poniedziałek, 7 kwietnia 2014

być może się powtarzam

u mojej babci Pelagii spędzałam każde wakacje
Babcia oczywiście była bardzo religijna
i zżyta z wsią
i jeżeli tylko ktoś umarł szła na pożegnalne modlitwy przy trumnie, siłą rzeczy latem brała nas ze sobą
to było dla mnie tak normalne,że nie pamiętam żadnego nieboszczyka, leżeli w otwartej trumnie, my klęczeliśmy, modlilismy sie i tyle
ale szczegółły zwracały moja uwagę
np gromnica

no i kiedyś postanowiłysmy pobawić sie w pogrzeb
jadna z nas leżała trzymając zapalona gromnicę, dwie inne odmawiały stosowne modlitwy
na to wszystko oczywiście weszła Babcia

do dziś nie rozumiem, dlaczego na nas nakrzyczała i nigdy ni9e pozwoliła sie tak bawić :PPP





166 komentarzy:

  1. Dzień dobry
    No faktycznie nie rozumiem babci:)
    Myślę jednak, że dla niej mogło to być traumatycznym przeżyciem.
    Teraz śmierć jest jakby odczłowieczona od życia, choć niby wszyscy wiemy, że jest z życiem nierozerwalnie związana.

    Piękna torebunia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Acha no i pierwsza jestem!

      Usuń
    2. hejka Sollet :)
      druga!

      Usuń
    3. Rybciu,
      Dlaczego no, no, no?
      A może nu, nu, nu!?

      Usuń
    4. wyprzedzić Olgę to jest coś!
      to no z podziwem

      Usuń
    5. czecia!!
      Dobry Dzień:)

      Usuń
    6. Nie zawsze mam Rybciu Twój wpis od razu na blogerze,więc na piechotkę wpisuję. I dzisiaj zamiast 'wymuszony blog' wpisałam "wymarzony blog" i siem zdziwiłam trochę:)))))

      Usuń
    7. moja babcia nie mogła znieść jaj z pogrzebu
      w sprawach religijnych była bardzo zasadniczą

      Usuń
    8. :DDDD
      aż se odetchnęłam,że wszystko jest na miejscu!

      Rozumiem,ze dzisiaj sie dowiemy co rezonans pokazał?

      Usuń
    9. jest taka nadzieją
      późnym popołudniem

      Usuń
    10. Margo, z ciekawości sprawdziłam i wyszło mi to
      http://izka7.bloog.pl/?smoybbtticaid=612818

      cieszę się, że to nie blog rybeńki ;P

      Usuń
    11. trzymam kciuki za wizytę :*

      Usuń
    12. bo by już go nie było :)
      wyobrażacie sobie, że bloga Rybeńki nie ma???
      to zdawa się być jak senny koszmar ;D

      Usuń
    13. Viki, ....paduam:)))))))

      Usuń
    14. masz coś do Dody???/ :))))

      Usuń
    15. witam na naszym codziennym wymarzonym blogu:)))
      jakby zniknął,to tylko gromnica pozostaje...
      :***

      Usuń
    16. ha.... zatrzymałam się chwilę na komentarze i nie żałuję :-)))
      Hesed!!! paduam! to jest TheBestKoment :)))

      Usuń
    17. eNNko,zrumieniuam siem:)

      Usuń
    18. ja tez paduam Basiek:)))

      Usuń
    19. mistrzofski koment, prafda, Margo? :-)

      Usuń
    20. no to teraz narobimy lasce ruchu z tej ciekawości :) :)

      Usuń
    21. a mnie dzis sie nie wyswietlil zadem nowy post i tez pomyslalam GDZIE JESTES???????????

      Usuń
    22. zara powinna być z więzadłami albo bez:P

      Usuń
  2. Dzień dobry :)

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry :)
      Z przyjemnością Olgo:*:))

      Usuń
    2. dzień dobry Olgo,Margo:***

      Usuń
    3. dzień dobry wszystkim ;))
      czy koktajl truskawkowy dostanę?;))

      Usuń
    4. Misiu, oczywiście :)
      hejka Basiu, Margo!

