wtorek, 3 marca 2020

Ach te firmy farmaceutyczne....

Przy każdej medialnej historii mnożą się teorie spiskowe
Tak też się dzieje przy koronawirusie
Winnych paniki chaosu i dezinformacji jest pierdylion
Od ruskich po OCZYWIŚCIE  firmy farmaceutyczne

Jak wiadomo, im najbardziej zależy na sianiu paniki, bo one na tym najwięcej zarobią
A jak wiadomo, każdy ma prawo zarabiać,  górnik,  nauczyciel, poseł, śmieciarz ale nie pracownik firmy produkującej leki! Jemu powinna wystarczyć świadomość,  że ratuje ludziom zdrowie i życie .
Ja chyba jestem nienormalne, bo mnie się wydaje, że nauczyciel też powinien żywić się w takim razie też jedynie satysfakcją że dostarcza dzieciom wiedzę

Słyszałam, że  firmy komercyjne nie bardzo są zainteresowane produkcją szczepionek na koronę
A jeśli powstanie i będzie można ją kupić to powiedzcie mi, co w tym niemoralnego??




120 komentarzy:

  1. Dzień dobry :)

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem przeciwniczką wszelkich teorii spiskowych!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dlaczego kupic? Skoro grypowa idzie na kase chorych, to i ta powinna. Ale ja bym sie zastanawiala, choc nie jestem z ruchu antyszczepionkowego. Taka szczepionka na chybcika, na kolanie, bez dlugotrwalych badan klinicznych? Nie bylabym pewna jej skutecznosci i braku dzialan ubocznych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aaa...! Zapomnialabym!!! Przeciez Chinczyki specjalnie tego wirusa stworzyli, a on wymknal sie z rabolatorium. Jeszczescie nie slyszeli? :)))

      Usuń
    2. To na pewno!

      No właśnie nie będzie szybko tej szczepionki bo to długotrwały proces🙈

      Usuń
  4. Tu akurat masz rację! Często nauczyciel naprawdę musi się żywić satysfakcją... młody, ma niewiele więcej niż najniższa krajowa, a bez wyslugi lat i dodatków ma mniej niż personel niepedagogiczny .
    Ja tak na poważnie zastanawiam się skąd nagle w takiej sile pojawił się wirus? Choć teorii spiskowych nie knuję ... ale z ciekawosci chciałabym wiedzieć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy to aż taka siła?
      Ludzie znaczy socjaliści się wypowiadają bardzo spokojnie i bez zdziwienia

      Usuń
    2. A niektórzy sieją panikę, nie do ogarnięcia!

      Usuń
    3. Nie socjaliści...
      Specjaliści...

      Usuń
  5. Ja tam teorii nie knuje ale farma ma niestety dużo i złego i dobrego na swoim koncie i niestety to też przyczynia się do utraty zaufania. Policjanci, księża, nauczyciele też są dobrzy i źli i w farmie ogromne zyski też często zaślepiają. Masz może na Netflix " the pharmacist"? Polecam. Inny przykład, bo mam znajomą która ma syna alergika. Cena epipen w ciągu kilku lat (poszukałam dane, bo łba do cen nie mam) z $73.50 do $635. Dlaczego, a dlaczego nie. Żaden chleb ani żadne wino o tyle proporcjonalnie tyle nie podrożało ;) Zysk zyskiem ale czasami to chciwe i podle maupy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszędzie są chciwe małpy
      W każdej branży
      Mnie na pograniczu farmacji bardzo wkurza bo mam dziecko z atopową skórą. Leczenie polega na używaniu cholernie drogich balsamów do ciała. Oczywiście są nierefundowane. Gdybym ich nie kupowała to by jechał na refundowanych sterydach
      Dziękuję serdecznie

      Wszędzie i zawsze trzeba patrzeć ludziom na ręce.
      Ale to jak bardzo medycyna poszła do przodu to zawdzięczamy pracownikom tej właśnie branży. Każdy korzysta czy chce czy nie.

      Usuń
    2. Lola, a to firma tę cenę wywindowała, czy tak jak u nas czasem lek refundowany do tej pory przestaje nim być i drożeje. Ceny leków to zawiły proces, bo bywa tez tak, że nowy puszczany jest w cenie promocyjnej, choć najczęściej jest odwrotnie i później tanieje a nie drożeje. Na cenę składa się wiele czynników, ale fakt, że to jest biznes i chęć zysku duża.

      Usuń
    3. W każdym komercyjnym biznesie jest duża chęć zysku. Czy to jest produkcja samochodów czy telefonów czy mebli czy czipsów czy leków. Ale tylko firmy farmaceutyczne są na celowniku

      Usuń
    4. Oczywiście.
      Tu jednak jest dodatkowy. czynnik- zaufanie. Niejeden raz już byliśmy oszukiwani, bo komuś tam raporty/badania się nie podobały. Weź choćby te dotyczące szkodliwości cukru i tłuszczy. I podobnie jest z lekami. Jeśli nie będzie im się opłacało wyprodukować taniego leku, to tego nie zrobią. Ten biznes jest sterowany przez wiele czynników. I nie są to teorie spiskowe. To po prostu biznes- zysk zawsze będzie na pierwszym miejscu.

