sobota, 20 kwietnia 2024

Nad oceanem

 Kocham Folleta, jasna sprawa. Jego książki są fikcją literacką ale zawsze są osadzone w historycznych faktach.

"Noc nad oceanem" opisuje bardzo ciekawy epizod w światowym lotnictwie. Nie wiedziałam o tym, że tuż przed 2 wojną światową można było przelecieć samolotem przez Atlantyk! Trwało to bardzo długo, kosztowało majątek, samolot leciał na 4000 metrów ok 280km/h.  A w nocy jak w pociągu rozkładano miejsca do spania.

Tutaj ten samolot jest trochę opisany klik

Oczka lepiej, czego i Wam życzę:)

13 komentarzy:

  1. Dzień dobry :)
    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe!
    Zdjęcia robią wrażenie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba bym nie poleciała
    Pozdrawiam wszystkich serdecznie
    Carpe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to insza inszość!
      Zwłaszcza po lekturze książki się odechciewa 😁

      I witaj witaj!

      Usuń
  4. Dawno nic Folleta nie czytałam. Nawet bardzo dawno, a miałam teraz zajrzeć na półkę z jego książkami i zapomniałam, bo też tylko wypożyczyłam 4 książki o dwie mniej, niż zawsze, gdyż trochę mi stosik już urósł własnych i mam zaległości.

    Dobrze, że z okami lepiej

    OdpowiedzUsuń
  5. Cieszę się z Twoich oczuf, że lepsze już som 😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziś je źle potraktujem bo muszę się przemalować za człowieka. Teatro mam

      Usuń
  6. Ja sie tez lubie folletowac! :))) Wypoczywam przy nim. Slucham.

    OdpowiedzUsuń
  7. latać się bojam. mam aerofobię :-(

    OdpowiedzUsuń