      Usuń
    5. ojacie, Olga, jakie truskawy :-))) już herbatę odstawiam i biorę się za Twoją propozycję :)

      Usuń
    6. o właśnie taki!
      Teraz chce mi się jeszcze bardziej!!!!;*

      Usuń
    7. Olga Ty to wiesz jak dogodzić Fariatkom:PP

      Usuń
    8. diefczyny,już bliżej jak dalej do tych truskaff:)

      Usuń
    9. Olga!! toż to jest z a bazylią!!! pyyyycha!!! i przypomniałaś mi, że dostałam od kolegi mrożone truskawki własnego chowy, cały worek - wiec taki sobie właśnie zrobię po powrocie do domku!!! :) :)

      Usuń
    10. jak to miło, kiedy smakuje :))))))

      Usuń
    11. ALusia! z bazylią???
      nie kumam!

      Usuń
    12. listek na wierzchu :)
      ja nie lubię truskawek z bazylią, wolę bez dodatków, albo jeśli już to listek melisy :)
      ale znam ludzi, którzy truskawki z bazylią i pieprzem kochają!

      Usuń
    13. no z bazylią, Miśa, nawet widać zmiksowane malutkie zielne cząsteczki!!

      Olga, takie truskawki są przepyszne!! w sezonie uzależniona byłam od następującej sałatki: mozarella, truskawki, bazylia, moze być mięta, trochę oliwy, balsamico, pieprz. Mogłam normalnie codizennie to jeść!

      Usuń
    14. tak pięknie o tym piszesz aLusia, że może spróbuję raz jeszcze, może tym razem pokocham :)

      Usuń
    15. a już raz próbowałaś bezskutecznie? moze jakieś proporcje miałaś nie teges?

      Usuń
    16. wszystko możliwe aLusia, ale ogólnie smak bazylii nie jest moim ulubionym :)

      Usuń
    17. aaaa, no to wywal bazylię i wstaw miętę, albo tymianek, albo kolendrę, albo szałwię..... albo co Ci przyjdzie do głowy :)
      z mięta jest w sumie nawet lepsze niż z bazylią

      Usuń
  3. Hejka Olga.
    Poproszę coś dającego energię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. red bull ?:)

      hejka, dziewczyny:)

      Usuń
    2. a może coś extra? :)
      http://m.interia.pl/facet/news,nId,945520

      Usuń
    3. aLusia, czasem by się wypiło :)

      Usuń
    4. aż taką? właśnie jestem ciekawa, czy to tylko reklama, czy naprawdę taka siekiera. U nas chłopaki zbierają chętnych na paczkę i będą zamawiać :)

      Usuń
  4. teraz rozumiem rybciu to wczorajsze skojarzenie:)))
    historyjka cudna :PPPP
    i jak widać fariatkom byłaś od dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  5. dzień dobry dziefczynki
    niech to będzie bardzo dobry, wymarzony tydzień :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. dzień dobry Paniom :)
    a mi babcia nie pozwoliła bawić sięz kuzynem w doktora ...
    i też do dzisiaj nie wiem dlaczego ::)))

    OdpowiedzUsuń
  8. ja myślę, że Twoja Babcia bardzo szanowała majestat śmierci i dlatego zdenerwowała Ją ta zabawa

    torebeczka bardzo śliczna :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Olgo, ale to nie było do Mamma ?:PPP

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak ja lubie takie komizmy sytuacyjne:PP

      Usuń
    2. ale myśmy z kuzynem gromnic do naszych zabaw nie używali :::))))

      Usuń
    3. z gromnicą to by babcia została...

      Usuń
    4. ryczę se śmiechu !:DDDDD

      Usuń
    5. siem chyba nie nadajem do fariatkofa :/
      f życiu bym nie fpadua na takie zfionski myślofe ;-)))
      jesteście obuendne :)

      Usuń
    6. już to, ze je doceniasz robi s ciebie fariatkie :PP

      Usuń
    7. eNNka! jak sobie przypomnę tramoplinę to się zastanafiam kto jest fienkszom fariatkom:))

      Usuń
    8. dlaczego ja nic nie wiem o trampolinie? proszem fociem na @

      Usuń
    9. ja chcem z eNNką spędzić noc! na gadaniu:)

      Usuń
    10. no juz mi serce w gardle staneuo
      :DDD

      Usuń
  10. dzień dobry, dziefczynki :)))

    OdpowiedzUsuń
  11. znowu zderzenie tramwajów w Łodzi
    wszystko OK dziewczynki w Was?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rety, ta Łódź w kontekscie tramwajów mnię zdumiewa!

