piątek, 15 lutego 2019

żałoba narodowa - nie popieram

nie rozumiem tego rodzaju upamiętniania śmierci pojedynczego człowieka
i nie ważne dla mnie, z jakiej opcji politycznej był
jeśli był dla ludzi ważny, to będzie nastrój zadumy i żałoby i tak
jeśli nie, to odwołanie spektaklu niczego nie zmieni
chyba, że na gorsze
np z okazji obecnej żałoby ( ile osób w Polsce wie, kim był Jan Olszewski??) ogłoszone zostały dwa dni żałoby
i np teatr improwizowany Klancyk musiał odwołać swoje przedstawienie, z którego cały dochód miał być przeznaczony na pomoc chorej dziewczynce

DLATEGO TUTAJ MOŻNA WEJŚĆ I WPŁĄCIĆ GROSIK KLIK


wiem, wiem, jestem wyłudzaczką
ale nigdy dla siebie;)

KOCIKLIK




61 komentarzy:

  1. Dzień dobry :)

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
  2. A jak kiedys odpali taki Kaczynski, to zaloba bedzie trwac trzy lata...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No jakie 3, 30 lat to będzie mało żeby uczcić te wielkie czyny, dobro uczyniono rodakom umożliwienie wstania z kolan!

      Usuń
    2. Zależy kto będzie u władzy

      Usuń
    3. I to są święte slowa

      Usuń
  3. I będą zapisywać w tajnych notesikach, kto płacze na pogrzebie, jak po śmierci Stalina./Przypomniało mi się: " usta Stalina jak malina"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I skazywać na łagry za zbyt mało ekspresyjne plakanie jak w Korei pn

      Usuń
  4. Mnie najbardziej drażni mówienie mi, po kim mam płakać i kiedy mam być poważna. Niekoniecznie budzi to zrozumienie, bo przecież gdy żałoba to nawet u siebie w mieszkaniu nie powinnam słuchać radosnej muzyki, bo to świadczy o mojej wrażliwości ... eeee ... no tak kiedyś mi wynikało z jednego blogowego wpisu i od razu czułam, że z autorką się nie dogadam ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak
      Szczerze mówiąc nie płaczę po Olszewskim

      No są takie osoby z którymi się nie idzie dogadać

      Usuń
  5. Żałoba ważny temat ale absolutnie nie można wariować. Odwolywanie balu dla dzieci w przedszkolu, imprez charytatywnych.... A jeśli ktoś przełożył imprezę ze stycznia ( też zaloba) na teraz i znów żałoba...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niżej napisałam więcej
      Ja bym wykreślła z prawa tę żałobę

      Usuń
  6. Rybo bardzo podobnej treści wywód o żałobie walnął dziś mój stary rano :-))))

    Zmienie temat i zadedykuje Wam piesnke rzekomo hit , którego ja przyznam nie orzumiem zbyt ( Owoc mnie tu ukrzyżuje zapewne ) ale przyznaje ze cosik w niej jest
    P.S. O wstydzie oczywiście odkrywam dopiero JOY DIVISION :): ): ): )

    https://www.youtube.com/watch?v=zuuObGsB0No&list=RDzuuObGsB0No&start_radio=1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No hit, choć wolę inne:)

      Usuń
    2. To jest hit ? O rany to ja się nie znam. Nie przebrnęłam przez całą, bo ... bo nie 😁 i wcale się nie wstydzę, że tego kogoś nie znam 😁 A jeśli ktoś będzie chciał mnie ukrzyżować trudno , będzie sensacyja na caluśki świat 😂😂😂

      Usuń
  7. Ciekawe ze nie było takiej dyskusji jak zmarł Adamowicz a wówczas żałoba trwała 3 dni i każde miasto „prześcigało” się które więcej i kiedy.. ..( wówczas były odwołane studniówki a to ogromny kłopot da maturzystów i rodziców już nie mówię o teatrach - ale nigdzie nic nie czytałam ze to nie w porządku choć wcześniej była żałoba po górnikach w Czechach) PS. nie doceniać zasług i osoby Olszewskiego to jakieś nieporozumienie w myśleniu...Arabella

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie wiem, czy tutaj, ale ja sie sprzeciwiałam
      co innego jak mieszkańcy sobie postanowią, czy pojedynczy ludzie
      uważam, że to niepotrzebne i wrecz szkodliwe
      ludzie mają swój rozum i sumienie i niech sami decydują
      a czemu nie moze sie odbyc koncert charytatywny ratujący życie dziecku??

