środa, 24 kwietnia 2019

O czym się na co dzień nie myśli

Na przykład o tym, że się nie mieszka ot tak w Lux ale w Wielkim Księstwie
I na czele krajku stoi Wielki Książę
od 19 lat jest nim Henri, Syn Jeana
w 2000 roku WK Jean abdykował na rzecz swojego syna
w wieku 80 lat

i wczoraj odszedł był z tego świata, w pięknym wieku 98 lat

jest żałoba narodowa, pogrzeb 3go maja

tu się bardzo tę rodzinę książęcą szanuje, są blisko ludzi, św. pamięci żona Jeana robiła zakupy na bazarze bez szczególnej ochrony, można było się na nią natknąć ot tak

Henri ma żonę Kubankę, 5 dzieci z żoną, ilość innych nieznana, jako że nie przesadzał z wiernością, że tak to ujmę


Serce mnie boli z powodu nauczycieli
Strajkują bo mało zarabiają a nie mogą strajkować bo nie mają na to pieniędzy
Co za q.rfski hipokrytyczny podły rząd...




110 komentarzy:

  1. Dzień dobry :)

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
  2. "nie przesadzał z wiernością" 😄

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziewczyny przypomnijcie mi która pisała, że u nich strajk nauczycieli trwał miesiąc?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mogłam pisać, że w Finlandii tak było

      Usuń
    2. A mi coś świta, że Lola ?

      Usuń
    3. a może?
      ino tylko ona jeszcze śpi

      Usuń
    4. W Finlandii na pewno. No, ale tam mieli mądrzejszy rząd- efekt zmian imponujący. Ten nasz odstawia szopki...
      Ech...

      Usuń
    5. Lola mówiła o strajku, ale trwał u nich krótko. Pewnie chodzi Tobie o Finlandię.

      Usuń
    6. Marzycielko jak u Was, co z przyszłym tygodniem?

      Usuń
    7. Już mi się w głowie miesza. Dzis strajkowalo okolo polowe nli. I zamieszanie bo w sobotę mieliśmy odrabiać 2.05, więc być może strajk będzie tylko do piątku. Dziś otrzymaliśmy obietnicę od wójta, że zapłaci za strajk ale do ludzi nie dociera. Jutro będą podjęte jakieś decyzje. A jak u was ?

      Usuń
    8. U nas też bym może tylko do piąyku, nie wiadomo co po weekendzie majowym. Wielu nauczycieli ma wpłacone zaliczki na wycieczki szkolne , czasem po kilka tysięcy złotych , wycieczki maj-czerwiec

      Usuń
    9. Niestety rząd ma nas w D....

      Usuń
    10. Dokładnie. Nie są mu potrzebni nauczyciele bo dekretem i „dublerami” z łapanki potrafi ich zastąpić. Wyjście jest jedno- strajkować do skutku- lecz niewykonalne z wielu powodów. Żal☹️

      Usuń
    11. Marzycielka, u nas trwał 3 dni i jeszcze rząd oberwał za opieszałość.
      Aż trudno mi uwierzyć ze mogą aż tak mieć w dupie ale coś mi mówi ze to tez dowód w jakiej dupie jest ich budżet, choć zazwyczaj się tym nie przejmowali.

      Usuń
    12. Lola, daję sobie palec uciąć, że jak im słupki sondażowe spadną, to zaraz znowu komuś obiecają kasę- pod tym względem worek bez dna👿 A potem oszukają jak rezydentów.

      Usuń
    13. Roksanna, niestety problem w tym, ze takie Doroty ponizej nie popieraja strajku, a to jest ich elektorat dla ktorego edukacja nie wazna, leczenie pacjenta nie wazne, wazne pincet plus i najlepiej jeszcze duzo pomnikow.

      Usuń
    14. Dziś widziałam świetny tekst:
      "Krytykujesz nauczycieli ?
      Zrób im na złość i poślij swoje dziecko do prywatnej szkoły.
      Nie stać Cię?
      Zmień pracę - tak, jak radzisz niezadowolonym pedagogom"

      Usuń
    15. Społeczeństwo w tych dniach zdaje test, jaką naprawdę chce mieć szkołę. Niestety niektórzy go oblewają.

