poniedziałek, 19 marca 2018

kara śmierci?

jestem zdecydowanie przeciw

5 przykazanie brzmi wyjątowo jednoznacznie
można zabic kogoś  w obronie własnej ale pozbawianie kogoś życia na zimno w czasach, kiedy można skutecznie odizolowac bandytę - to barbarzyństwo

to moja opinia, która ostatnio się umocniła po uwolnieniu niewinnie skazanego na śmierć Tomsza K
został skazany za zbrodnię, za którą teoretycznie można dać karę śmierci
okazuje się, że jest niewinny

statystycznie w polskich więzieniach siedzi ok 2000 osób niewinnie skazanych!!

komentując sprawę Tomasza Komendy występuje pewnien niedouczony ćwok z wysokim stołkiem, taki jaki, i będąc za całkowitym zakazem aborcji jednocześnie w obliczu tego wydarzenia głosi, że absolutnie nie zmienił zdania i pragnie, żeby taka kara była
tłumaczy, że tylko w takich przypadkach oczywistych jak Brejvik np
co za dyrdymały!
w przypadku Tpmasza przecież skazano go, czyli sąd uznał dowody jego winy, czyli było dla niego oczywiste, że to Komenda dokonał zbrodni!
nie da się określić prawnie który wyrok opiera się na 100% dowodach, a który nie!
każdego świadka da się potencjalnie przekupić, każdy film zfałszować, każdy dowód podrzucić


66 komentarzy:

  1. Dzień dobry :)

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze dziś prokurator mówi, że mając wiedzę taką jaką miał, postąpiłby tak samo...a jednocześnie przyznaje, że nie przeczytał do końca akt sprawy...
    Pomyłki sądowe zdarzają się na całym świecie!! Zapewne wielu niewinnych ludzi skazano na śmierć i wykonano wyroki.
    Może powinno się znów w tv kilka razy powtórzyć cykl Kieślowskiego Dekalog. Kto obejrzy Dekalog5 nigdy już nie będzie się opowiadał za karą śmierci!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo wielu będzie bez względu na wszystko. .

      Pomyłki zdarzają się wszędzie. Ale ten taki Niue jaki powiedział że to wina Tuska. A przynajmniej okrągłego stołu

      Usuń
    2. dobrze, jeśli o tych pomyłkach się mówi głośno, nie zamiata pod dywan, bo następni mogą się uczyć na błędach.
      Tak powinno być nie tylko w sądownictwie, ze każdy błąd powinien być głośno omawiany- mam tu na myśli też błędy lekarskie.

      Usuń
    3. tak
      wiadomo, że nie da się uniknąć błędów, ale przynajmniej powinny czemuś służyć

      Usuń
    4. Powiem tak: jak się pracuje to słyszymy: każdy może się pomylić. Nie myli się tylko ten, co nie pracuje... Ale jak dochodzi do pomyłki to idziemy na rozstrzelanie, bez sentymentów, bo kogoś trzeba poświęcić, a najłatwiej tego najniżej w hierarchii. Oj, oj jakie wtedy wszyscy mają rady, porady, poglądy, o wiedzy nie wspomnę...
      I żeby nie było: nikogo nie oceniam, nikogo nie usprawiedliwiam, nie znam akt, nie znam materiału dowodowego. Dla mnie doniesienia medialne nie są wyznacznikiem obiektywnej rzeczywistości, zazwyczaj mają spowodować granie na emocjach, bo liczy się news. Mnie zastanawia coś innego, ale to już nie na nadaje się na komentarz.

      Usuń
    5. oj tam się nie nadaje!

      wiadomo, że każdy przypadek jest inny
      zauważ, ze ja nic nie piszę o tym, co sie kiedyś wydarzyło, zgadzam siew 100% że nie można budować swojej opinii na doniesieniach medialnych, ja po prostu widzę kolejny dowód na to, że kara śmierci to zło

      Usuń
    6. Wszystko zależy od konsekwencji błędu, ale też czy można było go uniknąć, z czego on wynikał. Nie można od razu nikogo skazywać na szafot ani usprawiedliwiać, bo zazwyczaj sprawy są złożone. Ale są takie, gdzie można udowodnić rażące zaniedbania, i to celowe...
      Ogólnie za błędy płaci ofiara i całe społeczeństwo w postaci odszkodowania, rzadko jest inaczej...

