czwartek, 19 października 2017

ale sie zapuściłam

tym razem mam na myśli kondycję fizyczną
normalnie przejdę szybkim krokiem 100m i zadyszka!!
DRAMAT!!!

od kilku dni zaczęłam nad tym pracować i jest kolejny DRAMAT!!
jestem zmęczona jak niewiadomoco

a przecież ruch to zdrowie, to profilaktyka wszystkich chorób

choć różnie bywa z ta profilaktyką
mam blisko siebie 2 starsze panie
jedna lat 85 zawsze w ruchu, zawsze korzystająca z każdej mozliwości poruszania się, sanatoria, wyjazdy turystyczne, wycieczki, do tego bardzo zdrowa kuchnia i dieta
i bardzo duża osteoporoza, skutkujaca złąmaniami...

druga, lat prawie 90, z domu wychodząca tylko na niezbędne zakupy, nie gardzaca czyms gotowym do jedzenia kupionym w osiedlowym sklepie, zero diety, jest w o wiele lepszej formie niż jej młodsza koleżanka

mimo to pójdę i dzisiaj na gimnastykę

no i rocznica śmierci Jerzego Popiełuszki
zadumałam sie...


UWAGA

SPÓŁDZIELNIA SOCJALNA KOBIERZYN

jest miejscem pracy i reintegracji osób niepełnosprawnych z powodu choroby psychicznej. Powstała w 2013 roku z przy udziale dwóch organizacji pozarządowych: Fundacji Pomocy Chorującym Psychicznie im. Tomasza Deca oraz Stowarzyszenia na Rzecz Rozwoju Psychiatrii i Opieki Środowiskowej. Spółdzielnia zajmuje się przede wszystkim utrzymaniem czystości, pielęgnacją zieleni, w tym zakładaniem rabat i ogrodów. Spółdzielnia w swojej działalności dba także o ochronę środowiska – ograniczając stosowanie środków chemicznych, stosując biodegradowalne materiały, racjonalizując zużycie wody i energii, a przy tym kształtując świadomość ekologiczną pracowników.

Ważne rzeczy robią. Zagłosujcie proszę!!!
Można głosować raz dziennie


KLIK KLIK KLIK




180 komentarzy:

  1. Dzień dobry :)

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
  2. SPÓŁDZIELNIA SOCJALNA KOBIERZYN

    jest miejscem pracy i reintegracji osób niepełnosprawnych z powodu choroby psychicznej. Powstała w 2013 roku z przy udziale dwóch organizacji pozarządowych: Fundacji Pomocy Chorującym Psychicznie im. Tomasza Deca oraz Stowarzyszenia na Rzecz Rozwoju Psychiatrii i Opieki Środowiskowej. Spółdzielnia zajmuje się przede wszystkim utrzymaniem czystości, pielęgnacją zieleni, w tym zakładaniem rabat i ogrodów. Spółdzielnia w swojej działalności dba także o ochronę środowiska – ograniczając stosowanie środków chemicznych, stosując biodegradowalne materiały, racjonalizując zużycie wody i energii, a przy tym kształtując świadomość ekologiczną pracowników.

    Ważne rzeczy robią. Zagłosujcie proszę!!!
    Można głosować raz dziennie
    http://www.lider-plebiscyt.pl/

    Dziękuję! :**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Glosujcie bo przegrywamy! :(

      Usuń
    2. Zaraz to w poście umieszczę

      Usuń
    3. Mela, za dużo herbaty !!:pp

      Usuń
    4. Żebyś wiedziała! To moja jedyna kulinarna przyjemność od czterech tygodni 😡
      Wszystko Co lubię mam zakazane i mecze się okrutnie
      A zjadłabym ze czy ponczki na przykład albo 🍧🍨🍦🍕🍔🍰
      Ale wszędzie jezd mleko! 😱

      Usuń
    5. som blogi, co z niczego robiom fszystko!
      ale też nie umiałabym ta jeść!!
      smakoterapia podobno jest dobra

      Usuń
    6. Mela, a dlaczego mleka nie możesz?

