środa, 7 lutego 2024

Nie mam do tego siły

 Oglądałam wczoraj rozmowę dziennikarzy z jakimś lekarzem bardzo promującym hormonalną terapię zastępczą. Niewątpliwie ma ona bardzo dużo zalet . Ale też ważną wadę, jest czynnikiem zwiększającym ryzyko zachorowania na raka piersi. Pan doktor był łaskaw lekceważyć zagrożenie mówiąc, że przecież można zrobić badania genetyczne i sprawdzić, czy jest się zagrożoną..

Ja prdl..Witki mi opadły. No już widzę, jak lekarze przed przepisaniem hormonów zlecają bezpłatne badania każdej pacjentce pacjentce. !!!

Nie mam do tego siły...

A onkologom nic tylko pracy przybywa...

27 komentarzy:

  1. Dzień dobry
    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
  2. Kilka lat temu też byłam entuzjastycznie nastawiona do terapii zastępczej. Ale teraz, gdy może by się i przydała, jestem sceptyczna. Całe życie moje hormony były ok, czy chcę sobie właśnie teraz je rozwalać? Poza tym rak ... poza badaniami genetycznymi można też robić badania w czasie terapii. Ale wykrywa się raka, że tak powiem, wtedy gdy się go już ma. Lepiej nie mieć, niż mieć.

    OdpowiedzUsuń
  3. całe zycie jestem na hormonach, antykoncepcja w plastrach i tabletkach a teraz HTZ najpierw były plastry a teraz tabletki. Badam piersi co pół roku. o genetycznych sie nikt nie zająknął...nigdy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po tylu latach to już wiadomo, że nie masz złego gena;)

      Usuń
    2. no to mnie pocieszyła dziękuję :-)

      Usuń
  4. lekarz więcej czasu spędza przy laptopie niż przy pacjencie, nawet wysokiej klasy specjaliści zajmują się wypisywaniem zaświadczeń, zwolnień i skierowań, na badanie i rozmowę nie ma czasu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A na tzw zachodzie nie chcą dawać skierowań na takie drogie badania

      Usuń
  5. Nie tylko ryzyko zachorowania, nie tylko brak badań, a leczenie nie wszędzie marne.
    Mój ginekolog powiedział, że nie zapisze mi takiej terapii, bo także dla migrenowców nie jest obojętna i prędzej łeb mi z bólu pęknie, niż menopauza zelżeje...
    Jakoś sobie poradziłam lub raczej mój organizm był łaskawy, choć zrobił mi parę niespodzianek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja to w ogóle nie miałam czasu skonfrontowania się z moją menopauzą

      Usuń
    2. A mnie właśnie na migreny pomaga HTZ. I tak mam, ale rzadziej. Bez HTZ nie mogłabym pracować, oszalałabym...
      A lekarka uważa, badanie piersi regularne (ale nie genetycznie)
      Ella-5

      Usuń
    3. Ano właśnie
      Myślę, że w obecnych czasach genetyka powinna być niczym morfologia

      Usuń
  6. Czfarta próba7 lutego 2024 09:50

    Mogłabym długo i namiętnie ale blogger ma mnie w doopie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 🥰✌Trzymaj się, zaczekamy!( ja nie mogę u Ciebie komciować z telefonu😒,ale moce posyłam!)

      Usuń
    2. Niepoddająca ale ograniczająca7 lutego 2024 13:57

      No nie mam siłuf mocować się z blogerem, i tak już tylko niezalogowana komentuję tu i u Teatru, bo to loteria…

      Basia, dziękuję.

      Usuń
  7. Jestem w grupie ryzyka i to wystarczyło mojemu doktorowi, żeby nie przepisywać HTZ. Czasem trzeba się pomęczyć.

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja to nie wiem co to menopauza, przeszła przeze mnie całkowicie niezauważalna:) O HTZ w ogóle nie musiałam myśleć.
    Pozdrowienia. Dorota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fantastycznie!
      Szczerze mówiąc to niewiele moich znajomych narzeka na meno

      Usuń
  9. Dziś przeczytałem, że jakiś biolog (chyba) twierdził, że odrę wywołuje nasze nastawienie i stan psychosomatyczny (jakoś tak). Dopiero jeden z lekarzy udowodnił mu w sądzie jak bardzo się myli. Także tego...

    Nie mówiąc już o głupotach jakie wygłosili zdobywcy podium w konkursie na Biologiczną Bzdurę Roku.

    Pozdrawiam!
    Mozaika Rzeczywistości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety
      Trzeba być bardzo czujnym
      Ludzie udają że są najmądrzejsi na świecie a inni im wierzą

      Usuń
    2. Tylko czasem nie wiadomo już kto ma rację. A medycyna to chyba jedna z poważniejszych rzeczy, jeśli uwierzy się w jakieś bzdury. I gdzie szukać w takim przypadku wiedzy rzetelnej.

      Usuń
    3. Czasem mogą być wątpliwości co do wyboru metody. Ale nie kiedy się wybiera witaminę C zamiast leczenia zalecanego przez onkologa

      Usuń
    4. To fakt. A mimo to nadal są ludzie oszołemieni w taki sposób.

      Usuń
    5. To jest dla mnie dramat

      Usuń