poniedziałek, 18 marca 2019

Leaving Neverland

Obejrzałam
4 godzinny dokument
Myślałam że to za długo, że się poddam

Nie mogłam się oderwać

Micheal Jackson był pedofilem
Film jest poruszający i wstrząsający

Mnie uświadomił kilka rzeczy
Jedna z nich jest
- cholera nic nie rozumiem!!
Ci chłopcy molestowani przez Michaela wtedy, kiedy jako 7-10 letnie maluchy uprawiali z nim seks to nie czuli w danym momencie, że dzieje się coś złego
A potem ich życie się paliło a oni nie wiedzieli dlaczego...

Sama doświadczyłam sytuacji granicznych i wiem. Dopóki nie doświadczysz nie zrozumiesz...

A co bardzo dziwne
Po obejrzeniu filmu nie czuję że Michael Jackson był potworem. 

Natomiast  jak widziałam lubieżny uśmiech redaktora Rogowieckiego i jego opinię że nie wierzy w to co mówią ci mężczyźni to zadałam sobie pytanie-a co ty bratku masz za uszami że tak to odbierasz???




63 komentarze:

  1. Dzień dobry :)

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
  2. Mechanizmy są zawsze podobne... Dzieci w trudnej sytuacji, spragnione miłości, troski, zainteresowania. Koszmarnie zmanipulowane, wpędzone w poczucie winy, często przekupywane, zobowiązane do tajemnicy. Tak przerażająco zagubione w tej sytuacji...
    Filmu nie widziałam.
    Ale widziałam i słyszałam wypowiedzi redaktora i nie mogłam pojąć z jaką lekkością podważał wiarygodność ofiar!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Rybko,nie obejrzałam filmu,ale sporo przeczytałam na jego temat...
    Mam identyczne odczucia jak Ty.
    Ktoś z komentujących pruszył ważną kwestię dotyczącą dzieciństwa M.J,ojca który był potworem dla niego i rodzeństwa.Oczywiscie,nie jest to absolutnie jakiś argument broniący postępki M.J,ale to jacy jestesmy ma wpływ wiele rzeczy.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno Michael też był ofiarą. Dlatego to wszystko nie jest czarno białe

      Usuń
    2. W sprawach pedofilii wszystko jest czarne. Nie ma żadnego usprawiedliwienia dla pedofilii, tu ofiarą są dzieci. I nie ma znaczenia, że pedofil miał ciężkie życie, że nie miał ojca, że koledzy go nie lubili, że nie układało mu się z kobietami itp. Pedofilia jest strasznym złem. Ogromnym. Zazwyczaj dzieci sobie z tym złem nie radzą.
      Mogłabym na ten temat dużo napisać.
      Problem jest wtedy gdy u takiej osoby biegli stwierdzą zaburzenia preferencji seksualnej np. o typie pedofilii heteroseksualnej. Zdarza się wtedy poczytalność ograniczona w stopniu znacznym lub też całkowicie zniesiona.

      Usuń
  4. Myślę, że sam był bardzo nieszczęśliwym, wrażliwym człowiekiem z pokrecona osobowością, co oczywiście nie tłumaczy go w najmniejszym stopniu. Uwielbiam jego muzykę i dla mnie był muzycznym geniuszem, na pewno nie będę bojkotowac jego piosenek. Świat jest strasznie przewrotny. Oczywiście pedofilia to coś obrzydliwe ale już np sprawa weinsteina mnie bulwersuje, jak teraz nagle aktoreczki sobie wszystko przypominają ale jak trzeba było robić karierę to się nie brzydzily dawać obmacywac oblechowi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj Lidka
      Chyba za łatwo oceniasz te dziewczyny. Pewnie niektóre z nich nie widziały nic złego w karierze przez łóżko. Ale część była paskudnie zwabiana i gwałcona.
      Nie stawaj po stronie sprawcy