      Usuń
    7. Bogusiu, pediatra podejrzewa u Olka alergie na białko mleka. Od czterech tygodni nie jem niczego co ma coś wspólnego z mlekiem i sapka bardzo zlagodniala i nosek drozny czyli ze działa
      Ale dopiero niedawno się poprawiło, długo czekałam na efekty

      Usuń
    8. Rybko ja marzę o klasycznym, oblesnie tłustym i słodkim ponczku A nie jakieś coś z nieczego 😜

      Usuń
  3. Tylko co w dzisiajszych czasach znaczy "bardzo zdrowa kuchnia". Otaczaja mnie ludzie ktorzy maja alergie pokarmowa na chleb, inni na mleko, w miensie tez chemia. Tylko wina mozna byc pewnym. ;) I moze wlasnie ta druga pani dzieki niemu taka zdrowa. ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ktoś kto ma 85 lat to inaczej widzi zdrową kuchnię. I głównie żywiła się w czasach kręgi o takich fanaberiach jak gluten się nie słyszało. Chodzi o dużą ilość warzyw i owoców dobrą jakość produktów i takie tam

      Usuń
  4. Wina takze nie mozna byc pewnym ponoc dodaja chemikalia aby szybcej bylo gotowae nie czekaja na prawidlowa fermentacje tylko organiczne wina sa pewne .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty nas nie dobijaj! ;P
      Mam swoje ulubione, czerwone i wlasnie organiczne.

      Usuń
    2. Aj. No nie pije organicznych bo nigdy żadne mi nie posmakowalo. Ufam mężowi. On się zna i wierzę że byle g nie kupi: )

      Usuń
    3. Mam nadzieję, że nie dożyję czasów, że wino będzie niezdrowe 😜

      Usuń
    4. Kilka kilometrow na polnoc od Chicago tego w USA bo ponoc jest jaies kolo Poznania

      Usuń
    5. to mam cztery Amerykanki, fajnie:))

      Usuń
    6. no i jeszce jedna prawie Amerykanke :-)

      Usuń
    7. A nasza Amerykanka nie daje znakku czy urodziła czy nie 😕

      Usuń
    8. Bardzo!!!
      Ja z porodufki dałam znać!! 😜

      Usuń
    9. 💪💪
      2 minuty po porodzie obdzwanialam rodzinę 😂😜

      Usuń
    10. No co? Fszyscy czekali 😜
      Dłużyło im się 😉

      Usuń
  5. Z tym zdrowym zyciem to przesada kilka lat temu Times Magazine zamiescil wywiad z 3 rodzenstwa w okolicach setkiJeden zdrowo zyjacy chodzacy spac z kurami druga "awanturnica" palaca cygara popijacaca i uzywajaca zycia a trzecia tak po srodku , I co? Wszyscy dozyli setki. Co ma wisiec nie utonie

    OdpowiedzUsuń
  6. Zalapalam sie na przepisany przez ortopede sport rehabilitacyjny, wczoraj bylam pierwszy raz, a dzisiaj ledwie wstalam z lozka. Ale bedzie lepiej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zazdroszczę
      Miłego glaskania zakwasow

      Usuń
    2. "Cel jest niczym ,ruch jest wszystkim" Lenin

      Usuń
    3. no i co teraz?
      Leninem sie podpierać??

      Usuń
    4. Lenin czy nie ruszać się trzeba.Ale się nie chce.

      Usuń
    5. no nie chce się
      ale to niestety rgrozi rozkładem ciała za życia!!

      Usuń
    6. U nas cytowali Lenina ze "Jesli masz ochote popracowac to usiadz i poczekaj az ci przejdzie". :P

      Usuń
    7. A ja tylko znam 'Lenin w pazdzierniku a koty w marcu'

      Usuń
    8. I jeszcze "Już z Aurory wystrzał padł"

      Usuń
    9. W każdej szkole wisiało: "Uczitsa, uczitsa, jeszczo raz uczitsa"

      Usuń
    10. Mówisz naród a w domysle Lenin :PP

      Usuń
    11. Mówisz Lenin myślisz partia

      Usuń
    12. zaufanie jest dobre ale kontrola lepsza:p

      Usuń
    13. kto nie pracuje ten nie je

      Usuń
    14. i skonczyli mnie się cytaty!

      Usuń
    15. Pazdziernik miesiancem oszczendzania

      Usuń
    16. naród z partią, partia z narodem

      Usuń
    17. Polska Zjednoczona Partia Robotnicza przewodnią siłą Narodu !

      Usuń
    18. Proletariusze wszystkich krajów łączcie się!

      Usuń
    19. Zwalczajcie stonkę ziemniaczaną !

      Usuń
    20. Pozdrawiamy kobiety pracujące dla pokoju i rozkwitu ojczyzny

      Usuń
    21. Naprzód do walki o plan 6-cio letni!

