sobota, 16 marca 2013

post- nie post

chodzi o ten religijny znowu

No bo kurka wodna, takie ten post w tym roku, że jeszcze go właściwie nie zaczęłam.
A to wytęsknione narty
a to wycieczka do Lądka
a to im -ur,
wszystko to zatopione w nieumiarkowaniu w jedzeniu i piciu.

Koniec z tym
Od poniedzialku zero alkoholu ( słodycze zero już od dawna i na zawsze, ech...)
skromność posiłkowa
rekolekcje w internecie
skupienie.

Ale nie liczcie na ciszę blogową
Oddychać też będę;))))))))))

Wlasciwie dlaczego nie podac TEGO rekolekcyjnego linka tutaj?

207 komentarzy:

  1. ia wcale nie kcę być pierwsza, ale muszem :P

    OdpowiedzUsuń
  2. ale te rekolekcje w necie to serio?
    som takie, czy nas masz na myśli?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sa i to nawet wybór jest
      Podobno nawet Boniecki prowadzi
      Kcesz namiar na @?

      Usuń
    2. poprawilam wpis
      kto kce, znajdzie i poslucha
      nawet mozna bedzie o tym podyskutowac, jak sie znajdom chentni i kurturarni:PP

      Usuń
    3. ta i będzie jak na pewnym blogu o dietach:p

      Dzień dobry

      Usuń
    4. post, dieta, kto to odrozni??:PP

      Usuń
  3. dzień dobry! w internecie to teraz nawet wyspowiadać się można :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrydzień. Zaintrygowały mnie rekolekcje w internecie. ale w sumie, czemu nie. na którym blogu? :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Intrygujące, skąd to mocne postanowienie poprawy ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bo po prostu, potrzebuje skupienia
      a do tej pory nie bylo mozliwosci
      Wielkanoc bez wyciszenia wczesniej nie ma sensu, juz to przerabialam

      Usuń
    2. To prawda Rybenko..prawda.
      Czekam na rekolekcje. Może i ja coś podrzucę....

      Usuń
  6. rybcia ewidentnie kątem pluje i się nie odzywa
    cza uszanować i się zamknąć :)
    nie prowokować
    nie rozśmieszać
    nie kusić
    och, byle świąt, byle do świąt..
    jak tu żyć?
    jak żyć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czekaj, śpi jeszcze,
      przecież powiedziała, że oddychać będzie, a jak oddychać bez bloga?

      Usuń
    2. wstala, od razu zobaczylam balagan w swoim zyciu, ech
      ale to nic
      nie mam zamaiaru utknonc we stresie

      viki, smiech jest mily Panu ;))

      Usuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no właśnie- gdzie gaga?

      Usuń
    2. jestem ostrusiu:)))
      byłam u fryzjera, a potem w księgarni i kupiłam 2 książki na poprawę nastroju:)

      Usuń
    3. spowiadaj sie internetowo
      JAKIE?

      Usuń
    4. Krystyna Sienkiewicz - "Cacko"
      i z serii Spacerownik : "Cmentarz żydowski w Łodzi"

      Usuń
    5. u mnie 14.03 otwarto Muzeum Żydów Mazowieckich. i cmentarz żydowski też mamy. nie masz daleko. zapraszam!

      Usuń
    6. nasz to największa nekropolia w Europie!

      Usuń
    7. BARDZO CIEKAWA JESTEM sIENKIEWICZ, Z TEGO CO KIEDYS CZYTALAM, MIALA NIESAMOWITA HISTORIE ZYCIA

      Usuń
    8. tak, wątek o książkach ominęłam, a tu takie kwiatki ;|

      Usuń
  8. może śpi jeszcze? bo tak naprawdę to strasznie wcześnie wstałyście... 8 w sobotę??

