poniedziałek, 18 listopada 2013

żebractwo

ostatnio zajmuję się żebraniem
o kasę
nie dla siebie
oczywiście
przez przypadek impra u nas zbiegła się ze zbieraniem naszych znajomych kasy dla fundacji, którą znamy i wspieramy
więc zamiast pierduł typu wino i kwiaty poprosiliśmy o pieniądze, co zostało przyjęte z entuzjazmem wręcz
ale chyba wolę napisać o genezie powstania znajomej fundacji, bo to jest historia ludzka, a takie lubię najbardziej

M zaszła w ciążę. Drugą. W 19 tyg okazało się, że dziecko ma bardzo chore serce i prawdopodobnie umrze tuż po urodzeniu. A zatem lekarze doradzają aborcję. W Lux się wszystko działo. Ale M nie jest taka sierota, kocha swoje dziecko, ma kilka miesięcy do narodzin i zaczęła szukać pomocy w innych szpitalach.
Znalazła specjalistę w Polsce , dziewczynka została zoperowana zaraz po urodzeniu, minęło od tej pory 12 lat i córka zaczyna właśnie przeganiać mamę wzrostem !
M jest osobą niezwykłą, popatrzyła, jak to w Polsce wygląda, ile rodzin w tragicznej sytuacji materialnej musi w dodatku walczyć ożycie swoich dzieci. I założyła fundację.
Sama jest osobą zamożną, mogłąby siedzieć w SPA od rana do nocy.
Ale to nie ten typ
Pomaga i swoją szczerością zaraża innych

warto pomagać





125 komentarzy:

  1. Rybeńko,
    czy aby nie masz roczku? :)

    takie żebranie wspieram :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tu roczek
      tam roczek

      ten roczek jest rocznicowy
      dzien dobry;)

      [_]}. [_]}. [_]}.
      (_)]. (_)]. (_)].
      (O)^ (O)^
      <_>>. <_>>. podwojne
      [#]> h. fusiasta
      [@]> s torepki
      [_]/ soczek

      •••••••• cukier

      Usuń
    2. Dzień dobry :)
      Lamia, cudowna kawka :)
      biorę! dziękuję :)

      Usuń
    3. ja też włąśnie myślałam, że jutro;)

      Usuń
    4. dzień dobry:)
      kafusiem biere i dzienkuję pienknie:)

      śfiat jezd pienkny!!!!

      Usuń
    5. dzię dobry
      do kafki siem dołanczam
      troche wystygła ale to nic ;P
      w miłym towarzystfie fszystko jest pienkne!

      Usuń
  2. Dzień dobry, na kawę darmową przyszlam

    OdpowiedzUsuń
  3. piękne, to co piszesz Rybenko :)
    w moim mieście jest dziewczynka, która pierwszą operację miała w czwartej godzinie życia, potem następne, rozwija się cudnie, choć jeszcze czekają ją następne i następne operacje
    zbieramy dla niej nakrętki, pieniądze też oczywiście
    ostatnio za 8 ton nakrętek dostała pionizator
    zawsze chwytają mnie za serce te fundacje zakładane przez rodziców chorych dzieci, którzy nie zamykają się ze swoimi kłopotami, ale chcą pomagać innym, dzielić się doświadczeniami, wspierać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 8 ton i co tu dodać.
      Będę odkładać, po co wyrzucać skoro są tak ważne dla innych.
      W końcu to taki drobiazg.

      Usuń
    2. największe rzeczy są zbudowane z drobiazgów

      Usuń
    3. z tego co słyszę nie raz w tv, to w wielu miejscach w Polsce są takie zbiórki i wiele dzieci korzysta z takiej formy pomocy
      włączają się szkoły, sklepy,
      nawet nie miałam świadomości jak szybko można te tony nazbierać, gdy zbiera wiele osób :)

      Usuń
    4. na lodófce mam pojemnik na nakręntki - jak siem zapeunia zanoszem do naszego sklepu, a potem pani od mauej dziewczynki zabiera.

      Usuń
    5. też zbieram nakrętki,dla dziewczynki która zbiera na wózek,Teściowa prowadzi tę akcję i dostarczamy Jej nakrętki a Ona dalej

      Usuń
  4. też zbieram nakrętki na wózek inwalidzki dla dziewczynki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a włąściwie o co chodzic z zarabianiem na zakrętkach?
      Na tym plastiku się zarabia?

