niedziela, 29 listopada 2020

Adwent, andrzejki

 Dziś pierwsza niedziela adwentu

Czyli można już zapalać światełka i dekorować domy 

Ale wieczorem lejemy wosk!!

Swoją  drogą pierwszy raz z katotalibanem zetknęłam się   właśnie chcąc zorganizować zabawę andrzejkową. Usłyszałam, że wróżby to grzech i droga szatana do naszych dusz...

Nie to, żebym nie wierzyła w szatana. Ale bardziej wierzę w moc Boga, cóż. Nie lubię, jak się robi z mojej wiary jakąś wiązankę czarodziejskich przesądów. 

Miłej niedzieli!




40 komentarzy:

  1. Dzień dobry :)

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
  2. Andrzeje to fajni faceci.
    "Andrzeju,Andrzeju, dziewcząt dobrodzieju" stoi w ludowej przyśpiewce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam takiego w rodzinie . Bardzo bardzo go szanuję i zawsze mogę na niego liczyć

      Usuń
    2. Nooo raczej nie wszyscy. Jest taki jeden co go mało lubię. 🤪

      Usuń
    3. Jeden to jest taki, że mi się rzygać chce.

      Sorry za dosłowność

      Usuń
    4. Ja tak z rana chciałam delikatnie.... coby sobie humoru na niedzielę nie popsuć

      Usuń
    5. Ja to sobie wypieram tego Andrzeja i tych pisiorów bo nie daje rady psychicznie

      Usuń
    6. a rzygaj sobie do woli - nam miło będzie popatrzeć jak sie męczysz przepełniona nienawiścią idiotko:)

      Usuń
    7. Żaden popierdolony tchórz nie jest w stanie mnie obrazić

      Usuń
    8. Rybka:))))) padłam. Patrz jaki anonim kumaty, od razu skumał o którego andżeja chodzi:))). Myślałam, że masz jakiegoś Andrzeja w rodzinie nie bardzo...

      Usuń
    9. A może to sam on czyta Twojego bloga ? 😲

      Usuń
    10. Skoro czyta wpisy ruchadeuka leśnego to ch.j go wie

      Usuń
  3. A to nie jest tak, ze na andrzejki powinny wrozyc sobie jedynie panienki na wydaniu? Bo przeciez chodzi o wywrozenie sobie, ktora pierwsza sie wyda, jakie bedzie imie oblubienca i takie tam. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mówiąc o wiązance czarodziejskich przesądów to zastanawia mnie kwestia kadzidła i okazania ołtarza. Czy to nie jest jakiś taki szamanki zwyczaj? Serio pytam, Rybko, Ty pewnie wiesz jak to religia tłumaczy. Ciekawe jest dla mnie jak pewne elementy poganskie przeniknęły do katolicyzmu i są przez religie pielęgnowane a inne są piętnowane jako igranie z szatanem, siłami nieczystymi itd.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się kompletnie na tym nie znam. Moje wychowanie religijne było żałosne jak teraz to widzę.

      Moja intuicja mi mówi że to bardzo naturalne i bardzo dobre, że te światy się łączą. Przecież przed Chrystusem też byliśmy dziećmi Boga. I chcieliśmy go chwalić tak, jak umieliśmy.

      Dla mnie doszukiwanie się szatana we wszystkim, figurach yogi np to dopiero jest pogaństwo!

      Usuń
    2. Kadzidło to zuo. Podczas naszego ślubu swiaszczennnik nas tak okadził, że mojemu OM zrobiło się słabo 🤪

      Usuń
    3. Moja mama z tego powodu czasem nie szła do kościoła. Miała astmę i ją to dusiło

      Usuń
    4. Mnie się też na jakimś etapie życia i wiary połączyły elementy kościelne i pogańskie. Bardzo to spójne jest. Np to, że Boże Narodzenie jest w czasie przesilenia zimowego - Święto światła. Święto życia, kult życia... w "pogańskich" elementach nie ma niczego przeciwko Bogu, wręcz przeciwnie (przynajmniej zazwyczaj).
      Ella - 5

      Usuń
  5. To taki dział w którym każdy coś wie i może o tym mówić godzinami. To nie znaczy, że ignoranci nie głoszą też "prawd" fizyki, ale teologia, o, w tym to są obryci na blachę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszyscy się znają a każdy wyciąga własne wnioski. Zupełnie jak przy temacie zdrowia.

      Ja naprawdę się nie znam. A ponieważ teologowie z papierami też nie są ze sobą zgodni to ja daje sobie prawo do słuchania intuicji

      Usuń
  6. Mam sentyment do tego imienia..,a wróżby to ostatni raz w akademiku chyba:)) no coz,troche czasu uplynelo,nie wiadomo kiedy:))
    Tymczasem na dworze pierwszy snieg,nie lubię:)Milej niedzieli wszystkim!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja bym dziś się śniegiem ucieszyła

      Usuń
    2. Śniegu jie chcę, Idę się cieszyć morzem😁😁
      Miłej niedzieli😁😁

      Usuń
    3. Ja tez.... i łyżwy i narty.... uwielbiam sporty zimowe ❄️❄️❄️

      Usuń
    4. U mnie jest białawo. Nawet bardzo biało.

      Usuń
  7. Marzycielko!
    Co u dzidzi od kocyka??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kryzys chyba zażegnany . Choć w weekend nic się nie można dowiedzieć i mało co robią. Przestało boleć i ciśnienie lepsze. Jutro będzie jej lekarz.

      Usuń
    2. Niech siedzi u mamusi jak najdłużej!

      Usuń
  8. Ależ te anonimy Cię kochają 😜😁

    OdpowiedzUsuń
  9. https://www.youtube.com/watch?v=bPUaNFTZ7Ug&list=RDbPUaNFTZ7Ug&start_rad

    OdpowiedzUsuń
  10. Najgorsza jest ortodoksja. Jakby tak patrzeć, to wszystko byłoby zakazane. Pozdrawiam Rybenko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fanatyzm to zło. Koniec. Kropka. Czy dotyczy religii. Czy nienawiści do niej

      Usuń