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam problem z czepianiem się.
    gaga- obrotna jesteś! ja dopiero zwłoki z łóżka podnoszę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. JAKOS TAK OSTATNIO SIE zle czepia w blogerze, mam ten problem czesto i u siebie, i na innych blogach
      pomaga tylko wejscie od poczatku
      to sobie pofolgowalas Ostrusiu, nalezalo ci sie :))

      Usuń
    2. a w ogóle to zauważyłam na kilku blogach u góry pasek z reklamami- to było zawsze i dopiero teraz mnie zaczęło denerwowac? :)

      Usuń
    3. Lucha- a z boku też Cię wkurza? Bo ja na szpilki zbieram...wiosna tuż tuż

      Usuń
    4. az poszlam zobaczyc, czy mam:PP
      chyba zawsze, opadly ci klapki z oczuf:)))

      Usuń
    5. a s ciekafosci, da sie choc na szpilki uzbierac?
      moze zaczne na torepki:PP

      Usuń
    6. jak to działa? raz dziennie na jeden bannerek?

      Usuń
    7. jakoś tak- ino ja sama nie mogę klikać :) długo się zbiera..na buty to ze dwa lata :P

      Usuń
    8. a wkurza mnie to górne, bo siem ładuje strona i po 2 sekundach jakby sama się odświeżała i wskakuje ten pasek

      no to bendem klikać

      Usuń
    9. :) Górnego nie mam :D

      Usuń
    10. aaa, dziś na plusie, słońce daje i robi pluchę z wczorajszego padania :)

      Usuń
    11. ale było, bo sprawdzałam
      lecem na zakupy

      Usuń
    12. a ja walczyc z wlasna trudna osobowosica

      Usuń
    13. to ja też zrobie przegląd, bo nic nie mogę znaleźć

      Usuń
    14. ja wlasnie znalazlam kamizelke, ktora cala zime szukalam:(

      Usuń
    15. Rybenka- przez Ciebie też wieszaki uporządkowałam- 3/4 nie noszę a i tak nie odłożyłam.. bo co jak mi się jednak zachce? ale moja szafa po raz pierwszy w życiu ułożona kolorystycznie! Do jutra zapewne..

      Usuń
    16. ja, poniewaz mam dom w Polsce to stosuje trick, ze niby nie wyrzucam tylko wywoze do Polski
      A raz na jakis czas robie rozpierduche i wyrzucam rzeczy z polskiego domu
      Dzis poszlo mi niezle, musze przyznac
      Ale mogloby byc lepiej
      zazdraszczam kolorowosci:))

      Usuń
  10. Rybenka a jak to jest ze na tydzien przed swietami Ty o poscie myslisz :-D duzo musisz nadrobic;)
    a na powaznie to ja mysle ze jak sie czlowiek na codzien stara zyc godnie to mu post roznicy nie powinien sprawic.
    u mnie slonce i deszcz jednoczesnie.
    szukam teczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. lamisia moja kochana, do sfiont som 2 tygodnie :)))

      Usuń
    2. a w ogole sie z toba nie zgadzam, bo mnie nie chodzi o godne zycie tylko o skupienie i wyrzeczenie, plus strona religijna, co to jest ta Wielka Noc, o co chodzi, dlaczego to sa najwazniejsze swieta dla chrzescijanina
      ja nie umiem na codzien zyc w skupieniu

      Usuń
    3. ja tu siem z Tobom zgodze, godnosc to nie trafne slowo,chodzi mi bardziej o zycie bez grzechu na codzien ,a nie przy okazji wyrzeczen przy poscie, ale to tez waskie pojecie, zycie na przekor 7 grzechow glownych, alem juz tak sama zagubiona ze cala gupia jestem, nawet nie wiem ile sfiont, tak siem umartfiam ;)

      Usuń
    4. :)))))))))
      odpusc sobie te umwrfienia, bo bendzie zle....

      Usuń
  11. dzienki za linka :) posłucham... może jeszcze nie wszystko stracone ;)
    buziaki wysyłam :*
    padnięta na pysk emka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to witamy w klubie lezacych na pysku
      a ja jeszcze w lesie z robota
      siadlam na chwilke

      Usuń
    2. rybeńka... nie zazdroszczę ci przeprowadzki. Jakbyś nie byłą tak daleko to wpadłabym pomóc :) winko byśmy se otworzyły i wywalałyyyyyyy :)

