanie z tytułu posta. Od jakiegoś czasu lubię
    ( gdybym wiedziała, że generator pary jest taki fajowy, kupiłabym dawno temu). Jestem kobietom małej wiary 😉😁🤔 więc się męczyłam...

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo nie lubię prasowania :D Żaden genialny wynalazek i poziom techniki w żelazku nie zmienią mojego nastawienia do tej czynności :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Moja mama (miała już wprawdzie żelazko elektryczne przez większą część swojego życia) do końca swojej sprawności (czyli do niedawna) nie cierpiała nowoczesnych lekkich żelazek. Bo ciężkie żelazko to połowa wysiłku wkładanego w prasowanie...
    No i to jej stare żelazko, ciężkie jak diabli, musiało być wielokrotnie uzdrawiane. A niełatwo o lekarza od takich starych żelazek.
    Ella-5

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubie prasowac ale nie bardzo mam co bo susze pranie w suszarce i wyjmuje prosto na wieszaki jak wyprasowane no chyba ,ze chce miec kanciki

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam prasować! To czynność, przy której najlepiej się relaksuję. Włączam radio, obok stawiam kubek z kawą i biorę się za żelazko. Nie tak proste, jak Twój ostatni nabytek, ale też nie jakieś bardzo wymyślne.
    Może to Twoje stane się początkiem kolekcji?
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesooo
      Chyba chcesz mnie pozbawiać snu😲😲😲😲😲😲😲

      Usuń
    2. Absolutnie nie miałam takiego zamiaru!Ale rozumiem Cię.😉

      Usuń