środa, 18 kwietnia 2018

niedzielna wycieczka


pojechaliśmy pod Verdun

mimo, że mieszkamy tak blisko, była to nasza pierwsza taka wycieczka
przypadkiem się złożyło, że dziecko w szkole na historii uczy się o tych czasach

w czasie bitwy w czasie pierwszej wojny światowej zginęło 700 000 ludzi
młodych chłopców, synów, braci, ojców

ech....





to toaleta w forcie de Vaux


cmentarz przy Ossuarium Douaumont 




kości bezimiennych ofiar, zebrane z pól bitewnych i umieszczone w Ossuarium Douaumont 


jak dobrze żyć bez wojny, oby tak trwało!!





108 komentarzy:

  1. Dzień dobry :)

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
  2. Potworności wojen niech będą zawsze przestrogą!
    Bo niestety nie są...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. taaa
      chłopcy w Europie dostają riepdolca, bo 3 pokolenie nikogo nie zabija, a tu by się powalczyło...

      Usuń
    2. słuszne spostrzeżenie..:((

      Usuń
  3. Dzisiejsze spoleczenstwo popadlo w blogostan i samozachwyt, czas pokoju uwazaja za dany na zawsze i nie robia nic, zeby choc probowac na zawsze go zatrzymac. "Ja nie mam na nic wplywu", "Wojny na pewno nie bedzie", "Ja sie tym nie interesuje" - to kilka przekrojowych odpowiedzi na moj post o wojnie. A ona juz trwa i pytanie tylko, czy rozszerzy sie na swiatowa, czy pozostanie lokalna.

    OdpowiedzUsuń
  4. Oby tak trwało!!! Rybeńko pozwolę sobie prosić o moce dla gimnazjalistów, którzy przez 3 dni będą pisać egzaminy. Mój synuś też. A ja w komisjach...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymamy kciuki!!Moj pisal rok temu....dla mnie to poroniony pomysl...Czy ma sie punktow 60 czy 180 i tak prawie kazda szkola przyjmie chetnego..Po cholere ten stres i schiz...

      Usuń
    2. Mój ma co roku egzaminy na koniec roku. Przyzwyczaja się do stresu

      Usuń
    3. Mój pisał w tym roku próbny test osmoklasisty ;)

      Usuń
    4. Powodzenia.
      U nas tez testy koncowe co roku, ale sa ocena nauczyciela nie ucznia.

      Usuń
    5. Owocku,
      prawie robi różnice ;p
      Liceum Tuśki i Miśka poniżej 150 pkt nie przyjmowało jak oni w odstępie 4 lat do niego chodzili.
      Musi byś jakaś weryfikacja egzaminem wstępnym. Bo samo świadectwo, czyli tzw. konkurs św. to jest najbardziej niesprawiedliwe...

      Usuń
    6. Żeby dostać się do dobrej szkoły trzeba mieć super świadectwo i dobrze zdać egzaminy. Niestety np choroba czy inne rzeczy mogą sprawić, ze ten cholerny test wyjdzie słabo i z dobrej szkoły nici. Ja byłabym za konkursem świadectw to lepsze odzwierciedlenie całorocznej pracy.Ale jest jak jest. Dzięki za kciuki. Mój zadowolony

      Usuń
    7. To dobrze, ze zadowolony :))

      Mam inne zdanie, ale to zdanie rodzica, a nie nauczycielki i rodzica w jednym ;p, więc mogę się mylić. Są różne szkoły, różni nauczyciele i przez to różny system oceny ucznia. Ta sama ocena z jednego przedmiotu wcale nie musi oznaczać ten sam poziom wiedzy uczniów. Dlatego testy czy egzaminy ogólnopolskie wyrównują szanse uczniów. Dobre licea (przynajmniej tak było w DM) za świadectwo z paskiem dawały niewiele punktów, różnica pomiędzy najlepszym liceum w ŚM była o ile dobrze pamiętam 10-15 pkt. - różne województwa.

      Usuń
    8. Ja myślę, że i tak źle i tak niedobrze 😀Mój starszy pisał egzamin 2 dni po pogrzebie siostry, całe szczęście, że dał radę bo w Jego liceum próg był wysoki i przepadła by praca calego gimnazjum.A różnice w liceach nawet 50 pkt. Trudno muszą to przejść. Kciuki nadal mile widziane 😀

      Usuń
    9. Zgadzam się to Roksana, konkurs świadectiadectw byłby bardzo niesprawiedliwy

      Usuń
  5. Na pamiętnym koncercie Watersa w Polsce,był taki moment kiedy na gigantycznej Ścianie pojawiły sie fotografie ludzi z calego świata,ktorzy zgineli w wojnach...setki fotografii...z Polski byl K.K Baczyński...