      Doceniam, co dobrego zrobił, w pewnym czasie był wręcz bohaterem. Nie odbieram mu zasług. Choć jestem pewna, że wiedza w narodzie o nim jest marna, co nie jest moja winą.

      po prostu uważam, że żałoba narodowa powinna być zarezerwowana do naprawdę wielkich tragedii
      Tak się składa, że pokolenie opozycjonistów weszło w wiek, kiedy siłą rzeczy będzie ich sporo umierać
      i co?
      co tydzień żałoba?

      Usuń
    2. Rybko... definicja żałoby narodowej - przytaczam Wikipedię bo to najpopularniejsze https://pl.m.wikipedia.org/wiki/%C5%BBa%C5%82oba_narodowa. To musi być ponad wszystko... można to regulować bo jak może zauważyłaś jutro o godz 19 żałoba się kończy i wszystkie teatry nie musza odwoływać przedstawień ... mnie tylko zastanawia ten blogowo-fejsbokowy lament akurat przy śmierci Premiera.. ( los nie wybiera ) - bo co? Za często? Czy chodzi akurat o tę postać ?

      Usuń
    3. Nie wiem jak wyrazić jaśniej
      Jestem przeciwna żałobie narodowej. Nie ma znaczenia czy to z tej partii czy tamtej. Śmierć Adamowicza obeszła mnie bardziej z oczywistych powodów. Zamordowany w takim momencie całkiem młody człowiek w pełni sił versus śmierć starszego pana.
      Nie bardzo śledzę fejsbukowe lamenty więc o tym się nie wypowiem

      Usuń
    4. Możnaby było odnieść wrażenie, że przy śmierci Adamowicza się nie sprzeciwiałam, a teraz tak.
      Ale to nie tak
      Każdy, kto mnie zna, wie, że tak uważam od lat, żałoba narodowa to głupota. Mam prawo do takiego poglądu, skoro są tacy, co popierają karę śmierci, to ja też mogę popierać co chcę

      Wtedy były inne emocje, Adamowicz zmarł tragicznie, nakłądała się na to polityka, a jakie mam poglądy to tu widać, wkurzało mnie niepomiernie jak ohudnie go traktowano w TVPIS

      Olszewski odegrał swoją wielką rolę, podziwiam go za wiele rzeczy, zmówiłam modlitwę za jego duszę

      Na tym blogu więcej jest emocji niż rzeczywistości, ale jednego nie ma
      Obowiązku czytania:))

      Usuń
  8. W Polsce 'żałoba narodowa' jest zdecydowanie nadużywana.
    Jeśli chodzi o odwlowywane studniówki-jest to impreza wewnętrzna organizowana dla uczniów danej szkoły. Przez żałobę narodowa a nie odwołuje się tego typu zabaw. W przypadku żałoby związanej ze śmiercią p. Adamowicza zapewne albo rodzice organizujący wyrazili chęć do przełożenia lub właściciel sali na której studniówka miała byc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze wiedzieć
      I każdy ma prawo do przeżywania śmierci ważnej dla siebie osoby, w jaki chce sposób
      Ja mam np tak, że śmierć starych obcych ludzi mnie nie porusza. W przeciwieństwie do sytuacji, kiedy odchodzi osoba młoda

      Usuń
    2. Mam podobnie. Starsze osoby mnie nie wzruszają, co nie świadczy o tym że nie czuję szacunku np do p. Olszewskiego

      Usuń
    3. No bo to dwie różne rzeczy

      Usuń
    4. Pięknego wieku dożył i to w tych czasach pozazdrościć. Ja taki wiek brałabym w ciemno

      Usuń
  9. Napisałaś ze „ żałoba narodowa powinna być zarzezerwowa dla naprawdę wielkich tragedii” choć zaraz potem ze jesteś przeciwna .. ( tzn w ogóle???) . a jak zmierzyć „wielkość tragedii” ? .. dlatego jest jasno powiedziane kiedy się ja ogłasza m. in - jak umiera osoba , która sprawowała znaczące państwowe stanowiska. Jako naród musimy to uszanować. Bardzo szkoda, ze można znaleźć inne zdanie na ten temat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, mam pewną wątpliwość, takie tragedie jak w Katowicach np wywołują we mnie wątpliwość, że powinniśmy być może jako naród wspierać tych, którzy nagle zostali osieroceni. Ale jakbym miała jednoznacznie się określić - to jestem przeciwna żałobie narodowej
      Lokalne społęczności mogą same zdecydować o uczczeniu jakiejś tragedii
      Nikt nikogo żadnym zakazem do smutku nie zmusi

      Zaden odwołąny dzisiaj koncert, w szczególności ten, o którym piszę w poście, nie zwiększy mojego szacunku do Jana Olszewskiego. Jest on stabilny.