      Usuń
    16. Masa ludzka jest mało obliczalna

      Usuń
  4. Każde negocjacje polegają na tym, ze się rozmawia ale widze ze naczelny czerwony wódz ZNP umie tylko manipulować nauczycielami... współczuje wszystkim nauczycielom ( szczególnie tym którzy maja w domu maturzystów ) bo dali się wrobić w politykę. Zawsze uważałam ze trzeba wiedzieć na czyją „twarz się „ pracuje... matury się odbędą, klasyfikacje tez a nauczyciele zostaną bez pensji za czas strajku. A Wódz ile zarabi niech sobie wyguglaja:) Dorota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proponuję wybrać się do okulisty. Następnie do laryngologa.

      Usuń
    2. Zawsze można było się sprzedać i dac dupy jak solidarność. Może gdyby wszyscy trzymali się razem, można było coś ugrać, a tak... ja nie należę do żadnych związków żeby nie było, że ktoś coś.

      Usuń
    3. Dorota, a dlaczego rząd nie przyjął kasy od zwiazku pracodawcow, ktorzy chcieli dolozyc do podwyzek ? Bo są gnojami jakich mało !

      Usuń
    4. Strajk trwa 17 dni, a premier tego rzadu ani razu nie spotkał się z nauczycielami! To o czymś świadczy...

      Usuń
  5. A dlaczego miał rząd przyjmować od związku pracodawców??? Roksano z nauczycielami rozmawiała Beata Szydło ( to ta za której rządów Zaleska zaczęła być ministrem) a Szydło jest wicepremierem. Zaproponowała jakiś układ no ale to za mało bo przecież ma być 1000 zł ( ciekawe!!! czy by przyjęli 999 zł ����) .. bo przecież negocjacje polegają na tym ze ja chce to muszę mieć tyle ile na początku powiedziałam... nauczyciele tracą niestety twarz tym strajkiem - bardzo mi ich szkoda bo będą pewnie musieli zdążyć się z komercyjnym rynkiem pracy gdzie w większości nie żadnych związków zawodowych.. szkoda bo trzymałam ich stronę ale nie dając klasyfikacji i możliwości zdawania matury - przegięli . Dorota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. „Jakiś układ”...
      ZNP zmodyfikowało swoje żądania płacowe, ale jak widać Tobie to umknęło...
      Wiesz na czym polega debata i kompromis? No właśnie.

      Usuń
    2. Najlepiej żeby nauczyciele strajkowali latem w czasie wakacji
      Prawda?

      Usuń
    3. I ferii, a najlepiej w ogóle. Do roboty darmozjady i lenie !

      Usuń
    4. Tak, lud jest w stanie "przełknąć" nasz strajk, pod warunkiem że odbędzie się on w wakacje

      Usuń
  6. Roksano mam córkę nauczycielkę a druga zdaje maturę teraz. I musze cię rozczarować ale nic mi nie umyka...Córka uczy w szkóle społecznej i nie strajkuje ( nie miała żadnych dylematów bo u nich nie ma karty nauczyciela) . Teściowa tez była nauczycielka ( teraz na emeryturze)- niestety jestem w tym kotle politycznym czy chce czy nie chce... Dorota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ponizasz pół miliona ludzi traktując ich jak barany podążające za czarną owcą.
      Nie widzisz i nie wiem dlaczego faktu że rząd nie ma zamiaru pójść na jakiekolwiek ustępstwa. Szydło daje tylko swoim bo to się im należy.

      Usuń
    2. Daje, bo będą na nich głosować. A nauczyciele mądre są i nie będą głosować, to im się nie należy. A co ? Za darmo kasę mają dać ?

      Usuń
    3. Rybko a może Ty ponizasz te drugą połowę ? Wyobraź sobie, że są ludzie, którzy mają inne zdanie ...Rząd idzie na ustępstwa (serio mam wymienić jakie?) których ZNP nie przyjeło ( za mało !!!). Dorota

      Usuń
    4. Serio wymień , poproszę.

      Usuń
    5. Powiedz mi Dorota gdzie się źle wyrażam o niestrajkujacych nauczycielach i gdzie ich ponizam?