      Usuń
    5. Tak
      Masz rację
      Wątpię żeby coś się mogło zmienić w tym. Naszym obowiązkiem czy raczej specjalnych służb jest pilnowanie żeby było ok
      Ale twierdzenie że to firmy farmaceutyczne wywołują choroby...
      Albo
      Ukrywają leki na raka...

      Usuń
    6. Roksanna, nie, refundowanie u nas zależy od tego jakie masz ubezpieczenie i pewnie w wieku przypadkach ubezpieczenie te stawki pokrywało, tylko z czasem to podnosi ceny ubezpieczenia bo oni to też firma która chce zarobić a nie stracić więc kółko się zamyka, najczęściej wokół pacjenta.

      Ten dokument z Netflixa który polecalam jest o opioid addiction. Leki zatwierdzone, przypisywane przez lekarzy doprowadziły do uzależnienia miliony ludzi a wielu nie żyje, w tym koleżanki mej teściowa. Nikt nie dziwił się że głównym składnikiem jest heroina, a przypisywali lek ten tak lekką ręką, na wszystkie niemal bóle bo ulotka gwarantowała że nie uzależniają. To jest teraz ogromny problem, bo lek odwołany, firma z rynku zniknęła, nikt nie poszedł do więzienia za śmierć i tragedię takiej ilości ludzi a ci ludzie są poważnie uzależnieni. I teraz szukają środków zastępczych że źródeł nielegalnych. I nie zasłużyli sobie, bo gdzie zawinili że łupalo ich w krzyżu i poszli z tym bólem do lekarza.
      I żeby nie było, nie wylewam dziecka z kompielą i jestem codziennie blisko szpitala gdzie najnowsza technologia ratuje życie codziennie, ale niestety takie kwiatki się zdażaja i podważają zaufanie, bo zysk zyskiem ale nie po trupach

      Usuń
    7. I dodam że bardziej niż ta firma farmaceutyczna bulwersuje mnie że ten lek był zatwierdzony przez FDA. To jest dla mnie skandal. W tym dokumencie jest pokazane jak zwykły farmaceuta nie może się nadziwić ze lek z heroina jest w powszechnym użyciu. Dlaczego tam nikt niego nie przeanalizował? Dlaczego nie było wytycznych że może być ale dla pacjentów klinicznie chorych, a nie dla każdego kogo coś pobolewa. Jak mam teraz ufać że cokolwiek zatwierdzone przez FDA znaczy że bezpieczne.

      Usuń
    8. Ano właśnie, zaufanie zostało nadszarpnięte przez takie udokumentowane „kwiatki”, że tak to nazwę kolokwialnie, więc trudno się tez dziwić osobom, które z natury zawsze doszukują się drugiego dna, że przeginają w drugą stronę.
      Przecież praktyką i u nas było/jest wypisywanie konkretnych leków przez lekarzy, bo mieli z tego profity. Owszem, w większości i tak dany lek by przepisali, ale to zawsze są sytuacje nie do końca etyczne.

      Usuń
    9. Mi w Belgii na ból nogi tak lekką ręką lekarz wypisał narkotyk. Ja nie miałam zielonego pojęcia że to drug dopóki go nie wzięłam w biały dzień!
      Makabra
      Ale winni są wszyscy
      Nie tylko producent!!

      Usuń
  6. A póki co, podobno na potęgę tanieje olej:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I się okazuje że zawsze jest coś czym się można ucieszyć;))

      Usuń
    2. Szkoda, że nie można go wlać niektórym do głowy!

      Usuń
    3. Paduam: „Człowiek z oleju”- najnowsza produkcja TVP za 2 mld
      Internety maja bekę😂😂😂

      Usuń
    4. Ja jestem z tego pokolenia, które pamięta jeszcze, że staniały lokomotywy...
      Komuna wróciła, jak chcieli niektórzy.

      Usuń
  7. to ja znuf f temacie - u mie prawie wiosna:p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie ani trochę!
      Tylko coraz jaśniej. Co też doceniam!

      Usuń
  8. Ile się tego naczyta człowiek, to ubaw po pachy. Już mam swoją poranną dawkę teorii spiskowych. Z daleka można się śmiać, choć ja znam takiego człowieka osobiście i zastanawiamy się z mężem, co u niej nasila te myśli (poza przekazem kościelnym, bo w kuchni Radio Maryja nadaje non stop).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co ciekawep z moich obserwacji wynika że im więcej radia Maryja tum częściej pojawiają się te teorie spiskowe
      Przypadek??