      Usuń
    2. ja jestem tylko prostym zbieraczem

      Usuń
    3. to wieelee tłumaczy :PP

      Usuń
    4. to jest plastik wysoko gatunkowy do przerobu
      u mnie jedna koleżanka zbiera nieustająco- na różne cele, nawet moja Mama zbiera :) i to nie muszom być nakrętki od napojów- taki twardy plastik jak nakrętki od kawy!- o tu się nazbiera ;)

      Usuń
    5. osz ty
      to musze zaczac zbierac
      tylko nie wiem, dokąd zanosic
      chyba w szkole u A jest coś takiego
      ale to twierdza

      Usuń
    6. nie znajdem teraz, ale sporo tego plastiku trzeba- przeważnie na wózki inwalidzkie

      Usuń
    7. ot kafy, octu, olejuff, syropuff...

      Usuń
    8. Dzień Dobry Suoneczko :)

      Usuń
    9. dzień dobry Skarbeńko :)

      Usuń
    10. przerabiają ten plastik np. na butelki, worki na śmieci
      podobno z jednej nakrętki można na wtryskarce zrobić 6 butelek do wody mineralnej
      http://uwaga.tvn.pl/62112,news,,cala_prawda_o_nakretkach,reportaz.html

      Usuń
    11. I jeszcze ciekawostka, z 35 plastikowych butelek można wyprodukować jedną bluzę z polaru :))))))

      Usuń
    12. nie wiedziauam, że palonc, mam na sobie 35 butelkuff :)

      Usuń
  5. warto pomagać!
    cudownie, że są takie osoby, które potrafią zorganizować pomoc - bo to wcale nie jest takie proste!

    OdpowiedzUsuń
  6. fruciuam od audiologa...popiskali, popukali, w wolnym dniu pojadem dopasofać aparat suchofy.
    ha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A JA WRÓCIŁAM OD LEK. MED. PRACY... schudłam 8 kg. nie wiem naprawdę gdzie.

      Usuń
    2. dla Was obu
      :***
      ♥♥♥

      Usuń
    3. a ja jutro idem do lekarza stomatologa.
      nie będę się ważyć :p

      Usuń
    4. Jak to gdzie?Futii!!!W Holandii:)):*
      Gaguniu :*
      Luszko, a jak Tfoje uszko?

      Usuń
    5. ta holandia to mnie kusi
      człek chudnie, odzwyczaja siem od picia...

      a u mnie bendzie ze 3 tygodnie, jak nie boli ani lewe, ani prawe :p

      Usuń
    6. lucha, drutki Ci bendom potkrencać? :)

      Usuń
    7. wymieniać
      za 2 lata bendziemy moguy siem pocauować :p

      Usuń
    8. ponat 700 dniuff mam czekać??????

      Usuń
    9. futi!
      ale nie szukaj ich!!

      Usuń
    10. Lucha nie chudniesz od drutuff??

      Usuń
    11. nie chudnem, nie tyjem
      wyeliminowałam parę rzeczy- zastąpiłam innymi :)
      liczyłam, że jak odstawię pieczywo (bo strasznie oblkeja), to coś drgnie w dół :p ale nie chce
      bo lubiem makaron :P

      Usuń
    12. makaron al dente nie tuczy :)

      Usuń
    13. Miśka, widziałam takie fajne kororowe aparaty gdzieś!

      Usuń
    14. od dziś jestem na diecie MŻ
      Już narobiłam sobie galarety, nakupałam otrębów, kiełków, czerwoną herbatę.. Muszę odnaleźć swój pas

      Usuń
    15. tylko jeszcze zaćmę usunę- może łatwiej ujrzę

      Usuń
  7. po prostu fraca f człofieku fiara f ludzi, jak czyta taki fpis :)))
    (oczyfiście nie f zamian fiary w Boga, ale tak... obok ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rufnolegle
      człowiek na podobiństfo wszak pofstau

      Usuń
    2. o to to!
      dokuadnie tak :)

      Usuń
  8. Mojej kolezance tez podsuwali pomysl z aborcja bo dziecko mialo miec zespol downa. Oczywiscie jest zdrowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. lekarze czasem za bardzo sa bezposredni

      Lola
      nie zauwazylam
      jak Lew???

      Usuń
    2. drugi raz to jusz nie to samo. :( bylo pieknie, ale nie bylo elementu zaskoczenia.

      Usuń
    3. Król oczywiście gaguniu

      Usuń
    4. krol, muzikal

      poza tym za pierwszym razem bylam w trzecim rzedzie, widzialam piekny makijarz, mimike tfarzy, oczy, zemby. bylam w Afryce. a teraz (lepsze bilety zaraz po otwarciu kas byly wyprzedane) bylam gdzies w 15-tym rzedzie i ta Afryka byla jak obserwowana przez lornetke.
      ale dzieciom sie podobalo. no mnie w sumie tez, ale juz nie tak bardzo.

