piątek, 5 września 2014

przedłużona przydatnosć

zawsze jak idę na badania mam w głowie ten wiersz Szymborskiej Wisławy



Odzież 

Zdejmujesz, zdejmujemy, zdejmujecie 
płaszcze, żakiety, marynarki, bluzki 
z wełny, bawełny, elanobawełny, 
spódnice, spodnie, skarpetki, bieliznę, 
kładąc, wieszając, przerzucając przez 
oparcia krzeseł, skrzydła parawanów; 
na razie, mówi lekarz, to nic poważnego, 
proszę się ubrać, odpocząć, wyjechać, 
zażywać w razie gdyby, przed snem, po jedzeniu, 
pokazać się za kwartał, za rok, za półtora; 
widzisz, a ty myślałeś, a myśmy się bali, 
a wyście przypuszczali, a on podejrzewał; 
czas już wiązać, zapinać drżącymi jeszcze rękami 
sznurowadła, zatrzaski, suwaki, klamerki, 
paski, guziki, krawaty, kołnierze 
i wyciągać z rękawów, z torebek, z kieszeni 
wymięty, w kropki, w paski, w kwiatki, w kratkę szalik 
o przedłużonej nagle przydatności. 




106 komentarzy:

  1. Dzień dobry :)

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry :)

      Usuń
    2. Dzień dobry dziewczynki ♥

      Usuń
    3. dzień dobry:)
      dziś mnie czeka fajny dzień - przyjeżdża do nas Urszula, którą poznałam przez blog, a mieszka...w Australii:)))
      Biorę kawusię i szykuję się do pracy:)

      Usuń
    4. kawke bardzo chetnie
      Australia jak super!!
      baw sie dobrze Misia :***

      Usuń
    5. Miska, no to bawcie sie dobrze;)
      Ciekawe czy Urszula przywiozla ze soba jakiegos kangura ;)

      Usuń
    6. baw się dobrze Misiu :)

      Usuń
    7. jak bez kangura, to będzie musiała jeszcze raz przyjechać :) :)

      Usuń
  2. cóż rzec...
    dobrze to rozumiem
    :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Ach te strachy.
    Rynenka my tam z sufitow bedziem zwisac
    parawanu pilnowac
    w lesie chowac
    (to z 'Potem')
    :*****

    OdpowiedzUsuń
  4. dziefczenta
    piątek dzisiaj:-):-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak sie okazuje, to dla nas chyba najtrudniejszy dzien w calym tygodniu. Do ogarniecia ;)

      Usuń
    2. uwielbiam w piatek gotować kolacje wieczorem
      włączam radio z lista przebojów, otwieram wino i pichcę pyszne danie dla mojego męża

      Usuń
    3. ja w tym tygodniu lubiem piontek :)
      pszywitauam siem niżej :p

      Usuń
  5. Pamietam, ze ten wiersz juz kiedys przytoczylas. Bardzo mnie poruszyl. I od tamtej pory kazdy dzien zaczynam postrzegac jako dzien przedluzonej przydatnosci!
    Dobrze, ze jestes, Rybenko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziś jestem
      i bardzo mnie cieszy ten fakt
      chciałabym dać światu tyle ile sama od niego dostaje

      Usuń
    2. dajesz dużo, bądź tego pewna!

      Usuń
    3. jak dasz więcej,może nie starczyć czasu dla siebie,jak mi wczoraj,na ten przykład..

      Usuń
    4. za to mam ochotę cię udusić.!

      Usuń
    5. basia, nie lubię truizmów za bardzo, ale to jest metoda mojej mamci, która tak nafikała, że ją ledwo żywą pogotowie wzięło. Teraz żałuje, że tak zaniedbała pewne sprawy, bo mogłaby mieć zupełnie inny komfort zycia, gdyby nie trzeba było podejmować rozpaczliwych terapii ratujacych życie w bezpośrednim zagrożeniu..

      Usuń
  6. jakoś o tym wiem...pamiętam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no zobacz, to z pamienciom problemu nie mamy widzę:PP

      Usuń
    2. to jest zwana wybiórcza pamięć

      Usuń
  7. dzień dobry, dziefczynki :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry gołąbeczki :p

      Usuń
    2. dzień dobry Słoneczka :)

      Usuń
    3. Rybenko, a cóż to za slang młodzieżowo miejski ;)))))

      Usuń
    4. Nowy York tak odmładza :PP

      Usuń
    5. dziś dzień cudu na Wisła. Spędziłąm mnóooostwo czasu w urzędize skarbowym, gdzie bardzo miła para urzędników wykazała 200003434% zrozumienia i życzliwie doradziła jak sobie poradzić z pewnym problemem... mówiąc oględnie - stanęli po mojej stronie w sprawie z innym rzędem. nie sądziłam, żę taki wypadek wystepuje w naturze! W związku z tym współczynnik mojej wiary w ludzi podskoczył w tabelce pod samo niebo :)

      Usuń
    6. oooo, to jest okazja!

      GDUSIA!!
      DRYNKI POCZEBNE NA GWAUT!!

      Usuń
    7. gratuluję zatem Tobie Rybeńko i Tobie aLusiu :)

      Usuń
    8. ty to, rybcia, masz łep!!! :) :) no przecież, takie cuda nie zdarzają sie codziennie!!