      Usuń
  9. Po internetach krąży taki nius radiomaryjopodobny,że niejaki Gates chce uśmiercić wszystkich ludzi, bo taki ma kaprys i nawet się specjalnie nie kryje z tym zamiarem. To on zlecił Chińczykom wyprodukowanie wirusa;)) I jak zawsze chodzi o grube pieniądze i o światowy spisek������

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak ja współczuję ludziom którzy w to wierzą....
      Głupota i ciemnota to straszna rzecz

      Usuń
  10. Każdy ma prawo zarabiać, ale czym innym jest robić reklamę mydła,czy podpasek, a czym innym jest wymyślać choroby, a potem wciskać na nie leki. Przymus szczepienia jest pogwałceniem wolności człowieka, wykreowanym tylko po to, aby firmy farmaceutyczne zebrały sobie z tego śmietankę. Każdy producent oprócz zarobku, ponosi również odpowiedzialność za to co wyprodukuje, co nie dzieje się w przypadku szczepionek i firm farmaceutycznych, które odpowiedzialność za ewentualne komplikacje, scedowały na pacjenta, który w tym przypadku jest niczym innym jak królikiem doświadczalnym, bo nie ma żadnych praw w kwestii czy tego chce, czy też nie. ale jak zachoruje z tego powodu, to jest tylko i wyłącznie jego osobisty problem.
    Firmy farmaceutyczne za pośrednictwem rządów odbierają ludziom prawo do decydowania o własnym zdrowi, dzieci też stają się w tym przypadku własnością państwa, które "wie lepiej".
    Dużo by pisać, ale firmy farmaceutyczne stają się coraz bardziej niebezpieczne, a tu w grę wchodzi nasze zdrowie i życie, a nie to jaka marka telefonów, czy torebek zdominuje nasz rynek. "Teorie spiskowe" nie biorą się z powietrza, po prostu nie każdy łyka jak leci to, co podają w TV.
    Teorie spiskowe biorą się z pytań, na które oficjalnie udziela się idiotycznych odpowiedzi, albo ustawowo zakazuje się drążyć i dociekać. Taki zakaz drążenia jest właśnie w przypadku szczepionek i obowiązuje np we Włoszech. Mamy więc prawo pytać o to z czego jest wyprodukowana żywność i czy to jest dla nas bezpieczne i spełnia określone normy, ale nie możemy tego robić w stosunku do szczepionek.
    W przypadku tego wirusa nikt już nawet nie udaje, że jest to produkt natury. Laboratoria z bronią biologiczną są faktem.
    Zagadką jest tylko kto, kiedy i w jakim celu tego używa.
    Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mela Hoshiko
    Skasowałam twój komentarz bo jest tak szkodliwą bzdurą że aż mi niedobrze. Możesz sobie wierzyć w co chcesz oczywiście. Ale nie życzę sobie szerzenia ciemnoty na moim blogu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niedługo pojawi się świetny film dokumentalny o debilach i oszołomach antyszczepionkowcach. I nie. Nie jest finansowany przez firmy farmaceutyczne. Serdecznie polecam. Jeśli się uda uruchomić zwoje mózgowe

      Usuń
    2. A najśmieszniejsze jest to że wszyscy krytycy farmacji są ślepi i głusi na podstawowe fakty. Że ludzie żyją coraz dłużej np. Że umieralność noworodków jest bliska zeru. Że uleczalność wielu schorzeń jest nieporównywalna z tym co było choćby 30 lat temu

      Usuń
    3. To wszystko prawda i zawdzięczamy to szybkiej diagnostyce i lekom.
      Ale wciąż jest złość, bo jak wiemy, że jest lek na SMA, który podany od razu noworodkowi wyleczy całkowicie, ale nie ma takich badań przesiewowych, więc teraz rodzice muszą zebrać 10 milionów, aby zahamować chorobę, Nie ma, bo rocznie choruje ok. 40 dzieci w Polsce , a jest taki drogi, bo firmom nie opłaca się produkcja dla relatywnie niskiej liczby pacjentów. I tak wygrywa ekonomia z sercem...

      Usuń
    4. Oj

      Mam inne zdanie na temat tego leku
      Od lat śledzę rodzinę Precla.

      https://www.fsma.pl/2020/02/oswiadczenia-na-temat-leczenia-sma-w-polsce/

      Usuń
    5. A ogólnie

      To nie wina tych firm że sier nie opłaca. Trudno żeby narażaly się na bankructwo. Dzieci pracowników firm farmaceutycznych też chcą jeść i pić.

      Usuń
    6. Ja nikogo nie śledzę. Wiem od Tuśki, u której koleżanki synka w 4 miesiącu pojawiły się objawy i jak długo był diagnozowany.
      A co do leku. Powiem tak, na przykładzie moich piguł. Niektóre państwa już podają je w pierwszym rzucie, a niektóre nie ( w tym bodajże Niemcy) twierdząc, że za mało było badań przeprowadzonych, żeby stwierdzić wystarczająca skuteczność - wydłużenie życia. W pierwszym rzucie lek podawany jest przez dwa lata, nie tak jak w drugim bezterminowo, aż do kolejnej wznowy. I tak jest z każdym lekiem/ albo uznają albo nie.

      Usuń
    7. Szczególnie z drogim lekiem.

      Usuń
    8. Ja znam tę ( wspaniałą!) rodzinę Precla od początku mojego internetu. Śledzę ich codzienność. To Małgosia i jej mąż wywalczyli refundację leku. Ten lek to mały cud, bo do tej pory nie było żadnego! leku na SMA.
      Dlatego wierzę w to, co oni mówią bo żaden lekarz w Polsce chyba nie ma takiej wiedzy o tej chorobie. I tyle zasług dla szerzenia wiedzy.

      A że diagnozy są późno - nie tylko w tym przypadku...

