środa, 25 września 2019

Przeorana....

Przedwczoraj skończyłam czytać książkę Justyny Kopińskiej "Czy Bóg wybaczy siostrze Bernadetcie"
Nie mogłam spać w nocy po tej lekturze

Zmieniłabym tytuł. Czy Bóg wybaczy dorosłym tego świata, że nie zapobiegają takiej krzywdzie dzieci!

Dlaczego tak łatwo zamykamy oczy i usypiamy czujność,??!! W imię świętego spokoju??!! Ale jak można mieć święty spokój w takich sytuacjach??!!

Zakon i siostry postepowali haniebnie. To gang przestępczy. Wiele osób powinno dostać długie wyroki ciężkiego więzienia za te zbrodnie. I co? Jedna siostra dostała karę 2 lat!!!
Mimo wiarygodnych zeznań wychowanków ciągle jest wiele osób zaprzeczajacych rzeczywistości...

Nie mogę....




42 komentarze:

  1. Dzień dobry :)

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cukiernice Ci podać ? :ppp

      Usuń
    2. A co!
      Może mnie siem akurat tego cukra dzisiej kcem, hę??:pp

      Usuń
    3. myslauam, że wystarczy Ci popaczać :p

      Usuń
    4. A może właśnie nie?!:pp

      Usuń
    5. to ile krysztaukuf odliczyć ? :pp

      Usuń
    6. Ale Ty jezdeś skompa!!!

      Usuń
    7. nie skompa tylko skrupulatna ! :p

      Usuń
    8. Czuowiek raz na sto lat Cię siem napić kary s cukierka a mu rzucajom kłody, tfu, krysztauki pod nogi!!:pp

      Usuń
    9. dobrze, że jezdem starom praktykantom blogowom, to zrozumiauam :ppp

      Usuń
    10. To nie ja!!!!
      To Mela siem potszyua!!!:pp

      Usuń
    11. Albo trolllll yeeeyyy;))))

      Usuń
  2. A to nie była jedyna taka zbrodnia...
    Choćby Irlandia...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To w dodatku działo się 5 minut temu
      I pewnie dzieje się gdzieś teraz....

      Usuń
  3. Ja czytalam te ksiazke na raty, nie moglam za jednym zamachem, musialam przetrawiac i przerabiac to, co przeczytalam, zanim moglam czytac dalej. Takie przypadki utwierdzaja mnie w przekonaniu, ze boga jednak nie ma, bo gdyby istnial, nie dopuscilby, szczegolnie u osob duchownych w stosunku do dzieci. Nikt mnie nie przekona, ze on ma wlasne plany w doswiadczaniu najniewinniejszych, jak ostatnio w stosunku do 13-miesiecznej zgwalconej w okrutny sposob dziewczynki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie tak że Bóg chce zła. To oczywiste.

      Ja też nie mogłam tego czytać za jednym zamachem...

      Usuń
    2. Gdyby istnial, nie dopuscilby, ponoc jest wszechmocny.

      Usuń
    3. Królestwo Boże nie jest z tego świata..

      Usuń
  4. Też mnie ta książka przeorała...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najgorsze poczucie bezradności. Że nie można było chronić tych dzieci lepiej...

      Usuń
  5. oszczędzam psychikę i nie czytam książek, które na zawsze zostawiają w głowie złe emocje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam nadzieję że poza tymi złymi emocjami uwrażliwi mnie to. Bo w tej historii prawie wszyscy zawiedli
      Dorośli woleli uwierzyć w stworzony przez zakon obrazek. Bo tak było najłatwiej

      Usuń
  6. W tym przypadku odpowiedzi czemu tak jest, czemu osoby z pewnych kręgów są w tak łagodny sposób traktowane można szukać w książce ,,Hipokryzja", nie pamiętam autora. Ostatnio widziałem reklamę na przystanku, chociaż mam wrażenie, że nawet po tej książce nie wszystko będzie jasne.

    Pozdrawiam!
    Mozaika Rzeczywistości

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba się uwrażliwiać
      Żeby przełamać stereotypy

      Usuń
  7. Autor to Radosław Gruca. Jakby coś

    Mozaika Rzeczywistości

    OdpowiedzUsuń
  8. Dwa dni temu obejrzalam film " Dzieki Bogu" ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam o tym filmie!
      Czytałam recenzje...
      Nie wiem, czy iść, czy poczekać na wersję z polskimi napisami, bo pewnie nie wszystko zrozumiem...

      Usuń
    2. Szkoda, że niedostępny.

      Usuń
    3. Nie ma w polskich kinach?

      Usuń
    4. Chyba sie niedlugo pojawi.Albo wlasnie wszedl na ekrany , sprawdzcie

      Usuń
  9. Książkę Kopińskiej przeczytałam w zeszłym roku. Zdecydowanie jest sens w pisaniu i czytaniu o tym. Nic nie pomoże zamykanie oczu i udawanie, że problemu nie ma, nawet w szczytnym celu zapewnienia sobie świętego spokoju i oszczędzania własnych nerwów. Nikt nie powinien rościć sobie prawa do zachowania niewinności w obliczu jej braku w otaczającej nas rzeczywistości. Natomiast czy jest w ogóle Bóg i jaki ewentualnie jest - to już zupełnie inna bajka.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyzwanie jakich mało. Starość została zaprojektowana do kitu moim zdaniem.

    To może mało, jednak odwiedzanie Babci uważam za coś istotnego. Chociaż z dnia na dzień, z tygodnia na tydzień widzę zmiany, takie niepokojące już. Ale co zrobić, taka kolej życia jest.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka kolej rzeczy.
      Najgorzej być samotnym. Dobrze że Basia ma Was!

      Usuń
    2. Piotrze, to jest istotne! Choć nie zawsze oczywiste. Dla dziadków, to że dorośli wnukowie utrzymują z nimi stały i częsty kontakt to jest bardzo ważne.

      Usuń
    3. Jakoś nie umiem sobie wyobrazić, że zostawiamy Babcie tylko z opiekunką. W końcu to jedna z najbliższych mi osób.

      Mozaika Rzeczywistości

      Usuń