piątek, 23 marca 2018

znowu o tych językach

doświadczenie mieszkania ponad 20 lat w krajach, nazwijmy to, niejednoznacznych językowo, jest specyficzne
w Lux w zasadzie wszędzie można sie dogadać po francusku
W Belgii w Walonii właściwie język francuski jest oczywistym językiem komunikacji, wręcz bez znajomości tego języka można nie mieć możliwości dogadania się
natomiast jak się jest we Flandrii to można wybierać w językach
i codziennością są takie sytuacje jak moja w sobotę, na spotkaniu z 2 koleżankami, Polkami, w podbrukselskiej knajpce
jak przyszedł kelner to każda z nas złożyła zamówienie w innym języku
a żadna z nas nie była turystką, dodam

Ps. Lidka, jak tata??
Ps2. Chyba pójde na czarny protest jeśli mi zdrowie pozwoli...





80 komentarzy:

  1. Dzień dobry :)

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
  2. 10 lat 🎂 buuuuu 😭😭😭

    OdpowiedzUsuń
  3. A to w Lux tez czarne protesty chodzom? Czy moze znowu jestes tam? Latasz jak czolenko tkackie w te i nazad, a ja nie nadazam. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. I Jak sìę w tym połapać.U nas na nowym mówią Moin 🤔dobrze, że kelner zrozumiał i przyją zamówienie.
    Milutkiego 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzień dobry Rybeńko! Dzień dobry dziewczyny! Fajne jeateście. Już dawno Was polubiłam. Zaglądam tutaj kiedy mam czas i czytam. Dziękuję Wam za wczoraj! �� Zostawię czasem komentarz. Zawsze prześlę moce! Dzisiaj też moce przesyłam!
    Trzymajcie się! Miłego dnia����
    Marytka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo nam miło.
      Głupoty tu głównie i bezsens.
      Ale czasem się uda komuś poprawić nastrój

      Usuń
    2. rybenko nie pisz tak! Tu są odpowiedzialne, mądre kobiety które czasem potrzebują się powygłupiać więc się wygłupiają, a właścicielka bloga jest niezwykła, skoro stworzyła takie miejsce i zgromadziła tak doborowe towarzystwo.

      Usuń
    3. :))))
      Miło z rana poczytać że jesteśmy fajne ;)

      Usuń
    4. Martyka zostawiaj komentarz częściej niż tylko czasem :D

      Usuń
    5. Klarka ma rację, całkowitą, tak, tak! Bo jesteście fajne i już. Dziękuję za zaprosznie!:-)*
      Buuuziaki! Marytka

      Usuń
    6. Marytka,tutaj u Rybki,mozna się chwilkę oderwac od rzeczywistosci,napisac co na watrobie leży,czy zwyczajnie się powydurniać😊
      Dużo mocy i pozytywnej energii przesyłam :***

      Usuń
    7. Tu jest niezwykłe miejsce!
      Dla wszystkich ślę dziś pozytywne emocje :)

      Witaj Marytko :)

      Usuń
    8. bo to miejsce jest takie, jacy sa ludzie, co tu przychodzą:))

      Usuń
    9. Czy zdrowo tak sobie słodzić dziefczenta??? 😁😁:***

      Usuń
    10. i s tych dziubkuf tak spijać??:pp

      Usuń
    11. trochę się tylko bojam, że znowu nas z jakiegoś bloga wyrzucm:p

      Usuń
    12. Ja też mam tę same obawy ale cusz...był czas przywyknąc przecież :pp

      Usuń
    13. no w sumie, taka elita wyrzucanych tu się zbiera:ppp

      Usuń
    14. Najgorzej to jak ktoś nawfet nie wie że wyrzucony. Albo za co wyleciau :pp

      Usuń
    15. Nigdy nie wiedziałam za co🤤
      A niektórzy są wyrzucani zanim w ogóle wejdą na bloga🤣🤣🤣

      Usuń
    16. A ja rechocze po dziś dzień , zwłaszcza jak sobie przypomnę że jedna z nas wyleciała we śnie😂😂😂🤣🤣🤣

      Usuń
    17. mnie to tez najczęściej smieszy, znaczy wyrzucenie śmieszy mnie tylko i wyłącznie
      tak to jest, kładziesz się wieczorem w normalnym państwfie a budzisz się rano w państfie PIs:ppp

      Usuń
    18. 😂😂tak to wygląda a my przynajmniej możemy się pośmiać 😁

      Usuń
    19. kciałam napisać tylko i nieustannie!!
      too duża różnica, choc i pierwsza wersja zawiera jezioro prafdy:pp

      ludzie som dziwne ogulnie

      Usuń
    20. Ano ba! I czeba z tym żyć ale jak tak dalej pójdzie to niedługo braknie bloguf na które możemy chodzić ;pp
      A może załóżmy bloga -wyrzutkispołeczne.blogspot.com ????:pp

      Usuń
    21. Albo-nigdzieniechcianecztaczki.blogspot.com 😉😉😉

      Usuń
    22. Może zmodyfikować nazwę Wymuszonego na Wymuszony- blog dla wyrzutków :D

      Usuń
    23. a ja wyleciałam za niewinność!
      Psiakrew;D

      Usuń
    24. Miska nie jesteś wyjątkiem!!!

