czwartek, 11 stycznia 2024

Obrona muru berlińskiego

 Film Zielona Granica obejrzało już pewnie blisko milion osób i wszyscy zrecenzowali. Zatem bardzo dużo scen już znałam, poza tym oglądałam też prawdziwe zdjęcia z granicy. Dlatego nie przeżyłam potwornego wstrząsu choć oglądałam z zapartym tchem wzdychając ciężko co chwilę. 

Kino wybitne. Kreacje takoż. I absolutnie zgadzam się z tym, że to nie jest film skierowany przeciw straży granicznej. Świetnie opisała to Agnieszka Holland. Przez lata członkowie straży granicznej z jednej strony byli elitą, bo mieli pracę i to mundurową. A do tego ich robota sprowadzała się do zawracania zbłąkanych turystów i obserwacji zwierzyny. A nagle musieli stać się obrońcami muru berlińskiego. Bez żadnego profesjonalnego wsparcia i przygotowania. 


Spotkanie z Agnieszką Holland samo w sobie było bardzo dużą atrakcją, elekwentna, dowcipna .

Wiecie, że scenariusz został zakończony w styczniu 2022. Ostatnie sceny dopisano już po wybuchu wojny w Ukrainie i uważam, że są bardzo w punkt ma wielu poziomach.




37 komentarzy:

  1. Obeszła się smakiem11 stycznia 2024 05:07

    Ja po kawę, a tu nie ma kawy 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tesz tak dugo czekasz?😁

      Usuń
    2. nie doczekawszy się zasnęłam, bo mecz oddany walkowerem, teraz przyszłam i skorzystam z zaproszenia

      Usuń
  2. no dobra, sama se zrobie kawe

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień dobry
    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
  4. Mróz taki, że internet trochę zamarzł 😜

    OdpowiedzUsuń
  5. O rany , ale tłok przy kawie i to tak s rana ;P
    Ja może meliskę wezmę , bo u mnie noc nadchodzi i idę spać .
    Bardzo lubię Agnieszkę Holland ale filmu jeszcze nie widziałam.
    Dobrego dnia albo nocy , jak kto woli :)
    ajda

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja rozplakalam sie wlaśnie przy uchodźcach z Ukrainy, bo ten kontrast poraża i powala.Ale ogladałam zaraz po premierze.A dzisiaj boje się walk ulicznych🤔

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też wtedy łzy poleciały...

      Nie ma się chyba czego bać
      Jeżeli nie będzie prowokacji...

      Usuń
  7. Widziaam już dawno.Mysle,że ten film długo jeszcze się będzie się wyświetlał w naszych głowach i w sercach.Tez dobrze pamiętam ten moment w filmie z granicy polsko-ukraińskiej.I szloch na sali.Bo Polska to nie rząd..Oraz bardzo zazdroszczę spotkania z Agnieszką Holland,niezwykła osobowoscia,zawsze czytam/słucham co ma do powiedzenia..a porusza tematy bardzo trudne.Robi to w mistrzowski sposob.Kino istotne..tak myślę o jej filmach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobre określenie. Dlatego warto oglądać. Bardzo chce Europa Europa zobaczyć

      Usuń
  8. Ciekawa jestem, to wszystko było po polsku, dla Polonii czy w obcym języku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie dla Polonii, to był pokaz festiwalowy. Film w oryginale, z napisami po angielsku. Zatem Polacy bez angielskiego połowy nie zrozumieją.
      Było pół na pół chyba, Polacy i niepolacy

      Usuń
  9. Nie widziałam filmu jeszcze. Teraz mnie zajmuje opera mydlano-wiezienna. Robienie więźniów politycznych z dwóch skazanych prawomocnym wyrokiem....do czego można się posunąć zeby nie wypuszczać władzy, obrzydliwość. I niestety boje sie ze to się źle dla nowego rządu skończy, ludzie raczej chcą spokoju, gdyby to się działo cicho to byliby zadowoleni ze sprawiedliwość itp, a przy tym pisdzielskim halasie jest to raczej już męczące. I te biedne żony w TVrepublika- nie wiem jak zrobić cieplej... no granie na emocjach, manipulacja i tyle. Rzyg.
    Nie lepiej nam, kurde, malo pluc nie wypluje...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mnie się podoba, co robi rząd
      Widać, że są na wszystko przygotowani i zawsze o 2 długości do przodu. Tamci liczyli, że będzie bójka i walka przy aresztowaniu, zonk
      Że będzie burda pod sejmem dzisiaj
      Zonk
      Że będą protesty pod więzieniem w Warszawie dzisiaj
      Zonk.

      Ludzie chcą spokoju ale chcą też praworządności. Dlatego poszli do wyborów i cieszy ich więzienie dla prawomocnie skazanych przestępców

      Usuń
    2. O, mi tez się to podoba, zwlaszcza mina Adriana jak mu sprzed nosa sprzatneli tych dwóch, a myślał że jest wszechmocny i u niego nic się nie stanie. I ja to rozumiem i bardzo mi się podoba że obecni umieją odpowiedzieć na każdy zarzut PISu, tylko że taka burza może się obrócić w końcu przeciwko im. Mam nadzieję że nie. I oczom nie mogę uwierzyć jak bardzo PiS walczy o utrzymanie władzy, muszą mieć bardzo wiele na sumieniu i co 2 się trzęsie ze będzie jak z W.i K.. A apel Morawieckiego zeby zachodnie demokracje patrzyły co się dzieje w Polsce budzi we mnie dziki śmiech bo jak poprzednio opozycja apelowala gdy działo się zle w sądach itp to przekaż PiSu byl taki, ze jak to? Polacy się skarżą na Polaków Niemcom i innym? No smiech przez lzy...

      Usuń
    3. Poza tym zachód bardzo się cieszy ze zmiany władzy i nie są durniami. U mnie napisali, że prezydent ukrywał przestępców, to ten..

      Usuń
    4. właśnie oznajmił, że ułaskawia krystalicznie czystych bandziorów

      Usuń
    5. a myślałaś, że tego nie zrobi? ja nawet przez sekundę nie miałam wątpliwości, pomyliłam się tylko o 2 dni

      Usuń
    6. Nie miałam wątpliwości
      Mam tylko nadzieję, że do posłowania nie wrócą

      Usuń
    7. Pewnie sąd po analizie sprawę zaakceptuje,Duda tym samym przyznaje,że złamał konstytucję i kłamał na temat znajomości prawa.No i blokuje sobie ewent.mozliwosc ułaskawienia ich w sprawie Pegasusa,a w tej sprawie wyroki będą,miejmy nadzieję,o wiele surowsze

      Usuń
    8. Czyli gdy wyrok jest wysoki to prezydent nie może ułaskawić?

      Usuń
    9. a mnie rozbawił tekst, że policja powinna się zajmoać zakapturzonymi osobnikami 😁 rozumiem, że do niedawna wszystkie kaptury były na Żoliborzu😂

      Usuń
    10. Widziane na żywo11 stycznia 2024 21:02

      Jeden stał nawet obok prezesa i po tych słowach zrzucił kaptur i na wszelki wypadek zdjął tez czapkę 😂

      Usuń
    11. Akcja z kapturem do umarnięcia ze śmiechu

      Usuń
    12. aż poszukałam🤣🤣🤣

      Usuń