poniedziałek, 13 września 2021

Aż tu nagle!!

 Mieliśmy gości w sobotę 

Rzeczy się dobrze układały,  było sympatycznie i wesoło. 

Wyszłam na chwilę z salonu, i podchodzi do mnie syn pytając,  czy to co widzi za oknem to przypadkiem nie jest pożar. 

BYŁ!!!

W budynku oddalonym o jakieś 50 m na piętrze coś się paliło, widać też było człowieka,  pobiegłam do gości z krzykiem a oni mi w pierwszym momencie nie uwierzyli!

No ale zaraz już dzwoniliśmy pod 112, a duch kolegów pobiegło i udało im się ugasić ogień. Bogu dzięki, że pobiegli, bo straż przyjechała po 20 minutach! A w mieszkaniu był starszy człowiek,  dziwny,  prawdopodobnie chory psychicznie...

No i teraz przechodzę do sedna. Musieli użyć zmoczonej wodą kurtki bo nie było nic innego,  sąsiad też nie miał odpowiedniego sprzętu. 

Ręka w górę,  kto ma w domu czujnik dymu? Koc  gaśniczy? Gaśnicę?

🙋




64 komentarze:

  1. Dzień dobry :)

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
  2. Brawo dla bohaterskiej akcji!!! Brawo syn!

    OdpowiedzUsuń
  3. mam czujnik, od wielu lat (piec gazowy w domu to nie żarty)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam czujnik (to obowiązkowe ) i gaśnicę . Nawet siekierę mam .😉.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brawo brawo
      Też mam siekierę a nawet dwie
      Ale jeszcze nie umiem nią gasić pożarów 😄

      Usuń
    2. Siekiera zawsze się przyda, tak mnie uczyła Klarka 😁

      Usuń
    3. Ale bez spirytusu się nie liczy😄😄

      Usuń
  5. Jeszcze dodam ,że myśmy kiedyś też zauważyli dym u sąsiada w pokoju na piętrze. Oni nie mogli go widzieć bo okazało się bez byli w ogrodzie na dole .
    Razem z sąsiadem udało się szczęśliwie ugasić początek pożaru .Nie jestem pewna czy wtedy czujniki były obowiązkowe i czy je mieli...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz są obowiązkowe? W całej Francji?

      Usuń
    2. Tak ,od 2015 są obowiązkowe.

      Usuń
    3. Brawo Francja
      Nie wiem jak jest teraz, ale kiedy mieszkaliśmy w Belgii to był obowiązek ale tylko w mieście. My byliśmy na wsi ale mieliśmy czujniki

      Usuń
  6. To, że nie mam gaśnicy, czujnika ani koca jakoś szczególnie mnie nie ruszyło, ale że nie mam siekiery?! Kurcze, toż to niedopuszczalne! ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam czujnik, gasnice i siekierę;))

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam siekierę!
    Gaśnicę mamy w innym budynku, ale jest taka ciężka, że chyba bym jej nie obsłużyła w razie potrzeby.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jej nie trzeba trzymać, żeby gasić
      Ale to, że jest w innym budynku to słabe.
      Przemyśl to koniecznie! Pożary się naprawdę zdarzają i są śmiertelnie niebezpieczne

      Usuń
  9. Znowu nie na temat: moje mocne postanowienie wzięło w łeb. Miałam do końca roku nie kupić żadnej książki. I się złamałam. Kupiłam trzy, ale jedna się nie liczy, bo to kolorowanka:).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowa ja takie postanowienie robię często i równie często je łamię. Najnowsze zamówienie będzie wysłane 15.09 ( nie pamiętam ile książek). I wiem, że 29 popędzę do księgarni po nowość sąsiada. To nałóg ( ale przydatny, bo dużo oddaję na cele charytatywne). I nie zamierzam iść na odwyk 🤣

      Usuń
    2. Ha,ja obiecywałam sobie na początku budowy,że do jej zakończenia też nie kupuje książek tym bardziej,że miałam trochę nieprzeczytanych i co...
      No,że tak powiem nie wyszło🤷‍♀️

      Usuń
    3. A! A czujniki mamy dwa( nie wiem dlaczego) I siekierę i spirytus 🤪,gaśnice są w autach,kocy gaśniczych niet,ale za to takich do okrywania po wypadku np to dużo jakoś

      Usuń
  10. Siekiera jest w garażu:), czujniki dymu są.

