czwartek, 29 października 2020

Ale się dzieje

 No byłam sobie poprotestować. Duże wrażenie. 90% to osoby młode. Dużo facetów. Reporterzy nawet byli i mówili o nas w TOKFM.

Z ciekawostek, i apropos wulgaryzmów. Moje koleżanki w podobnym wieku i ja uznałyśmy jednak, że my nie musimy przeklinać;)

Było ponad 200 osób. To ogrom!

A współlokatora mojej córki na COVID. I nie przyjedzie. Córka znaczy się.  I wielkie BUUUUUU😭😭😭😭😭




A to chłopak, co założył spódnicę na protest:))


Duda zaniknął 

Ponoć nie ma zasięgu

Kabaret. Tyle, że konsekwencje nie są śmieszne. Będą tragiczne



58 komentarzy:

  1. Dzień dobry :)

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
  2. Każdy dzień przynosi tyle wydarzeń, tyle przygnębienia, tyle niedowierzania...
    A tvp sugeruje, że kobietom przydałby się kamień u szyi...taki żarcik...
    KLIK

    OdpowiedzUsuń
  3. Brawo dla waszego protestu!!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Rybko,brawo!Ja tez chodze sobie poprotestowac i wspieraC młodych:)Spotykam mnóstwo znajomych i ich dzieci.Wspaniala mamy mlodziez,serce rośnie,choc niepokoj tez.

    OdpowiedzUsuń
  5. Chłopak ze zdjęcia wymiata. Rozczulił mnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zasięg odzyskał. Cała rodzina się wypowiedziała okrągłymi poprawnie politycznymi zdaniami. Tak jak episkopat. Niech się bujają. Może i miałoby to jakiś pozytywny wydźwięk gdyby dał głos tydzień temu. Tydzień temu to on się cieszył z wyroku!

    OdpowiedzUsuń
  7. A we Francji lockdown od piątku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ano.. na cztery tygodnie , mysle, ze na dluzej.Swieta pod znakiem zapytania.
      Rybciu , ja tez nie moge pojechac do corki i nie wiem kiedy sie zobaczymy. Na dodatek jej szef ma korone i ona musi sie przetestowac za tydzien. Na razie jest na kwarantannie.

      Usuń
    2. Małgosiu
      Jestem na bieżąco z Francją.
      Messenger też czytam, Ale jakoś wyjątkowo nie lubię i nie umiem się nim posługiwać;((

      Łączymy się w smutku tego czasu

      Usuń
    3. Bogusiu
      A z synem kiedy się spotkałaś/ spotkasz?

      Usuń
    4. Przyleciał na weekend 2 tygodnie temu, bo jeszcze nie musiał mieć kwarantanny. Teraz gorzej. Pewnie na święta przyjedzie.

      Usuń
    5. Też mieszka we Francji, przy granicy.

      Usuń
    6. Ale jako ten frontalier może spokojnie do pracy do Szwajcarii podróżować

      Usuń
    7. Co to będzie na święta, nie wiem:((

      Usuń
    8. To my musimy kiedyś się spotkać na szczycie w tej Francji. Małgosia Bogusia i ja;)

      Usuń
  8. Chłopak ze zdjęcia mnie rozczulił, przybiłabym mu piątkę. Na to, co powiedział Duda nawet nie chciało mi się kliknąć, środkowy palec mi się zmęczył. U nas codziennie mniej zachorowań, jesteśmy w lockdownie od dwóch tygodni.

    OdpowiedzUsuń
  9. Posłuchałam wczoraj o. Szustaka.
    https://www.youtube.com/watch?v=Nu3HjXVuixA&feature=emb_logo
    Wzruszyłam się...
    Podobały mi się oczywiście jego ostre słowa o kościele, ale też wezwanie do katolików: jeśli ktoś znajomy chce przerwać wadliwą ciąże nie mów: "nie wolno ci zabijać", powiedz: "jeśli się zdecydujesz urodzić pomogę ci wychować to dziecko". Piszę jak zapamiętałam, może nieściśle. Czy ci broniący kościoła katolicy rzeczywiście tak pomagają z pokorą? Wątpiłabym.
    Ella-5

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedni tak, drudzy nie, jak to w życiu. Siostry z Broniszewic opiekują się ciężko upośledzonymi chłopcami i są w tym jak anioły. W dodatku nie pozwalają słowa złego powiedzieć o rodzicach, którzy oddali te chore dzieci.