      Usuń
    9. Te pieniądze są zbierane na terapię genową, która zastosowana od razu byłaby szansą na wyleczenie. Teraz jest tylko na skuteczne zahamowanie choroby. I rozumiem, że Stowarzyszenie, nie mając odpowiednich potwierdzeń jest sceptyczne. Tylko wszystko gna do przodu...i co dziś jest na nie, jutro może być na tak.

      Usuń
    10. Ja już się napatrzyłam na te szanse...
      W klinice Burzynskiego np...
      Jestem bardziej niż sceptyczna
      Dobrze rozumiem rodziców
      Ale na tę zbiórkę nie dam ani grosza
      Sorry

      Usuń
    11. Chce tylko powiedzieć, że to rozgoryczenie jak również teorie spiskowe biorą się z takich życiowych tragedii, rozczarowań. Bo człowiek szuka winnych.
      I dlatego, że dla wielu nowoczesne leczenie jest niedostępne. A tu z jednej strony są procedury, opłacalność, a z drugiej zdrowie i życie człowieka. Jak to wyważyć?

      Usuń
    12. Nie jest łatwo
      I zawsze będzie niezadowolenie
      Nie mniej jednak globalnie rzeczy idą moim zdaniem w dobrym kierunku.
      To co 30 lat było niedostępne dla większości teraz jest rutynowe

      Usuń
    13. Każdy wspiera kogo chce.
      Ten lek w Europie jest w procedurze dopuszczeniem. Myślę, że przyjdzie czas, że będzie i na europejskim rynku.
      Wiesz, czasem sobie myślę, że łatwiej przyjąć wiadomość, iż nie ma leku, niż że jest, ale niedostępny finansowo.

      Usuń
    14. Ach, i dodam, że właśnie przeczytałam, że Fundacja SMA od dłuższego czasu prowadzi działalności, zeby firma produkująca ten lek zainteresowała się polskim rynkiem.

      Usuń
    15. to na pewno

      sama wiesz dobrze, jak jest z nowoczesnymi terapiami na raka
      udowodniona skuteczność, brak refundacji...
      za 10 000 000 mozna by kilku osobom na długie lata przedłużyć życie...
      nie mam prawa odbierać nikomu nadziei, ale w tej konkretnej sprawie jestem po stronie Preclowej mamy, tak samo dla mnie Ty jesteś autorytetem w Twoim leczeniu:))

      Usuń
    16. Tak jak było z olaparibem- najpierw był tylko dostępny przez odpowiedni program na genetyce- wtedy pacjentki dostawały również placebo.

      Usuń
    17. to bardzo dobrze!
      Niech!
      Ja się nie znam, więc się wypowiadam :pppp

      Usuń
    18. to wyżej to o tym wyżej:p

      Tak, wiem, że tak było z olaparibem, ale jednak trochę inaczej i nie taka cena była!!

      Usuń
    19. Sam lek w tej chwili to ponad 900 tys. który już żelarskimi. Dodaj wszystkie operacje, chemię dożylną (4cykle), rekonstrukcje, badania (Pety i TK(- jak bank moje leczenie kosztowało już kilka milionów.

      Usuń
    20. a to pardą:pppp

      swoją drogą dzisiaj na fb przeczytałam pewną katotalibkę bardzo oburzoną złowem żreć:pppp

      to na pewno nie jest łatwy temat, to leczenie, cena , refundacja
      Ja po prostu z założenia będę bronić firm farmaceutycznych ufając przy tym, że sa kontrolowane i że absolutnie niezbędne jest, żeby ich działalność przynosiła zyski dla chorych przede wszystkim
      Równowaga w tej sprawie nie jest łatwą rzeczą
      Ale nie wolno pozwolić, żeby takie Zięby miały większy wpływ na nasze myslenie nić bigfarma

      Usuń
    21. No przecież tu zgoda absolutna!
      Myślisz, że ja się znam? Nie, i milion wątpliwość też mam, ale wierzę w naukę!

      Usuń
    22. Jestem pewna, że myslimy to samo!
      Tak tylko napisałam, żeby była jasność
      bo być może robię bardzo źle wspierając Preclową mamę w sprawie leku dla maluszka, genowego
      no nie poradzę nic na swój sceptycyzm...
      może gdyby Kala wyzdrowiała byłabym bardziej otwarta na nowości....

      Usuń
    23. Ja te wątpliwości rozumiem.
      Jak po pierwszej wznowie zgłosiłam się do Genetyki, i spóźniłam się, bo procedury nakazują, iż lek stosować do 4 tyg( jak dobrze pamietam) po chemii dożylnej, i zapytałam się o koszt- wtedy roczna kuracja ok. 300 tys.$, to mimo wiedzy iż taka kwotę moja najbliższa rodzina była w stanie zebrać, nie powiedziałam im tego. Tak że tak... Dziś z wiedzą , którą mam, to w tamtym czasie postąpiłabym tak samo. Bo nie mając gwarancji kontynuowania przez kolejny rok, to ewentualnie kupiłabym sobie więcej czasu pomiędzy wznowami.

      Usuń
    24. Dramatyczne wybory...
      Też kiedyś się nad tym zastanawiałam
      Czy gdybym mogła żyć np 2 Laura dłużej za cenę sprzedaży domu to czy bym się na to zdecydowała
      I chyba raczej nie...

