wtorek, 17 maja 2022

Nie bądźcie dziadersami

 Dwa dni temu zmarło dwóch wybitnych aktorów. Mój żal był wybiórczy bo jeden z nich był też wybitnym koniunkturalistą.

Internet jak zwykle miał swoje zdanie. 

Że jacy wspaniali. Jakie gieroje. Jakie autorytety. Że teraz to tylko patoceleebryci i jak żyć bez tamtych?!

Bardzo często słyszę przy takich okazjach, że oto odchodzą ostatnie autorytety i legendy . Dużo tych ostatnich mamy😄 

Założę się, że już neandertalczycy narzekali na współczesną młodzież 😝😁

Świat się zmienia. Na każdy czas potrzebni są nowi bohaterowie i nowe autorytety. I to jest ok.

No i deszcz nie padał...

79 komentarzy:

  1. Dzień dobry :)

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
  2. To bardziej chodziło o wielki talent i wybitne role, niż o wzorzec cnót

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale to bez znaczenia
      Teraz też są wybitni aktorzy tworzący wielkie role

      No i dla mnie to jednak się łączy
      Gogolewski był aparatczykiem i świnią.

      Usuń
    2. Zresztą
      Pomijając ten konkretny przykład to bardzo bardzo często służę, że kiedyś to byli aktorzy. Talenty. Autorytety.
      A teraz to dno i wodorosty

      A często się okazuje, że ci wielcy to byli też przemocowi np ...

      Usuń
  3. To byli wybitni aktorzy, stworzyli niezapomniane kreacje. Mnie szczególnie był bliski Jerzy Trela, związany z krakowskim teatrami, a od dziesięcileci z Narodowym Teatrem Starym i teatrem STU.Tam gdzie on grał , nie można było się nudzić. A odnosząc się do wczorajszej dyskusji, dykcyjnie był świetny, nikt by mu nawet nie śmiał zaproponować mikrofonu, którymi tak często posługują się teatrach młodzi aktorzy.
    Rok temu widziałam go w " Filozofii po góralsku" w/g Tischnera, grał starego bacę , fantastycznie.
    Zgubił go alkohol.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam wątpliwości, że Trela wielkim aktorem był. Ale to nie był ostatni wielki.

      Usuń
    2. widziałam J. Trelę w roli Gustawa-Konrada w Dziadach K.Swinarskiego

      Usuń
  4. Wspaniali byli i ja akurat nie przebieram, lubiłam obydwu. Zastanawiałam się właśnie jak będziemy patrzyli na aktorów z naszego pokolenia, w sensie, który z perspektywę czasu okaże się wielkim.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam kilka typów. Kota kocham np

      Usuń
    2. Ja Łukasza Simlata i Eryka Lubosa oraz byłego męża twojej ulubienicy.

      Usuń
    3. Z aktorkami trudniej…..Dla mnie Agata Kulesza póki co

      Usuń
    4. Myślę, że polskie kino mało bardzo oferuje kobietom...

      Usuń
    5. Kot, Lubos, faktycznie ... Dorociński.

      Usuń
  5. Mnie Jerzego Treli bardzo zal, widziałam go na scenie Teatru Starego, uważam, że był wybitny. A jakie to ma znaczenie, że to nie ostatni wielki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nikt mnie nie rozumie...

      Był wielki. Ale wkurza mnie jojczenie, że to wspaniałe pokolenie odchodzi i teraz to już nie ma i nie będzie takich

      Usuń
    2. Mnie też to wkurza, wiem, o czym mówisz. Nawet czasem ludzie piszą, że teraz to wszystkie szkoły spadły na psy😊, przed wojna to była matura.😊 Tymczasem to prawda na g..

      Usuń
    3. Taaaak!!!
      Moi przodkowie ze wsi praktycznie w ogóle nie mieli prawa do edukacji np

      Usuń
    4. Moim okiem😉17 maja 2022 09:30

      Ewa, nie wiem czy przed wojna to była matura, ale teraz to jest g do kwadratu. I mówią o tym nauczyciele. Smolika by powiesili za jaja, to co zrobił z egzaminami w polskiej edukacji.

      Usuń
    5. napisalam komentarz niepochlebny dla tego rzadu i gdzies zniknął.
      Ewa

      Usuń
  6. Subiektywnym okiem😉17 maja 2022 09:28

    Podziwiam za granie ról. Wybitne. I zawsze żal, że nowych już nie będzie. I tyle.
    I w każdym pokoleniu znajdzie się ktoś wybitny na miarę swoich odbiorców. Bo wszyscy się zmieniamy, przecież. Odbiorcy starej szkoły aktorskiej też powoli wymierają😉Ale! Mnie w ogóle to nie drażni, bo postrzeganie kogoś jako autorytet, to subiektywne prawo każdego. Również do tego, że na tę chwilę nie ceni sobie nikogo z młodszego pokolenia. Ale za chwilę może się to zmienić. I coś w tym jest, że odchodzą legendy. W końcu długo żyli na tym świecie, więc dorobek ogromny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chyba za bardzo się rozczarowałam różnymi autorytetami, zwłaszcza artystycznymi i religijnymi.