      Usuń
    3. :))))))))))
      jak w dowcipie o papudze, a na ch... mi te piora?
      w sumie to jest bardzo dobrze pozbyc sie wielosci rzeczy, bo to az grzeszne jest, zeby duzo posiadac
      zaczynam odczuwac ulge normalnie

      Usuń
    4. buahahahhahaha... :)))))
      gorzej jakbyś potem czegoś szukała... łaziłabyś po tym nowy domu i gderała pod nosem że ci wszystko powywalałam :)
      masz rację ... jak jest za dużo to ja się czuję zagubiona :) w mniejszych ilościach łatwiej zaprowadził ład :)

      Usuń
    5. i to takie gupie jest, to trzymanie, ze moze jednak, kiedys, bo przeciez...:PPP
      jeszcze mi sporo zostalo
      ech...
      ale frajda jest
      i te przezierne polki w szafie, uffff
      jeszcze garaz i piwnica

      Usuń
    6. a ja z kolei wszystko wywalam i już nie raz się to na mnie zemściło, bo potrzebowałam coś, wiedziałam że miałam i WYWALIŁAM ... to też gupie uczucie :)

      Usuń
    7. jak zwykle dobrze widziany zloty srodek
      ale gdziez on, gdziez??

      ide, musze jeszcze poszalec

      Usuń
    8. gdzież on, gdzież????!!!!!
      może ktoś usłyszy nasze wołanie i odpowie :)

      szalej waćpanna... wywalaj i drugą rękę przywiąż coby nie zbierała spowrotem :***

      Usuń
    9. ja umiem wyrzucać! nienawidzę się zagracać :)

      Usuń
    10. juz nie daje rady...
      reszta po niedzieli, w ramach umartwiania wielkopostnego :))

      LUCHA, MISZCZU!!

      Usuń
    11. córka mi świeczkę wyrzuciła...pod moją nieobecność :P

      Usuń
    12. bardzo ci jej brak, tej sfieczki?
      Ostra, a do czegos ty jej uzywala??

      Maly syn mi kafe robi:)))

      Usuń
    13. jak młody robił imprezę, to mi zużyli wszystke tealigthy zapachowe- wściekłam siem :)

      Usuń
    14. a mi kiedys rodzice wyrzucili takie palki z jeziora, wiecie o co chodzi?
      Bo kurz.
      A nawet nie za pytali KTO MI JE DAU!!:P

      Usuń
    15. mi wyrzucili pod mojom nieobecność suszone róże:[ I też nie za pytali KTO MI JE DAU!!:P

      Usuń
    16. dlatego nie sprzatam u dzieci:PPPPP

      Usuń
    17. chociaż ni, chyba wiedzieli, ale Mama uważała, że to pecha przynosi :)

      Usuń
    18. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    19. ja tylko zbieram naczynia, jak chcę zmywarkę dopchać :)

      Usuń
    20. świeczka była żelowa i udawała, ze ma marchewki w słoiku, a ja udawałam, ze taka gospodarna jestem mocno :)

      Usuń
    21. kcialas siem wywyzszac i zostalas ponizona :PP

      Usuń
    22. szydło wyszło z worka i poszło do kosza

      Usuń
    23. kawa na uawe, bialo na czarnym, kropka nad I

      Usuń
    24. kości zostali rzucone!

      Usuń
    25. kto szuka znajduje, a pyta nie bladzi i latwiej mu znalezc

      Usuń
    26. poszli konie po betonie !

      Usuń
    27. nosil wilk rybek kilka, utopili i wilka

      Usuń
    28. ale ze co siem Lucha czepiasz??

      Usuń
    29. cztery kopyta i jeden kuń

      Usuń
    30. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    31. to ja skorzystam i napisze, co napisalas

      Usuń
    32. konie na betonie muszom kopytami hałasowoć- minimalizowałam decybele ;p

      Usuń
    33. to som indyjańskie konie:P i nie hałasujom

      Usuń
    34. no fientz co tu by napisac, co ta gaga napisaua zanim skasowaua....

      Usuń
    35. jusz siem wyżyłam!!!

