niedziela, 27 stycznia 2019

Przy niedzieli

O seksie nie wolno
To będzie kulturalnie
O książce

Czytam kwadrologie Eleny Ferrante
To pseudonim . Nie wiadomo kto się pod nim ukrywa i to dodaje smaczku lekturze

Jednym z głównych wątków książki jest toksyczna relacja dwóch dziewcząt a potem kobiet. Taka niby przyjaźń.
Bardzo przypomina mi to moją relację z pewną dziewczyną. Wiele lat nazywałam ją przyjaciółką. Ale nie była warta tego określenia.
Minęło wiele lat od naszego rozstania. Czasem jestem ciekawa co u niej. Ale wiem że nigdy by mi szczerze nie opowiedziała. Zresztą w ogóle nie zechciałaby ze mną rozmawiać

Cóż
Jej strata 🤔

Dobrej niedzieli.





39 komentarzy:

  1. A dlaczego nie wolno ? Foch 😂😂😂Idę dalej spać 🤣🤣😋

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pisałam fczoraj, że budzik na piontom nastawię ws sexu i nic ! Przykro mi siem zrobiło, myślałam, że na zakończenie ferii ....oj cienszko na sercu , cienszko 😁

      Usuń
    2. Przeczytałam: życie to nie
      jeban...😁😁😁matko kochana coraz gorzej że mną 😂😂😂

      Usuń
    3. A może coraz lepiej??;))

      Usuń
    4. Głodnemu chleb na myśli, to jasne 😂😂😂

      Usuń
  2. Dzień dobry :)

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
  3. Oho, nie ma o sexie teoretycznie to dziewczyny postanowiły chyba wprowadzić zajęcia praktyczne i teraz spiom 😊 Sorry Rybko 😊 Czestuje się kawka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też biorę kawkę
      Jestem nieprzytomna
      Za mało snu

      Usuń
  4. Kiedyś zaczęłam czytać tę książkę, ale nie skończyłam, jakoś tak mi się nie podobała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ją słucham
      I to jest jakbym wpadła w wolno płynącą rzekę. Niesie mnie ta opowieść

      Usuń
  5. Ale dlaczego o seksie nie wolno? :D

    Relacje są nawiązywane z różnych powodó. No i niektózy nie potrafią być przyjaciółmi, bo są okaleczeni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno moja koleżanka była okaleczona. Ale ode mnie dostawała serce na dłoni.
      Dorośli ludzie nie powinni być tacy dziecinni

      Usuń
    2. Tak, Świechno,
      niektórzy nie potrafią, nawet jeśli bardzo chcą. Wiąże się to często z poczuciem braku własnej wartości, jego zaspokojenia.
      Rybko,
      kiedy w dzieciństwie brak poczucia bezpieczeństwa emocjonalnego, to często w dorosłym życiu zagrywki rodem z piaskownicy...

      A pierwszy tom posiadam przeczytany, serial obejrzany. Mam zamiar zakupić kolejne, ale jakiś nie są priorytetem na mojej liście i sama nie wiem dlaczego.

      Usuń
    3. Bo jak obejrzałaś serial to już wszystko wiesz🤔

      Usuń
    4. No nie wię, bo serial na podstawie pierwszego tonu 😝

      Usuń
  6. W przyjaźni najważniejsza jest lojalność. Mam podobne doświadczenia, Rybenko. Do książki się przymierzam, ale w mojej bibliotece ciągle pierwszy tom jest wypożyczony;), a ja książki czytam ( kiedyś słuchałam w Trójce),w łózku, takie zboczenie;) Dorota

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja w Trójce uslyszalam o serialu na podstawie ksiazki Ferrante. Genialna przyjaciolka czeka na półce ale najpierw muszę się przekonać jak sobie Chyłka poradzi. Ze sprawą i z sobą :) Justyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę mi się znudził Mróz Ale postać Chyłki jest super

      Usuń
  8. Jak jest chęć rozmowy to wiele można wyjaśnić i dojść do porozumienia.
    Jak chęci są z jednej strony to ...kicha.

    Pomyślałam właśnie, że straciłam dobrą koleżankę, bo Ona nie zaakceptowała Mojej decyzji (rozwód tak, ponowny związek nie)
    Trudno, jej wybór.

    OdpowiedzUsuń
  9. Oglądam stutysieczny raz Misia
    To po prostu arcydzieło!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, że będę w mniejszej mniejszości, ale nienawidzę tego filmu. Budzi we mnie obrzydzenie. W sumie nie wiem dlaczego, ale mam tak od początku.

      Usuń
    2. Ja też nie przepadam. Za bardzo przypomina mi rzeczywistość tamtejszą. Jest dla mnie dołujący, a nie śmieszny.

      Usuń
    3. Ja jestem fanką
      For ewer

      Usuń
  10. Miś jest fantastycznie cudowny!

    OdpowiedzUsuń