      Usuń
    2. Szerszym okiem😉17 maja 2022 09:45

      Miałam wrzucić do komentarza, że mimo iż to wybitni fachowcy, to autorytet postrzegam szerzej, i uważam, że w tym kontekście to nie wiem jakbym nie podziwiała i lubiła, to nie powiedziałabym, że byli/są dla mnie autorytetem.Dla mnie, jako widza. Legendą, tak.

      Usuń
    3. Ano
      Bartoszewski był dla mnie autorytetem
      Ale aktor?
      Chyba, że Maja Ostaszewska albo Maciej Stuhr, bo oni robią bardzo duzo dobra dla innych

      Usuń
    4. wcionsz bez tfarzy ale z okiem😉17 maja 2022 09:54

      Przeczytawszy komentarz do Livi, o tych samych aktorach pomyślałam. I zgadzam się z tym co napisałaś o młodym pokoleniu, Choć bez gloryfikacji, bo mam również mnóstwo zastrzeżeń, a może niedosytu, w sensie, że wszyscy robimy za mało!

      Usuń
    5. Absolutnie!
      Żadnej gloryfikacji, w żadnym pokoleniu. Każde ma swoich bohaterów i każde ma swoich drani. I o tym mówię. Nie ma, że któreś pokolenie jest lepsze czy gorsze, każde musi się mierzyć ze swoimi problemami

      Usuń
    6. Kocham Roksanko Twoje podpisy:))))

      Usuń
    7. Skromnym okiem😉😍17 maja 2022 10:09

      😘😘😘
      Zanim ten bloger siem naprafi to mi feny podpisofej zabraknie

      Usuń
    8. Wontpiem!
      Wierzem f tfojom tfurczość!

      Usuń
  7. Wcale nie piszą w mediach, że dzisiejsze pokolenie nie zostawi wielkich, tylko do wielkości się dochodzi, to nie jest nam dane od urodzenia, chyba, że ktoś rodzi się geniuszem.
    O Treli też nie wiedziano, że jego Konrad w Dziadach to będzie rola ponadczasowa.
    Prawdą jest, ze odchodzi wspaniałe pokolenie, wychowane na wartościach uznanych dzisiaj za nie na topie. Poza tym obydwaj wspomniani aktorzy kreowali swój wizerunek w większości na rolach z klasyki polskiego dramatu czy powieści i często bywali utożsamiani z granymi postaciami.
    Nie wiem czy wyrażanie żalu po śmierci wybitnych można nazwać jojczeniem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Livia
      Nie do końca mnie rozumiesz
      Absolutnie wyrażanie żalu po śmierci każdego człowieka jest ważne i potrzebne.

      I Absolutnie się nie zgadzam, że odchodzi jakieś wyjątkowe pokolenie wychowane na niezwykłych wartościach. Bo te wartości to też było przyzwolenie na przemoc wobec kobiet, nierówności społeczne, akceptacja wyższości mężczyzn i władzy absolutnej dorosłych nad dziećmi

      Młodzi ludzie mają bardzo dobrze ustawione kręgosłupy moralne, walczą o prawa kobiet, ratują ziemię, przeciwstawiają się mobingowi i zmieniają świat na dużo lepszy

      Usuń
    2. Część młodych na pewno ma dobrze ustawione kręgosłupy moralne, ale są i ci inni. Popieram młodych w ich dażeniu do innego, lepszego świata, zdecydowanie, ale nie neguję dawnych wartości.
      A moda, dawniej przychodziła chylkiem z zachodu, teraz zachód jest u nas i można wybierać.Lubię jej różnorodność i dowolność stylów, nie lubię babć przebranych za wnuczki.

      Usuń
    3. Dokładnie tak samo było kiedyś. Wystarczy popatrzeć jak to było w czasie wojny. Jedni ryzykowali życie inni je sprzedawali za srebrniki

      Usuń
  8. Ja widzę w obecnym świecie tendencje , ze wszyscy chcą być tacy sami , kiedyś każdy chciał się wyróżnić i być oryginalny teraz raczej wszyscy dążą by być taki sam jak kolega czy koleżanka. Mówię o pokoleniu moich dzieci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ skąd! Kiedyś jak moda była na arafatki to każdy je nosił! Na bananowe spódnice, każda marzyła o dokłądnie takiej samej jak koleżanka. Nie widzę nic innego dzisiaj czego bym w tym względzie nie widziała 40 lat temu

      Usuń
    2. Tak masz racje, moda to moda ale teraz dziewczyny są wszystkie tak do siebie podobne ze ja nie mogę ich rozróżnić. Rzadko się zdarza taka, która pamietam. Jakby wyprodukowano je w jednej fabryce.

