wtorek, 7 lutego 2023

Obrzęk limfatyczny

 Wiedzy nigdy dość. Z tego artykułu poniżej dowiedziałam się ciekawej rzeczy. Zawsze się dziwiłam, że moja ręka po operacji wycięcia węzłów chłonnych przez dwa lata była normalnej wielkości. Obrzęk pojawił się książkowo, jak się okazuje. A ja szukałam przyczyny. 


KLIK ARTYKUŁ 


W każdym razie staram się dbać o rękę. I chodzę 2 razy w tygodniu na drenaż. Za darmo. Mój NFZ traktuje to bardzo poważnie i zwraca za rehabilitację. 

Choć nie jest dramatyczny ten obrzęk, wiem, że wiele kobiet ma o wiele gorzej. 

23 komentarze:

  1. Dzień dobry
    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie tylko kobiet to dotyczy i nie tylko rąk. Nawet nie wiesz jak w Polsce trudno trafić z diagnoza i znaleźć miejsce, gdzie pomogą. Znam problem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, oczywiście.
      W tym artykule jestv nie tylko o kobietach.

      A wiesz, że się przeszczepia węzły chłonne?

      Usuń
    2. Nie słyszałam. Ale można kupić urządzenie do masażu limfatycznego i korzystać w domu. I noszenie skarpet oczywiście! To pomaga.

      Usuń
    3. I dobrze jest skakać na trampolinie@

      Usuń
    4. Po zlamaniu ręki, a właściwie po operacji, miałam dość długo ją spuchniętą,nikt się tym nie przejął,lekarz burknął coś w stylu: a co by pani chciała?Pani na rehabilitacji mnie "pocieczyła",że ludzie mąją gorzej..i tyle pomocy ze strony tzw.ochrony zdrowia. Sama zaczęłam ją intensywniej masowac taką zwyklą szczotką z włosiem,jaką masuję na sucho ciało. Przeszło samo,ale ja miałam co innego,chciałam tylko powiedzieć,że w każdym przypadku tzw.opieka zdrowotna działa podobnie.

      Usuń
    5. Niedofinansowanie ochrony zdrowia wyłazi z każdego kąta

      Usuń
    6. Niedofinansowanie ochrony zdrowia wyłazi z każdego kąta

      Usuń
    7. Tak,koszmarne. Trzeba uczciwie powiedziec,ze poprzednie ekipy też się do tego przyczyniły.I oto mamy rezultat.

      Usuń
    8. Oczywiście.
      Wszyscy się boją wprowadzić odpłatność za wizyty, choćby minimalną. Bo to by był pogrzeb partii

      Usuń
    9. Rządzącym zapłata kojarzy się z "prywatną inicjatywą,a ta - wiadomo jest siedliskiem nieuczciwości:))Choć z drugiej strony chcą obsesyjnie kontrolować każdą sferę życia obywateli, ograniczając ich wybory w wielu sprawach.No i chyba nie mogą strawić,ze ktoś chce zarobić godnie na swojej pracy,.

      Usuń
    10. Uczciwej pracy warto podkreślić

      Usuń
  3. Lewa ronczka& lewa nuszka7 lutego 2023 08:15

    Miałam przeboje z ręka, po latach dostałam zapalenia, więc masażysta i bandażowanie przez ponad pół roku. Koszmar. Teraz jestem w drugim koszmarze, Nie wiem czy nie gorszym, bo z nogą
    Ale na razie to jestem pod kołderką z Zońcią, bo na dworze -12😱

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też raz miałam zapalenie, ale wlewy z antybiotyku pomogły. Jaki to był ból 🙈

      Usuń
  4. A mówiłam, że dzisiaj mój hasbend na urodziny?

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja mam opiekę prywatna raz to Luxmed raz Medicover. Za 300 miesięcznie cała rodzina korzysta i ja jestem zadowolona. Nie ma takich dużych kolejek i świadczenie usług na innym poziomie. Dla niektórych rodzin to duży wydatek bo to dodatkowa opłata oprócz składki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie nie ma skrótu kolejki
      Dodatkowe ubezpieczenie daje większy komfort pobytu w szpitalu tylko

      Usuń
  6. O matko no to sto lat i wszystkiego najlepszego🍀🍾🚀😍💃💐🍷❤️💰bawcie się dobrze 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ❤️🥰🥰🥰🥰

      Usuń
    2. Sto lat! 🥂🎂Pamiętam jak raz zgubiłaś zegarek czy tam on znalazł... Coś z zegarkiem było

      Usuń
    3. Tak!

      To było także zbierałam pieniądze na drogi zegarek.
      A pani co niespodziewanie sprzątała je znalazła
      😂😂😂

      Usuń
    4. Tak, o to mi chodziło... Miłego wieczoru!

      Usuń
    5. To była rzeczywiście przygoda
      Bo mąż mógł pomyśleć, że zbieram na nową torebkę
      A ja nie chciałam mu się przyznać, żeby była niespodzianka 🥶

      Usuń