      Usuń
    22. i na koniec coś praktycznego ;)

      Bimber powoduje ślepotę !

      Usuń
    23. Zapomnialas bardzo waznego!
      Kto za mlodu nie byl rewolucjonistom ten na starosc bendzie uajdakiem!

      Usuń
    24. hmm a może ja zamuoda, żebym to pamiętała ? :P

      Usuń
    25. znam jedno troche przekrecone ale sie wstydzem

      Usuń
    26. Ja znam coś takiego: Breżniew wizytuję kołchoz i żartując pyta się mieszkańców -Dobrze wam się żyje? -Dobrze!- zażartowali w odpowiedzi kołchoźnicy.

      A co do Lenina to chyba należałoby zacząć od Marksa i Engelsa?

      Pozdrawiam!

      Usuń
    27. Mnóstwo jest takich haseł! Rozśmieszają do łez:)

      Koniu polski bierz przykład z konia radzieckiego (napis na stajni) albo Imperialistyczny wróg kusi Cię Coca-Colą (Repo, pozdrawiam!) albo Partia z narodem walczy o lepsze jutro:)))
      Liiviia, widzisz do czego doprowadzilas, podając rano jedno haslo?

      Usuń
    28. Iza, jeszcze: Staliśmy nad pzrepaścią a teraz wykonaliśmy ogromny krok naprzód:pp

      Usuń
    29. Widmo krąży po Europie,widmo komunizmu..

      Usuń
    30. żyło się w ciekawych czasach:))

      Usuń
    31. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    32. oryginalnie bylo aby Polska rosla w sile a ludziom zylo sie dostaniej ale ktos przemalowal.Jak cos prosze usunac

      Usuń
    33. Dobry ale długi jest dowcip o tym jak z ZSRR dostawaliśmy glinę na kogutki, po długiej drodze wymiany na samym końcu znów dostawaliśmy glinę na kogutki.

      Usuń
  7. A ja mam przesilenie jesienne, spałam 12 godzin😱😱😱😱😱

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mi się to zdarzyło po powrocie z Pl..

      Usuń
    2. Mi też się może kiedyś zdarzy 😜

      Usuń
    3. No za jednym zamachem!
      Melodia jeszcze trochę i Ci sie uda:) tak za 12 lat:)))

      Usuń
    4. Nie będzie chyba tak źle ;)
      Spokojnie 7 godzin w nocy maly przesypia bez pobudki :)

      Usuń
    5. Kiedyś tak spałem po syropie na kaszel. :) Faza kosmiczna snu można rzec, aż sąsiad musiał dobijać się do drzwi, bo Rodzice akurat musieli gdzieś wyjść a ja chory leżałem sobie i pachniałem. :D

      Usuń
    6. o masz!
      dobrze że jakiegoś pożara nie byo!!

      Usuń
  8. A już myślałam, ze o bobrze będzie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o bobrze już kiedys było
      ale o seksie nigdy dość :pp

      Usuń
  9. Mnie brakuje jazdy na rowerze. Jestem nietypową mieszkanką wsi, bo roweru nie traktowałam jako środka transportu a wyłącznie rekreacyjnie, czyli jak wsiadałam to gnałam przed siebie, często po lesie...
    I pływania, ale tego to mi zawsze było/jest za mało.

    W pierwszej chwili jak przeczytałam tytuł to sobie pomyślałam, że może Ci broda urosła ;ppp tzn. jakieś krzaczory brwi, coś w ten deseń. Zadyszka to pól biedy, poleżysz na kanapie rozmyślając o tym, że ruch to zdrowie i sama przejdzie ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zaginął mi latem kostium do ływania
      a też bym chetnie popływała!!

      Usuń
    2. no w zyciu nie slyszalam takiej wymowki :-) bo to przecie byl kostium jedyny w swoim rodzzaju i nic innego Rybki nie zadowoli :-)

      Usuń
    3. nie no, chdzi o to, że ja NIENAWIDZE KUPOWANIA kostiumów kąpielowych
      a ten, który zgubiłam był do pływania
      ten, który mam jest do opalania raczej
      no

      Usuń
    4. Rybka, wpadaj do Bru. Mam zapasowy stroj ,pozycze. O 7:30 Posejdon na WSL. Znasz? Okropny i fajny.