      Usuń
    25. Miska
      Sama sobie jestes winna zes niewinma

      Usuń
    26. ach
      przynajmniej jest co wspominać:pp

      Usuń
  6. Rybka to poliglotka. Niezmiernie mi imponuje znajomość kilku języków i przeskakiwanie między nimi. Chciałabym tak, ale co zaczelam sie uczyc nowego języka, to zapominałam poprzednie. I niby uczyłam się pięciu, a żadnego nie znam dobrze. Moce dla potrzebujących!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam podobnie! Jakoś te języki nie chcą mi do głowy wchodzić! Chyba, że idę na żywioł, to po kilku dniach już w miarę płynnie się dogadam , ale w domu to jakby mi język ucięło! ;)

      Dorzucam moce!

      Usuń
    2. tu każdy tak ma, bez względu na talent językowy
      choć oczywiście sa osoby które unikaja rozmawiania w obcych językach i wtedy jest gorzej
      ja za wielką gadułą jestem, muszę mieć możliwość gadania z ddrugim człowiekiem
      paradoksalnie najtrudniej jest trenować gadanie po lusembursku:))

      Usuń
  7. Dziewczyny kochane, dzieki za moce - zdzialaly cuda Tata ok, dzis ma juz podobno wstac (mial wymieniany staw biodrowy)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I oto chodziło :))

      Usuń
    2. Lidka, cieszę się bardzo! :)

      Usuń
    3. super, tak miało być:))

      Usuń
    4. Kamien z serca, bo Tatko dosc wiekowy wiec narkoza i te sprawy to jednak wieksze ryzyko. No i w ogole dla niego to nowe doswiadczenie: pierwszy raz w szpitalu w wieku 85 lat :-)

      Usuń
  8. Najwazniejsze,że jezykiem fariatek te co chca to umia sie porozumiec!😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to to 🤣
      Ja wczoraj tłumaczyłam na ten przyjkład Rybce,co znaczy stare jak świat powiedzeniw z mojego regionu "srać do kija"😂

      Usuń
    2. Owocku nie znałam tego! :D
      Wplatam do słownika! :D

      Margo - racja! :)

      Usuń
    3. pardą, ale nie padło tam słowo SRAĆ i dlatego nie pojęłam:p

      Usuń
  9. to idę prostestować
    mam nadzieję, że nie bedzie haseł antykościelnych, bo to na mnie może zadziałać odstraszająco

    OdpowiedzUsuń
  10. W Warszawie nawet pogoda sie przylaczyla do czarnego protestu, nadeszly ciemne chmury

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak tak patrzę na te demonstracje to jednak ja wolę ciche protesty . jak w Lux

      Usuń
    2. Rybko,ja tez te głośne i pań o skrajnych pogladach to tak średnio...nie cierpię skrajnosci..

      Usuń
    3. ciche protesty nie mają siły

      Usuń
    4. Dzięki owocek
      Luchą może masz rację
      Ale ja się w tym nie odnajduje
      Idziesz na protest?

      Usuń
    5. niestety :( wcionsz mie łupie w doopie i ze względu na rękę!9 mcy po operacji!!! unikam tłumu :(

      Usuń
    6. w doopie!!!
      i troche nad doopom

      Usuń
  11. to już piątek?
    czas płynie zbyt szybko!
    Marytka, fajnie, że jesteś;D
    Lidka, cieszę się , że z Tatą ok
    Marzycielko, przytulam:***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Miśka (chociaż wolę Misiu:-)))
      Idę spać, rano wstaję.
      Dobrych snów dla Wszystkich:-)***
      Marytka

      Usuń
  12. najtrudniej niektórym dogadać się w tym samym języku:(

    OdpowiedzUsuń
  13. Odpowiedzi
    1. włąśnie!
      A gdyby była to bysmy kibicowali i wygrali buuu!!

      Usuń
    2. Wuaśnie! Nastepną razom cza się bardziej postarać :P

      Usuń
    3. a kiedy nastempny ras?
      I Ruda powinna być, to największejsza kibicka na blogu chyba!

      Usuń
    4. Nie wiem :D O dzisiejszym też się jakoś przypadkiem dowiedziałam. Ale może to gdzieś w weekend?

      Usuń
    5. ja jak wróciłam do domu, czyli w drugiej połowie:pp
      jakoś niedługo ma być nowy mecz

      a ja teraz napiszę nowego posta ustami siostry Elizy Myk....

      Usuń