czwartek, 28 lutego 2013

ciepły napój

przypomniała mi się jeszcze jedna historia z początków pobytu w Luksemburgu.

Poszłam kiedyś do kawiarni z moją wtedy malutka córeczką. Może miała ok 3 lat. Miała jakiś problem z brzuszkiem więc nie zamówiłam jej soczku tylko herbatę a sobie kawę. Nie mówiłam wtedy najlepiej po francusku i na karb tego złożyłam dziwne zachowanie kelnerki, która kilka razy dopytywała się, co zamawiam, nawet jak już teoretycznie zrozumiała, to jeszcze raz wróciła się upewnić.

Za kilka chwil przynosi dwie filiżanki, staje przy mnie, stawia kawę i pyta, dla kogo ta herbata!!! Nie mogła uwoierzyć, że daję ją małej niewinnej dziewczynce!!!

Za to jak zapytałam Francuzkę, czy to prawda, że nawet małym dzieciom dają wino do picia, to oburzona zaprzeczyła, dodając, że najwyżej szampana....

150 komentarzy:

  1. 2 Emka
    3 śledzie

    piersze nadal w remoncie

    OdpowiedzUsuń
  2. fachowcy poszli, stajem na podium
    dzień dobry

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry :*
      jeszcze 7h i 52 minuty ;)

      Usuń
    2. aromat śledzi tak mnie zamroczył, że jakoś późno się zwlokłam z łóżka :) ale Lucha czuwa :)
      witam i miłego dnia dla wszystkich życzę :)

      Usuń
  3. pobudka, wstać
    koniom wody dać...
    tralalala
    dziś kolejna ryba-jubilatka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a któraż to się ośmiela?

      Usuń
    2. moja konkurencja? ;)

      Usuń
    3. gaga ... dla onego pomyślnościiiii :)

      Usuń
    4. lucha, nie wolno Ci tak myśleć!:P

      emka- sama nie wiem...

      impry niet, jeno syna przyjdzie
      gaga

      Usuń
    5. Gaga, słodkiego miłego życia!

      Usuń
    6. :)))
      gaga

      Usuń
    7. gaga, tatus moj przesylkie odebral :*:*:*

      Usuń
    8. ja nic nie wiem o żadnej przesyłce...:PPP
      gaga

      Usuń
    9. dlatego cie informuje, zebys jusz wiedziala :P:P:P

      Usuń
    10. moja mam dziś jubilatka :P
      impra była - z rybom (!) i torcikiem Pavlovej - poczyniłam wszystko ja żem sama!

      Usuń
  4. rybenka... ale że herbata to źle????? dlaczego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie tez zatkauo
      otoz dla nich herbata i kawa to takie same uzywki i dzieciom sie nie daje!

      Usuń
    2. czyli kofeina i teina to dal nich tak samo groźne. W sumie to gdzieś, kiedyś czytałam, że teina nawet gorsza od kofeiny. Ale jakoś nie wyobrażam sobie śniadanka bez herbatki z cytrynką i miodem dla dzieci.

      Usuń
    3. moj maly nie pije herbatki
      a strasze roznie, ale ten z Londynu to oczywiscie pije angielska herbatke

      Usuń
    4. no tak ... Londyn i królewska herbatka :) a śniadanie angielskie rano też zjada? Ta kaszanka, fasola, jajka , bekon i iiiiiii nie wiem co tam jeszcze :)

      Usuń
    5. bekon i jajaka to milosc wielka syna mego
      ale reszta niekonieczni :P

      Usuń
    6. no tak.. bekon i jajka to ja rozumiem, tylko ta reszta! straszne :)
      To wasza rodzinka tak po całym świecie rozjechana?

      Usuń
    7. zaraz po calym swiecie
      syn studiuje w Londku, to tylko 2 godziny od Brukseli :))

      Usuń
    8. a to nie jest tak źle :) reszta dzieci przy mamusi?