      Po obejrzeniu tego filmu można zrozumieć trochę dlaczego one milczały

      Usuń
    2. Ależ nigdy nie stanęła bym po stronie sprawcy. Zło jest złem i nie wolno go tłumaczyc. Ale tak jak pedofilia jest czymś obrzydliwym z zalozenia bo dotyka niewinnych, nie potrafiących się bronić, tak już molestowanie wśród dorosłych często ma tzw dwa końce. I nie, oczywiście nie bronię sprawców, to nadal jest zle, ale dorosłe ofiary maja głos i rozumieją co się dzieje. Mówie oczywiście o molestowaniu.nie o gwalcie. A kariera przez łóżko to już patent stary jak świat. A co np myślisz Rybko o Weronice R. która chodziła za rączkę z Weinsteinem a teraz zarliwie bierze udział w akcji meetoo. Bo ja patrzę na to nieco podejrzliwie po prostu. Co wcale nie znaczy że go usprawiedliwiam.

      Usuń
    3. Na pewno są takie pseudoofiary które korzystają z sytuacji.
      Ale nie można zarzucać kobietom że milczały. Tak jest w przypadku każdej przemocy. Ofiary długo milczą. Psychologowie to umieją wytłumaczyć.
      Gdyby przyjąć że dorosłe osoby z założenia nie są molestowane. Co nie jest prawdą .
      Oglądałam dokument ARTE o wykorzystywaniu seksualnym zakonnic. I przeczytałam gdzieś komentarz że to bzdura. Przecież dorosła kobieta wie co robi..

      Nie dziwię się że ofiary milczą. Bo jak się ujawnią to usłyszą że przecież widocznie same tego chciały

      Usuń
    4. Z tym milczeniem na pewno masz rację, to musi być ekstremalnie trudne przeżycie. Jak nie ma się takich doświadczeń to nie można tego zrozumieć.

      Usuń
    5. Jak tylko będziesz miałem okazję obejrzyj ten dokument
      Tam jest pokazane, jak najpierw ktoś stoi po stronie atakującej oskarżających MJ o molestowanie A po latach sam jest atakowany bo się dowiaduje prawdy. I nagle rozumie....

      Usuń
    6. Jesli chodzi o molestowanie dzieci to widzimy i chlopcow i dziewczynki,
      jesli chodzi o doroslych jak w tej akcji 'me too' to widzimy skrzywdzone kobiety, dlaczego tylko jedna plec, przeciez mezczyzni tez sa molestowani
      i potem wychodza takie sensacje jak z wloska aktorka Asia Argento, ktore dolaczyla do 'metoo' jako molestowana a zaraz potem dowiadujemy sie ze zmusila do stosunku 17latka, ktoremu zaplacila zeby milczal.

      Usuń
    7. Chciałabym jakieś dane statystyczne zobaczyć w tej sprawie bo to ciekawe, jakie są prawdziwe proporcje

      zawsze się znajdą spryciarze, którzy będą wykorzystywać wszystko dla sławy...

      Usuń
    8. myslisz ze znajdzie sie duzo mezczyznych zdolnych sie przyznac ze kobieta ich molestowala?
      to tak jak z plakaniem, jak latwo nam kobieta rozplakac sie,
      czy myslisz ze mezczyznie nie czuja sie jakby plakac?
      dlaczego tak trudno im rozplakac sie przy kims?


      wiec te statystyki o doope rozstrzaskac,
      zreszta najczesciej takie sa

      Usuń
    9. i tak i nie
      dobrze przeprowadzane anonimowe badania są często blisko prawdy
      kobiety też nie chcą się przyznawać osobiście do tego, że w domu jest mąż bokser
      ale anonimowo się przyznają
      ciekawa musi być praca socjologa

      to mi przypomina, że mój syn pisząc zewnętrzny test z matematyki (napisał najlepiej ze szkoły!) jak miał wpisać płeć to napisał - nieokreślona:pppp
      jeżeli wg tego by sprawdzali procent młodzieży nienormatywnych to by się trochę nabrali:ppp

      Usuń
    10. Wracajac do mojego przykladu wyzej to zaden spryciarz ten 17latek, ona 37letnia kobieta miala ochote na ten seks, najpierw sie wyparla, ale zapomniala ze sie pochwalila kolezance.

