poniedziałek, 17 maja 2021

Nie - miłosierny naród

 Zrobiono ciekawe badania klik


Nie powiem. Kilka danych mnie zaskoczyło. 43% badanych jest za przywróceniem kary śmierci... Założę się, że w 99% to katolicy co to muszą znać przykazanie Nie zabijaj...

Krótki film o zabijaniu  Krzysztofa Kieślowskiego raz na zawsze wyrobił mój podgląd w temacie. Zabić można tylko wtedy, kiedy ktoś realnie zagraża innym. Nie jest tym przypadkiem sytuacja, kiedy trzyma się przestępcę pod kluczem. 

Amen.

Ps. Bierzmowanie było piękne i się wzruszyłam . 

myślę, że jeśli wczoraj była kawa to może i dzisiaj?;))


26 komentarzy:


  1. Dzień dobry :)

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olga, dobrze że jesteś...

      Usuń
    2. Och jak bardzo bardzo dobrze!

      Usuń
    3. A nawet jeszcze bardziej!
      Czy wiecie że jak nie bylo Olgi to kawa nie miala smaku kawy 😱

      Usuń
    4. Jak wchodzić tutaj, kiedy nie ma Olgi z kawom??!!

      Usuń
    5. Trza samemu robić, ale taka nie smakuje....
      Oluś... dałabym serduszko, ale nie umiem.

      Usuń
    6. ❤💙💚🧡
      To od Anonimowej😘😘

      Usuń
  2. Kochana nie rozumiem Twojego zdziwienia, przecież większość deklaruje, że są katolikami. Duża część tylko z nazwy. Huczne śluby, limuzyny itp a potem tych ludzi nie ma ( oj czasami budzą się przy okazji sakramentów). Pytam po co ? Co do kary śmierci, jestem przeciwna.
    Ja uważam , że osadzeni powinni pracować...a nie żyć na koszt podatnika. W Pl jest taki film dokumentalny Więzienie , warto czasami obejrzeć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przez 2 i pół roku byłam blisko więzienia. Wiem, jak to wygląda. I osadzeni chcą pracować. To dla nich nagroda.

      To był sarkazm o tych katolikach. Wiem dobrze, jak to wygląda. Jest mi dzisiaj bardzo przykro, bo kuzynka, z którą n się lubiłam, poszła drogą fanatyzmu. Nie odpisała mi nic na moją radosną wiadomość o bierzmowaniu syna. Chyba nie może mi darować otwartej obrony osób LGBT ..

      Usuń
    2. Przepraszam u mnie to też był sarkazm.
      Jeśli nie może Ci darować ( przede wszystkim nie ma czego ) to z niej taka katoliczka jak ...!!!
      Wszystkiego dobrego dla Syna.

      Usuń
    3. A może to zazdrość??
      Chyba żadne z jej dzieci nie przystąpiło do tego sakramentu...

      Dziękuję. Przeżył to mocniej, niż przypuszczałam

      Usuń
  3. Myślę, że polska odmiana katolicyzmu ma to samo źródło. Ceremonie na pokaz, a "sprawiedliwość" inna dla "naszych", inna dla "swoich" (bo oczywiście "nasi" to aniołki, także gdy są piratami drogowymi, biją partnerów i torturują zwierzęta).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Polsce chrześcijaństwo się nie bardzo przyjęło

      Usuń
    2. To wymówka. Bo jak przyjrzeć się światu, to wg takiej optyki chrześcijaństwo nigdzie się nie przyjęło. To aż przedziwne, że gdy zapytać jednostki wierzące, miłosierdzie jest centrum ich życia, a jednak w skali makro nie ma to w zasadzie żadnego znaczenia społecznego. Doskonale to widać w krajach Zachodu - to nie kościół wymyślił humanitaryzm, on go goni, żeby przytrzymać wiernych, którzy wyprzedzili kościół w rozwoju etycznym.

      Usuń
    3. Jednak na początku to chrześcijaństwo mówiło, nie zabijaj, nie kradnij, kochaj.
      O rzeczywistości można i trzeba dyskutować.
      Ale ewangelia jest jak najbardziej humanistyczna

      Usuń
  4. Koleżanka mi opowiadała, że dziewczynie z padaczka ksiądz odmówił bierzmowania. Czy to rzeczywiście możliwe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba byłoby znać szczegóły, niby niemożliwe, ale ....

      Usuń
    2. Inteligentna, dobrze się uczy, ale chora. I podobno z powodu choroby. Byłam w szoku.

      Usuń
    3. Ja dziś czytałam o księdzu, który w czasie pierwszej komunii wygłosił kazanie o tym, że trzeba dzieci bić, to jest metoda wychowawwcza polecana przez Kościół🙈🙈🙈

      Usuń
    4. Nie rozumiem dlaczego z powodu choroby nie dopuścić do sakramentu! Należałoby to zgłosić i koniec.

      Usuń
    5. Zgłaszanie często jest trudne i bezowocne. Za to szybkie jest wypinanie się na kościół.

      Usuń
  5. Syn moj 16 i puu latuf, zarejestrowany na szczepienie w polowie czerfca 😁 w miasteczku, w ktorych chodzi do szkoly 😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No 😁
      A dzisiaj pierwszy raz w szkole po bardzo dlugiej przerwie. Stresował sie wczoraj 😳 ale chyba jest ok bo napisal ze idą na pizze i wroci pozniej

      Usuń
    2. Oby następny rok szkolny okazał się już normalny🙈

      Usuń