      Usuń
    25. Roksanno, te zbiórki na Zolgensmę oczywiście same w sobie są ok, natomiast nieetyczne jest w nich okłamywanie ludzi, że w Polsce w innym wypadku te dzieci szybko czeka śmierć (a to nieprawda, jest refundowana terapia Nusinersenem, która działa tak samo dobrze, tylko jest bardziej niewygodna, bo trzeba go przyjmować stale i wkłuciem w kręgosłup), że dzieci żyją do dwóch lat (nieprawda, odkąd są respiratory), że Nusinersen tylko spowalnia chorobę (nieprawda, zatrzymuje ją i następuje poprawa). Dzieci, u których choroba jest zaawansowana, nie wyleczy ani jedna, ani druga terapia, choć obie mogą równie dobrze poprawić stan dziecka. Więc zbiórki tak, ale bez przekłamań: zbieramy, bo chcemy żeby dziecko miało to samo, co miałoby przy leczeniu dostępnym w Polsce, ale za pomocą jednego podania, bez powtórek i bólu.
      Dzieci jadą do USA i okazuje się, że są jak na chorobę w zadziwiająco dobrym stanie - są, bo zaczął już działać Nusinersen, który też dostawały.

      Usuń
    26. Aniu, nic nie wiem o zakłamywaniu. Prośba o zbiórkę pojawiła się kilka dni temu, bo dziecko dopiero 14 lutego dostało diagnozę. Ani w treści zbiórki, ani w tym co mi przekazała córka nie ma NIC na temat nieskuteczności terapii dostępnej w Polsce. Więc nie wiem, kto i dlaczego okłamuje. Ja właśnie się od Ciebie dowiedziałam, że coś takiego występuje. I oczywiście uważam to za bardzo naganne jak każda manipulacja.

      Usuń
    27. Ania jak ja śledzi te historie
      Nawet w telewizji widziałam bzdury o których ona mówi.
      Nie wiem czy to o tym samym dziecku ale pierwsza zbiórka na terapię cenową była już kilka miesięcy temu

      Usuń
    28. Znam wszystkie te zbiórki, sprawę śledzę własnie ze względu na Precla i Antka (obaj z SMA 1, 14 i 19 lat). Do tej pory było tych zbiórek około 10 i w każdej były te treści. Prawdopodobnie fundacja doszła do wniosku, ze jeśli nie będzie bardzo dramatycznie, to nie uda się zebrać tylu milionów w tylu zbiórkach. Od jakiegoś czasu zrobiło się o tym głośno, pojawiły się protesty przeciw manipulacji, więc może teraz trochę zmieniono strategię.

      Usuń
    29. Dzięki Aniu za te konkrety
      Ja tylko Precla śledzę

      Usuń
    30. To zbiórka na Frania ze Szczecina. I nie ma słów o wyleczeniu, a szansie na zatrzymanie choroby. Córcia mi tylko przekazała, że być może gdyby ta terapię zastosować jeszcze przed objawami, to byłaby duża szansa na całkowite wyleczenie. I nie trwa ileś tam miesięcy, Franek ma 7m. Rodzice po lekarzach zaczęli chodzić gdy miał 4m Wyniki otrzymali tak jak pisałam wyżej.
      Widocznie nie znasz wszystkich, bo to świeża sprawa.

      Usuń
    31. A jest jeszcze chłopczyk z Siedlec...

      Usuń
    32. Nie wiem, może ja się nieprecyzyjnie wysławianie, ale czytajcie uważniej.
      NIGDZIE nie napisałam, że terapia genowa wyleczy chore dziecko.
      A ten przekład podałam w innym kontekście, być może niefortunnie, ale to tak świeża sprawa, że wszedł mi pod palce.

      Usuń
    33. Mi ten Kacper wszedł w ręce i zresztą chyba zniechęciłam do wpłat rodzinę z Siedlec...

      Roksana
      Chyba nikt nie zrozumiał źle twoich intencji
      Ania i ja po prostu znamy to z drugiej strony

      Usuń
    34. Boszzz nie dość, że nie precyzyjnie, to jeszcze poprzekręcane śliwa 🙈
      Czas siem zamknąć 🙈
      Ja to się cieszę, że jest taka dyskusja, że to wszystki wybrzmiewa, bo akurat ten temat to dla mnie nowość. I jak widzicie ani na blogach, ani na FB nie udostępniłam linku. Wpłata to moja osobista decyzja.

      Usuń
    35. Oczywiście najlepsze byłoby zastosowanie Zolgensmy przed wystąpieniem objawów. Do tego potrzebne byłyby badania przesiewowe noworodków.
      Całkowite wyleczenie - to słowo też jest nadużyciem, terapia genowa nie zmienia genomu, tak jak to niektórzy piszą. Leczy objawy, co oczywiście jest tu najważniejsze. problem był w tym, że ciągle media bombardowane były doniesieniami, że dostępna w Polsce terapia nie działa. To mogło źle wpłynąć na przedłużenie refundacji i te tysiące leczonych teraz dzieci pozostałoby z niczym. Dzieci i młodzież, dla których szans na terapię genową nie ma, bo większość populacji jest uodporniona na adenowirusa, który jest wektorem w genowej. Gdyby tak się stało, ponad tysiąc osób zostałoby bez leczenia.

