czwartek, 3 grudnia 2015

o sutkach i jajnikach

wczoraj w ddtvn był materiał o tatuowaniu zrekonstruowanych piersi
czyli dla kobiet po mastektomii
mnie ominęła, i trudno mi sobie wyobrazić, że nie mam piersi
bardzo się cieszę, że są na swoim miejscu
ale doskonale rozumiem, że czasem niewielka rzecz  może stwarzać duży problem w głowie, przecież mnie tak bardzo brakowało brwi, że je sobie wytatułowałam

a co dopiero gdy kobiecie brakuje piersi



a tu o jajnikachowych operacjach, ciekawy atrykuł 


110 komentarzy:

  1. Dzień dobry :)
    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzień dobry
      biere kafkie i zmykam

      Usuń
    2. to poprosze o kawe z drozdzufkom i meduzom. :)

      Usuń
    3. a lornetę też do tej meduzy? :)

      Usuń
    4. az poszlam googlac. :P
      lorneta na pozniej ;)

      Usuń
  2. Ależ się wystraszyłam!
    Kłopoty techniczne
    Blogger odmawiał współpracy
    Już myślałam, że kawy nie będzie
    zemsta bufetowej?? ;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olgus,dobrze ze ta kawka JEST:)))
      Oj,nie wyobrazam sobie juz dnia bez twojej kawki.Pije i pedze z malym do szkoly,a potem do pracy.

      Usuń
    2. :DD
      to jutro będzie zemsta sutka:p

      Usuń
    3. eeeee,
      jakby na nas sutek chciał się mścić, to byłyby już skandal! ;)

      Usuń
  3. Pamiętam dobrze bliznę mojej Mamy...
    Ech...

    OdpowiedzUsuń
  4. Rekonstrukcja ważna sprawa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czesc!Jak tam po urodzinkach?

      Usuń
    2. musk by można odrestaruować

      Usuń
    3. Musk nowy, marzenie...

      Usuń
    4. albo zapasowy... jeden się zmęczy, bateria wyczerpie to odpalamy drugi... :)

      Usuń
  5. Dzień dobry, no właśnie dziewczyny, a jak to jest w Polsce z rekonstrukcjami, na NFZ sie nalezy ?

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem po mastektomii oraz rekonstrukcji. Tak, rekonstrukcja jest na NFZ, ale jakosc implantu pozostawia wiele do zyczenia... Twardy, zimny, slabo przypomina prawdziwa piers. Za to ksztalt niczego sobie, uwazam ze lepszy niz naturalny:) Ponad dwa lata nosilam proteze piersi i mimo, ze rekonstrukcja jest cholernie bolesna, zrobilabym ja znowu. Inna jakosc zycia. Tyle, ze teraz kupilabym sama lepsza proteze. Ale w takim przypadku NFZ za nic nie placi (ani za proteze, ani za sama operacje). Ela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Elu, bo właśnie koleżanka się zaczyna rozpytywać w tym temacie.

      Usuń
    2. Jak czytam takie historie to mi się nóż w kieszeni otwiera i mord z oczu wyłazi :(((
      Trzym się Elżbieta :)

      Usuń
    3. Tylko dodam, ze nie zawsze rekonstrukcja boli. Mnie nie bolala, a mialam dwuetapowa jednoczasowke (ja to tak nazywam), ekspander przy mastektomii, implant 3 miesiace pozniej.

      Zgodze sie, ze nie zachowuje temperatury, ale w moim przypadku akurat poczucie jest bardzo podobne, jak do zdrowej piersi (tzn. jest plastyczna, nie jest twarda itp.), choc pewnie to wynika z roznych powodow (rozmiar silikonu, rodzaj, codzienne rozmasowywanie.. )

      Nie wiem, jak to jest w Polszy, ale u mnie moge sobie uciac druga kiedy tam chce, profilaktycznie, mimo braku pozytywnych genow.. p. chirurg wrecz sugerowala, zebym to zrobila w ciagu nastepnych 10 lat..

      Usuń
    4. Nóż się otwiera! Jak można ustalać takie barbarzyńskie zasady, szczególnie gdy dotyczy to osób dotkniętych losowym nieszczęściem.