      Usuń
    9. jedno juz rozwija skrzydelka, matura w maju a potem odlot :)
      ale jeszcze nie wiem gdzie
      maly ma dopiero 8 lat i czyma sie mamni z calej sily

      Usuń
    10. myślałam, że to kawa jej przysługiwała :)

      Usuń
    11. :D:D:D

      ale jak zamawialam cole, to nie bylo zadnego problemu!

      Usuń
    12. dobrze zrobiłaś wyjeżdżając, przynajmniej twoje dzieci będą miały lepsze życie :) Fajnie mieć jeszcze takie maleństwo :) Te ostatnie zwykle najbardziej przywiązane do mamusi :)

      Usuń
    13. oj tak!
      ale tez jest przywiazany do starszego rodzenstwa i bardzo przezywa ze zostanie sam w domu

      Usuń
    14. na pewno :) biedulek:) ale za to zawsze będzie miał wsparcie, tyle ludzi dbających o niego :)
      Lecę do pracy!
      Miłego dzionka :)

      Usuń
    15. fajnie jest mieć dużo dzieckóff :)))
      gaga

      Usuń
    16. ale co to znaczy duzo?
      ale czy to niezbendne minimum :)))

      Usuń
    17. ja tesz s trójki, ale moja syna jedyna

      Usuń
    18. a moja syna bez mego zaangażowania ma 2 siostry :)

      Usuń
  5. a my w dzieci wlewamy colę jak mają kłopoty żołądkowo-jelitowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. a w ogóle to dzień dobry, czy Wy kiedyś spicie ;P

    OdpowiedzUsuń
  7. dzien dobry milym paniom
    a cyganki ponoc dajom swoim 3letnim dzieciom sie sztachnoc cygaretem
    w celach leczniczych oczywiscie
    wiec herbatka nie szkodliwa jest:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzien dobry sloneczne.
    Melduje sie z przedwiosennej kszataniny i pozdrawiam znad kubka z kawka. Tutaj stare Portugalki podsuwaja kawe nawet malym dzieciom, wiec jak widac co kraj to obyczaj;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj, faktycznie
      slonca zazdroszcze
      nie pamietam troche jak wyglada....

      Usuń
    2. bo Ty ciongle na rauszy, rybciu :P

      hej dziefczynki :*

      Usuń
    3. chcialabym :P:P:P
      hej dziefczynko :*

      Usuń
    4. wagary....:PPPPP
      gaga

      Usuń
    5. z całą klasą czy sama?

      Usuń
    6. gaga - idziesz szykowac tfu niespodziankem? jakieś szczególne atrakcje?

      Usuń
    7. jak nic gaga poszła robić siem na bustfo.

      Usuń
    8. przepraszam, że tak dronżem temat, ale bardzom ciekawa, w czym nam siem gaga wieczorem zaprezentuje.

      Usuń
    9. ja widze, ze tu ruda dzisiaj bardzo modom zainteresowana jestes

      Usuń
    10. jezdem na wagarach , do PONIEDZIAŁKU!!!

      Usuń
    11. gaga, kongratulejszyn
      fiu fiu fiu

      Usuń
    12. ruda, chiba w betach bende wieczorowom porom

      Usuń
    13. do poniedziałku?
      fiu fiu! niezła impreza siem szykuje.

      Usuń
    14. gaga - ostatnio u mnie w pracy takie jedne dyskutowały, co tu robić, żeby monż był zawsze zadowolony i w co to siem do betów ubierać, żeby nie było nudno. niektóre kreacje były zaskakujonce.

      Usuń
    15. to zaskocz nas czymś:))

      Usuń
    16. no ja do betuf to siem całkiem rozdziewam:)

      Usuń
    17. one były zaskakujonce przez fakt zaistnienia. obie panie ode mnie starsze, postawniejsze. jakoś nie mogłam sobie ich wyobrazić odzianych w samego wensza boa z różowych piór, skórzany gorset czy strój króliczka rodem z Bridget Jones. ja je znałam z innej strony, tablica, kreda, okulary, garsoneczka.