      Usuń
    36. Ania!!
      Ania na ministra zdrowia!!!

      Bardzo mi zaimponowałaś tą wiedzą!!

      Usuń
    37. Przez całe liceum marzyłam o medycynie, a choroby genetyczne to mój prywatny "konik" :)
      [na medycynę nie poszłam, bo w czwartej klasie się zakochałam i nie chciało mi się siedzieć i przygotowywać. Poszłam tam, gdzie wiedziałam, że egzaminy zdam z marszu :)]

      Usuń
    38. Jesteś nie z tej planety
      To pewne!!

      Usuń
    39. Aniu,
      dziękuję za wyjaśnienie. Ja gdzieś wyżej właśnie pisałam o tej diagnostyce przesiewowej.
      Akurat mnie nie trzeba przekonywać, że nie w każdym przypadku jakaś terapia daje 100% skuteczności. Ale każde 10% więcej niż ta dostępna już mnie przekonuje. Kiedyś sama tez kupowałam lek, który nie był u nas refundowany, ale miał 30% większą skuteczność, niż to, co mi oferowali na NFZ.

      Usuń
    40. Ważne mieć wiarygodne informacje. I wtedy każda podjęta decyzja jest dobra.

      Usuń
  12. Mam inne zdanie niż Ty w tym temacie, ale nikogo nie obrażam i nie wyzywam od debili. Oczywiście to Ty decydujesz na swoim blogu, tyle jeszcze Ci tej wolności zostawili, więc korzystaj do woli, bo np. w temacie szczepionek już takiego wyboru nie masz, a firmom farmaceutycznym udało się przekonać Cię do tego, że tak jest lepiej i to oni zdecydują za Ciebie. Pomijam już fakt, że być przeciw czemuś w 100% a mieć prawo do wyboru, to nie jedno i to samo.Tak czy siak szanuję i tych co się sprzeciwiają w 100%, jak i takich jak Ty, co w 100% pozwalają na decydowanie za Ciebie, bo szacunek do drugiego człowieka i jego nawet innych poglądów, to podstawa naszego człowieczeństwa. Gdy nie ma tego szacunku, to znaczy tyle, że nie ma już człowieka w człowieku.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szanuje ludzi.
      Ale nazywam rzeczy po imieniu. Mówienie że ziemia jest płaska a firmy farmaceutyczne zabijają ludzkość szczepionkami to debilizm lub skrajna głupota. Żal mi tych którzy w to wierzą ale co ja poradzę. Natomiast nie pozwolę na szerzenie ciemniactwa tutaj. Osobiście zawdzięczam życie ludziom z tego przemysłu.

      Usuń
    2. Byłoby fajnie gdyby każdy mógł sobie wybierać w każdej sytuacji. Niestety decyzję o nieszczepieniu mojego dziecka narażają na śmierć i ciężkie choroby inne dzieci. Dla mnie to niedopuszczalne

      Usuń
  13. Nie nazywasz RZECZY po imieniu, tylko obrażasz ludzi, którzy mają inne zdanie niż Ty. Posługując się tym samym co Ty schematem można obrażać tych co wierzą w jakiegoś boga, którego nikt nigdy nie widział, w zmartwychwstanie nieboszczyków i w firmy farmaceutyczne, które są tylko dobre i za żadną cenę nie skrzywdziłby żadnej ludzkiej istoty.
    Nie mieszaj w jednym worku wyznawców płaskiej Ziemi, z rodzicami, którzy w osamotnieniu muszą wychowywać swoje okaleczone przez szczepionki dzieci, lub którzy już tych dzieci nie mają, bo mieli pecha i trafili na jakiś syf w szczepionce, do przyjęcia której zostali zmuszeni.
    Każdy ma takie samo prawo do swojej wiary, do swoich wątpliwości, do zadawania pytań, do wolności. Ja nie jestem osobą wierzącą ani w Twojego Boga, ani w ich płaską Ziemię, ani w firmy farmaceutyczne, które chcą tylko naszego dobra. Jestem realistką, zapoznaję się z pracami naukowymi z różnych stron i widzę jak jest, fakty mówią same za siebie, wystarczy tylko logicznie pomyśleć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę się upierać że głupota to głupota
      Wierzę, że czytasz różne rzeczy i wierzysz w to co uważasz
      Ale uwierz mi, wyznawcy płaskiej ziemi twierdzą to samo!
      Podobnie o swojej wiedzy są przekonani Ci, którzy wierzą, że na pokładzie pewnego Tupolewa wybuchła bomba
      A CIA zbombardowalo bliźniacze wieże

      Oczywiście że są skutki uboczne i NOPY istnieją
      Ale nie w takich ilościach jak próbuje się niektórym wmówić
      I naprawdę szczepionki ratują życie i zdrowie dzieci
      I dorosłych

      Nazwę regulaminem tych którzy uważają, że chemia wywołuje raka i że firmy farmaceutyczne znają lekarstwo i je ukrywają. I zwolenników lewoskretnej witaminy C też nazwę debilami. Nie z powodu braku szacunku. Tylko w obronie prawdy

      Usuń
    2. Jesooooo
      Nie regulaminem tylko debilem!!!