      Usuń
  7. Chetnie sluze pomoca i swoim doswiadczeniem, jakby chciala sie czegos wiecej dowiedziec. Podam swoj prywatny adres mailowy Rybence.
    Rybenko, ok? Ela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do mojego mejla mo zna trafić przez Ostrą, jakby co

      Usuń
    2. mam Twojego maila, mam , mam :)))))

      Usuń
    3. to niech Ela do Ciebie napisze:))

      Usuń
    4. a nie ma sprawy, mojego juz podawałam jakby co Zyrafa100@interia.pl, anonimy i tak od razu do spamu wyslę

      Usuń
  8. Kurcze, nie wiem jak znalezc opcje kontaktu z Rybenka:( Zeby mail wyslac. Ela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ela, wlasnie wyzej napisałam, napisz do ostrej, na pewno znasz jej loga, powiedz, że ja proszę, żeby podałą ci mojego mejla
      tu nie mam
      nie życze sobie anonimowych mejli po prostu

      Usuń
  9. No ja na dzi smoge powiedziec że mi nie brakuje a nawet ma nadto ..... zawsze zazdrosciłam tym co mają malutkie ..... Ale napewno jest to atrybut kobiecości bezwzględny , obgaduje z Zioma różne alternatywy w jej wypadku ....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. male, duże, własne najpiekniejsze

      Usuń
    2. Zioma odpaliła lekarzowi że skoro i tak ma miec usunietą docelowo (to jeszcze nie wiadomo bo zależy od wyników po chemii) to ona poprosi żeby jej usunąc dwie bo wtedy sobie doprawi dwie identyczne i nie będzie problemu z dopasowywaniem różnicy ... taki ot ma pomysł :-) lekarz zaniemówił :)

      Usuń
    3. bo to jest dobry pomysł!
      ale NFZ nie pozwala na takie rzeczy
      chyba że zrobi badania genetyczne, i takie tam

      Usuń
    4. coś będziemy kombinować w każdym razie, narazie jeszcze 3 mies chemii , liczymy na pozytywny jej skutek

      Usuń
    5. chemia na pewno zrobi swoje
      niech ją znosi jak najlepiej
      ja swoją przechodziłamw takim samym czasie, święta, Sylwester,
      ech..

      Usuń
    6. wszystko jest git oprócz tej menopauzy ale na to dostała leki jakieś i już jest ok , po wczorajszym wlewie sytuacja też dobra jest , apetyt ma pichci rosołki i takie tam wszystko zdrowe ze swojskich upraw póki co służy , włoski tez zaczynaja jakby odrastać ale to może jeszcze za wcześnie stwierdzić , ogólnie nie narzekamy :-)

      Usuń
    7. ja miałąm nadmierny apetyt, skutek uboczny sterydów

      a to może być, że w czasie niektóych chemii włosy się zaczynają nieśmiało pojawiać

      Usuń
  10. Ja chcialam tez od razu obie usunac (profilaktycznie), ale nie mozna na NFZ. Chyba, ze (jak pisze Rybenka) zrobi sie badania genetyczne i okaze sie, ze jest mutacja genow BRCA1 lub BRCA2.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzień dobry, dziefczynki :)))
    Luszka, jak fstanie, to pokaże nam cycka :ppp

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a fstanie?
      gagunia:*:))

      Usuń
    2. jak ja fstalam to czemu Lucha by nie mogla?
      Ja sie tylko pytam dlaczego ? purkla? ja mam czas na sledzenie i konwersacje na blogach tylko wtedy kiedy jestem na urlopie albo na chorobowym?
      i dzien dobry:)

      Usuń
    3. bo jestes normalna??
      :p

      Usuń
    4. chyba nie wiesz co piszesz::PPP Ja normalna? wypraszam sobie :PP

      Usuń
    5. jak łatwo kogoś obrazić :pp
      NIE MOŻESZ yc normalna, jak tu bywasz:))))

      Usuń
    6. logiczne ,co nie?
      A moze bys sie tak laskawie zapytala co mi jest?? He? Czy tu czeba cycka pokazac zeby zasuuzyc na uwage ???:::PPP

      Usuń
    7. jeśli Luszka pokaże tego, o którym myślę, to TAK!!!! niech pokazuje! :)))))

      Usuń
    8. Małgosiu! Urlop, prawda?
      Powiedz, że nie chorujesz!