      I wytłumacz mi, dlaczego nie dajesz mi prawa do takiego myślenia? Może się mylę, ale to Jan Olszewski walczył o to, żebym mogła bez lęku mówić głośno, co myślę

      Usuń
    2. Pani Bozeno, zgadzam sie z Pani argumentami. Madra i wywazona opinia. Bez agresji i podniecania.Jesli natomiast ktos ma watpliwosci co do zaslug Olszewskiego, powinien poznac lepiej historie. Aha, nie jestem moherem ani pisiorem, ale tak sobie mysle i jest to tylko moje zdanie (ktorego nikomu nie narzucam).

      Usuń
    3. I jeszcze jedna ważna rzecz
      Nie uważam że fakt iż ktoś pełnił ważne stanowisko państwowe ma czynić z niego kogoś lepszego.
      Polityka jest brudna i ludzie u władzy często też.
      Życie każdego człowieka jest wartością. Dla mnie, chrześcijanki z wyboru ludzie są sobie równi.

      Usuń
    4. Malgoska
      Ale ja nigdzie nie neguję zasług Olszewskiego!!!!!!

      Usuń
  10. Pani Bożeno, Pani bardzo szkoda, że może Pani znaleźć na jakiś temat inne zdanie od swojego, mnie akurat przeciwnie - ciekawią mnie inne zdania, aczkolwiek przyznam, że czasem ich forma (tak jak w przypadku Pani zdania) mnie nieco irytuje, bo np. nie widzę sensu podpierania się w kontekście osobistych opinii "autorytetem" Wikipedii. Zastanawiając się przy okazji dzisiejszego wpisu na niniejszym blogu na temat sensu żałoby narodowej wydaje mi się, że powinna być ona zarezerwowana dla tragicznych wydarzeń, które faktycznie wstrząsają wieloma obywatelami, tak jak katastrofa smoleńska czy morderstwo polityka, bez względu na jego opcję polityczną. Ogłaszanie żałoby narodowej w przypadku śmierci tzw. naturalnej byłego polityka, bez względu na jego zasługi, uważam za przesadę. Dorota M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo bliski mi pogląd

      Usuń
    2. We wszystkim trzeba zachować zdrowy rozsądek. Odwoływanie tak jak wspomniałam baliku w przedszkolu czy charytatywnej imprezy no sory. Bardzo duże problemy ( często też finansowe) mieli np maturzyści w styczniu. Można wspomnieć, uczcić minuta ciszy czy znaleźć inny sposób. A już kilka dni ... lub hejt na tych co jednak nie chcieli lub nie mogli przełożyć.

      Usuń
  11. nie na temat - jak to jest wejść na cudzy blog i krytykować, być zawsze w opozycji, nigdy w żadnym projekcie nie poprzeć właścicielki, nie pozdrowić, nie wyrazić miłego słowa do nikogo ze stałych bywalców? Mrozić, pouczać i nawet napadać na autorkę? Co to za człowiek tak robi, co to za charakter, jaki ma w tym cel?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam Klarka
      Czepiasz się😁😉

      Usuń
    2. Niektorzy żywią się dokuczaniem i nie umieją być mili . To tzw piranie albo przynajmniej pijawki ( terminy zapozyczylam od pewnej mądrej p. doktor)

      Usuń
  12. A jak umarł JP II, to co było?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sensie, że nie protestowałaś?

      Usuń
    2. Ile to było lat temu?
      Nie pamiętam swoich uczuć co do żałoby narodowej
      Wracałam wtedy z nart. Pamiętam że przeżywałam te śmierć ale nie martwiła mnie
      Papież był bardzo stary i chory. Śmierć to nie jest najgorsza rzecz która nam się w życiu przytrafia. Chyba już pisałam że odejście starego człowieka nie z rodziny nie bardzo mnie wzrusza.

      Wojtyła dużo stracił w moich oczach ostatnio. I to tylko urwierdza mnie w dzisiejszym poglądzie

      Usuń
    3. Akurat po smierci papieża wiele !!! krajów na całym swiecie !!! oglosilo kilkudniowa zalobe narodowa ( nawet Kuba).