      Usuń
    2. pewnie znów gaga porwała, chciała do Gdańska dojechać, ale jej się tory wygły ;P

      Usuń
    3. nie, mylisz się!
      dla gagi wszystkie drogi prowadzom do Gdańska:P

      Usuń
    4. a co jom tam do tego Gdańska tak ciongnie, nawet po nieistniejących torach?? Neptun? :)

      Usuń
  12. moja Babcia mieszkaua koło cmentarza i kolo domu byua kaplica zwana równiesz kostnicom. Chadzaliśmy sobie na pogrzeby dla zabicia czasu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. my chodzilismy w tym celu nad rzekie :PP

      Usuń
    2. rzeka była daleko... ;p

      Usuń
    3. a w nocy też chodziliście?

      Usuń
    4. w nocy nie było pogrzebów :p
      zresztom, pomoru nie byuo- nie byua to codzienna rozrywka :p

      Usuń
    5. Lucha, a pogrzeby zabitego czasu też potem robiuyście? ;P

      Usuń
    6. :PPP
      eNNka!!!!!!!!
      skonałam!

      Usuń
    7. Dosia!
      Fracaj do śfiata żyfych!
      czy ty fiesz, jakimi skojarzeniami grozi Tfoje ostatnie słofo? ;P

      Usuń
    8. a ja biegauam z chopakami do sadu:)))
      A teraz jeden mieszka w bloku za mną ,a drugi w bloku obok;P

      Usuń
    9. a ja chodziłam na zabawy taneczne do Remizy:;PP

      Usuń
    10. Może Lucha nie będzie siem nudzić :PPP

      Usuń
    11. Lucha, to zabicie czasu w kontekście kostnicy zabiło mnie :PPPP

      Usuń
    12. też biegaliśmy do remiz(dobrze napisauam liczbem mnogom?)czy remizóf?
      najlepsze na świecie były dyskoteki w latach 80tych,mówię wam,i jeszcze na wsi:)

      Usuń
    13. i ja w tych wydarzeniach kurturarnych wiejskich uczestniczułam chetnie:)

      Usuń
    14. Lucha, to w sumie wiele wyjaśnia :) :)

      Usuń
    15. już siem pogubiłam i nie wiem, które siem bawiły w remizie, a które na cmentarzu ::)))

      Usuń
    16. Siem mi sle podpieuo i komentasz do Mii wylondofal na dole:((

      Usuń
    17. Mia ja Ci to potem wytumczem:PPP

      Usuń
    18. Miauam ras randkem z takim romantykiem,Zaprowadził mnie na cmentarz na spacer:))))

      Usuń
    19. potem się chował i straszył??

      Usuń
    20. raczej wypiou:D
      i dobrze,niewierny taki był.s kfiatka na kfiatek;)

      Usuń
    21. niewierny niech sobie po cmentarnych kfiatkach lata :P

      Usuń
    22. caukiem nie wiem czemu mi siem pszypomniauo, jak kolega nielubianej uczycielce chryzantemy na dzień nauczyciela kupowau :p

      Usuń
    23. znam osobe, któa kiedys od syna dostala przepiekne kalie, wiecie, takie z wiązanki pogrzebowej!
      Syn w ogóle nie wiedział!

      Usuń
    24. zuapau okazję nieopodal smentarza? :)

      Usuń
  13. Rybeńko,
    czeba dodać, że torebunia pasujonca do okoliczności poruszonych w poście :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fłaśnie kciałam pofiedzieć- że torebusia okasjnalna!

      Usuń
    2. Dosia jak Mężatego tort???
      że tak polecę Mammą:)))
      smakował:P

      Usuń
    3. ku memu wielkiemu zaskoczeniu - tak!
      nafet bardzo!

      Usuń
    4. wyglądał na smaczny więc nie ma sie co dziwić!!

      Usuń
    5. ze zdjęcia widać było, że pyszny!

