piątek, 23 marca 2018

Najważniejszy dzisiaj chyba głos w temacie Czarnego Piątku


To wpis z fejsbuka Siostry Dominikanki, która na codzień zajmuje sie niepełnosprawnymi...



Eliza Małgorzata Myk
 ·
HIPOKRYZJA?
Od 20 lat żyję i pracuję dla Dzieci z niepełnosprawnością. Policzyłam: moje życie splotło się z życiem ok. 300 takich dzieci. Mogłam lepiej lub gorzej poznać historię ich Rodzin. Jak choćby los Rodziny Marysi. Mama tuż po porodzie, kiedy dowiedziała się, że jej córeczka jest niepełnosprawna przeżyła szok poporodowy i nie była w stanie na swoje dziecko nawet spojrzeć. Podwójnie, bo za siebie i za Mamę pokochał Marysię jej Tata. Utrzymywał z nią kontakt. Na rok przed śmiercią 5-letniej Marysi Mama się odważyła ją odwiedzić w naszym domu i przez ostatni rok życia Dziewczynki przytulała ją jak tylko mogła najczulej, chcąc nadrobić stracony z córeczką czas. Niektóre Mamy nie dały rady zrobić tego pierwszego kroku w stronę swojego nie w pełni sprawnego i nie-pięknego Dziecka. Nieraz dezerterowali Tatusiowie, nie tylko z ojcostwa, ale porzucali także żonę. Nauczyłam się ich nie oceniać ale współczułam i razem z siostrami dajemy tym Dzieciom DOM, aby pomóc Rodzinom w przyjęciu życia ich "niedoskonałego" Dziecka. Jestem w stanie zrozumieć lęk Rodziców przed przyjęciem Dziecka z niepełnosprawnością. Natomiast mam problem ze zrozumieniem innej postawy.... Dziś w gronie znajomych z fb są osoby, które identyfikują się z Białym Piątkiem. Natomiast od tych osób doświadczyłam osobiście niechęci do naszych Domów dla niepełnosprawnych Dzieci. Kiedy podjęłyśmy z siostrami walkę o budowę nowego Domu, słyszałam, że to bez sensu. A kiedy mówiłam o trudnościach związanych z budową, słyszałam: masz to na własne życzenie. Te osoby w ogóle nie były poruszone, kiedy mówiłam, że nie możemy dopuścić, aby Chłopcy byli pozbawieni po raz kolejny swojego Domu. Jakby nie wierzyły, że może na takich Dzieciach komuś zależeć. Chętniej stwierdzały, że budujemy ten Dom dla własnej chwały, itp. A dziś publicznie opowiadają się za ŻYCIEM.... To się nazywa hipokryzja?
Zapraszam na www.domchlopakow.pl :)


PS. Znam to miejsce, jest wspaniałym ośrodkiem, pełnym miłości...



18 komentarzy:

  1. Rybeńko,to są fantastyczne siostry,widziałam calkiem niedawno wywiad z nimi,gdzie opowiadaly o swoich podopiecznych😊.
    Niestety hipokryzja jest wszechobecna...np.kompletny zakaz aboracji z jednej strony,z drugiej na chore dzieci jest gówno a nie POMOC.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madry, wyważony, przemyślany tekst siostry Elizy.
      Owocku, mogę się tylko podpisać, pod tym co napisałaś☺
      Marytka

      Usuń
  2. Bardzo fajny wpis. Oddajacy caly sens. Dziekuje Rybko.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy to nie jest ten dom dla Chłopców ,w którym pisze jedna z blogerek Shafira? Ona jest bardzo zaangażowana w pomoc dla tych tych dzieci.Młoda ,samotna matka z trójką synów.Super dziewczyna,trochę zakręcona.
    Siostra ma rację!

    OdpowiedzUsuń
  4. http://saphiradrag.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. jestem pewna, że Siostra nie spodziewała się takiej popularności swojego wpisu
      oby jej nie zaszkodził....

      Usuń
    2. wkurza mnie hipokryzja fanatyków, bronimy zygoty, a chore dzieci i dorośli niech sobie same radzą. Rzucili teraz jakiś ochłap na urodzenie a potem ... a potem bronimy zygoty. Już urodzonych nie.

      Usuń
    3. absolutnie!
      w ogóle sytacja osób niepełnosparwnych w PL jest dramatyczna
      siostra Chmielewska to też porusza - jak zostaniesz osobą niepełnosprawna po 18 roku zycia, kidy jeszcze nie miałas szansy podjąć pracy i zasłużyć na rentę, to nie dość, że dostajesz groszowy zasiłek to jeszcze nie możesz do niego w zaden sposób dorobić!
      Mogłabym w nieskończoność przytaczać przykłady

      Usuń
    4. Ba....
      Możesz nawet i miec jakies lata pracy, ale kiedy choriba trafi cie w okresie bezskladkowym.. kiedy masz przerwe w zatrudnieniu bez zadbych swiadczrn to umarl w butach.
      Nic
      Nic a nic nie dostaniesz

      Usuń
    5. sena przecież miałą taką sytuację...
      takich "kwiatków" jest pierdylion

      Usuń
    6. Czytałam list Kukiza - odpowiedź do pani Godek. Warto przeczytać. W punkt.

      Usuń
    7. W wolnym przekładzie Kukiz pisze że najpierw należy pomóc chorym juz żyjącym, a dopiero jak im się pomoże walczyć o zygoty

      Usuń
    8. W wolnym przekładzie Kukiz pisze że najpierw należy pomóc chorym juz żyjącym, a dopiero jak im się pomoże walczyć o zygoty

      Usuń