      No wlasnie, ciekawe z ta plcia w formularzach, bo moze juz zrobia wiecej plci niz dwie.

      Usuń
    11. Pisząc o spryciarzu miałam na myśli raczej tę kobietę

      No nie wiem jaki jest klucz. Kto na formularzach już to umieszcza

      Usuń
    12. Gratulacje dla Twojego syna za test matematyczny!!!

      Usuń
    13. trzeba przyznać, że z matmy jest dobry:)
      Dziękuję:)

      Usuń
  5. Filmu na razie nie widzialam, ale nie wiem, czy chce obejrzec. Za duzo mnie to kosztuje, bo wraca przeszlosc, a chce pewne rzeczy wyprzec z pamieci...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ❤❤❤❤

      Pytanie czy tędy droga.
      ..

      Usuń
    2. ❤❤❤

      Usuń
    3. Jakiś taki mały jesteś owocku

      Usuń
    4. na komputerze już nie, ale w komórce jakieś małe te litery som

      Usuń
  6. Czesto ofiary staja sie katami, na szczescie nie zawsze. Mam przygotowany post na podobny temat, Jacko tez tam jest. Jakie my mamy podobne spojrzenie na pewne sprawy, Rybenka!

    OdpowiedzUsuń
  7. jeszcze dwadzieścia lat temu wszystko związane z cielesnością było tajemnicą, dla katolików dodatkowo było grzechem, dzieci długo, bardzo długo nie miały pojęcia co się dzieje z ich ciałem, co ktoś robi z ich ciałem, wstyd - kluczowe słowo - wstyd i dziś, dlatego tak trudno powiedzieć meetoo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj bardzo bardzo trudno
      Dlatego z założenia wierzę tym którzy wyznają takie rzeczy

      Usuń
  8. Nasi rządzący też nic nie rozumieją robiąc nagonkę pt. seksualizacja dzieci” , mając sojusznika w naszym kościele. A bez społecznej akceptacji wobec edukacji seksualnej- szeroko pojętej- i kategorycznego braku akceptacji wobec tych, którzy dopuszczają się molestowania, pedofilii czy przemocy domowej, i bez oceniania ofiar, bo automatycznie przez ocenę w jakiś sposób usprawiedliwia się sprawcę, to wciąż takie sytuacje będą tabu, schowane za murem milczenia, przykryte zasłoną wstydu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Absolutnie
      Gdyby dzieci były nauczone czym jest zły dotyk i że mają jakieś miejsce, gdzie zawsze mogą się poskarzyć przypadków pedofilii byłoby o wiele mniej

      Usuń
  9. Nie oglądałem tego reportażu, ale ...
    M. Jackson za życia był uniewinniony. Taki był wyrok sądu.
    Nie rozumie dlaczego Ci chłopcy a teraz Panowie czekali tak długo ?
    Podobnie jak zresztą z Jankowski. Może każdy musi dojrzeć do takiej decyzji?
    Tak czy inaczej trudno stwierdzić. Przykre to wszystko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obejrzyj film
      Może zrozumiesz, dlaczego dopiero teraz
      Ja rozumiem ten mechanizm
      Ofiary często są tak zawstydzone, że nie mają odwagi na ujawnienie prawdy

      Jedna z ofiar Jankowskiego popełniła samobójstwo, bo rodzice jej nie uwierzyli...
      A teraz się okazuje, że śledztwo było prowadzone skandalicznie. A świadectwa osób, które to znały stawiają to w bardzo złym świetle

      Usuń
    2. Żal mi dzieci MJ bo jego już nie ma a to one się teraz wstydzą/ kłucą ze niewinny, ale właśnie ten film otwiera oczy na to dlaczego ludzie czekają, dlaczego dzieci nie mówią rodzicom, dlaczego rodzice tego nie widzą dlatego uważam ze dobrze ze powstał i każdy kto ma takie pytania powinien go obejrzeć.

      Oskar, żeby było ciekawiej te dzieci zeznawały w obronie MJ, bo im powiedział ze jak to wyjdzie to wszyscy pójdą do więzienia. To były małe zakochane w swoim oprawcy i jednoczenie przestraszone dzieci.

