wtorek, 22 stycznia 2019

dziadek też człowiek

czyje dzisiaj imieniny?

w każdym razie dziadkom też życzymy wszystkiego najlepszego
niech dziadują nam sto lat

ja akurat tylko jednego dziadka odrobinę pamiętam, to znaczy pamiętam, że był chory, umarnoł i byłam na pogrzebie
podobno z równie małymi kuzynkami ganiałam wokół trumny

no i bardzo jestem ciekawa, czy spadnie u nas dzisiaj śnieg
bo troszkę go zapowiadają
ogólnie wszystkim się marzy biała aura, rzadko pada bardzo, więc byłoby to cos wyjątkowego

no i tak



41 komentarzy:

  1. Dzień dobry :)

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja miałam cudownego Dziadzia, który mieszkał z nami, więc cieszyłam się z Niego codziennie. Przez 18 lat! Zawdzięczam Mu mnóstwo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla wnuków obecności dziadków w domu to skarb. Ciekawe jak to znoszą rodzice. Ja nie byłabym w stanie mieszkać z rodzicami czy teściami na codzień

      Usuń
    2. Tez nie musiałam i bardzo sobie to chwałę. Ale Teściów miałam za płotem, więc układ idealny. Mój Tata przyjeżdżał w każdy weekend, mama rzadziej, a potem powstał ich wiejski dom, więc moje dzieci bardzo zrzyte z dziadkami z obu stron. Nie mówiąc już o feriach i wakacjach oraz, że od 16 roku mieszkali w moim rodzinnym mieście, blisko dziadków.

      Usuń
    3. Jeżeli do płota by było 1000km to mogłabym z teściową przez płot mieszkać

      Usuń
    4. Raz tylko byłam przegoniona miotłą z podwórka 😉, a tak starałyśmy sobie nie wchodzić w drogę, bo w wielu sprawach miałyśmy różnicę zdań, choćby w takiej, że z rodzicami również się dyskutuje, a nie tylko słucha 😉. Nie wtrącała się, za to była w wielu sprawach bardzo pomocna. To, że nie było między nami chemii (wcale się nie dziwię, bo między nią a córka również nie ma) to nie znaczy, że nasze relacje były złe. Swojego czasu nawet płot zniknął i była to moja inicjatywa 😜

      Usuń
    5. Brakło chemii to jedno
      A brał akceptacji to drugie...

      Usuń
    6. Z perspektywy czasu oceniam, że dobrze się nam mieszkało razem. Dziadziu nie czynił żadnych uwag, co do mojego wychowania. Jeśli nawet, (o czym nie wiem) to nigdy w mojej obecności i nigdy nie podważał decyzji rodziców. Nigdy nie postępował im wbrew.
      Od siebie dawał mi bardzo dużo, miłości,uwagi,wiedzy. Bardzo Go kochałam i jestem wdzięczna, że mogłam Go mieć przy sobie.

      Usuń
    7. Olga, aż zazdroszczę.

      Usuń
  3. Jeden dziadek zmarł 13 lat temu. Drugi jest teraz bardzo chory. I jest w tej chorobie taki pokorny, nie sprawiający kłopotu choć w tej chwili już wymagający ciągłej opieki 😔

    OdpowiedzUsuń
  4. Marzycielko
    Wczoraj napisałam dla Ciebie komentarz. Apropos kazania Głodzia. Jak masz czas i ochotę to sobie zerknij.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzycielka zakopała się w śniegu w górach, pewnie jest bez zasięgu i ma inne ciekawsze zajęcia 😜 niż czytanie😀

      Usuń
  5. muj jeden umar na długo zanim moi rodzice sie poznali, drugi odkąd pamiętam miał sklerozę i mylił mnie z moją kuzynką :) za to muj syn ma oboje prawdziwych i poczytalnych + teścia mojego brata :) który dorósł do roli, bo kiedyś do teściowej mówił "babciu" a to teścia "wujku" :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i weź i się połap😯

      Usuń
    2. ja nie mam szczęśliwie teściowej :) ale muj brat ma, dobre duszyczki, które przyhołubiły mojego syna jako wnuka

      Usuń
  6. mój dziadek miał na imię Fabian i obchodził imieniny 20 stycznia, jeszcze wtedy nie było Dnia Dziadka ogólnego tylko to było święto naszego dziadka ;)) kochał nas bardziej niż tata
    a moja wnuczka (prawie 1,5 roku) na swojego dziadka czyli mojego męża woła Diaaabeł! a kiedy zapytam, jaki dziadek jest odpowiada - fajny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No życzę wam wielodziadostwa
      Taka cudna ta Hania że nie można genów marnować

      Usuń
  7. Nie dane mi było poznać dziadków.
    Nie rozumiem też tego rozdzielenia świąt. Bez babci nie byłoby dziadka. Odwrotnie też. Niepotrzebnie ktoś to skomplikował😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To w ogóle dość nowe święto jest
      I nie w każdym kraju

      Usuń
    2. Pewnie z chęci szczególnego uszanowania :)
      Każde ma oddzielne święto :)
      A może babci, która już nie ma przy sobie dziadka byłoby trochę smutno w takim "podwójnym" dniu?

      Usuń
  8. Dziadków już nie mam, chociaż znałam i pamiętam bardzo dobrze. Do babci zadzwoniłam wczoraj, powiedziała, że nas kocha <3

    OdpowiedzUsuń
  9. F zasadzie to mogie być tesz dziatkiem : ppp

    OdpowiedzUsuń
  10. mamy 3 nominacje do oscara!!!!
    Yupiiii!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, zreszta tak czułam po obejrzeniu jak to się mówi po polskiemu, zajawki? 😄 Wszystkie wywiady z Joanna obejrzałam i jest fantastyczna! I ta ich relacja poza ekranem tez. I tera tylko mam nadzieje ze film mnie nie rozczaruje 😄 I jak ktoś wie gdzie znajdę to dawać! 🙏

      Usuń
    2. Zajawka też jest ok, Lola.

      Usuń
    3. W sumie jaki tam ze mnie autorytet językowy 🤯

      Usuń
    4. Nie obrażaj się. Twoja wersja oficjalna, Loli potoczna..

      Usuń
    5. Bogusia
      Tylko mój mąż wie co to znaczy że jestem obrażona
      Nie umiem🤪🙄🤔😉😀

      Usuń
    6. Sama jestem w szoku 😄

      Usuń
  11. Obu dziadków pamiętam. Jeden pozwalał mi robić sobie fryzury na głowie i makijaż na twarzy, nauczył mnie grać w "wojnę", drugi bardziej szorstki - wpoił mi Chopina, którego grałam z oddaniem mając 5/6 lat.
    Obu już nie ma...

    OdpowiedzUsuń