      Usuń
    36. zafsze tak mufisz, a potem myk myk myk i skasowane nastempne:PP

      Usuń
    37. syna mi właśnie zapodaje takom muzę https://www.youtube.com/watch?v=JKO5yO3vlE4, a że zabrał mi swojom wieżę z kolumnami to mam na okrągło :)

      Usuń
    38. wyjątkowo zdążyłam przeczytać- jestem wstrząśnięta

      Usuń
    39. ha ha ha
      moj syn powiedzial, ze to zbyt za dziwne ta muzyka

      Usuń
    40. i dlatego czeba było usunońć

      Usuń
    41. a ja niezmieszana, bo nie przeczytałam!

      Usuń
    42. ostre, obskoczyłaś familijem?

      Usuń
    43. rybcia!
      Ty tesz siem dzisiaj usuneuaś !!!

      Usuń
    44. i sama się ukarała- przechodzi na dietę!

      Usuń
    45. i jajków we w śfienta nie zje????

      Usuń
    46. same białka można,,, żółtka wywali na zatracenie:)

      Usuń
    47. nie wiem, po ona chyba kopenhaskom modą się odchuzać kce, to ja nie wiem co może

      Usuń
    48. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    49. kopenhaska słyszałam, że niezdrowa i jojo po niej jest zawsze, ale nie wiem, czy to prawda :)

      Usuń
    50. gaga
      ja nie wyczymam s tobom

      aLusia
      nigdy nie mialam jojo po kopenhaskiej

      Usuń
    51. łomsknoł mnie siem palec:P

      Usuń
    52. uoj, oby mnie siem kiedys za bardzo nie omsknou

      Usuń
    53. ale ja tak lubiem...:P

      Usuń
    54. jeżeli gaguś moja najmileńsza ci dzienki Tobie miło to siem usuwaj :)))

      Usuń
    55. rybcia, naprawdę? czyli jak zwykle media kłamią....

      Usuń
    56. A sfłaszcza telewizja:)))
      m ie osobiście ta dyjeta bardzo pasi i tyle

      Usuń
  12. lucha, otfieraj tekile, ugotowałam dziesieńciu jajkuff:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do tekili cytrynka bardziej pasuje...

      Usuń
    2. ale do jajkuff pasuje wszystko i tak na to pacz!

      Usuń
    3. nie mogem napisać, co widzę przy jajkach, bo bym musiała siem wykasować;)

      Usuń
    4. jak kcesz, to mogiem Ciem nauczyć siem kasować:P

      Usuń
    5. Lucha cytrynka super ale polecam limonkę:-)))
      zdecydowanie LEPSZEJSZA!!

      Usuń
    6. w moim podmiejskim sklepiku nie ma limonek :(

      gaga, a Ty te jajka jusz na święta? bo w moim podmiejskim sklepiku majom już ugotowane i pomalowane :)

      Usuń
    7. na śfienta mam jusz zamówione
      ja mam jajka od szczenśliwych kuruff:P

      Usuń
    8. a ja na świenta wyjeżdżam! tra la la la
      podadzom, zabiorom, pozmywajom :)




      i biorę se sobom cytrynki, limonki i coś tam jeszcze :p

      Usuń
    9. no flasnie, jak to?
      ja fe sfienta bende jesc, przed sfientami poszczem

      Usuń
    10. od kilku lat wyjeżdżamy wienkszą rodzinom na Kaszuby :) w tym roku 13 osób :)

      Usuń
    11. kazden wiezie walowke jak sondzem?

      Usuń
    12. i komu siem tak śfiontecznie zwalacie?

      Usuń
    13. tylko ankohol, to zorganizowane święta, z malowaniem jaj, organizacją czasu, wypasionym żarciem itp. co do wałówki- ciocia zawsze bierze kabanosy do ankoholu :)

      Usuń
    14. widzem, że ciocia zna siem na rzeczy:P

      Usuń
    15. :)))))
      ciocia warta pewnie opowieści, jak znam tfojom rodzinę:))

      Usuń
    16. jedyna przytomna, w zeszłym roku maiła z wujkiem najlepszy pokój, gdzie pomieścili siem wszyscy prawie, o północy, jak niektórzy już mieli tego, wygoniła nas bo zamyka bar :D

      Usuń
    17. to ftedy Tfoja Mama szukała Maryśki?