      Usuń
    18. gaga - szacun, bo ja zimom to chociaz skarpetki zostawiam.

      Usuń
    19. gaga, akrople perfumy nakladasz?

      Usuń
    20. żeby zapach straciły???
      :)))

      Usuń
    21. gola
      i w zebach pachnonca
      zachencajonca

      Usuń
    22. i czego wiencej potrzeba? podpowiem moim koleżankom. może właśnie to bendzie jakaś odmiana?

      Usuń
    23. a nie odkladajom one zembuf do sloiczka na nocny stoliczek?

      Usuń
    24. zembuf jeszcze nie myłam...:P

      Usuń
    25. aaa
      ajuz idziesz w bety?

      Usuń
    26. ojej
      zrobić herbatkie z cytrynkom?

      Usuń
    27. dzienkujem, właśnie se wypiłam:)

      Usuń
    28. zrobić syropku z cebuli? martwię siem

      Usuń
    29. jak mam się nie martfić, jak olewasz robotę? i myjesz zemby???

      Usuń
    30. :D:D:D:D
      nie zasnem przez Was!

      Usuń
  9. to jak mnie wyciągłaś to gdzie jestem? gdzie mnie położyłaś?

    OdpowiedzUsuń
  10. pamiętam, jak w byłym NRD na koloniach byłam, u nich też dziwne zwyczaje - zamiast herbaty dostawaliśmy miente i inne ziółka. jak ja marzyłam ftedy o herbacie!
    dzień dobry.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. brrrrrrrrrrrrrr
      nienawidze mienty

      Usuń
    2. mój żołondek też jej nie lubi. rumianek - tak. mientka -be.

      Usuń
    3. oba smaki wydaja sie mnie kontrowersyjne i na wszelki wypadek nie zapadam na rzeczy, na ktore moga pomagac

      Usuń
    4. mientka swierzo parzona?
      mniam

      Usuń
    5. a ja przez całom cionżem nie wypiłam łyka herbaty, normalnie mię odrzucało

      Usuń
    6. gaga w cionży... ciekawe, bardzo ciekawe :P

      Usuń
    7. Gaga w cionży - wspaniała wiadomość ;D

      Usuń
  11. nie zapomnem też swojej miny na widok kafy, jakom podano mi podczas pierwszej bytności w Chorwacji. a w zasadzie na widok jej ilości. bo ja w domu to w dużym kubku, a tu na jeden łyk. i do tego ta woda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepszą podają w Sarajewie na Starówce - z tygielka, po turecku

      Usuń
  12. witam,byłam kiedyś świadkiem idąc z koleżanką i jej 5 letnim synkiem do znajomej,która zapytała chłopca;
    - co pijesz? sok,mleko,wodę...bo na herbatę jesteś chyba za młody,puszczając perskie oko:-)

    OdpowiedzUsuń
  13. syn znów siem uczy z tom rudom koleżankom! dałam im obiad i se poszłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to zanieś im zaraz kompot ;P

      Usuń
    2. Lucha, znowu fizyka? ło matko... ale pilni ;)

      Usuń
    3. najpierw kompot, potem deser, potem kolację, potem herbatkę ... z torbami pójdziesz jak tak będzie się pilnie uczył :)

      Usuń
    4. starcie umysłów ścisłych- teraz matma :)
      kompotu nie mam :[

      Usuń
    5. Lucha to sok.. wszystko jedno... trzymaj rękę na pulsie! :)

      Usuń
    6. ja tam siem cieszem, tak rzadko siem uczy, ze nie mogem przeszkadzać :p

      Usuń
    7. Dosia śledzie u mnie ... a właściwie to do Viki wczoraj zaprowadziłam.. Lucha leć do Viki niech ci trochę odda :)

      Usuń
    8. Lucha on się rzadko uczy bo więcej nie potrzebuje.. mondry taki po mamusi ;P

      Usuń
    9. otóż te śledzie zalegały, bo uczącysiemsyneczek nie lubi i jak się okazało na jego imprezie- jego znajomi też nie :D

      Usuń
    10. ja zawsze powtarzam, że chłopaki inteligencję biorom po kądzieli ;p

      Usuń
    11. lucha - myślałam, że ty coś do mnie, a ja przecież grzecznie przy desce stojem i prasujem.