    OdpowiedzUsuń
  11. Akcja na medal!
    Gaśnica to jest nawet chyba dwie, kocuf pierdylion, ale żaden gaśniczy, siekiery są…
    Naszemu księdzu spalił się dom, mimo iż wszystko sorzety posiadał, ale w czasie zwarcia instalacji nie było nikogo w domu…

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam wszystko oprócz koca … i mam nadzieje ze tych rzeczy nie użyję 😀

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie mam gazu w domu, dlatego czujnikami, jakie mogłabym zamontować to czujnik dymu oraz czujnik czadu. Tylko, że one niezbyt będą przydatne w okresie grzewczym, ponieważ jak zawieje, to do domu wchodzi (szczególnie na strych) dym z okolicznych kominów. Czujnik wyłby bez przerwy.
    Gaśnica jest na półpiętrze, koca p.poz nie mamy, a siekier kilka znajdzie się. Ważne jest to, by główne bezpieczniki były w skrzynce na zewnątrz domu, bo przy pożarze najważniejsza sprawą jest odciąć prąd, a dopiero potem ratować (najczęściej leje się wodę), w miarę możliwości.
    Pożar w domu jednorodzinnym, a w bloku, to dwie różne sprawy.

    Przeczytałam, że palący się tłuszcz należy szybko zasypać solą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kocham jest dobry na wszystko!
      Serdecznie polecam

      Jesteś pewna, że ten czujnik dymu by tak reagował?
      U mnie wył przy takim zadymieniu, że trudno było oddychać

      Usuń
    2. No nie wiem, zamontować trzeba i koce też trzeba kupić, tu się zgadzam. Dobrze, że o takich rzeczach napisałaś, bo czas tak szybko leci, a człowiek zapomina o istotnych sprawach-potem budzi się z ręką w pożarze:)
      Co to jest kocham?????

      Usuń
    3. Koc !!!

      Ciekawe, że słownik zmienił😄

      Usuń
  14. Czujnik dymu - brak, koc brak. Mam za to czujnik czadu ( nasz kolega strażak powiedział, że właśnie taki czujnik w pierwszej kolejności należy mieć, bo to gaz bezbarwny i bezwonny, a bardzo niebezpieczny). Siekiery są , spirytus jest. Dodatkowo z kotłowni do garażu są specjalne metalowe drzwi.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja mam czujnik dymu. Takie są wymogi w niemczech. Czujnik jest bardzo czujny, uuchamia się nawet gdy przypalę jedzenie. Średnio kilka razy w mieśiącu. Gaśnicę mam na korytarzu, ale nie umiem się obsługiwac

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba przeczytać instrukcję
      I to dzisiaj najlepiej, bo jak się pali to już za późno

      Usuń
  16. Dziś właśnie studentki mądrale zadymiły pokój w akademiku i włączył się alarm, ja akurat byłam w windzie i winda powiedziała - "jazda pożarowa" po czym zawiozła mnie na parter a ja chciałam na siódme! Trochę się zawsze boję tych akcji bo te odgłosy jednak budzą strach - zamykają się takie duże grodzące drzwi na piętrach, no i to wycie, i ta winda ziuuuuu na dół..
    a mądrale się chichotały, ale nie wiem co robiły że tak nakopciły

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Papierosy?
      Hera?

      Ciekawe z tą windą

      Usuń
    2. Widać ze rybka nie w temacie skoro Herę chce kopcić 🤣🤣🤣

      Usuń
    3. Pozwólmy jej żyć w błogiej nieświadomości w tym temacie:):)

      Usuń
    4. Prasowanie pewnie spaliły albo czajnik, w którym coś gotowały. Nie do wiary co można gotować w czajniku. Nie tylko parówki i jajka!

      Usuń
    5. W czajniku elektrycznym parówki?

      Usuń
    6. Ja znam taką co kasze na mleku dla dziecka gotowała…..

      Usuń
    7. A hery nie podgrzewa się na ogniu na łyżeczce??!?

      Usuń
    8. No dobra, ale podgrzewasz ją, a nie dymisz tak, by alarm się włączył. Hera jest FUJ!

      Usuń
    9. Ale jak to jest łyżka wazowa??

      Usuń
    10. Jakie my ekspertki od używek… kto by pomyślał 🤣🤣🤣

      Usuń
    11. Każden rodzic powinien być takim expertem

      Usuń
    12. Masz rację. Ja póki co nie mam takich zmartwień, ale nigdy nie wiadomo co będzie później. Patrząc na swojego rozsądnego męża i grzeczne dzieci dochodzę do wniosku ze to ja jestem tym najsłabszym ogniwem 🤣🤣🤣

      Usuń
    13. Albo najciekawszym;)

      Moje dzieci dość grzeczne, najmłodszy to nawet piwa nie chce pić, ale trzeba być czujnym

      Usuń
    14. No tak to jednak zawsze dzieci…. Ech muszę wan opowiedzieć o spotkaniu moim 30 lat po maturze..,,to długa historia i pełna niespodzianek 🙈

      Usuń
    15. To może zrobię z tego posta??

      Napisz mi na priv!
      W końcu będzie coś ciekawego!

      Usuń
  17. Ja zamierzam właśnie kupić do swojego domu Czujnik gazu ziemnego Czy możesz mi powiedzieć, czym się sugerować przy jego wyborze?

    OdpowiedzUsuń