    OdpowiedzUsuń
  6. Wojny niestety nadal sa. Szczescie mamy ze akurat nie na naszym podworku. :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Szkoda, że takie obrazy nie są przestrogą i hamulcem na przyszłość.
    Iga ostatnio pytała mnie czy będzie u nas wojna...

    OdpowiedzUsuń
  8. Pamiętacie głosowanie na Kobierzyn?
    Od zaprzyjaźnionych ludków ze spółdzielni z okazji wiosny dla Was:

    W Kobierzynie dziś bajkowo:

    puszcza listki to i owo,

    tamto znowu już zakwita;

    już na dobre wiosnę wita?

    Ptaki - świetne architekty -

    dla nich zbędne są korekty -

    w dziobie prawie z niczym lecą

    i na drzewach gniazdka klecą.

    Drą się wniebogłosy rankiem,

    gdy zajmujesz się kimankiem.

    A na trawie - fest wysokiej,

    gdzie nie rzucisz swoim okiem,

    tu fiołeczek, tam jaskierek :

    przesłodzone jak cukierek

    lecz prawdziwe i wiosenne

    piękne jak marzenie senne.

    Kwitną mirabelki, śliwy,

    klon i jesion - co za dziwy!

    że dziś razem, wręcz hurtowo

    się ubiera na kwiatowo

    tyle krzewów, tyle drzew

    że Ci aż zapiera dech!!

    OdpowiedzUsuń
  9. no to Melcia się ucieszy i jeszcze inne
    okna zaczęłam myć:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brawo Ty! Ja też patrzę sobie że moje już brudne ;)

      Usuń
    2. ha, a ja się bałam, że mi powiesz, że już po świętach 3 razyy myłaś!!

      Usuń
    3. Nie, jutro jestem umówiona z przyjaciółką , nasze maluchy będą miały randkę 😜

      Usuń
    4. ale to bendzie zwionzek homo czy hetero??

      Usuń
    5. Hetero, a panna troszkę starsza od niego oras grubsza i wienksza ;p

      Usuń
    6. ale nie ulegamy stereoptypom!!

      Usuń
    7. Gdybyśmy jednak ulegli to za puotem kolejna kandydatka mieszka, muodsza, szczuplejsza i mniejsza ;pp

      Usuń
    8. a ciekawe, czy mu siem już umiłowana urodziła!

      Usuń
    9. Ciekawe...❤️❤️
      Z tą zza plotu randkuje codziennie 😁
      Śmieją się do siebie i wyciągają łapki ku sobie 😁

      Usuń
    10. czasem zaczyna się od bicia łopatkom po głowach!

      Usuń
    11. mam do oddania resztki po dzieckach
      żal mię do śmieci wyrzucić...

      Usuń
    12. to już chyba ze starości siem roospadnom:p

      Usuń
  10. to ja powiem tak :
    piersza !

    OdpowiedzUsuń
  11. Z pol godz temu gadałam z mamą przez tel i powiedziała że dzisiaj jezd środa 😱
    Dziwne, tak bez ftorku ????!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W każdym razie coś tu nie gra

      Usuń
    2. już Einstein pzrewidział, że czas to nie jest sprawa liniowa i som jakieś hocki klocki:p

      Usuń
  12. Dziecko cudne babcia ma. Uśpiła, to może wejść na blogi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I lubię być babcią...

      Usuń
    2. :DDD
      A ile on ma miesięcy Bogusiu?

      Usuń
    3. ja też chcem być wielobabciom!!

      Usuń
    4. Niedługo 7 miesięcy. Rodzice urządzają nowe gniazdko, więc babcia się przydaje...

      Usuń
    5. Tak mi się wydawało że o kilka tygodni młodszy od mojego :)

      Usuń
    6. Rybenko, nie wiem, jak to będzie z kilkoma wnukami, ale jeden też potrafi zmęczyć...

      Usuń
    7. po wujeżdzie z PL docieniłam do bólu, jak ważni są dziadkowie dla dzieci..

      Usuń
  13. byłam na spotkaniu z fajnymi laskami;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ze mnom tesz nie ( A może wspólny wypad do Sopotu?😁)

      Usuń
    2. mnie bardziej kusi heimat Beksińskiego:)

      Usuń
    3. do Sopotu jadę 28.04 -przez Bydgoszcz;D
      wracam 3.05;D

      i do Lublina pojadę, bo mam zaproszenie;D -ale jeszcze nie znam terminu

      i do Gaguni z Gzubkiem -mały już się cieszy, że pojedzie do Babci;D

      Usuń
    4. Lublin mię zaitrygował:ppp

      Usuń
    5. Ze mną była to znaczy że jestem czasami fajna laska😂😂😂😂😂

      Usuń
  14. Moi sąsiedzi pojechali do Auschwitz na wycieczkę .Nie dałam rady. Chyba nie jestem na to gotowa

    OdpowiedzUsuń