niedziela, 12 marca 2023

Słowo na niedzielę

 Może trochę nietypowo. Ale ten wiersz ks.Twardowskiego mnie zachwycił.   


"Na rekolekcjach nie strasz śmiercią

bo po co

Za oknami bór pachnie żywicą,

pszczoły z pasiek się złocą

w abecadłach dzieci oczy mrużą


Nie dręcz babek, dziadków czcigodnych,

oblubieniec w kapeluszach modnych

rozmodlonych przed poślubną podróżą


Mów o częstej komunii z Chrystusem

złotych sercach bijących w ukryciu,

z katechizmu o cnotach najprościej,

i że grzechy przeciwko nadziei

są tak ciężkie jak przeciw miłości


Nie o śmierci mów z ambony o życiu

O żonie szukającej z lampą w ręku

igły zagubionej w ciemny wieczór,

żeby mąż nie miał skarpet podartych-

wczesnej wiosny na piętach nie czuł


Jak najwięcej o dobrych uczynkach,

o gościnnych domach, poświęceniu,

o Jezusie na naszych ołtarzach

tak samotnym w każdym Podniesieniu


I błogosław kaznodziejską dłonią

babciom, starcom, młodzieńcom i pannom

wszystkim dzieciom, co się w berka gonią,

zimą tęskniąc za łyżwami i sanną"


Jan Twardowski, "Do kaznodziei"


Taki Kościół kiedyś poznałam. W takim się zakochałam. Za takim Kościołem tęsknię.

PS.Nie musicie komentować. Zwłaszcza jeśli by to były wredne komcie.

29 komentarzy:

  1. Dzień dobry
    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta wiosna na piętach mnie urzekła 🥰

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mnie
      Nie dręcz babek, dziadków czcigodnych:)

      Usuń
  3. poeci widzą więcej i są przeważnie po dobrej stronie mocy

    OdpowiedzUsuń
  4. O! To powinna być obowiązkowa lektura dla księży.

    OdpowiedzUsuń
  5. Idea św.Franciszka..aby tak widzieć świat trzeba mieć wielkie serce i wielką łagodność w sobie. I oni belki, ani nawet żdżbła we własnym oku.Chyba już tak nie umiemy patrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  6. I zrobiło mi się cieplej na duszy:) Miłej niedzieli:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. tylko się zastanawiam, po co są sześcioletnie seminaria....

      Usuń
    2. Sześcioletnie studia medyczne dla ciała i sześcioletnie seminaria dla duszy.Soma i psyche.w duecie.

      Usuń
    3. Ja nie mam pojęcia czego ich tam uczą przez tyle lat. Tylko z nich wychodzi kompletnie oderwanych od rzeczywistości, sklerykalizowanych, nie umieją rozmawiać z ludźmi, nie wiedzą jak postępować z dziećmi i młodzieżą...

      Usuń
    4. nie znają historii kościoła...
      T.

      Usuń
    5. Gorzej!
      Oni nie znają teologii!
      A tego się uczą najwięcej

      Usuń
  8. O, tak. Zamarzyłam, żeby mój proboszcz przeczytał...
    ella-5

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo, bardzo, bardzo szukam do kupienia książeczki "Przygody jeża spod miasta Zgierza"
    może ktoś ma do odsprzedania

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję za ten wiersz. Nie znałam go. Prawdziwy, prosty, szczery... Nierealny dzis raczej, tak mi się wydaje. Nie ma już tego Kościoła. Nie ma już takich księży.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że są
      Ale trudno ich znaleźć.

      Dziękuję za dziękowanie:)

      Usuń
  11. Bardzo pozytywna postać,ksiądz Paradoks,świetnie o nim pisze Magdalena Grzebalkowska ,której książki bardzo lubię.Nie przyszedłem pana nawracać - to chyba motto jego twórczości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy zna fragment z jego wiersza

      Śpieszcie się kochać ludzi
      Tak szybko odchodzą

      A dalej jest

      I ci co nie odchodzą nie zawsze powrócą
      I nigdy nie wiadomo mówiąc o miłości
      Czy pierwsza jest ostatnią
      Czo ostatnia pierwszą

      Usuń
    2. Tak,to chyba najbardziej znany wiersz.Podobno zadedykował go innej znanej poetce -Annie Kamieńskiej,wiersz powstał po śmierci jej meza-Jana Śpiewaka.Wzruszajaca jest bardzo historia ich przyjaźni,wiem z książki Grzebalkowskiej 😊Mnóstwo fajnych,madrych wierszy napisal -"a życie nasze jednakowo niespokojne i malutkie"

      Usuń
  12. o! Nie znam, piękny jest ;D

    OdpowiedzUsuń