      Usuń
    9. Choruje ale juz lepiej:) Tylko gebe ma jeszcze okraszona slicznymi opryszczkami::PPP Kalafiory doslownie;)
      to juz lepiej niech Lucha pokaze tego cycka:PP

      Usuń
    10. Małgo , ja kiedys też miewałam oprychy co jakis czas i tez mega !!! Przeszło mi jak pozbyłam się raz na zawsze jednego stresogennego czynnika (mojego ex ) , serio ! Rozważ co Cie wkur... najbardziej i permanentnie i sie tego pozbądż , to moja recepta !

      Usuń
    11. Miśka, podpytaj proszę co dostała na te menopauzalne dolegliwości

      Usuń
    12. Miska;)
      musialabym zaczac od wyeliminowania samej siebie jako podstawowego czynnika stresogennego::PP
      Oprych pojawia mi sie teraz bardzo rzadko , wiec nie jest tak zle.

      Olga moge ci powiedziec co ja biore na menopauze , bez hormonow i soi.

      Usuń
    13. dobra zapytam sie postaram nie zapomniec !

      Usuń
    14. yyyyyy....
      tatuasz z trupiom czaszkom jeszcze sie nie zagoił...

      Usuń
    15. aaa, jusz wiem, nie muj :"p

      https://www.youtube.com/watch?v=mr7ZWJJdPV8

      Usuń
    16. Allen jest kompletnie pokręcony :pp

      Usuń
    17. O!
      i to jest to, co uratowało moje stargane nerwy :))))
      Luszka, nigdy tego nie zapomnę :*

      Usuń
  12. rzadko o polityce, ale czuję że musze bo się udusze
    czytałam ze zgrozą
    i wielkim zażenowaniem

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/kontrowersyjne-wpisy-nowego-sedziego-trybunalu-konstytucyjnego-wywolaly-burze-w-sieci/xvnem5

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szkoda nawet komentować ja omijam z daleeka jak moge ..... a przed chwila wpadlam na wywód pana marszalka Senatu - apel do zamozniejszych rodzicow zeby nie koryzstali z programu 500 ...... tego sie nie da komentowac to co oni wyprawiają .... chaos, anarchia, arogancja na uslugach niestety jednego szaleńca...... :((((((((((((

      Usuń
    2. nie moge dostac sie do tych wiadomosci....

      Usuń
    3. misiek mój chce emigrować , może Luxemburg ? :))))))

      Usuń
    4. Grenlandia?:)

      Usuń
    5. Miska, moja siostra z dwojka malych dzieci wlasnie mnie poprosila o przetlumaczenine cv.. :/ ma dobra prace, ale boi sie braku kontroli na PiS..

      Usuń
    6. wszyscy przy zdrowych zmysłach sie tu obawiają .... to jest szaleństwo co się dzieje

      Usuń
    7. Małgosiu, tam są żenujące wpisy z Tweetera które umieszczał świeżo wybrany przez PIS sędzia trybunału. Wulgarne, obraźliwe, rasistowskie, a na dodatek - uznające prawo państwa do łamanaia konstytucji!

      Usuń
    8. Dzieki Rybenko , juz mi sie udalo przeczytac ten artykul.....
      Mnie tu grozi FN ( Front Narodowy ) w wyborach regionalnych a lokalnie to juz przezylam merostwo pod wladza tych faszystow.... Szkoda gadac ....

      Usuń
    9. oj szkoda
      mądrość i roztropność nie każdemu dana przy urodzeniu

      Usuń
    10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  13. A co do tatuazy.. ja jestem wciaz na etapie 'przed'.. chcialabym najpierw zrekonstruowac brodawke, a do tego plastyk namawia, zeby nieco poprawic druga piers, zeby obie ladnie wygladaly.. a ja drugiej nie chce poprawiac. Wiec tak sie troche miotam. Ale mam na miejscu mistrza w tatuowaniu brodawek, wiec jesli sie zdecyduje na rekonstrukcje, to tatuaz tez bedzie..

    Myslalam tez o tatuazu zamiasts brodawki, ale nie potrafie sie do tego przekonac, choc podoba sie..

