sobota, 16 lutego 2019

mądre posunięcie

długo się wahałam, czy zaszczepić córkę przeciw wirusowi HPV
bo przecież ten wirus to tylko część przyczyn zachorowań na raka szyjki macicy

przekonała mnie historia koleżanki, która miała tylko 2 partnerów w swoim życiu i niestety jej największa miłość zaraziła ją tym wirusem
nie dość, że to paskudna choroba, to jeszcze musi się bardzo kontrolować, żeby w razie czego szybko zadziałać...

czyli zaszczepiłam i bardzo się cieszę
choć mam znajome, co nie zaszczepiły i też się bardzo cieszą...
nie wiem, czy nie zburzę im tej radości
przeczytałam, że w Polsce jest bardzo dużo zachorowań na tego wirusa...

tu można przeczytać króciutki wywiad KLIK


KOCIKLIK




19 komentarzy:

  1. Dzień dobry :)

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobry wywiad, krótki i konkretny.
    Niestety prócz zwykłej nieświadomości słychać głosy o tym, że takie szczepienia sprzyjają rozwiązłości i to też powstrzymuje wiele matek przed zaszczepieniem swoich nastoletnich córek

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Jedź szczęśliwie!
      Pięknych, śnieżnych i słonecznych wakacji :)

      Usuń
    2. Dzięki
      Teraz tylko te 11 godzin w aucie. .

      Usuń
    3. Ojej, duga podroz,
      szerokiej drogi!!

      Usuń
    4. O to gdzieś w Alpy pewnie🙄

      Usuń
  4. Nie bylo szczepionki, kiedy moje corki byly w odpowiednim wieku do szczepien. Sama nie wiem... Bedziemy miec dylematy, kiedy wnuczka dorosnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja jestem właśnie w trakcie szczepienia syna przeciw HPV.

    OdpowiedzUsuń
  6. te szczepionki nie są refundowane i są dość drogie ale wolałabym dać wnuczce pieniądze na szczepionkę niż np na telefon i pewnie tak kiedyś zrobię
    ale mam nadzieję, że do tego czasu będzie choć częściowa refundacja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektóre samorządy refundują.
      Tuśka szczepiona - w prezencie od Chrzestnej- Rodzinnej.

      Usuń
  7. W Au dziewczeta i chlopcy do 19 roku zycia maja szczepienie za darmo,
    zwykle jest to szczepienie jak zaczynaja pierwszy rok szkoly sredniej.

    OdpowiedzUsuń
  8. Odpowiedzi
    1. Macham z domu znad talerza z chruścikami 😁😁😁

      Usuń
  9. Ja to po takiej długiej podróży to ledwo żyję, więc trzymaj się 🙄

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam endorfiny
      Jutro
      NAAARTYYYYYYY❤❤❤❤❤

      Usuń