      Usuń
    6. I znowu umknęło, kto tę reformę wprowadził, kto z szerokim usmiechem zapewniał, że wszystko jest okej. A może jest?Wedlug Doroty, bo na sto procent umyka jej, że nauczyciele nie tylko walczą o kasę. No to im obiecali- więcej godzin 😂😂😂😂

      Usuń
    7. 2 godziny i 250 zł. UPS- w miesiącu to 8 godzin i te 250 brutto. Normalnie ktoś policzył, że za te godziny powinno być 240 zł. Dają 250 - cała dycha do przodu. A może zwiększymy pensum o 6 godzin ? Super, wyrzucimy zbędnych darmozjadów. U mnie w szkole nawet 15 nli! 5% podwyżki- super szał ciał, odłożę majątek. Dorota coś jeszcze ? Może kolejnych 25 "dodatków", ktorych wiekszosc na oczy nigdy nie zobaczy.

      Usuń
  7. I dlatego przyjmujesz narrację rządzących, że wszystkiemu winien jest komunista Broniarz?
    Naprawdę uważasz, że środowisko nauczycielskie to stado baranów, które swojemu przywódcy bezmyślnie pozwoliło zaprowadzić się na rzeź. I znowu Ci umknęło, że gros strajkujących nauczycieli i popierających strajk nie należy do żadnych związków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie stado baranów , jak cały rząd, który podąża za swoją jedną, malą kaczuszką?

      Usuń
    2. Przyjmuje narracje, że trzeba mieć przywódcę i grupę bo więcej się zdziała...teraz niestety środowisko nauczycielskie jest podzielone a przywódca - zaraz ucieknie do Brukseli tak samo jak Zalewska :) I nie, nie wiem jaki jest procent strajkujacych nauczycieli, którzy nie nalezą do ZNP ( jaki ? wiesz?) ...Jako rodzic maturzysty straciłam dziś serce do nauczycieli, którzy odmówili klasyfikacji. Strajk musi boleć ( ok) ale nie musi rujnować życia uczniom, którzy nauczycielom zaufali. Bo własnie ten etos dobrze wynagradzanego i rzetelnego nauczyciela ginie na własne zyczenie zainteresowanych... NIe wyobrażam sobie pracy strażaka, który nie gasi pożaru bo własnie ma strajk nie lekarza, który nie ratuje zycia ludzkiego.
      Dorota

      Usuń
    3. Kiepskie porównanie.
      Bo w gestii rządu jest zapobiec takiej sytuacji, jaka jest z maturzystami. Zamiast rozwiązywać problem- tworzą na kolanie ustawy, łamią prawo. Maturę można zdać w innym terminie. Taka jest różnica między pożarem, życiem, śmiercią.
      Ale rozumiem Cię jako rodzica maturzystki, nie rozumiem tylko, że nie widzisz kto naprawdę w tym sporze przegina.

      Usuń
    4. Jakby Ci umknęło, to już raz pisowski rząd uchwalił abolicje maturalną- kiepskie wyniki z matematyki. Więc...

      Usuń
    5. Moga zdawac maturę trochę później, tak, jak to było w 1993 roku. Broniarz do Brukseli ? To jako rodzice zróbcie coś, stancie po naszej stronie, a nie psy wieszacie.

      Usuń
    6. Dorota nie martw się. Jutro sejm uchwali nowelizację ws matur. Rząd jest przygotowany na wszystko. A my won ze szkół, po cholerę tam jesteśmy.

      Usuń
    7. Dorota, z czyjej listy?
      Biję się w pierś, ale to mi umknęło 🤪

      Usuń
    8. W 1993 roku Pani Zalewska była przewodniczącą Solidarności i strajkowała. Wiemy, że matury były przesunięte. Zapomniał wół jak cielęciem był.

