sobota, 15 września 2018

niech prawa ręka nie wie, co robi lewa


Kasia jest spokojną, bardzo zwyczajną osobą
żyje bez specjalnych ekstrawagancji, jest raczej lubiana przez otoczenie
nie przechwala się też na lewo i prawo tym, że w razie potrzeby pomaga innym
zwłaszcza jednemu kuzynowi, dobremu chłopakowi, który nie ze swojej winy miał kilka chwil w życiu, kiedy nie bardzo miał za co kupić dzieciom obiad
a że chłopak parcowity i uczciwy, to Kasia w ciemno pożyczała większe a dawała mniejsze kwoty

nikt o tym nie wiedział ( poza mną, co sprawił  przypadek )
w rodzinie mało kto zwracał uwagę na kuzyna, każdy miał swoje problemy
aż tu nagle ten i tamten się zorientował, że kuzyni są w trudnej sytuacji
a tak się złożyło w tym samym czasie Kasia zorganizowała rodzinną zbiórkę pieniędzy - powiedzmy na większy prezent dla babci na urodziny

ale się Kasi dostało od rodziny!
że jak może narażać kuzyna na takie wydatki!

Kasię zatkało
na końcu języka miała wyznanie, ile to już pomogła i że tę zrzutkę już dawno kuzynowi oddała pod jakimś pretekstem

ale machnęła ręką
powiedziała mi, że o wiele więcej ma satysfakcji z tych dobrych uczynków, jak są robione poza światłem, w ciszy







33 komentarze:

  1. Dzień dobry :)

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
  2. Kasia - to dobry człowiek. Uczmy się od Kasi.
    Miłej, dobrej soboty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie każdy z nas jest taką Kasią od czasu do czasu

      Usuń
  3. Prawdziwymi bohaterami sa ci, ktorzy nigdy wlasnym bohaterstwem sie nie chwala. Autopromocja nie idzie w parze z wielkimi czynami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są tacy też którzy wszystko będą robić w świetle kame. Dla sławy

      Usuń
  4. ech, bo tak szybko się kogoś ocenia, zamiast najpierw zwyczajnie zapytać.
    A Kasię rozumiem w braku ochoty wyjaśniania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też ja rozumiem

      To taka nauczka żeby nie oceniać za szybko właśnie

      Usuń
  5. Podobno łatwiej dawac niż przyjmować. Ale dawać też trzeba umieć. Brawo dla Kasi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Święte słowa!!
      Trzeba umieć dawać, tak jak trzeba umieć brać - wiem, że rodzina, któej pomaga jest niesamowicie wdzięczna i bardzo docenia i odpłąca tym, czym umie za dobro

      Usuń
  6. Kasia jest dobra i skromna osoba, dobrze ze potrafi sie nie przejmowac niesprawiedliwa ocena innych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ona jest tak "zwyczajnie" dobra, ciągle uważa, że za mało pomaga:)

      Usuń
  7. To racja.
    Ale fałszywe oskarżenie jest trudne do wytrzymania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudne fakt. Dlatego ją za to podziwiam. Mam tendencję do udowadnianis swojej racji za wszelką cenę

      Usuń
    2. Ja też tak mam. Jakby od czyjegoś zdania zależało, jaka jestem naprawdę.

      Usuń
    3. Rybka, ja tez mam ta tendencje, tak bardzo mi zalezy zeby sie dogadac i zyc w zgodzie, a to tak czesto po prostu nie pracuje i sie zwyczajnie nie oplaca.

      Usuń
    4. O tak, tak, jak Ania M pisze.

      Usuń
    5. już dawno się z tego wyleczyłam,
      z tego udowadniania,
      chyba że mi na kimś naprawdę zależy, a nieporozumienie niosące poważne konsekwencje, to tak.

      Usuń
    6. Ja się leczę i mam maleńkie sukcesy:))

      Usuń
    7. Ja tez sie lecze, ale za bardzo sukcesow nie widze.

      Usuń
  8. Nigdy nie rozumiałam powiedzenie niech prawa ręka nie wie co robi lewa. Ale jak to? :PP

    OdpowiedzUsuń
  9. dobra, fajna Kasia. Niech Moce do niej wracają.

    OdpowiedzUsuń