      Usuń
  13. Zgadzam się! U nas dla każdej takiej sytuacji spuszczają flagi ale niczego nie odwołują.
    Mało tego! Zaraz po wypadku w Smolensku był zaplanowany polski festiwal. Ludzie narobili polskiego żarcia, muzycy się zjechali i tez padały sugestie aby odwołać, ale nie odwołali. Rozpoczęli go hymnem i minuta ciszy, wystawili tablice ze zdjęciami i księgę na kondolecje i myśle ze dla ludzi dobrze było się spotkać i ten wypadek omówić, być razem. Niech każdy przeżywa żałobę jak chce lub nie chce. A odwoływanie studniówki 😱

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie ma listy przebojów dzisiaj. Tylko muzyka ciszy
    Nie pogrąża mnie to w rozpaczy z tego powodu
    Ale ciągle nie widzę sensu

    OdpowiedzUsuń
  15. Jestem za żałobą narodową w każdym uzasadnionym przypadku, czyli wtedy kiedy dotyczy ważnych dla Polski ludzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko kto decyduje kto był ważny? Bo jeśli za kadencji PiS umrze Wałęsa to zrobią wszystko żeby uniknąć uroczystych obchodów
      To gnojki są

      Usuń
  16. Apropos Olszewskiego
    Świetny program o nim w TVN

    OdpowiedzUsuń
  17. Dobry wieczór.
    Przychylam się do Waszej opinii. Ideą żałoby narodowej jest prawdopodobnie wyrażenie jedności narodu, a właściwie wskazanie obywatelom na konieczność smutku. Już na tym etapie budzą się we mnie wątpliwości: 1) nie wiem, dlaczego obywatele mieliby mieć taki obowiązek 2) jako ludzie jesteśmy śmiertelni i odejście osoby około 90 roku życia może w nas budzić wdzięczność, że tak długo żyła, chyba że chcemy co jakiś czas opłakiwać śmierć jako taką. Przymuszanie poszczególnych ludzi i instytucji kultury do ciągłego zmieniania planów jest niepoważne i szkodliwe. Nie powinno być tak łatwo zmieniać rozporządzeniem życie innych osób.
    Mam bardzo złe skojarzenia i przewidywania, gdy w każdej chwili można wprowadzić wprowadzić bałagan.
    Potem jest już wszystko jedno i sprzedają rajstopy w sklepie Unitra, w którym i tak nie ma ani jednego telewizora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To brzmi wprawdzie jakoś niemiło ale taka prawda
      Stary człowiek i. miał ciekawe i dobre życie. Pozazdrościć
      Rodzina to co innego

      Usuń
    2. Oczywiście. Dla rodziny to wielki smutek. Ale i ona może żyć jak chce i nawet pójść do teatru.

      Usuń
    3. Taka prawda
      Też jestem za wolnością
      I nieocenianiem innych

      Usuń
  18. phrrrr, każdy odczuwa żałobę po swojemu, nie można narzucać; śmierć Adamowicza przeżyłam osobiście i kilka dni było mi nieswojo, ale te parę dni żałoby nic nie zmieniły!!!! praca, zakupy, codzienne życie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja daleko i przeżywałam
      Brak żałoby by tego nie zmienił

      Usuń
  19. Przykład papieza, Adamowicza czy Ani Przybylskiej pokazuje ze właśnie narzucanie narodowej żałoby jest niepotrzebne. Te świeczki w oknach, znicze za ulicach to są najszczersze symbole że ktoś się w tej żałobie łączy.
    A skoro zamknięte teatry to dlaczego nie sklepy? Może ktoś zrobi sobie wesołe zakupy a to przecież niegodne, a można drążyć głębiej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I może zakazać muzyki w tonacji dur??

      Usuń
    2. I fszelkiej elektroniki bo przecież lubie wuonczajom co kcom!

      Usuń
    3. I zgasić to słońce!!!

      Usuń
  20. A ja nie na temat ( A moze na temat?)PIĄTEK jest i wiosna tuż, tuż 😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja jutro o świcie na narty wiut

      Usuń
    2. Bespiecznych nartóf ,
      cudnych widokóf,
      ośniezonych stokóf
      i żadnych kłopotóf
      Ufff ale zaszalałam 😁

      Usuń
    3. Ufff
      Oby się spełniło 😘😘😍

      Usuń
  21. Zgadzam się. Mam wrażenie że ta władza najbardziej kocha martyrologię i pogrzeby. Pomniki i wieńce. Włos się jeży ze zgrozy.

    OdpowiedzUsuń