czwartek, 26 listopada 2020

A właśnie, że się przyczepię!

 Wbrew obecnym trendom zamierzam wysłać trochę prawdziwych, papierowych kartek świątecznych.

Tu, gdzie mieszkam, trudno jest kupić kartkę z grafiką przedstawiającą Swiętą rodzinę i stajenkę.Staram się szukać takich, ale czasem się poddaję i kupuję takie z choinką czy bombkami. Musi być jakiś prawdziwie świąteczy akcent, to oczywiste,

Ale jest jeszcze jedna rzecz.

Napisy

Jak widzę Seasons Greetings na świątecznej kartce, w dowolnym języku, robi mi się niedobrze. Sorry. Możesz być niewierzący, ale to ciągle są Swięta Bożego Narodzenia a nie pierwszej gwiazdki zapalonej w dupie Maryni. Możesz nie obchodzić, bo niby czemu?

Dlatego wczoraj zrezygnowałam z zakupu kartek na pewnym portalu charytatywnym. Pomogę innym i inaczej, nie szkodzi.

Język polski jest pod tym względem łaskawy, bo Wesołych Świąt nikogo nie może raczej zaboleć.


ot, tak się czepiam, bo mogę;))



To włóczka z bobkami


A to komin.

Jeszcze nie wię, czy będę go nosiła.





44 komentarze:

  1. Dzień dobry :)

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tez wysylam kartki, ale bardzo osobiste, ze zdjeciami moich futer i od razu wydrukowanym nadawca. Ale pewnie przestane, bo wzamian mam glownie jakies emalie i esesmany, rzadziej telefon, wiec po co mam sie wykosztowywac, starac, kiedy wszyscy maja to w dupie i leca po latwosci. Szkoda mi tej tradycji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też wysyłam o niebo więcej niż dostaje.
      I też mi tego żal

      Usuń
  3. Coraz mniej piszę kartek, ale jednak piszę i wysyłam.
    To piękna tradycja, choć z drugiej strony, jak pomyślę o ekologii...
    A poprawność polityczna bywa czasem niezrozumiała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wszystko trzecia przeliczać na ekologię chyba.

      I nasz rację.
      Poprawność polityczna czerń jest po prostu głupia

      Usuń
  4. Komin wyszedł super, wczoraj były tylko bobki. Ja tez wysyłam kartki i już wczoraj kupiłam. Wysyłam około 20 do najbliższych mi osób. Do znajomych dzwonię a do dalszych znajomych SMS ale zawsze ze swoimi życzeniami a jak obrazek to własna choinka lub moja kochana szopka z piaskowca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam swoją ulubioną szopkę!
      Muszę wam pokazać

      Usuń
    2. Moja jest przepiękna.... muszę o nią bardzo dbać bo piaskowiec bardzo się kruszy niestety. Zrobiona przez cudownego czeskiego artystę.... a mam jeszcze przedwojenne drewniane Świątki.... szkoda, ze nie mogę ich tu pokazać

      Usuń
    3. Wyślij na miski mejla
      Gzuba

      Usuń
  5. Od lat już nie wysyłam, dzwonię albo odbieram telefon.

    Obejrzałam wczoraj „Proces siódemki z Chicago”- polecam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Halo czy jest tu MARZYCIELKAAAAA????
    Golompki robie i poczebuje fskazufke

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, nie jestem Marzycielka, ale co do goląbków to fskazufki mogę dac. Wczoraj wyszlo mi 45 sztuk :))

      Usuń
    2. Nigdy nie robilam w piekarniku i ciekawi mnie ile czadu musza tam byc te golembie 😉

      Usuń
    3. 1,5 godzinki macaj widelcem czy miękkie 👍

      Usuń
    4. Jestem!!! Porada Kristal na 6+ !!! Z jakiej kapusty ? Jeśli włoska krócej może wyjść.

      Usuń
    5. Mela czadu nie dodawaj , bendom goszkie 🤪🤣🤪🤣

      Usuń
    6. Ja tam czadu daje zawsze i wszedzie gdzie się da 🤣😆🤪

      Usuń
    7. Ja coś po 👑 na czad nie mam siłóf nic a nic

      Usuń
    8. Bo Krulowom jest siem długo, z manierami, bez pośpiechu!

      Usuń
    9. Melodyja jak się udały gołębie?

      Usuń
    10. Udaly bardzo ale zrobilam po swojemu. Szybko przekalkulowalam ze nie mam zbyt wiele czasu na probowanie nowych przepisow, poniewaz za obiad wzielam sie dopieto po zajeciach z dzieciakami. Nastepnym razem zrobie wg Waszych wazówek

      Usuń
    11. Najważniejsze ze smaczne 😘 a wskazówki to tylko taki dodatek🤪 dałaś czadu tak czy siak . Miłego wieczoru wszystkim😍

      Usuń
    12. Ja moich wazówek nie oddam, bo mam tylko dwie 🤪 a bigosik też robię w piekarniku i nie muszę paczać i mieszać .

      Usuń
    13. Ja tez mam tylko dwie łyżki wazowe i tez ich nie oddam 🤪😘🤣

      Usuń
  7. Witaj Rybenko, odezwij sie na priv, moge Ci wyslac kartki z swieta rodzina

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie moja synowa bardzo pielęgnuje tradycję wysyłania kartek ale nie kupuje tylko sama je robi. Ja raczej dzwonię i życzenia składamy sobie wszyscy na naszej rodzinnej grupie na WhatsApp ze zdjęciami nas i naszych wigilijnych stołów czy choinek. To taka namiastka bycia razem przez chwilę pomimo dzielących nas setek i tysięcy kilometrów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdolna synowa !!

      Ja niestety nie mam tej umiejętności

      Usuń
  9. Przez wiele lat robiłam kartki ręcznie ( na BN i Wielkanoc też). Na szydełku robione gwiazdki, wyszywane haftem matematycznym i inne cuda wianki. Teraz już nie bardzo mi się chce - trochę mi wstyd. Do bliskich dzwonię , jest okazja pogadać 🤪 reszta wiadomości często ze zdjęciami jakiś moich dekoracji czy mojej choinki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kiedyś wysyłałam z 50 kartek, teraz kupiłam 20 i chyba wystarczy

      Usuń
  10. Ja szukam kartek w lumpeksach, mozna piekne wygrzebac w starociach bo po sklepach to prosiak z rogami renifera i ges w czapce mikolaja przekazuja sobie sezonowe pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W moim kraju nie zadziała

      Usuń
    2. Jak to w lumpeksach? Używane? Zmienia się tylko datę i podpis ? 🤣🤣🤣

      Usuń
  11. a ja sie bojam, że tegoroczne BN bedzie jak Wielkanoc

    OdpowiedzUsuń
  12. u nas synowa z Hanią (wnuczką) robią kartki i wysyłają, bardzo to miłe

    OdpowiedzUsuń
  13. a ja wysyłam kupne do najbliższej rodziny, ale za to wkładam do koperty ukruszony opłatek

    OdpowiedzUsuń