      Usuń
  3. Najwiekszymi zbrodniarzami sa w przewadze fanatycy religijni i nie mam tu na mysli wylacznie chrzescijanstwa. W USA tez robia cyrk z przysiega na biblie, a tam akurat jest najwiecej niewinnie skazanych (a czasem straconych). Im czlowiek wyzej stoi w rozwoju, im jest inteligentniejszy i wyuczony, tym wiecej w nim humanitaryzmu, ktory czasem przybiera karykaturalne i paradoksalne postaci.

    OdpowiedzUsuń
  4. W obliczu tej sprawy znów pomyślałam o dostępności wykazu pedofilów. A jeśli wśród nich też są takie pomyłki? A otoczenie nie da spokojnie żyć takiemu nawet po odsiadce. Jakoś radykalne rozwiązania do mnie nie przemawiają z obawy o nadużycia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przekonanie o własnej nieomylności zawsze prowadzi do jakiegoś zła. W najlepszym razie do psucia relacji.
      A ci nieomylni u władzy będą krzywdzić rzesze ludzi

      Usuń
    2. co by bylo, jakby kiedys nie było kary śmierci?

      Usuń
    3. To jest pytanie.
      Nie wiem.Może bibliści by coś wymyślili.

      Usuń
    4. ja raczej myslę, że Pan Bóg:)

      Usuń
    5. W przypadku wykazu pedofilów problem jest też taki że w wielu przypadkach oberwało się także ofiarom

      Usuń
    6. Bogusia, rozumiem dylemat moralny, ale chodzi o przyszle ofiary, aby bylo ich jak najmniej. Gdybym wiedziala ze mam pedofila za sciana w zyciu nie pozwolilabym sie dzieciom bawic przed domem. Nie mam to pozwalam.

      Usuń
  5. Ale ciężko przy poniedziałku sie zrobilo.
    Tak przywalilas z tematem ze nawet z lozka się nie podnioslam
    To wszystko twoja wina!

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak... jestem absolutnie przeciwna karze śmierci.
    Tak jak przeciwko aborcji, choć z zupełnie pozareligijnych względów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie też się wydaje, że religia swoją drogą a poglądy na takie ważne sprawy swoją

      Usuń
  7. Zawsze byłam przeciwna, mimo że czasem myślałam sobie, że ktoś zasłużył na śmierć...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja częściej uważam, że ktoś zasługuje na cierpienie..
      śmierć niczego nie załatwia

      Usuń
  8. Przepraszam że nie na temat, ale czy okna macie już umyte? 😋😂😂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czekam na maj
      Kto myje okna w maju
      Temu się czyste długo trzymają

      Usuń
    2. Po Swietach planuje🤣🤣🤣

      Usuń
    3. Margo siostro
      Maj zaraz pytanie świętach:))

      Usuń
    4. po których? ;p
      bo ja po tych drugich

      Usuń
    5. może być po wniebowstąpieniu:pp

      Usuń
    6. MOje czekają na Ciebie Melcia :P

      Usuń
    7. Jakie okna?? Wystarczy ze okulary nusze czyścić

      Usuń
    8. a jak nie wyczyścisz okularów to nie zauważysz brudnych okien:p

      Usuń
    9. Najwidoczniej nie macie takich brudnych jak ja skoro nie zamierzacie myć 😋🤣

      Usuń
    10. mamy inne standarty raczej:p

      Usuń
    11. u mnie okna koszmarne, szczególnie tarasowe, które pies przywykł sobie otwierać mokrymi łapami, gdy chciał wrócić do domu. w obecnej sytuacji (patrz: problemy z kregosłupem) nie zamierzam przy nich skakać.