      Usuń
    5. starsza syna jusz wyrosua :(((
      muotsza chiba tesz ....

      Usuń
    6. a fnuki?? ty siem lepiej szykuj! ;)

      Usuń
    7. nosz wciskają mi te wnuki
      straciłam rachubę

      Usuń
    8. chyba lucha tesz by poszla? ;)

      Usuń
    9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    10. ale dziefczynek jeszcze nie macie! moze kcecie? ;)

      Usuń
    11. pfrrrr
      nie karmiem, nie zmieniam pieluch
      mogem patrzeć bez głosu :p

      Usuń
    12. fakt, na razie som same kuopaki:P

      Usuń
    13. ja siem chyba wypiszem
      każde fariactwo ma swojom granicem

      Usuń
    14. Lucha?
      Co ty za goopty wygadujesz?
      jakie granice?
      Szengen mamy :PPP

      Usuń
    15. Lucha, fariactfo nie ma zadnych granic. ;)
      fariactfo ponad podzialami, ponad granicami, fariactwo na prezydenta. :P

      Usuń
    16. nobo
      ja protestujem
      bo Gaga
      bo co?
      bo jej siem malenstw kce?
      mój syn był fajowy jak był mały, ale bardzo się ucieszyłam, że wyrósł

      drrrr, wrrrr, nie lubię dzieci

      Usuń
    17. no dooobra, jak nie kcesz, to nie
      oguaszam, że to som moje osobiste fnuki

      Usuń
    18. powinnam skasować, ale to prawda prawdziwa

      Usuń
    19. Lucha, grunt to byc sobom! ;)

      Usuń
    20. ja włąściwie też lubię tylko swoje dzieci :PPP

      Usuń
  9. Lucha mi nagadala o Faranie Prusa i tak za mna chodzil, juz chcialam zamawiac, a tu w polskiej szkole sobotniej ktos przyniosl pudlo ksiazek do wydania. I co? dziela Prusa jak na zyczenie. Faraona zostawilam na deser skoro taki dobry i wzielam sie za Emancypantki, i czytam, czytam, duzo niedopowiedzien, wlasciewie same niedopowoedzenia. nawet nie wiem czy glowna bohaterka stara czy mloda, ladna czy brzydka. Przeczytalam jednom czfartowom, patrze a to byl drugi tom! :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lola, tam nei dyskryminowali żadnej bohaterki, każda miała szansę być piękna :)

      Usuń
    2. Ada Solska byla brzydka. Ale za to bogata. I wnetrze tez miala piekne.

      aLusia, opilas sie juz tym winem? czy byly limity? ;)

      Usuń
    3. absolutnie bezlimitowo :) wystawiały się dziesiątki winiarni, a każda z nich przynajmniej 10 rodzajów.... nawet pijąc po łyczku człowiek miał duże stężenie wina w organiżmie :)

      Usuń
    4. a to Adę skrzywdzili :) no, ale jak była bogata, to miała czym nadrobić :) :)

      Usuń
  10. Lola!! :D
    ja tak potraktowauam serial polecany przez wiele osób
    pierszy sezon obejrzałam, bo ludzie gadali
    drugi sezon mi siem spodobał, bo obejrzałam od ostatniego odcinka i się nie kapnęłam

    walka o tron

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie znam ani ksionszki, ani filmu

      Usuń
    2. no właśnie? jaki serial? poleć coś!!

      Usuń
    3. Lucha, serial to pewnie nagle tempa nabral. :D

      Usuń
    4. aaaaa, ten to jest super!! niestety, mi dobrnęliśmy do definitywnego końca....

      Usuń
    5. i jak tu bloga nie prowadzić:PPP

      Usuń
    6. a czasem właśnie idzie..może wystarczy?

      Usuń
    7. miśka, a kcesz f doopem? :)

      Usuń
    8. ja bendem czymieć
      jak sfykle

      Usuń
    9. slepom, guchom bić???
      siem nie godzi moje mościa panny!

      Usuń
    10. kto Ciem ukszyfdziu?
      rzeknij, a zaras siem z nim rosprawimy !!! :)))

      Usuń
    11. czas mi posunou i tatofe geny - co najgorsze mię siem dostauo -wada wsroku, postempujonca guchota, suape semby , naifność do ludziuf, ale i kila doprych,wienc siem wyrufnuje;)

      Usuń
    12. a my Ciem kochamy :***
      i piepszyć niedobre geny !!!

      Usuń