niedziela, 22 kwietnia 2018

bez komentarza

wiele słyszałam poruszających wypowiedzi rodzin ofiar smoleńskich sprzeciwiających się bezdusznym i kompletnie pozbawionym sensu ekshumacjom

Poniżej wklejam post pani KRYSTYNY ŁUCZAK SURÓWKI bez komentarza....
"Dzisiaj 19 kwietnia 2018 roku o świcie złamano moje konstytucyjne prawa w demokratycznym kraju. Mimo orzeczenia Sądu Okręgowego w Warszawie, które skierowało sprawę w 2017 roku do Trybunału Konstytucyjnego wraz z decyzją o wstrzymaniu ekshumacji Jacka Surówki do czasu wyroku TK. Minął ponad rok. Decyzji TK nie doczekałam się ani nawet odpowiedzi na pisma kiedy możliwym będzie zajęcie się tą sprawą? TK milczy a kontaktować się z nimi można jedynie wysyłając pisma, na które nie ma odpowiedzi. Polsko, gdzie jesteś? Gdzie serce twoje? Gdzie prawo i sprawiedliwość nie tylko z nazwy? Nie zapomnę Ci tego Polsko. Nigdy nie zapomnę Ci tego dzisiejszego świtu nad grobem, kiedy złamano moje prawa i serce. Walczyłam godnie i zgodnie z literą prawa o spokój ciała mojego męża. „Wieczny odpoczynek racz mu dać Panie”. Kościół katolicki nie stanął za swoimi owieczkami. Wam też tego nie zapomnę hierarchowie. Polityka okazała się ważniejsza. „Cokolwiek uczyniliście jednemu z tych braci moich najmniejszych, Mnieście uczynili”. Pamiętam dobrze nauki. Pamietam jak w 1998 roku przysięgałam przed ołtarzem „i że Cię nie opuszczę aż do śmierci”. Dzisiaj stałam przed grobem, mimo mej niezgody, właśnie dlatego. Ja jeszcze żyje i obietnic dotrzymuje. Dziś obiecuje, że nie zapomnę Ci tego Polsko. Upokorzenia. Bólu. Bezradności. Tego, że robisz ponownie to, co już zostało zrobione. Tego, że doszło do dzisiejszego świtu. Tego, że nawet nie wiem kiedy będę mogła odebrać ciało, by móc ustalać ponowne jego złożenie do grobu. Tego, że czuje się zniewolona w ponoć wolnym kraju. Tego, że po ponad 8 latach z krzywdy mojej i innych bliskich robisz spektakl na oczach narodu. Teatrzyk kukiełek, w którym politycy szarpią za sznurki, media włączają światło i dźwięk a tłum gapi się. Okrutna zabawa, która nawet zamkniętą żałobę jest w stanie znów rozerwać na strzępy. Wyrywać po kawałku tak jak dziś płyty poziomów grobu. Ekshumacje zbiorowe wbrew woli najbliższych nie dotyczyły nawet ofiar wojennych. Tymczasem w XXI wieku w demokratycznym kraju prawo staje się narzędziem w rękach rządzących. Nawet kościół zapomina jakich uczy praw. Nie mam już zrozumienia. Uleciało dziś w niebo wraz z odrywaną płytą nagrobną. Nie mam słów by opisać mój żal, rozgoryczenie, odarcie z godności, ogrom emocji gorzkich. Nie wybaczę Ci tego Polsko ani Wam wszyscy Polacy, którzy nie wyraziliście sprzeciwu, którzy uważacie, że nic się stało. Stało się. Świat się zatrzymał."


39 komentarzy:

  1. Dzień dobry :)

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
  2. https://wiadomo.co/izabella-sariusz-skapska-moj-ojciec-byl-ekshumacja-numer-77/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo jest tych wypowiedzi
      Mnie ta poruszyła Ale inne też wstrząsające

      Usuń
  3. Brakuje słów komentarza.......

    OdpowiedzUsuń
  4. Taka sama wściekłośc jest we mnie jak w osobach, ktore nie życzą sobie ekshumacji a jest robiona mimo i sprzeciwiom i walce aby tego nie robić....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dowodów na wybuch jak nie było tak nie ma. .

      Usuń
    2. Kolejny argument za kremacja...

      Usuń
    3. No jak zginę w takiej katastrofie to absolutnie muszą mnie skremować

      Usuń
    4. Tak, pan Deresz sie nad tym własnie zastanawia...

      Usuń
  5. Niepojęte jest robienie na złość ,w imię chorych zasad, wbrew prawu,wbrew człowiekowi...
    Żal, smutek, ale i wstyd... Witalismy ich wszystkich, gdy wracali....
    Po 8 latach nadal nie mają spokoju...
    Wstyd...

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie trudno zrozumieć w imię czego...przecież nie w imię prawa i sprawiedliwości, to wszystko.
    Zemsta, złe emocje rujnują nie tylko tego kto je żywi, ale jak ma władzę to rujnuje życie innym...

    Miłego dnia Dziefczynki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj zszokowala mnie wypowiedź Andrzeja Rosiewicza chwalącego AM pod niebiosa. .

      Usuń
  7. będzie burza czy nie będzie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. umię ma być jutro
      i w ogóle ma być tydzień z deszczem
      idę łapać słońcę na zapas ;)

      Usuń
    2. u mnie wiatr się zrywa, jakoś tak - na dwoje babka wrózyła!
      ale wiosenne burze są cudne:)

      Usuń
    3. f maju deszczu nigdy za dużo - tak muwiom rolnicy

      Usuń
    4. Rybka burze póki co są od Ciebie daleko! :D

      Usuń
    5. No niewiem czy tak daleko....w Kolonii śfagier przyslal foty, wichura, drzewa połamane...chiba, że o inne burze chodzi:))) :pp

      Usuń
    6. Margo tu widać jak na dłoni: https://www.lightningmaps.org/?lang=pl#y=50.1929;x=12.3891;z=6;t=3;m=sat;r=0;s=0;o=0;b=0.00;n=0;d=2;dl=2;dc=0; :)

      Usuń
    7. Ło matko, Laila jakie obliczenia

      Usuń
    8. :D
      A wyszło Ci coś z tych wyliczeń :P :D

      Usuń
    9. Nawet sie nie podejmowalam :p

      Usuń
    10. Buuuu! a tak się starałam :P

      Usuń
    11. Olga bardzo lubię burze, więc sobie oglądam czy jakaś się do mnie nie zbliża ;)

      Usuń
    12. Margo niesamowite!
      U mnie troszkę wiaterku
      Zero deszczu

      Usuń
  8. Czytałam gdzieś, że mama Grzegorza Przemyka sprzeciwiła się ekshumacji i władze PRL to uszanowały.
    Zastrzegam, że nie wiem, czy to prawdziwa informacja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. strasznie dużo pogardy dla niepisowych mają ci panowie i te panie
      a pogarda zawsze odbija się czkwaką, wcześniej czy później...

      Usuń
  9. czytałam;(
    smutek i beznadzieja

    OdpowiedzUsuń