      Usuń
  8. w 1993 roku matury nie były jednocześnie egzaminem na studia - wół pamietą :) a teraz o to całe domino toczy się wojna... szkoły prywatne i społeczne nie strajkują cały czas toczą się tam lekcje a młodzież przystepuje do egzaminów i przystąpi tez do matury ... arkusze są już wydrukowane i bedą "zuzyte" na 6 maja ... przesuwając termin matur zmusza się budzet do rozpisania nastepnego przetargu na druk arkuszy egzaminacyjnych ( to nie jest ot tak) już nie mówie o nowym "wymyśleniu" pytań itd... oczywiście, że rząd zrobi wszystko aby do tego nie dopuścić stąd nowa ustawa o klasyfikacji ...(a tak mówiąc na marginesie o poświeceniu nauczyciela to przecież wymagać aby przeegzaminował z tego co nauczył to jest aż nadto- wstyd!) Marzycielko, no ja bym się mocno zastanowiła czy tak nie jest. Nauczyciel nie wypełnia swoich obowiązków to może jednak powinien zmienić miejsce pracy. Szkoły prywatne i społeczne czekają - być może sama powrócę do tego pomysłu - w końcu jedna córka nauczycielka - druga za moment ( chce zostac nauczycielem) Dorota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brak słów! Zapraszamy do szkoły!

      Usuń
    2. Ufff dobrze, że choć nie wysyłasz ich na kasę do biedry.
      Jakby Ci umknęło to trwa spór- jest strajk- to jak mają wykonywać swoje obowiązki?

      Usuń
    3. Ponowię pytanie, bo mi umknęło : Broniarz do Brukseli ? Z jakiej listy i okręgu?

      Usuń
    4. Dorota, czy gdy za Solidarnosci robotnicy czy stoczniowcy strajkowali to tez im doradzalas zmiane pracy?

      Usuń
    5. Wow, to się dużo dowiedziałam ...

      Usuń
    6. A może jak pewien pisowiec doradz rozmnażanie się i życie z 500 plus???

      Usuń
    7. Za stara jezdem 😭😭😭

      Usuń
    8. Bujasz
      Mnie adoptuj😁😁😁

      Usuń
    9. Mnie by się może jeszcze udało zdonzyc machnonć z dwie sztuki 😂🤣

      Usuń
    10. Rybka Cię zafsze, tylko masz 19 lat i pińcet nie dostanę 😉

      Usuń
    11. Mela
      Ty powinnaś ciężko nad tym pracować!!

      Marzycielko
      A rodzina zastempcza?
      Mam niedorosuegi syna!!
      Oddam w dobre rence
      On bardzo religijny jezd!

      Usuń
    12. Mogę syna ! Nie musi być religijny , pokocham jak sfojego 😉😂

      Usuń
    13. No widzisz!!
      Tylko on nie chce zmienić szkoły nomen omen
      A dość droga
      Pincet plus nawet w ojro nie wystarczy 🤣🤣🤣

      Usuń
    14. Coś czuję w kościach że skończyłam produkcję 😎

      Usuń
    15. Mela
      Nigdy nie muf nigdy

      Marzycielko
      To musisz strajkować 😁😁😁

      Usuń
    16. No strajkuję 😁😁😁 I dziś się wzruszyłam, bo mnie tak serdecznie przywitali i powiedzieli , że doceniają, że dołączyłam.

      Usuń
    17. To bezcenne....
      Jejku
      Jak ja Was podziwiam!!!

      Usuń
    18. U nas katechetki nie strajkują a ksionc opluwa nas z ambony

      Usuń
    19. Marzycielko, Ty też na prowincji prawda?
      Gdzieś czytałam świetny artykuł czy list o tym jak wygląda strajk na wsiach i w małych miejscowościach...Muszę Ci rybko przesłać jak poszukam 🤔

      Usuń
    20. Jak znam moich polskich tu księży byłoby tak samo
      Trzymam się od tej polskiej parafii z największego daleka

      Mój obecny proboszcz by nie dość że by wspierał
      On by szalał, żeby pomóc...

      Usuń
    21. Irlandczyk
      Święty człowiek

      Usuń
    22. Ksionc nic nie mówi i jego szczęście ( choć mi zapewne powie ). Koleżanka strajkowała do czwartku. A ja od czwartku 😁

      Usuń
    23. Brawo ksionc
      Alboo
      Brawo Wy

      Usuń
    24. Mela na wsi. Jest ciężko, bo wsparcie rodziców nikłe. Zobaczymy jak będzie. U męża w szkole inaczej, strajkują wszyscy ( sory, oprócz katechetki). Ale wsparcie mają

      Usuń
    25. Ja wiadomo
      Jestem z wami
      I to z największym podziwem

      Usuń
    26. Znalazłam rybko i wysłałam

      Marzycielko, wiem jak jest. Ludzie zarabiają tyle co my lub mniej i uważają że w doopach nam się przewraca. Tu nie ma marszów poparcia tylko głupie komentarze a nawet zaczepki w sklepie, na ulicy. Moje koleżanki tego doświadczyły , ja na szczęście nie

      Usuń
    27. Ponieważ ja zua kobieta jezdem bojkotuję pewien sklep u nas , bo Pani fałszywa i wredna. Udaje miłą, a za plecami... rodzice niestety atakują... takie życie. Rybka prześlij Miśce, a Miśka mi .