      Usuń
  10. Ja bardzo przepraszam, że nie na temat.
    Mietek w szpitalu. Potrzebuje dobrej myśli.
    szczególnie jutro rano.
    Bardzo, bardzo proszę o moce.
    ŻonaMietka

    OdpowiedzUsuń
  11. Obejrzałam. Trudno było mi przebrnąć przez ten dokument. Mam mnóstwo mieszanych uczuć w sobie.
    Jednego natomiast nie rozumiem...jako rodzić nie wyobrażam sobie, że zostawiam swoje małe dziecko, u w sumie obcego faceta, wiedząc, że śpi z nim w łóżku. Dla mnie niepojęte.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na tym polegał problem. MJ umiał w jednej chwili stać się twoim najlepszym przyjacielem. A przyjaciel nie skrzywdzi twojego dziecka. .

      Usuń
    2. Niby tak.
      Ale...
      Mam wielu przyjaciół i trudno mi sobie wyobrazić, że Iga u kogokolwiek z nich miałaby spać z nimi w łóżku.

      Usuń
    3. Szkoda Słów18 marca 2019 20:16

      Moja matka nie widziała nic złego w spaniu córki z nastoletnim synem...to nigdy nie przestaje boleć
      nigdy

      Usuń
    4. Zgadzam sie z Laila, zostawic dziecko na noc u samotnego mezczyzny, nie jestem w stanie zrozumiec tego.

      Usuń
    5. Szkoda moja kochana❤❤❤
      Przytulam Cię mocno
      Myślę że terapie pomagają 😚😚😚

      Usuń
    6. Szkoda Słów...przykro mi. Nie wiem co powiedzieć...

      Usuń
    7. Laila
      Mari
      Każdy z nas robi czasem rzeczy które z perspektywy czasu wydają się beznadziejne i głupie i trudno uwierzyć że do tego doszło

      Usuń
    8. Szkoda słów....po prostu brak słów 😔

      Usuń
    9. Jasne, że tak. Ludzie popełniają błędy.
      Jedne są bardziej prawdopodobne, inne mniej. Ale jak oglądałam ten dokument to aż mi ciary przechodziły, z jaką "beztroską" te mamy opowiadały te historie. W tym wypadku jestem pewna, że tej granicy bym nie przekroczyła.

      Usuń
    10. Myślę to był zamysł reżysera tego filmu
      Wszyscy na początku wydawali się weseli i jakby opowiadali wesołą historię.
      Ja to tak odebrałam
      Pod koniec wszyscy już grali inaczej

      Usuń
    11. Wzięłam to pod uwagę. Mimo wszystko jakoś mi to trudno ogarnąć.
      Nie oznacza to, że całą winę przerzucam na tych rodziców.

      Usuń
    12. Film to film
      Podlega interpretacji
      Mnie się wydało szalenie wiarygodne że MJ skrzywdził tych chłopców. Udział rodziców był może taki może inny. Ostatecznie zawsze winny jest oprawca.

      Usuń
  12. Nie na temat. Jaki ja dziś okropny dzień mam, wszystko co tylko mogło pójść nie tak poszło nie tak 😡 I jeszcze na koniec klient mnie okrutnie obsztorcowal, aż myślałam że jakiegoś wylewu dostanę. No i po pierwszej złości musialam przyznac że miał rację i jeszcze zadzwonić i wyrazić skruche. Chcę już do łóżka spać. Jutro będzie nowy dzień.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojojoj
      Lidka
      Słusznie chcesz żeby było jutro. Wszak ranek jest mądrzejszy od wieczora

      Usuń
    2. Ja miałam taki okropny piątek i sobotę. Trzymaj się lidka

      Usuń
    3. Trzymam się, sama sobie tłumacze że to w końcu nie koniec świata. Jutro się otrzasne a na razie wypije rumianek i zakopie się pod kolderka.

      Usuń
    4. Trzymaj sie, Lidka! Rumianek lub melisa oraz kolderka to dobry pomysl. Jutro bedzie dobry dzien:-)

      Usuń