      Usuń
    5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    6. Pewien chlop na wsi kapal sie w rzece zawsze na Sw Jana jednego roku po kapieli serdak mu zaginal.Minal rok wraca z kapieli uradowany i wola do zony, serdak sie odnalazl pod koszulem zalozyl

      Usuń
    7. Eva:DDDDD

      Ela, tego nie znam, ale ogólnie chyba tylko jeden basen poznałam, co był ok, po Lux brukselskie wydawały mi się zapyziałe i wręcz brudne!

      a jaki masz rozmiar??:P

      Usuń
    8. Mam L. Zawsze kupuje w ciemno L i nigdy nie jest za maly. :)
      Posejdon jest jak najbardziej zapyzialy oraz brudny.

      Usuń
    9. ano
      ja często bywałam w Evere
      pierwsze co mnie zszokowało, to centralna dystrybucja papieru toaletowego, na szczęście po jakimś roku pływalnia wskoczyła na wyższy poziom i papier jest w każdej kabinie:pp
      L jest git!!!

      Ty tam na zawsze?

      Usuń
  10. czytam 4 część Milenium, bo tu mi kilka osób poleciło
    i bardzo mi sie podoba:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodzi o trylogię pana Larssona?

      To dziwne, że są dalsze części, to chyba już zupełnie nie kanoniczne?

      Usuń
    2. no oczywiście, że on zza grobu nie pisze
      ktos za niego jakby
      i ja się bałam tam zajrzeć, strzeliłam focha wręcz
      ale dowiedziałam się, że sa dobre te kolejne częsci
      to se nabyłam
      i 4 część jest dobra!!

      Usuń
    3. Ja utknęłam przy 3 i chyba sie nie odetkam.

      Usuń
    4. należę do wielbicieli gatunku i tego szczególnie, tego millenium

      Usuń
    5. jednak nie
      inni autorzy skandynawscy tak
      Nesbo szczególnie w tym stylu

      Usuń
    6. Kolejne części Milenium są dobre,utrzymane w klimacie Larssona.

      Usuń
    7. repo, nie wiedziałam nic o Lrsonie, kupiłam przypadkowo książkę i wpadłam po uszy

      livia, zgadzam się, bardzo dobre!

      Usuń
    8. no jasne, mnie po prostu znudził.

      Usuń
    9. to może zażyczę sobie tego Larssona?:D
      Już mnie pytają co chcę na pięćdziesiątkę;D

      Usuń
    10. No co TY!!
      Jak ta Lisbeth wszystkich kosi rozumem!!??

      Usuń
    11. Jakoś mnie nie urzekła...a Blomquist to już w ogóle.

      Usuń
    12. a on to baardzooo:)))
      ale ja po prostu uwielbiam takie salander, takie geniealne umysły
      dlatego też uwielbiam Lee Chirda I Jacka Reachera
      i nienawidzę Amerykanów ze z tym kurduplem Kruzem nakręcili filmy na tej podstawie!!

      Usuń
    13. ale to jest takie typowe
      nieprzystosowana kobieta i genialny umysł
      może napisaliby o genialnych umysłach pań domu?

      Usuń
    14. oj tam typowe!
      ja tam wolę, żeby o mnie nie pisali:PPPP

      Usuń
    15. Rybka, nie wyrazaj sie! Nie wolno mowic "kurdupel"! OJ, nie wolno:)

      Usuń
    16. uuuuu
      znowu pujde do więźnia??
      trolll czuwa zapewne
      ma odpowiedniom aplikacjem i donosik siem pisze:PPPP

      Usuń
    17. No ba, wiadomo, że jako duch już nie działa (może w innych dziedzinach?). :) To tak jak na naszym podwórku było z książkami pana Zbigniewa Nienackiego, po jego śmierci kolejne części pisali inni autorzy, w tym jeden z moich ulubionych pan Andrzej Pilipiuk.

      Usuń
  11. Tez mam ostatnio niechcieja. Juz sie nie moge dluzej wymawiac pogoda, bo teraz jest naprawde super pogoda do chodzenia, ale co zrobie jak mi sie nie chce:) Czuje, ze mnie znow bedzie musial Wspanialy kopnac w zadek na rozped;) Jak juz zatrybie to bede latac;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dobrze miec kogos do kopania!!

      Usuń
    2. Star jak to Wasze chodzenie do gory i w dol wodospadow rozlozyc na plask to limit wyczerpany do konca miesiaca

      Usuń
    3. Rybka, chodź ze mną na spacer z kijkami!