      Usuń
  14. Fajna zabawa:-))). To w sumie normalka, że dzieciaki lubią odtwarzać rzeczywistość, nic to, że chwilami z lekka makabryczną. Nie pytaj, w co ja się bawiłam po usłyszeniu o "aferze mięsnej". Ale przeważnie w odprawianie Mszy. Świętej. Choć w moim wykonaniu oczywiście nie aż tak znowu świętej.
    Jaki zbieg okoliczności z Babcią. Moja też miała na imię Pelagia, ale nazywaliśmy ją Elą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dla nas to jednak Pela była
      ale to wielce rzadkie imię
      czy też ze wschodu Polski?

      Usuń
    2. słuszałam o Pelasi w moich stronach

      Usuń
    3. hm, no nie wiem, pewnie napłynęła ze wschodu!

      Usuń
    4. ja juz ci pisalam, rybenko, u mnie tez byla babcia Pela. a prababcia Balbina i pradziadek Teofil. :)

      Usuń
  15. Mia ja tesz nie nadonszam za tom remisom i smentaszem:))

    OdpowiedzUsuń
  16. A ja chociuam na fagary na smentasz:)))

    OdpowiedzUsuń
  17. a ja zeszłąm jak otworzyłam pocztę.. same rachunki.
    Idę zapalić świecę :PP

    OdpowiedzUsuń
  18. moze babacia sie bala, ze zaczniecie sie w ziemi zakopywac. :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no może...... rodzice najlepszych zabaw zabraniają.. kolega ze Śląska bawił się z bratem w zawał na kopalni - zamykał go w tapczanie z pościelą :) straszne lanie za to dostali :) :)

      Usuń
  19. wróciłam
    \doktor mnie pochwaliu
    za postepy w rehabilitacji:))
    wyrok odroczony o 6 tygodni

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)))))))))) cudnie
      lubię dobre wiadomości!!!!!!
      :***

      Usuń
    2. grzeczna rybcia, grzeczna :)

      Usuń
    3. Aż pokrasniauam na te doktorskom pochwaue:)))

      Usuń
    4. no to masz motywację do dalszej rehabilitacji :)

      Usuń
    5. gaguńko
      czy mię we f kolanko cauujesz? :p

      Usuń
    6. Olga, bardzom zmotywowana:)

      Usuń
    7. super rybenko. to kiedys bedziesz mogla tanczyc i kleczec? ;)

      Usuń
    8. a o to nie zaptauam :PPP

      Usuń
    9. ja tesz chwalem! :p
      i nie, nie cauuje Ciem f kolanko :p

      Usuń
    10. szkoda... :PP

      rety, jak czuek poczebuje pokfau!!

      Usuń
    11. brawo,brawo! do lata będziesz fikać rokendrole:)

      Usuń
    12. bylebym w razie poczeby daua rade kopnonć w tylnom czenść ciaua:PP

      Usuń
    13. brawo Rybeńka miszcz rehabilitacji!

      Usuń
    14. miszczem to jest pan Marek, fszyscy do niego chodzom!!

      Usuń
    15. uff Rybeńko:*
      lubimy pana Marka:P

      Usuń
    16. czy spolszczyłaś, czy pan Marek jest z Polski???

      Usuń
    17. Rybeńko! Cieszę się bardzo i zazdraszczam pana Mareczka;)

      Usuń
  20. a jakbyście go zobaczyły, to byście sobie specjalnie uamauy kolana, zeby mięć z nim do czynienia :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zrup Mu zdjencie ukrytom kamerom:P

      Usuń
    2. no i masz. teraz rybenka bedzie sie nam ciongle lamac. :P

      Usuń
    3. mój też jest przystojny :)
      i ma piękne dłonie, takie jak lubię :P

      Usuń
    4. To chyba wszystkie rehabilitanty som przystojne:P
      tych co miałam przyjemność poznać spoko,tylko jak dla mnie za niscy:PP

      Usuń
  21. Imię nietuzinkowe, wakacje także, a zabawa ???? Niespotykana..
    Torebunia bardzo ładna !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. torebecka zdecydowanie z tych moich najulubieńszych u Rybeńki;)
      dobranoc:***

      Usuń
    2. Basiu :*
      jutro trzymam mocno!

      Usuń
  22. Dziefczynki chyba mężu dam do poczytania dzisiejsze komcie. Na poprawę nastroju.
    Bo ja uśmiałam się tak, że wszystko mnie boli - ze śmiechu:)))

    OdpowiedzUsuń