      I są jak pisiorskie posły, pogardzające i rzygające na niepełnosprawnych co było widać w sejmie

      Usuń
  10. Dziewczyny, a ja proszę o moce, modlitwę i co Która może dla mojej koleżanki. Nie jest z nią dobrze. Ma stwierdzone śródmiąższowe zapalenie płuc i uszkodzenia płuc. Ona ma niewiele pomad 30 lat, w szpitalu leżą ludzie od niej młodsi. Dużo ludzi umiera...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowa
      Przerazilam się teraz!!

      Wyrobie moce dla niej i dla wszystkich!!

      Usuń
    2. O matko! Posylam! A widziałyscie, że w komunikatach już nie podają wieku zmarłych? Nie chcą paniki czy co?

      Usuń
    3. Moce!!!
      Podają, ale na portalach wojewódzkich albo miast, wiek i z jakiego powiatu.

      Usuń
    4. Myślimy o koleżance jak najcieplej:)

      Usuń
  11. 5 x NIE / 5 x TAK. Apel zwykłych księży
    Jesteśmy na progu nowego czasu!

    Piszemy ten list jako księża na co dzień pracujący wśród zwykłych ludzi, starszych i dzieci, studentów, naukowców, twórców, lekarzy, chorych… Nie tworzymy żadnej formalnej struktury.

    Chcemy wyrazić nasze stanowisko w kilku sprawach, które budzą gniew i bunt Was, protestujących.

    My też mówimy NIE wobec nadużyć polityków i grzechów Kościoła – naszych grzechów.

    W imię EWANGELII powinniśmy niezwłocznie:

    – skończyć z używaniem religii do celów politycznych i porzucić przekonanie, że rozstrzygnięcia prawne mogą przynieść trwałą zmianę wrażliwości sumień, czego pragniemy głosząc Ewangelię,

    – przeciwstawić się radykalnie nierównemu traktowaniu kobiet i mężczyzn,

    – zaprzestać wspierania sił szowinistycznych i ksenofobicznych zaprzeczających uniwersalizmowi chrześcijaństwa,

    – nie dopuszczać do dyskryminowania kogokolwiek z powodu orientacji czy rasy, co ostatnio pojawiało się w wypowiedziach przedstawicieli Kościoła,

    – zatrzymać dewastację naszej planety, dopóki jest jeszcze szansa na ocalenie jej dla następnych pokoleń.

    Jesteśmy przekonani, że Kościół powinien przede wszystkim realizować pozytywne cele wyznaczone przez JEZUSA.

    Mówimy TAK dla ważnych wyzwań naszego czasu, takich jak:

    – solidarna opieka nad słabszymi, niepełnosprawnymi, samotnymi – szczególnie ważna w czasie pandemii,

    – szczera i realna otwartość na myślących inaczej i dialog z nimi, w miejsce często spotykanej postawy oskarżeń wrogów Kościoła i mentalności oblężonej twierdzy,

    – obrona zagrożonych prześladowaniami – szczególnie uchodźców i emigrantów,

    – jednoznaczne rozliczenie się z trudną przeszłością duchownych, którzy skrzywdzili powierzone im dzieci i młodzież,

    – tworzenie przestrzeni zaufania i nadziei dla zagubionych i poszukujących, co istotne w czasach niepewności i przełomów.