      Usuń
    18. Pamiętam jak wyjechalismy z mężem na nasza pierwszą poślubną wielkanoc. W góry Świętokrzyskie. Hotel był zapyziały. Jedzenie równie marne jak nasze środki finansowe. Ale fajnie było :)))

      Usuń
    19. coraz więcej ludzi się decyduje na takie święta- mnóstwo spraw przogotowawczo- kuchennych odpada i można znaleźć chwilę relaksu; a Kaszubi religijni i zadbają o te sprawy:) np, żeby do Kościoła bryczką zawieźć ;p

      Usuń
    20. Wyjazdowa Wielkanoc jest ok. Ale Boże Narodzenie przerabiałam i w ogóle mi nie pasuje
      A my akurat nie przesadzamy z pracami domowymi przed i z gotowaniem, więc to nie jest argument

      Usuń
    21. a ja powiem Wam,ze od pewnego czasu,mam potrzebę oderwania się od wszystkiego i wyjechania na czas świąteczny:-)

      Usuń
    22. Wcale ci się nie dziwię
      Sama tego czasem bardzo potrzebuję

      Usuń
    23. rzucić wszystko w cholere i wyjechać...

      Usuń
    24. Gaga, tylko jak wrócić?

      Usuń
    25. no właśnie Gaguś, zdejmniesz mi te banki, bo pojutrze do pracy wracam?

      Usuń
    26. jak Ci same nie odpadli, to znaczy, żeś jeszcze chora!!!

      Usuń
    27. rybeńka, odciońć siem i nie wracać!!!

      Usuń
    28. bo ja wiem, niewygodnie mi z tymi szkłami- to się wyspać nie mogę ;)

      Usuń
    29. To ja tak 16 lat temu zrobiłam
      Wracam kiedy kcem

      Usuń
    30. obowiązki wezwą z powrotem :|

      Usuń
    31. lucha, no teras zmusiłas mię do myślenia....
      do bańkuff miałam użyć denatury...
      hmmm
      f takiej samej flaszeczce miałam butapren....

      Usuń
    32. czasem się czyta o obieżyświatach i innych, którzy np pragną mieszkać w chatce w Bieszczadach- nie ma rodziny a som pieniądze - to można

      Usuń
    33. A czym siem butapren odkleja?
      Bensynom?

      Usuń
    34. Lucha, zależy co ktorzez rodzinem rozumi
      Ja bym f tej chatce nie mogła
      Ja ludziuf lubiem i poczebujem

      Usuń
    35. GAGA!!!!:)))) Natentychmiast!!!! bo chiba już podeszwy siem robiom :P

      Usuń
    36. butapren skleja na ament...:P

      Usuń
    37. Gaga
      Toż to zakrawa na torturę???

      Usuń
    38. to zwykła pomyłka nastompiła....

      Usuń
    39. Pomyłka to miala na imię moja pierwsza żona

      Usuń
    40. luszko, wpadnem do Ciem i Ci tak delikatnie te bańki obtłukem, kcesz?

      Usuń
    41. ale to mi przypomnało, jak kiedyś z Mamom w podobnych tubkach miałyśmy: Mama -krem jakiś zdrowotny, ja- krem do depilacji. Resztę pozostawiam wyobraźni :D

      Usuń
    42. a mój Ojciec, kąpletny bezwenchowiec, wysmarował siem kiedyś po goleniu acetonem!

      Usuń
    43. A cztalyscie ksiazke Beaty Tyszkiewicz i jej opowieść o koleżance co slyneła z korzystania z cudzych kremów?

      Usuń
    44. ja nie - i co? jakaś zemsta była:)?

      Usuń
    45. Tyszkiewicz nie specjalnie, ale do pudełka do kremu pod oczy włożyła samoopalacz z takiej próbki
      Koleżanka poszła do łazienki
      Po powrocie pod jej oczami z każdą chwilą działy się cuda.....