      Usuń
  9. Dziękuję wszystkim, którzy stoją za nauczycielami murem. Moje koleżanki i koledzy pozdrawiają Rybny ❤❤❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też dziękuję dziefczenta za to że od początku nas wspieracie, za to że gdy miałam w pierwszym tygodniu załamanie, ustawialyscie mnie do pionu.
      Bez Was byłoby trudniej ❤️❤️❤️❤️

      Usuń
    2. Wspierać to jest łatwo
      Trudniej aktywnie działać

      Usuń
    3. Bez wsparcia odpadlabym na początku że względu na to że jak wiecie jestem mięczakiem 😂

      Usuń
    4. Idziesz na soluwe?

      Tak się mówiło za moich czasów

      Usuń
    5. Musimy być rufnolatkami bo za moich też 😂🤣

      Usuń
    6. PADUAM

      Widocznie absolutnie wyjontkowo język muodziezy trwau 20 lat!!

      Usuń
  10. Migrena mnie zżera, więc nie wchodzę dzisiaj w trudne dyskusje. Dziewczyny znają moje zdanie w tym temacie..
    Chciałam Wam tylko pomachać, bo mało mnie tu ostatnio :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mamy demokrację a więc również prawo do strajku i szczucie narodu przeciw nauczycielom jest wstretna manipulacja. Nie jestem zachwycona tym, że moja córka w 7 klasie przez miesiąc się nie uczy i zaległości rosną, ale w 100 %popieram nauczycieli w jej szkole (wszyscy strajkuja). Może nie nauczy się w tym czasie matmy ale nauczy się co to solidarność i że trzeba walczyć o słuszna sprawę. W szkole mojej córki są wspaniali nauczyciele, zaangazowani.i myślący. Z tego co wiem maja ogromne poparcie wśród rodziców mimo wszelkich niedogodności. Chciałabym, żeby wszędzie tak było.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas w sumie stracili dopiero 3 dni ( poniedzialek, wtorek i dzis ), reszta to egzaminy gim i 8 klas i ferie wielkanocne. Do weekendu majowego 4 dni. W przypadku sp to nie tak duzo. Gorzej szkoly srednie.

      Usuń
    2. Najtrudniej w przedszkolach bo nie chodzą już trzeci tydzień.

      Usuń
    3. Nie chodzi o to że coś te dzieci straciły ale o to że zapewnienie tak długiej opieki małym dzieciom jest trudne , gdy rodzić pracuje a przedszkole strajkuje

      Usuń
    4. U nas w przedszkolu Pani dyrektor siedzi z dziećmi ( przychodzi około 20). Dziś liczyłyśmy mamy 10 dzieci nie pracują i siedzą w domu. Ale to prawda przedszkola mają najgorzej.

      Usuń
    5. U nas też przychodzą od początku strajku, kilkanaścioro. Siedzą z nimi niestrajkujące koleżanki. Na początku , siedziała p.wicedyrektor.

      Usuń
    6. W przedszkolu w którym uczę wszystkie panie strajkują! Oprócz obsługi i oczywiście p. dyrektor.

      Usuń
    7. A z mojego przedszkolnego budynku zostałam tylko ja

      Usuń
    8. Meluś szacun !!! ❤❤❤ i moce dla Ciebie 😍

      Usuń
    9. Podziwiam
      Powiem szczerze
      Ja słaba jestem...

      Usuń
  12. Żadnych konkretów
    Pogarda i retoryka tvpis

    OdpowiedzUsuń
  13. Wkurzają mnie trole☹️
    Srcem za nauczycielami, choć też muszę ogarniać opiekę dla pierwszaka.
    Ciśnienie mi się niebezpiecznie podnosi jak czytam niektóre komentarze 😐😤

    OdpowiedzUsuń