      Usuń
    4. wczoraj byłam przeciesz!!;p

      Usuń
    5. Wczoraj to wczoraj, a dzisiaj? Piekna jesień, wiec sprowokuj kogoś, zeby Cie kopnął w zadek-jak napisala Star:)

      Usuń
    6. pojszłam po dziecko na przystaneczek
      więcej czasu nie miałam
      sprzątałam:(((

      byłam na gimnastyce dla onkochorych, bedzie o czym pisać..

      Usuń
    7. I co, posprzatalas?
      Bo ja jednak poszłam na dwa spacery 😉

      Usuń
    8. nie miałam wyjścia, w sobotę mam gości w samo południe, nie da sie ukryć kurzu w mrokach świeczek :ppp

      Usuń
    9. Hahaha:)))
      U mnie już też ciężko
      Może niech sie popsuje ta pogoda to posprzatam bo na razie szkoda mi dnia, wolę wyjść do parku 😉

      Usuń
    10. u mie jutro ma padać, ale jutro nie mam czasu, idę na plotki poranne :pp

      Usuń
    11. Do mnie jutro ma przyjść uczeń z mamą więc też muszę ogarnąć trochę 😉

      Usuń
    12. czasem wystarczy przegarnąć łopoatom:ppp

      Usuń
    13. można zgasić światła, nie widać wtedy:pp

      Usuń
    14. Haha:) Trochę jednak muszę ogarnąć ;)

      Usuń
    15. zrób zmęczona minę i matka matkie zrozumi:pp

      Usuń
    16. Poplakalam się zez śmiechu 😂

      Usuń
    17. to dobrze
      oczyska bendom bardziej podkronżone!!!

      Usuń
    18. Ja tez mam w weekend gosci i nic nie zrobilam w domu. Moze niech sie jednak zachmurzy, co by zakurzonych zakamarkow nie bylo widac:)))

      Usuń
    19. też modlem siem o deszcz, bo okna w kuchni straszne som!!!

      Usuń
    20. A, zapomniałam, tydzień temu okna umylam! Alem byla dumna:)))

      Usuń
    21. No nie!
      Nie dawaj takiego złego przykładu młodzieży!!!:pp

      Usuń
  12. W głosowaniu dzielnie gonimy czołówkę, ale jeszcze trochę głosów by się przydało!
    Dziękuję i proszę o jeszcze! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stówka jest, właśnie zagłosowałam:)

      Usuń
    2. Rozpoznaja IP komputera, mam 4 rozne e maile myslalam ze z kazdego oddam glos ale nie da sie

      Usuń
    3. a to może można z komórki?

      Usuń
    4. Tez przed chwila glosowalam:)

      Usuń
    5. Ja z komputera z męża adresu i ze swojego z telefonu (chyba z komórki można?)

      Usuń
    6. Można z komórki
      Ja głosowałem z komórki najpierw z włączonym wifi A później z włączonym Internetem z innego adresu 😉

      Usuń
    7. O
      to ja drugi raz zrobię z komórki

      Usuń
  13. No i chyba powiem dobranoc bo jutro wstaje 4:30 to 12 godzin spania nie uda mi sie zrealizować

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no raczej się nie uda
      ale śpij dobrze:)

      Usuń
    2. Jak 4.30 pobudka, to dobrej nocy:)

      Usuń
    3. Ja na szczęście godzinkę później

      Usuń
    4. ja też 4.30
      ale zrobiłam sobie małą drzemkę -jakieś 3 godziny;D

      Usuń
    5. ja może sobie szczelę w niedzielę drzemkę
      a co!

      Usuń
    6. a ja nie!
      ale w sobotę jadę do koleżanki
      to w niedziele mogie być zmenczona:pp

      Usuń
    7. Mhm, na bank kfasne wino obrocicie 😜😂

      Usuń
    8. na bank
      lepiej ałtem nie pojadem:pp

      Usuń
    9. phi, w sobotę to ja wyjeżdżam i wracam świtem w poniedziałek i na żadnom drzemkę liczyć nie mogem:P
      na szczęście;D:D

      Usuń
    10. Ja moge rano spac za Was wszystkie (ktora do której godziny?) wpisywac sie na listę:)

      Usuń
    11. widzem, że próbujesz siem wyspać na zapas:PPP

      Usuń
    12. Iza, nie no, ja tez chcę spać!!:p

      Usuń
  14. czy jak czecie dziecko skończyło dwudziestkę to można kieliszeczek malinówki?:S

    OdpowiedzUsuń