      Usuń
    12. aaaa... to takie wzgardzone śledzie były? dlatego tak biegły przez to rondo... żeby je ktoś wreszcie docenił ;)

      Usuń
    13. moze idz i otfurz okno, zeby im sie muski przewietrzyli

      Usuń
    14. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    15. co Wy siem tak usuwacie?? nadrabiacie niedociągnięcia Gaguni mej? ;)

      Usuń
    16. jak siem gooopoty wypisuje to siem potem usuwać czeba

      Usuń
    17. a drzwi w zawiasach sprawdziłaś?
      może radio zakłóca?

      Usuń
    18. moze jeszcze dzwonic na komorke co 15 minut anonimowo

      Usuń
    19. zaniesłam ciastka
      uczom siem

      Usuń
    20. a pukalas?
      czy zapomnialas?
      a moze cauki przerabiajom?
      albo rozniczki?

      Usuń
    21. cauki mnie niepokojom
      bo kiedyś kolaszanka przed decydującym egzaminem z matematyki stwierdziła, że ma dość, już jej się śni, że kopuluje z caukami :)

      Usuń
    22. nic nie bendem poprawiać

      Usuń
    23. a kiedys moj kolega zafascynowany nowym dzialem matematyki przyszedl do szkoly popatrzyl w niebo i mowi - o, jaka ladna pohodna !!
      (calkiem niechcacy!!)

      Usuń
    24. kolaszanka - to coś z gwary?

      Usuń
    25. ruda, na innem blogu miala sie wpisywac!!

      Usuń
    26. bojem siem, jeszcze kto czerwonom szpilem w rzyć wsadzi.

      Usuń
    27. nie mozna zyc w ciaglym strachu o rzyc!!!

      Usuń
    28. ja w maratonach nie biegam

      Usuń
    29. już siem pogubiłam w tych rzyciach...

      Usuń
    30. ostre - a jakie sporty uprawiasz? bo łydka zgrabna.

      Usuń
    31. lucha chyba wkroczyła do akcji, bo nieaktywna jakoś.

      Usuń
    32. jazda na mopie guwnie

      Usuń
    33. Lucha stoi pod drzwiami i slucha o czym sie uczom

      Usuń
    34. ostre - nie wyrażaj siem.

      Usuń
    35. Lucha niech uważa zeby w gowe nie dostała dżwiami.
      lepiej podsuchiwac na szklanke niż na dziurke.

      Usuń
    36. oszukali mnie
      miała być matematyka, a teraz co siem okazuje? no co?

      literatura współczesna!!!!

      Usuń
    37. a ja sem oglondam "przepis na życie" :)

      Usuń
    38. a ja paczę jak Gesler ludzi poniewiera. być może nawet słusznie. pewnie pod koniec programu bendem głodna.

      Usuń
    39. A w tej współczesnej Grey się nie daj Boże mieści???????

      Usuń
  14. Dobry wieczór, dobranoc i do jutra ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no
      ja chyba jestem dzis spiacym kotkiem

      Usuń
    2. ok, na wyniki trzeba poczekać jak coś się dowiem to dam znać
      jestem zmęczona po po konkursie obiecane zakupy w galerii biegając sprintem po wszystkich sklepach w butach za mało odpowiednich :)

      Usuń
    3. a vikiz okazji rocznicy na rurze zatańczy :P

      Usuń
    4. ryba, ile Cię trza wołac ???

      Usuń