    Polska rewolucja solidarności, kilka dekad temu, miała swoją kulminację nie na ulicach płynących krwią, ale przy stole dialogu. Właśnie siła dialogu, a nie brutalna walka zdecydowała o najważniejszych przemianach społecznych Europy w minionym stuleciu. Teraz też chcemy wspólnie tworzyć nową jakość życia społecznego bez przemocy i agresji. Zapraszamy do dialogu i osobistej, otwartej rozmowy. W trudnych czasach kryzysu możemy razem odbudować naszą wspólnotę.

    o. Tomasz Biłka OP
    o. Maciej Biskup OP
    ks. Adam Boniecki MIC
    ks. Jan Czekalski
    o. Tomasz Dostatni OP
    ks. Jacek Dziel
    o. Stanisław Jaromi OFM Conv.
    o. Wojciech Jędrzejewski OP
    ks. Maciej Kubiak
    ks. Arkadiusz Lechowski
    ks. Andrzej Luter
    ks. Grzegorz Michalczyk
    o. Marcin Mogielski OP
    ks. Krzysztof Niedałtowski
    o. Wacław Oszajca SJ
    ks. Andrzej Perzyński
    ks. Andrzej Pęcherzewski
    ks. Jacek Prusak SJ
    o. Józef Puciłowski OP
    ks. Bartosz Rajewski
    ks. Jacek Siepsiak SJ
    ks. Waldemar Sondka
    ks. Sławomir Szczyrba
    ks. Andrzej Szostek MIC
    o. Adam Szustak OP
    ks. Alfred Wierzbicki
    o. Maciej Zięba OP

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To długie, ale ważne. Pokazuje, dlaczego takie jak ja I Agnieszka i marzycielka i miśka i kilka innych, ciągle jesteśmy w kościele. Ci księża dają nadzieję.

      Usuń
    2. Rybeńko, dziękuję Ci za to bardzo. Potrzebny jest taki łyczek nadziei.

      Usuń
    3. Mi jesz to było bardzo potrzebne

      Usuń
    4. Czytałam to i wiem, że wielu innych też by sie pod tym listem podpisało. I to bardzo cieszy:0
      Niestety wielu nie

      Usuń
    5. Powinni się ujawniać ci, którzy się podpisują

      Usuń
    6. Dopóki u samej górze nie będzie większości zgody na ten apel (a nie będzie, bo fuzja z polityką to kasa: przykład- za 10% wartości działki kupuje ją się od miasta i stawia 5 kościół w promilu 2,5 km, po to, żeby ze składek parafian, z których się nie rozliczają rzetelnie, czerpać profity i jednocześnie powiększać kościelny majątek.
      Głos oddolny księży, jeszcze tak znikomy, to kropla na pustyni, która nie wydrąży skały.
      To wierni mogą tylko zrobić, swoją postawą wobec kościoła.

      Usuń
    7. Roksana
      Tak
      Masz rację
      To nic nie wydrąży
      Ale dla mnie to ważne. Bo w dupie mam biskupów. A w sercu mam ewangelię. I ci księża dają mi nadzieję

      Usuń
  12. Pisowi pali się pod dupą to pojawiają się płatne trolle. Nie przejmujcie się nimi

    OdpowiedzUsuń
  13. A ja dziś byłam na cmentarzu i przy okazji tez na grobie Judyty... fajna z niej była kobieta mimo ze ja za zakonnicami hmmm raczej nie przepadam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajna była ...
      Poznałam ją osobiście...
      Dziś zresztą to wspominałam
      Przypadek?!

      Usuń
    2. Ja ją odwiedzałam we Włochach. Nie wiem, gdzie grób

      Usuń
    3. Grób jest na cmentarzu we Wlochach ale tym należącym do parafii Ursus bo są tam dwa. Skromna płyta wśród kolorowych liści- tak jak inne groby duchownych i sióstr

      Usuń
  14. Na niemieckich kanałach też trąbią o Polskich kobietach, że Pan Duda popiera,że Kobiety walczą...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Duda popiera??!!!
      To chore. Ten gnój nie ma swojego zdania

      Usuń
    2. Tak mówią na niemieckich stacjach. Aż pulpit oplułam.

      Usuń