      Usuń
  14. Nie istnieje coś takiego jak odporność zbiorowa, zaszczepienie innych dzieci, nie chroni w żaden sposób dzieci z obniżoną odpornością, wręcz przeciwnie w pewnym momencie dzieci świeżo zaszczepione stają się potencjalnym zagrożeniem. To jest właśnie retoryka ludzi wierzących, poświęć się dla innych..., twoje życie i zdrowie nie jest warte tyle co życie i zdrowie innych..., przez cierpienie do zbawienia...
    A ja tego nie kupuję, to jest czysta manipulacja.
    Życie i zdrowie każdego z nas jest tak samo ważne i tak samo bezcenne, nikt nie ma prawa narażać innych, aby ratować siebie o ile Ci inni nie będą chcieli zrobić z własnej i nieprzymuszonej woli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kobieto
      Moja wiara w to, że umiesz analizować to, co czytasz umiera na amen kiedy widzę, jak nawet nie umiesz się podpiąć pod dyskusję. No sorry.

      I pelna zgoda NIKT NIE MA 0RAWA NARAŻAĆ INNYCH. A to dokładnie robią antyszczepionkowcy

      Usuń
  15. Dziś chyba nie wygram konkursu na poprawność polityczną....

    OdpowiedzUsuń
  16. To Twój wybór jak chcesz nazywać ludzi i on świadczy tylko o Tobie, a nie o tych ludziach.
    Jeśli chodzi o statystyki NOP, to są one zminimalizowane do tych, których już żadną siłą nie da się zamieść pod dywan. Rządy skutecznie blokują badania grup dzieci szczepionych i nieszczepionych, co byłoby oczywistym dowodem w jedną lub drugą stronę. Lekarze i naukowcy, którzy drążą temat są pozbawiani prawa do wykonywania zawodu, małżeństwu Montanari we Włoszech skonfiskowano prywatne laboratorium, ale co zdążyli odkryć, to już poszło w świat i to są konkretne dowody na to co znajduje się w szczepionkach i jakie to ma znaczenie dla zdrowia dzieci. To są fakty a nie wiara w płaską Ziemię. Ale czy pozna je ktoś, kto na dzień dobry wrzuci te opracowania do worka z 10 przykazaniami, albo płaską Ziemią?
    Dezinformacja polega też na tym, aby skutecznie ośmieszyć to co niewygodne. Wystarczy wypuścić w sposób kontrolowany paru "oszołomów" w zagrażające środowisko, a reszta lawinowo dokonuje się sama, jak widać to jest bardzo skuteczna metoda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Straszna manipulacja.Manipulacja faktami.
      Nieważne, że zaniechanie szczepień to powrót groźnych chorób i epidemii, ważne, żeby mącić, straszyć i manipulować
      :((

      Miśka

      Usuń
    2. To samo mogę powiedzieć o drugiej stronie medalu, manipulacja faktami, zastraszanie osób, które mają odwagę zadawać pytania zanim pozwolą komukolwiek wszczepić COŚ swojemu dziecku, mając do tego konstytucyjne prawo.
      Niczym nie uzasadnione straszenie ludzi powrotem groźnych chorób i epidemii.
      Tak jak nadużywane ostatnimi czasy antybiotyki powodują mutacje bakterii do tego stopnia, że stają się śmiertelnym zagrożeniem i są coraz częstszą plagą szpitali, tak samo masowe szczepienia prowokują mutacje wirusów i znajdujemy się w sytuacji, gdzie osłabione chemią organizmy przestają sobie z tym radzić.
      I owszem może i średnia długość życia wydłużyła się, ale jakość tego życia pozostawia wiele do życzenia. Choroby przewlekłe i coraz więcej czasu spędza się w przychodniach, szpitalach, na zabiegach, szczepieniach, kuracjach..., czyli nabijając kasę firmom farmaceutycznym, a nie żyjąc swoje normalne ludzkie, zdrowe życie...

      Usuń
  17. I żeby było jasne, nie zamierzam tu nikogo do niczego przekonywać, wyraziłam tylko swoje zdanie, z którym absolutnie nikt nie musi się zgadzać.
    Teraz to już muszę lecieć, Pozdrawiam wszystkich serdecznie <3 :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podpinanie

      Pokaż mi jak się podpinasz a powiem ci co myślę o twoich poglądach....

      Usuń
    2. Ale ze jak to ktoś ma na imię Mela?

      Usuń
    3. Podwójne życie Meli

      Usuń
    4. Mela ma dwie tfarze? Nie może być!

      Usuń
    5. nawiązując do dwóch twarzy, to napisało do mnie na priv trzy osoby z Waszego grona, które podzielają moje poglądy, ale nie piszą o tym w Waszym towarzystwie, bo zostałyby "zlinczowane". Jedna już jakiś czas temu, dwie po wczorajszym wpisie...

      Sory za otwieranie nowych wątków, ale miałam wczoraj problem z netem i tak wyszło.

