poniedziałek, 20 stycznia 2020

Boże sprawy

Przeczytałam świetny wywiad z Jankiem Komasą

POLECAM KLIK 

Mój ulubiony fragment



Podczas pracy nad „Bożym Ciałem” zrozumiałem, że fakt, iż ta instytucja milczy w wielu sprawach trudnych, nie rozmawia, nie dialoguje, wcale nie oznacza, że nie wie, co się dzieje. Nie zabiera głosu, bo po prostu uznaje, że nie jesteśmy partnerem do rozmowy. Ja takiego Kościoła nie chcę. Mnie chrzcił ks. Jan Góra. On był człowiekiem otwartym na dialog. Dominikaninem. Jeśli w ogóle mogę mówić o wychowaniu blisko Kościoła, to był to właśnie Kościół otwarty, pełen artystów, intelektualistów, teraz pogardliwie nazywanych lewakami. Stało się coś dziwnego, coś nam wszystkim umknęło, jeśli chodzi o Kościół, który przecież w latach 80. chronił, był ostoją, pomagał wszystkim.


To oddaje moje myśli i pokazuje, że to nie ja zwariowałam 
I że jest możliwy kościół, do którego ma się zaufanie

Ale to, co się teraz dzieje....





41 komentarzy:

  1. Dzień dobry :)

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
  2. dzień dobry
    i chyba nic nie napiszę na temat
    ale przesyłam pozdrowienia dla "rybnego"
    i zauważyłam, że coraz rzadziej używa się tu rybnego żargonu, zanika czy co

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie tedy droga, ale mnie to juz nie dotyczy, znasz moja opinie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzień dobru 😊 Świetnie powiedziane, nic dodać nic ująć. Szkoda tylko że w tak trudnych czasach kościół nie jest dla człowieka wsparciem ale wręcz staje się dodatkowym wrogiem. Mam tylko nadzieję że czemuś to służy i po prostu jest to droga do naprawy i oczyszczenia, jeśli nie samej instytucji to może nas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też trochę tak myślę. Że to się dzieje po coś. Nie ma może co drzec szat
      Np.we Francji ilość wiernych w kościołach rośnie. I to są te fajne wspólnoty. Bliskie Bogu i ludziom

      Usuń
    2. Bo francuski Kościół jest Kościołem pokornym.Nie był takim ale rozdział państwa od Kosciola do tego doprowadził.

      Usuń
    3. Jest nadzieja, żeby i u nas taki był, tylko najpierw trzeba zmienić rządzących!

      Usuń
    4. Rozdział kościoła od państwa to podstawa!!!!

      Usuń
    5. Rozdział konstytucyjny jest faktem, ale te zaszłości...
      Jak ktoś jest u koryta to sam z niego nie zrezygnuje.

      Usuń
    6. Zwłaszcza ktoś słaby i bez wiary

      Usuń
    7. We Francji rośnie, bo były niestety puste kościoły! U nas odwrotnie się dzieje !

      Usuń
    8. opustoszały z jakiegoś powodu
      i z jakiegoś teraz się powiększają
      ludzie w kościele spokornieli
      a człowiek w naturalny sposób poszukuje Boga

      jestem w tym nudna, wiem, ale gdybyście widzieli wypełniony po brzegi mój obecny kościół... to o czymś mówi...

      Usuń
    9. Kilkanaście kilometrów ode mnie tak jest ... zakonnik ... kazania takie, że nawet mi szczęka opada. Spowiedź ... Bez komentarza ( w pozytywnym sensie)

      Usuń
    10. Niestety czasami , złożona sprawa... jako katecheta muszę być " wierna " swojej parafii. Moja przyjaciółka chodzi i potwierdza...

      Usuń
    11. No tak

      Może na emeryturze??

      Usuń
    12. Oj to na pewno ! Chociaż u zakonników parafia jest tylko na kilka lat 😭 A do emerytury o matko jeszcze długo!

      Usuń
    13. Nie jest łatwo dbać o swoje duchowe życie
      Ja sobie absolutnie nie wyobrażam że nie miałabym teraz mojego Eda. Chyba bym sobie musiała iść precz

      Usuń
    14. Mój proboszcz nie jest zły, choć d... nie urywa, zwłaszcza kazaniami " gotowcami", które czyta!

      Usuń
    15. Ja mam też inaczej, bo "siedzę " w tym codziennie!

      Usuń
  5. A czy któraś oglądała " Mesjasza" na Netfixie?
    Bardzo niuefnie podchodziłem do tej serii, hamowalam wszystkimi czterema kopytkami a tu duże pozytywne zaskoczenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo no mnie wyskakuje, więc tez się zastanawiałam, czy obejrzeć, ale w takim razie wrzucę do mojej listy.

      Usuń
    2. Ks Kraner polecał , wiec tez obejrzę

      Usuń
    3. Słyszałam bardzo dobre opinie!

      Usuń
    4. Ciekawe jak długo nie będzie Kramera 😡😡😡

      Usuń
    5. Ja oglądałam. Polecam

      Usuń
    6. Ja z kolei słyszałam same złe opinie, ale i tak Netfliksa nie mam.

      Usuń
    7. Seria pruszajacy i powiem ze zbijajacy z tropu. Pozostalwil mi poczucie , nie tyle metliku u w glowie ile zdrowego szoku. Zmusza do refleksji nad tym jak kazdy z nas wyobraza sobie Boga , czego od Niego oczekuje .jaka ma z Nim relacje : roszczeniowa? pokorna? bojazliwa ? negujaca Jego istnienie?
      Mysle ,ze film nie spodobal sie tym ,ktorzy mmieli i maja w glowie dokladny scenariusz o tym jak powinno wygladac ponowne przyjscie Mesjasza oraz tym , ktorzy nie znosza pytan bez odpowiedzi.
      Poruszajacy w kazdym razie .

      Usuń
    8. Poczułam się bardzo zachęcona

      Usuń
  6. Kościół nigdy nie był monolitem,zawsze są różne frakcje.Teraz aktualnie prym wiedzie ta bardzo,bardzo konserwatywna.Taki katolicyzm o zabarwieniu narodowym

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to się wzajemnie wyklucza. Katolicyzm i nacjonalizm.

      Usuń
  7. Te słowa w 100% do mnie trafiają! Mam cichą nadzieję, ze jeszcze wszystko się poukłada i będzie tak jak być powinno. Ja ostatnio przymierzam się do obejrzenia kilku filmów i seriali o tej tematyce, ale poki co nie mam odwagi :)

    OdpowiedzUsuń