      Usuń
    46. hahahha:) mojej koleżance stało się przypadkiem podobnie - pojechała w czasach upadającej komuny do bogatej ciotki do Niemiec i używała życia opalając się przy przydomowym basenie. Nagle przypomniało jej się, że powinna zabezpieczyć przed opalaniem skórę wokół oczu, poszła więc do łazienki i nie wiem wg jakiego klucza wybrała stosowny, jej zdaniem, krem...rozsmarowała go grubo wokół oczu i trochę po twarzy, którą również postanowiła chronić.... cóż - wygladała jak panda w sepii....widok jej miny po zobaczeniu się w lustrze - bezcenny ...

      Usuń
  13. Rybeńko! Dawaj maila,bo własnie tak pomyślałam,czy moja studniówkowa torebusia nie pasowałaby do Twej kolekcji:))Wyślę Ci zdjęcie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Posłałam ci mejla
      Dziewczyno, ale ja ciem lubiem!

      Usuń
    2. jeszcze nie widziałaś!!;))

      Usuń
    3. Nie ważne
      Nie oddaje się takich pamiątek :))))

      Usuń
    4. przeczytałam maila,ranisz me serce;(

      Usuń
    5. Miśka
      Ja naprawdę wiem co mówię
      Niedawno mama przyjaciółki postanowiła oddać mi swój rodzinny serwis, stary, piękny,. Pamiątkowy
      Bo córka nie ma gdzie trzymać i takie tam
      Nie przyjęłam. Obiecałam przetrzymac
      I bardzo sa mi obie wdzięczne za otrzezwienie

      Usuń
    6. Ale kochana pójdziesz do nieba z takim sercem na dłoni!

      Usuń
    7. torebka to nie serwis;))
      nie mogem z Tobom siem klucic,bo szyjem dziecku plaszcz! nadziala sie na drzwi i wyrwala renkaw, a jutro jedzie na krzciny;))

      Usuń
    8. A Św.Piotr powie -a uciekaj Ty sknero !Starej torebusi Rybeńce żałowałaś??A kysz! I co?
      bendem beczeć!

      Usuń
    9. A Św Piotr powie -Tfoja wnusia kciała na studniufkie iść s tfojom torepkom, a ty co?
      Obcej babie oddałaś???
      A kysz!!

      Usuń
    10. dajcie chociaż fotkem

      Usuń
    11. NIE!!!!
      Czego oczy nie fidzom tego sercu nie żal

      Usuń
  14. Odpowiedzi
    1. Gaga....
      Chcesz o tym porozmawiać?
      Z ginekologiem?

      Usuń
    2. może futi wystarczy?

      Usuń
    3. o bosz,oplułam monitor:-)))
      Gaga to masz problem:-))

      Usuń
    4. masz za swoje niedbalstwo!

      Usuń
    5. Ty, viki ma Myszę może sie podzieli doświadczeniem?

      Usuń
    6. moja myszka strasznie drgajonca...
      nie wiem, czy Mysza tesz..:P

      Usuń
    7. Ale pytanie stawiam
      Czy to wada jakaś jest?

      Usuń
    8. jak ja miałam kłopoty z myszką to wymieniłam baterię:D
      pomogło:-))

      Usuń
    9. mi też drga:p w sensie, ze na monitorze lata sobie po swojemu

      Usuń
    10. siły siem jej wyczerpali...
      muszem wsadzić dwa paluchy...:PPP

      Usuń
    11. mojej nie pomogło :P

      Usuń
    12. Margo:))))
      w czym to baterie jeszcze się wymienia:PPPPP
      Lucha
      Myszka niekontrolowana?

      Usuń
    13. Dobrze ze to już po 23:PPPPP

      Usuń
    14. myszka poki trzymam, robi co chcę:P jak ją puszczę, to fika :PP po monitorze

      Usuń
    15. szczęście całe,ze mam ładowarkę i nadążam z ładowaniem akumulatorków,a ja Cie Rybka,właśnie minęła 23 :PPPP
      oj dobrze,dobrze:-))))

      Usuń
    16. To chiba jusz fszystkie myszki spać idom czy co?

      Usuń
    17. ja idem,monsz wzywa:-)))
      dobranoc,idem się szykować do diety,psychicznie i fizycznie :D

      Usuń
    18. coś mi to nie brzmi rekolekcyjnie

      Usuń
    19. ostrusia przyszła!:)))

      Usuń