      Usuń
    3. Ja nie mam takiego wrażenia, szczerze mówiąc. I upieram się, że kiedyś też tak było
      Fryzura na Trojanowską czy Farrah Fawcett...

      Usuń
    4. Z przymrużonym okiem 😉17 maja 2022 10:14

      I mnie się wydaje, że teraz mamy większą różnorodność.Wizualną Jedynie przez pryzmat trzymania telefonu w ręku, to zlewa mi się w jedną masę 😜

      Usuń
    5. Może i macie racje….sentyment to młodości we mnie zwyciężył…🤣🤣🤣

      Usuń
    6. Do lat młodości miało być…

      Usuń
    7. Albo czas zmienić okulary 🤪

      Usuń
    8. Bliźniaczym okiem😉17 maja 2022 10:24

      Ja mam takie zdjęcie z moja przyjaciółką na pomoście nad jeziorem: obie w warkoczykach, takich samych jeansowych spodniach i identycznych koszulach w kratę 😀Miałyśmy po 17 lat.

      Usuń
    9. Kristal
      To prosta droga do dziaderstwa!!

      Usuń
    10. Nie unikniemy tego niestety. Każdy z nas będzie dla kogoś innego dziadersem w mniejszym lub większym stopniu.

      Usuń
    11. Nie strasz!!
      Ja walczę jak dziki gołąb o miejsce na parapecie!!

      Usuń
    12. Mam zdjęcie mojej mamy ze swoją klasą w technikum. Lata 50-te. Uwielbiam to zdjęcie, bo prawie wszystkie dziewczyny (a to żeńska klasa i było ich ze 20) mają identyczne fryzury. Falowaną grzywkę na bok. Tylko jedna ma warkocze :)
      Ella-5

      Usuń
    13. Kocham stare zdjęcia!

      Usuń
  9. Co do autorytetów - masz rację. Aktor kojarzy się z rolą którą gra, dla niektórych do tego stopnia, że chcą się leczyć np. u doktora Burskiego i byliby gotowi na bardzo erotyczne spotkanie z Grażyną Szapołowską. Dla mnie też Bartoszewski to autorytet. Nie jojczę, że wielcy odchodzą, tylko zwyczajnie żal mi ludzi, wspomnień, moich przeżyć. A poza tym zawsze mam osobiste skojarzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, żegnając ludzi znanych od zawsze żegnamy też nasze wspomnienia młodości...

      Usuń
  10. Zgadzam się 😀 każdy czas ma swoich bohaterów,ideały,wzorce.

    Macham z Neapolu.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie nadążam nie wiem kto i co .... po niedzielnym festynie i grupom ludzi którzy sie przetoczyli przez moj dom na tzw "after" dopiero dochodze do siebie , w robocie oczywiscie :)
    PS grunt ze kolo gospodyn dalo rade :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brawo okrągłe gospodynie!!

      Usuń
    2. Boszzz, myslauam ze fszystkie som okrongue 🤦‍♀️ Widac ze musze schusc bo moje myslenie koncentruje sie zvyt mocno na tym co nie czeba

      Usuń
    3. Jesooo!!
      Ja też muszę😭

      Usuń
    4. Jestem zla, bo wydaje mi sie ze robie wszystko co mozna w tym kierunku, ale rezultaty marne 😒

      Usuń
    5. To witamy w klubie!!😭

      Usuń
    6. okrongłe my też som niestety :) co zrobic , były lata chude teraz som tłuste :)

      Usuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  13. Wczoraj umarł mi Tata. Nie ogarniam.

    OdpowiedzUsuń
  14. W sumie nagle, był 2 dni w szpitalu. Nie zdążyli nawet zdiagnozować co się dzieje. Nawet nie zdążyłam go odwiedzić bo miał mieć badania. Nie wiem jak ja dam radę, jestem w rozsypce totalnej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co podano jako przyczynę zgonu??

      Taka nagła śmierć jest najgorsza.
      .

      Usuń
    2. Lidio, bardzo współczuję

      Usuń
    3. Lidio, bardzo, bardzo Ci współczuję 💙

      Usuń
    4. Wyrazy współczucia,trzymaj się

      Usuń
  15. Dziękuję Wam bardzo. Przyczyną wpisana tradycyjna, zatrzymanie krążenia, ale najprawdopodobniej było silne krwawienie w układzie pokarmowym ale czym spowodowane to już się nie dowiemy.

    OdpowiedzUsuń