sobota, 11 lutego 2023

Kiedy w 21 wieku wysiada prąd

 Wróciłam do domu w południe wczoraj i okazało się, że w mieście nie ma prądu. Czyli nie ma go też w moim domu. 

Oczywiście natychmiast zachciało mi się ciepłego jedzenia i herbaty! Ach. 

Dobrze pamiętam przerwy w dostawie elektryczności z lat 80. Ino wtedy do prądu podłączona była lodówka, telewizor i radio. Zatem zimą to brak prądu oznaczał romantyczne odrabianie lekcji przy świecach, bo tylko lodówka była przyczyną stresu.

No a teraz...

Zwykle wraz z prądem tracimy wszelkie możliwości gotowania, bo to i płyta, i piekarnik i mikrofala oraz komunikacji-internet, stacjonarny komputer. No klęska po prostu. 

Całe szczęście, że krótkotrwała!





16 komentarzy:

  1. Dzień dobry
    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dlatego ja się cieszę, że mam i prąd i gaz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W lux gaz jest stosunkową nowością
      A to stare mieszkanie

      Usuń
  3. cały czas tłumaczę Naczelnikowi, że trzeba w oborze jednak skitrać coś go gotowania(turystyczna kuchenka, butla??) w razie prundu niemania. u nas też absolutnie wszystko na prąd. Nie pozwoliłam tez zlikwidować kominka z nawiewem w razie draki nie zamarzniemy ... Przed chałupą mamy pompę, zainteresowaliśmy się nią, czy nie dokopać się do wody. no bo jak czarne wizje, to po całości ))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A pewnie. Alternatywne ogrzewanie, woda itp. są ważne. I coś małego, żeby móc załadować telefon...

      Usuń
    2. Powerbank trzeba trzymać naładowany
      My tylko kominek mamy
      Ale ogrzewanie bez prądu nam działało

      Usuń
    3. powerbanki doładowane ale w straży jest sprzęt w razie W, i do domu chyba tez zakupimy. stoi jeść nie woła za to bez przerwy dostaje alerty o zagrożeniu, bo wichura, bo to bo tamto.
      Teatralna

      Usuń
    4. U mnie zagrożeń jest bardzo mało.
      Ale z jakiegoś powodu było ostatnio kilka dużych awarii

      Usuń
  4. Też mamy wszystko na prąd.Mieszkam,tu gdzie mieszkam ok.20 lat.Nigdy w tym czasie nie zdarzyła się awaria prądu,ale nigdy nie mów nigdy .:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Przezorna i zabezpieczona11 lutego 2023 09:32

    Mnie tam brak prundu już niestraszny, tylko muszę mieć benzynę😉
    A na krótki brak prundu mam cudną latarkę, zakopuję się pod kocyk i czytam😀
    W domu tylko palniki kuchenki mam na gaz, ale w mieszkaniu już wszystko na prąd.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dlatego ja nie chcialam plyty, tylko mam tradycyjna biala kuchenke z palnikami:) somsiady zazdroszczom i biora wrzatek jak prundu ni ma a u nas to czesto bywa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie miałam wpływu
      Ale i tak bym chciała płytę 🙈

      Usuń
  7. Nie uwierzycie

    Zmusić nie ma prądu!!

    OdpowiedzUsuń