      Usuń
    9. ale jak codzień!
      cuda to cuda, mają swoją rzadkość :P

      Usuń
    10. a ja gotuję zupę z dyni... :p

      Usuń
    11. no dobra, dziefffczynki, ja sie urywam oglądać stare samochody z pić wino :)

      Usuń
    12. ja jeszcze muszę jedno dziecko do domu przytciągnąć
      a potem kolacja
      z winem:))
      i rybką:P

      Usuń
    13. a ile dzieck masz dzisiaj na skluadzie?

      a wogole to dzien dobry i dobry wieczor. ;)

      Usuń
    14. widzem, ze Olga jedyna czezwa w ten piontkowy wieczor. ;)

      Usuń
    15. Witaj Lola :)
      :p

      Usuń
    16. witam:) co pijom? :))
      tekilem czy cipurkem? ;)

      Usuń
    17. dziecka mam dwa
      ale jedno przywiozłam a drugie wychodzi :-/

      Usuń
    18. ja czeźwiuteńka
      piję zieloną herbatę :)

      Usuń
    19. a przywiozlas chuopca czy dziefczynkem?

      Olga, nalac ci koniaku? :)

      Usuń
    20. Lola, dziś zostanę przy herbacie :p

      Usuń
    21. dziefczynkę
      kuopiec musi do roboty

      Usuń
    22. wszyst=cy się juz przywitali? To zaczynamy weeeeeeekeeeeend!

      Usuń
    23. yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!

      Usuń
    24. dziś delekatnie- campari s sokiem pomarańczowym
      Gaga zagryza orzechami laskowymi upanymi wyciskarkom do czosku :p

      Usuń
    25. czy majom czosnkowy posmak f sfionsku?

      Usuń
    26. hehehe, pomyloli mnie siem przez kwilem migdaly z laskowymi, i myslalam, ze sobie gniecie migdaly zeby nie byly takie tfarde. :PPP

      Usuń
    27. nie, dla zabicia posmaku puuczem wyciskarkem w soku pomarańczowym ! :p

      Usuń
  8. wiecie co?
    Lubie w piątki w kuchni słuchac trójkowej listy przebojów:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja się nie znam na tytułam, ale jakoś niedawno leciała jakaś piosenka z nowej płyty Perfectu, chyba strażak, naprawdę podobało sie mnie:)

      Usuń
    2. WSZYSTKO MA SWÓJ CZAS? pozycja 19?
      http://lp3.polskieradio.pl/

      czy nadal prowadzi Niedzwiecki?

      Usuń
    3. taaaak!!!
      nie, wszystko jest wyżej, o strazaku polecam:)

      Usuń
    4. no strażak ma sikawkę:P

      Usuń
    5. a po prawej polski top wszyech czasow! :))) Jak ja lubilam wieze sztywnego pala azji. :) zreszta cala dziesiatka przeszywa wruszeniem. chlip, chip.

      Usuń
    6. Ja to miałam taki zeszyt i zapisywałam wszystkie notowania:)

      Lola, wieża jest ponadczasowa :p

      Usuń
    7. w pewną sobotę
      w Polsce gdzieś
      w niezbyt przyjazny dzień.. :)))

      Usuń
    8. no tak się zaczyna ta piosenka!
      Strażak!

      Usuń
    9. zdaje się, że to dobra płyta jest
      muszę jej posłuchac kiedyś

      Usuń
    10. an3czka, traktowalas te notowania listy prawie jak notowania na gieudzie. :P

      Olga, a ja myslama, ze kcesz nam powiedziec, ze mielas cienszki dzien i tylko tak siem poetycko wyrazasz :P i ze z tego fszystkiego myslisz, ze jest sobota. :P

      Usuń
    11. https://www.youtube.com/watch?v=q5qsBpjMUJU

      Lola, dzień miałam niełatwy, no ale nie aż tak ;)))

      Usuń
    12. an3czka, ja też spisywałam :)
      byłam w ogólniaku chyba

      Usuń
    13. Olga
      jako żem szczera
      martwię się
      często masz trudne dni:((

      Usuń
    14. a ja siedziałam na parapecie na szóstym pietrze bloku i marzyłam...

      Usuń
    15. Rybenko, nie martw się
      ogarniam :))

      Usuń
    16. tak :)
      czasem tylko jestem nieco zmęczona

      Usuń
    17. to akurat że tak powiem norma
      znajdź mi kogoś kto życiem nie jest zmęczony czasem

      Usuń
    18. no właśnie
      dlatego nie ma się co martwić, bo to stany przejściowe :)

      Usuń
    19. no niby tak
      ale Olga jestes zawsze taka pozytywna
      a wiem, że nie jest Ci łatwo:)
      to sie trochę martwię

      Usuń
    20. oddalam się zatem do relaksu w wannie :)
      dobranoc :*

      Usuń
  9. dzień dobry. dopiero usiadłam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. nie płacz viki, nie warto i zmarszczki się robią....

      ja własnie wrociłam, miły kolega był, pilismy cydr i wino, i szoty malinowe.... świat jakby milszy

      Usuń
    3. viki :*

      Usuń
    4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    5. vikus, czy musimy ci siem stac opce, zebys z nami wypila?
      :******

      Usuń
  11. Odpowiedzi
    1. no, dizsiaj przynajmniej pod stołami nie śpia, ja wczoraj :)

      Usuń