      Usuń
    12. Połowa okien zaliczona. Nie myślcie, że jestem taka solidna. Ciężka praca pozwala mi oderwać myśli od trudnego tematu😭 A druga sprawa, zamówiłam nowe firanki i nie będę na brudnych oknach wieszać. Trzecia sprawa , nie wiem, czy to uczciwe, ale mylam tylko szyby ( na ramy zabrakło cierpliwości). Więc chyba nie mam się czym chwalić. 😜

      Usuń
    13. i tak zrobiłaś wiele!!

      Usuń
    14. Nowe firanki motywujom. Też zamowiem!😜

      Usuń
    15. to ja zamiast prać może też? :pp

      Usuń
    16. to ja może rolety zaciągnem? ciemno będzie, ale brudu przynajmniej nikt nie zobaczy.

      Usuń
    17. a ja rok temu pozbyuam się rolet:|
      bo byuy brudne :p

      Usuń
  9. Ciężki temat Rybko! wczoraj oglądałam dokument o jednym z wielkich zbrodniarzy Ameryki i aż się we mnie gotowało! W jego przypadku wina była ewidentna, sam przyznał się do wszystkiego, a znalezione dowody były niepodważalne. Ale nawet w takim przypadku...czy to, że poniesie śmierć zmieni cokolwiek? Ani nie przywróci życia ofiarom, ani (chyba) w dłuższej perspektywie i szerszym kontekście nie poprawi nastroju rodzin tych ofiar. Może jedynie jakiś rodzaj straszaka na takich zwyrodnialców, ale jak widać chyba też nie przynosi to wielkiego skutku.
    Nie wspomnę już o pomyłkach kiedy umiera osoba niesłusznie skazana. Jestesmy tylko ludźmi, możemy się mylić. Nie powinno być w naszych rękach decydowanie o życiu innego człowieka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. śmierć niczego nie zmienia, a wszystkie badania mówią, że kara śmierci nie działa dstraszająco na innych morderców

      Usuń
  10. Też nie w temacie: Tomasz Chada nie żyje. Może nie znacie, bo to nie muzyka naszych młodych czasów... To muzyka pokolenia naszych dzieci. Qrwa mać. Przepraszam za słownictwo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie pardą nie przeszkadza
      ide guglać, bo nie znałam, rozumiem, że młody człowiek

      Usuń
    2. Aniołem to on nie był, ale żal młodego człowieka, musiał bardzo cierpieć...

      Usuń
    3. Odpiszę dopiero dzisiaj: kolejny człowiek, którego życie uwierało.
      A kto z nas jest aniołem? Nikt. Choć wiele osób ma o sobie takie dobre mniemani:).

      Usuń
  11. Ja tez jestem przeciw.
    wiec nuda panie nuda ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no jak widać na załączonym obrazku:)

      Usuń
    2. i ja też tak myślę.
      Kim jestem , żeby decydować o życiu i śmierci?
      Ale praca na rzecz społeczeństwa jak najbardziej.
      i wkurza mnie, że racje żywnościowe w szpitalach o wiele gorsze, niż te w więzieniach!

      Usuń
    3. A tego nie wiedziałam

      Usuń
    4. http://www.rp.pl/Zdrowie/310209938-Dzienna-stawka-zywieniowa-w-szpitalach-to-tylko-5-zl.html

      Usuń
    5. a ja mam w sprawie kary śmierci mieszane uczucia.
      bo kim z kolei jest taki morderca, żeby decydować o życiu i śmierci? a zadecydował.

      Usuń
  12. Kiedy mowimy o karze smierci mamy najczesciej na mysli morderce, a przeciez sa kraje ze wystarczy zdrada malzenska zeby dostac kare smierci, nawet za pocalunek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no to to już w ogóle patologia...

      Usuń
    2. chyba wszedzie tam gdzie jest szariat sa kary smierci za cudzolostwo czy homoseksualizm

      Usuń
    3. Jakie mamy szczęście że żyjemy w takich miejscach.
      W takim porównaniu to nawet obecny rząd w Polsce Niue wydaje się taki straszny

      Usuń
    4. Mnie ciekawi jak wyglada prawo w Wielkiej Brytanii czy Szwecji, gdzie jest tez prawo szariatu, kiedy ktore jest nadrzedne.

      Usuń