      Usuń
    6. Nie wiem od kiedy sobie taki pogląd wyrobiłaś o nas, ale moje zdanie jest takie, że raczej nikt tu z nas nie jest za tym by szczepić jak leci i bez względu na wszystko, bezrefleksyjnie, a przede wszystkim bez porządnej konsultacji medycznej. Rownież mamy czasem wątpliwości, co do kalendarza szczepień, ale to wszystko nie stawia nas na równi z tymi, co są przeciwko, manipulujących faktami, ale po drugiej stronie barykady. Trudno to ciagle tłumaczyć, bo jest to tak oczywiste jak budowa cepa!
      Słowo pisane często uruchamia nadinterpretację, jest różnie odbierane, szczególnie gdy ktoś jest nastawiony od razu wrogo, niechętnie bez chęci zrozumienia. To oczywiście dotyczy każdej ze stron. Podejrzewam, że rozmowa nie poprzez net nawet wśród przeciwników i zwolenników ujawniałaby kilka zgodnych punktów.

      Ten Twój komentarz, to po to, by siać ferment, czy po co? Czy ma to być kolejnym argumentem, że szczepienia to zło, a firmy farmaceutyczne to mafia.
      P.S siostra mojego OM jest dr- pediatra, alergolog, rodzinna- już ponad 30 lat, pracuje w swojej własnej przychodni, ma pełną wiedzę jak wyglada statystyka (u nich) jeśli chodzi np. o NOP-y Prędzej jej zaufam niż doniesieniom z netu, bo pewnie stamtąd bierzesz swoją wiedzę.


      Usuń
    7. roksanna gdyby mój pierwszy post nie został skasowany przez właścicielkę bloga, to miałabyś okazję przekonać się, że nie było w nim ani słowa o tym, że jestem 100% przeciwniczką szczepień, ale tak to właśnie działa na niektórych ludzi, że wystarczy poddać coś pod wątpliwość, zadać kilka niewygodnych pytań, pokazać miejsca gdzie jest nadużycie, a takim jest bezwzględny przymus pod karą, bez minimalnej odpowiedzialności ze strony nacisku... Mój post został z automatu skasowany,wrzucony do worka z wyznawcami płaskiej Ziemi i uznany za szerzenie zła, a ja zostałam zaliczona do debili.
      Ja też jestem pracownikiem ochrony zdrowia, czerpię wiedzę tak ze swoich doświadczeń, jak i z opracowań naukowców, którzy mają jeszcze odwagę zajmować się tym tematem, pomimo wszelkich zakazów. I tu też zapala się czerwone światełko, bo jak w normalnych uczciwych warunkach można zakazywać zadawania pytań, czy np. prowadzenia badań nad składem szczepionek?

      Usuń
  18. A tak w ogóle to proszę o MOC mocy! Dla Wnusia mojej LP. Powiatowy szpital nie mógł sobie poradzić i przetransportowali chłopczyka do kliniki w DM. Nie mogą znaleść przyczyny spadku potasu.
    Martwimy się bardzo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej ojej!!
      Wagony mocy!!!

      Usuń
    2. Moc mocy🙌🙌🙌

      Usuń
    3. Oczywiscie, że moc mocy

      Usuń
    4. Dziękuję❤️❤️❤️
      Są dobre wieści. Zatrzymano spadek, kolejne wyniki pokazują, że stan się nie pogarsza. Sugestia jest tez taka, że w poprzednim szpitalu za dużo podawali kroplówek- nawodnienia, bo dziecko było odwodnione i w czasie infekcji, więc być może wypłukiwały ten potas? Tego tak dokładnie nie wiem, ale w klinice nie znaleźli innej przyczyny. Jutro już będzie więcej wiadomo.
      😘😘😘

      Usuń
    5. A ile ma ten chłopczyk?

      Usuń
    6. O rany, to mały chłopczyk. Cały czas moce dla niego ❤️

      Usuń
    7. W czasie choroby schudł 6 kg. Teraz już je, tylko ten potas zaczął świrować. Lekarz w naszej przychodni zbagatelizował te wyniki oraz to, że dziecko nie je i nie pije. Rodzina sama udała się do szpitala. Infekcja trwała długi, było już lepiej i był nawrót. Naszej pracownicy dziecko 11 lat nie zostało przyjęte w Poznaniu do szpitala- tam miało skierowanie, bo korona🙈 Nasz powiatowy przyjął- dziecko z bólem brzucha od kilku dni, bez diagnozy.

      Usuń
    8. Matko, 6 kg 3,5 latek 😳
      Niech już mu będzie lepiej❤️

      Usuń
    9. Moce, niech zdrowieje;*
      Miśka

      Usuń
  19. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  20. Głową boli że stresu, wchodzę do rybnego i co widzę? Komentarzy bez liku, czyli aferka jakąś musi być 😉 No więc głową dalej boli 🤣

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lidka,
      ale fszystkie żyjom!

      Usuń
    2. Aferki wszak leczą bóle głowy!!

      Usuń
    3. Roksanna, masz rację, fszak to ważna rzecz jest 👍 Przynajmniej się nieco rozerwałam co odwróciło moja uwagę od przyczyny bólu głowy i od razu mi lepiej..

      Usuń
    4. Ha!!!
      A nie mówiłam??

      Usuń