    A - komencik do mastektomii - mnie jedna p. chirurg proponowala oszczedzajaca, ale wtedy czekaloby mnie radio, poza tym i tak trzeba bylo pozniej uzupelniac braki.. wiec zdecydowalam sie na mastektomie. I rowniez jestem zdecydowana na profilaktyczna mastektomie drugiej w ciagu obecnej 10-latki..
    Mimo tego, iz uwazam, ze mialam idealne piersi, to .. idzie sie przyzwyczaic. I tyle. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to bardzo ważne świadectwo!
      dziekuję:*

      Usuń
    2. Tak też podeszła do tego moja Mama, choć była mocno okaleczona
      pełna mastektomia wraz z powięzią i wszystkie węzły
      No i duża w tym była rola mojego Taty, który nie dał jej w najmniejszym stopniu odczuć, że coś się zmieniło w kwestii kobiecości i seksualności.

      Usuń
    3. brawa dla taty :) niestety wielu facetów nie jest w stanie unieść tego ciężaru :(

      Usuń
    4. a i wśód kobiet bywa różnie
      ja teraz obserwuję z bliska sytuację, w której to żona sobie nie radzi
      i nie wspiera

      Usuń
    5. Nie kazdy jest silny psychicznie, a poza tym nie kazdy ma zdrowy kregoslup moralny.. nikogo sie nie zmusi do tego, zeby zostal-a. I niestety nie da sie tego zweryfikowac na poczatku zwiazku..

      ..natomiast mozna nad tym pracowac, oczywiscie przy zgodzie partnera, mozna wspomagac sie terapia, czy nawet farmakologicznie, czasem wystarczy, zeby przetrwac ten najciezszy okres i sila wraca.

      Usuń
  14. Iza?
    A Ty gdzie sie podziewasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wlasnie, Izaaaa uer ar ju?

      I Ajdy nie widzem, znowu jezdzi w tom i weftom.

      Usuń
  15. Witam się,zostawiam ślad. :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kolejny wonsaty pedofil ?
      dzień dobry po raz drugi właśnie wstałam :)

      Usuń
    2. żeby to nei była taki ślad jak nam złośliwa kotka babci na najpiękniejszym zamku z piasku na świecie zostawiła jak poszłyśmy na obiad....
      jakby to ująć delikatnie, żeby przybliżyć.... otóz zdobyła zamek, częściowo go zburzyła, i zrobiła wielkiego wartownika ze swojej kupy...

      Usuń
    3. mozna powiedziec ze chciala miec swoj wklad w dzielo :P

      Usuń
    4. taaa...... no i zaznaczyć roszczenia terytorialne :)

      a na tej wieży miała po obiedzie usiąść królewna...

      Usuń
    5. aLusia!!!!!!!!!!! ja Ci dam kupę!!!!!

      nie ma Repo więcej wąsatych pedofilów :p absolutnie nie mogą uzurpować tego miejsca Oldze!!

      PAZUREM Rybko,czerwonym:)))

      Usuń
    6. lubie czerwone pazury :p

      Usuń
  16. A nasza Madzia niezmordowana...pisze, zwiedza,leczy się i jeszcze ma siły całą menażerią się opiekować !

    OdpowiedzUsuń
  17. No i zmartwil mnie doktorek muszę pilnie echo serca badać maluchów 😓

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzieckom echo serca?
      Miska, moce nasze są z Toba!
      myśl o tym, ze to cudownie, że w tych czasach jesteś w ciąży i mo zna dzieci wcześnie diagnozować
      bedzie git! :*

      Usuń
    2. nie martw się jeno spokojnie badaj..doktory przy bliźniakach przewrażliwione som
      a git będzie !

      Usuń
    3. niech badają
      a kiedy to badanie?

      Usuń
    4. nie wiem musze sie dobic do specjalisty do ktorego dostalam skierowanie .....

      Usuń
    5. No jasne
      raportuj kochana!

      Usuń
  18. Czasu zabrakło na przeczytanie

    OdpowiedzUsuń
  19. Rybko, przeczytałam dopiero teraz muzycznego posta u Erraty i dżinglem listy jest The Look of Love ABC, jakbyś do tej pory nie znalazła, w co wątpię :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O!
      nie znalazłąm
      ale tez bardzo nie szukałąm
      leniwa jezdem

      bardzo dziękuje!!!!!

      Usuń
    2. warto komencie czytać :p

      Usuń
    3. ja czytam ..i proszę ..rozwiązałam problem sprzed ponad miesiąca :ppp

      Usuń
    4. Repo miszcz!
      Otrzymujesz oficjalną nagrodę
      pochwałę wzrokową krulowej
      ( Krulowa to ja jakby się kto pytał:p)

      Usuń